Мінфін - Курси валют України

Встановити
21 листопада 2019, 7:25

Чому в Україні багато охочих купити електрокар, але ще більше — його позбутися

В Україні вже який рік поспіль говорять про бум електрокарів. І, судячи з даних статистики, тенденція набирає обертів.

В Україні вже який рік поспіль говорять про бум електрокарів.
Фото: Delo

За даними «Укравтопрому», за десять місяців цього року наші громадяни купили і поставили на облік більше 6,2 тисяч таких авто. З них близько 5,8 тисяч легкових та майже 500 — комерційних. «У порівнянні з минулим роком, попит на легкові електрокари зріс на 37%, а на комерційні — майже вдвічі», — констатують в «Укравтопромі».

Втім, за словами керівника компанії Autoconsulting Олега Омельницького, поки що вражає хіба що динаміка цього ринку. «Сам «електричний автопарк» порівняно невеликий, а сегмент електрокарів займає менше 1% на авторинку», — говорить він.

І це незважаючи на «запрошуючі умови» для водіїв. В Україні електрокари звільнені від усіх податків, включаючи ПДВ, тому їх вартість порівняно невисока. Тобто, очевидно, є причини, з яких українці не поспішають змінювати звичну машину з двигуном внутрішнього згоряння на електричну.

«Мінфін» розбирався, чи вигідно зараз купувати електрокари, і які можуть бути сюрпризи з їх експлуатацією.

Електричний експеримент

За даними «Укравтопрому», поки що в нашій країні продаються, в основному, електрокари з пробігом. Частка автомобільного секонд-хенду в сегменті комерційних електромобілів взагалі досягає 96%. Причому, є явні фаворити — Renault Kangoo Z. E. (їх за 10 місяців купили 420 штук) та Nissan e-NV200 – 21 шт. (21 авто).

Читайте також: Секонд-хенд в тренді: які електрокари обирають українці

Схожа ситуація в сегменті легкових електрокарів. З майже 5,8 тисяч куплених в цьому році авто, нових — менше 500. Решта — з пробігом.

Половина з б/у електромобілів — одна модель — Nissan Leaf. Таких авто українці придбали майже 3 тисячі. На другому місці з великим відривом — Tesla Model S (менше 500 штук). До п'ятірки найпопулярніших електрокарів цього року потрапили також BMW i3 (297 штук), Volkswagen е-Golf (279 штук), Fiat 500е (253 штуки), — відзвітували в «Укравтопромі».

Попит багато в чому визначається пропозицією та ціною. Найбільш ходові Nissan Leaf масово везуть до України із США та Європи. І коштують вони порівняно недорого. Наприклад, модель 2014 року випуску можна придбати за $10-11 тисяч. Більш нову — 2018 року випуску без пробігу — за $26-28 тисяч.

В Україні немає податків на електрокари, плюс скасували всі збори, починаючи від акцизу та ввізного мита (на інші машини воно становить 10%) і закінчуючи ПДВ, а це ще 20%. Тобто формально держава за рахунок податків надала водіям «знижку» у 30%.

Керівник электромобильного напрямку Renault в Україні Олександр Митник називає два головних плюса електрокарів. «Екологічність – при їзді немає вихлопів, і економічність – мінімальні витрати на обслуговування авто, завдяки простій конструкції двигуна, коробки передач. До того ж, вартість зарядки нижче вартості заправки палива», — говорить він.

Тим не менш, далеко не кожен водій готовий пересісти на автокар. А багато хто, вже спробувавши електротягу, згодом знову пересідають на традиційні машини з двигуном внутрішнього згорання. Наприклад, на майданчику Auto Ria тільки автомобілів Nissan Leaf виставлено на вторинний перепродаж майже 1,2 тисячі штук. Є пропозиції з великими знижками. Наприклад, модель 2015 року реально знайти за $8-9 тисяч.

Не вистачає заряду

На думку Олега Хмельницького, головне, що змушує українців тричі задуматися про купівлю електрокара — нерозвинена інфраструктура з обслуговування таких авто. Зокрема, в Україні поки що ще занадто мало зарядних станцій.

Є офіційна статистика, за якою на кожні 7 електрокарів у нас припадає одна зарядка. Але в ній враховані всі зарядні станції, а не тільки громадські. «В Україні ж чимало станцій з так званим обмеженим доступом — при бізнес -центрах, автопарках тощо. Вони доступні переважно працівникам цих структур, а не всім бажаючим. Крім того, в загальну цифру порахували зарядні станції будь-якої потужності, аж до розеток на 220 Вт. Потужних зарядок у нас, як і раніше, не так багато. І це справжня проблема для власників нових електрокарів. Наприклад, деякі моделі Mercedes, Yaguar та ін. вимагають сучасних потужних зарядок на 50 кВт. Їх, звичайно, можна заряджати і на більш слабких пристроях, але для цього знадобиться кілька діб. Погодьтеся, це не дуже зручно для водія», — іронізує Омельницький.

Електронний поліс «автоцивілки» з кешбеком

За даними керівника мережі зарядних станцій YASNO E-mobility Ігоря Ковальова, в Україні на сьогоднішній день працює 2 тисячі зарядних станцій. Але 95% з них — «повільні» станції змінного струму (АС). «Зарядка на них обчислюється годинами. Більшість станцій розташовані у великих містах. Дефіцит потужності електромереж на трасах і невисокий попит з боку власників електрокарів ускладнюють розвиток інфраструктури між великими містами», — пояснив він.

Проблема з зарядкою — це обмеження мобільності. Іншими словами, власник авто ніколи не може бути повністю впевненим, що в потрібний момент зможе зарядити батарею, особливо якщо виїжджає за межі мегаполісу.

Тому, за словами Омельницького, купують електрокари, насамперед, мешканці приватних будинків, де можна обладнати «зарядку у дворі», або ті, у кого станції є в безпосередній близькості від будинку або роботи.

Втім, за словами Ковальова, це і світовий тренд: 90% власників електрокарів заряджаються вдома.

«Мінфін» поспілкувався з власником електрокара Дмитром, який мешкає у приватному будинку під Києвом. За його словами, зарядку він обладнав вдома, але для цього довелося потурбуватися про додаткову електричну потужність — до 5 кВт і встановити зарядний пристрій. Все разом обійшлося близько $3 тисяч. Але зате тепер він заряджає свій електрокар біля будинку. «Просто підключаю авто до розетки ввечері, а вранці — повна батарея. Її заряд за нічним тарифом обходиться до 10 гривень, дуже зручно та економно», — говорить він. Але визнає, що, плануючи подорожі за місто, він насамперед звіряється з картою електричних зарядок. І деякі напрямки для нього — закриті. Особливо це стосується «глибинки» — територій подалі від національних трас.

Виходить замкнуте коло. За словами Ігоря Ковальова, все ще не вирішене питання, що має бути спочатку: зарядна інфраструктура або великий парк електрокарів. «Автодилери чекають станції, а гравці ринку зарядних станцій – електромобілі», — пояснює він.

За його словами, поки що інвестиції в зарядну інфраструктуру перевищують доходи в рази. «Наша мережа нараховує 23 швидкі зарядні станції потужністю 50 кВт у Києві (11), і на трасах у напрямку Одеси, Львова, Полтави. Зарядити на них батарею авто можна за 20-40 хвилин до 80%, в залежності від марки і моделі. Інвестиції в мережу склали 30 млн грн. При завершенні будівництва автобану до Дніпра ми плануємо встановити швидку зарядку і там. Ми почали пропонувати клієнтам установку зарядних станцій потужністю від 5 до 22 кВт для дому, офісу», — розповів експерт.

Скільки коштує «підзарядитися»

Ігор Ковальов дає таку розбивку за вартістю зарядки електрокарів.

Зарядка батареї Hyundai Ioniq на 28 кВт∙год для 200 км пробігу може коштувати:

  • вдома при наявності двотарифного лічильника та зарядці вночі — близько 24 грн (за часом займе близько 4,5 години)
  • вдома без двотарифного лічильника – близько 50 грн
  • на роботі за регульованим тарифом для юридичних осіб – близько 70 грн
  • зарядка на швидкій зарядній станції займе близько 40 хвилин і буде коштувати 252 грн.

«Зарядка на швидких станціях вже не така дешева, як прийнято вважати. В принципі, вона співставна із заправкою авто газом», — говорить Омельницький. Але з газовими заправками в Україні проблем немає. Крім того, завжди можна перейти на бензин. Тобто у цьому випадку у електрокарів залишається тільки одна перевага — екологічність. Але ідейних борців за чисте довкілля, готових заради цього пересісти зі звичайного авто в електрокар, в Україні поки що не так багато.

Держава до стимулювання таких водіїв теж поки що не готова. Наприклад, у Німеччині купівля електрокарів окремо субсидується — власник отримує до 5-6 тисяч євро «премії». У нас схожих програм поки що немає. За словами Омельницького, це ставить під питання подальший бум на ринку електрокарів.

Акумулятор з сюрпризом

З електрокарами є й інші проблеми. Це, перш за все — сервіс і акумулятори. Оскільки електричний транспорт для нашої країни поки що в дивину, розгалуженої мережі автосервісу немає. Нове авто можна обслужити на офіційному сервісі. За словами Омельницького, це буде дешевше, ніж у випадку з машиною з двигуном внутрішнього згорання.

А от з б/у — доведеться побігати. Якщо звичайне авто реально відремонтувати недорого «в гаражі», то за електричні авто наші майстри беруться нечасто і вимагають оплати за підвищеним тарифом.

Неприємним сюрпризом для водія може виявитися і акумулятор. Термін його служби складає в середньому 7-10 років, тобто власники нових авто можуть роками їздити, особливо не турбуючись.

Інша справа б/у електрокари. Продавці авто з пробігом не дають гарантій на акумулятор. Також рідко можна отримати інформацію, коли його доведеться змінювати: це залежить не тільки від часу експлуатації, але ще і від кількості і режиму зарядів. Тому не виключено, що вже через пару років їзди на б/у електрокарі батарею доведеться змінювати, а це — чи не половина вартості авто.

В Європі і США проблему з акумуляторами вирішують просто — там електромобілі продаються без них, а батареї окремо можна взяти в оренду і, коли прийде час, змінити на нову. Але в Україні такого сервісу поки що немає.

Олександр Митник розповів, що вони спеціально готували персонал для роботи з обслуговування електрокарів. Крім того, кілька разів перевіряли зарядну інфраструктуру по країні. Наприклад, у 2017 році рейд показав, що громадська інфраструктура в Україні відповідає європейській на 80%, а у 2018 році цифра зросла вже до 85%. Тобто поступово умови для власників електрокарів поліпшуються. Але паралельно зростає і вартість таких авто, принаймні, нових.

Вартість електрокара і авто з двигунами внутрішнього згорання вирівнюється через те, що запроваджуються нові стандарти екологічності (Євро-6). Крім того, електрокари стають більш комфортними. «За останні п'ять років вони, наприклад, суттєво додали в запасі ходу. Наприклад, Рено Зое у 2012 році проїжджала на одному заряді лише 150 км, зараз — 300 км, а з 2020 року запас ходу збільшиться до 380 км», — говорить експерт.

Втім, якщо і самі електромобілі, і їх зарядка подорожчають, то не факт, що для українців ці аргументи будуть переконливими.

Костянтин Соприкін

Коментарі - 76

+
0
Lefert
Lefert
21 листопада 2019, 9:00
#
У теслы S есть функция- дополнительного рэка с аккумуляторами. У меня уже было что заряд не расчитал, клацнул кнопку и с рэка заряд пошел резервный, при основном аккумуле в 25% заряда. То смотря какие машины покупать, ведь старое б/у если брать, еще и нетехнологичное- то да, это деньги на ветер.
+
+69
nepodarok
nepodarok
21 листопада 2019, 9:52
#
А на теслу S дажу бу у нас 95% украинцев при их зарплате, ценах в супермаркетах и комуналке будут зарабатывать на неё 25 лет, живя на воде. Зато тесла S)) Пока вопрос в Украине стоит не для того, что б улучшить экологию, а что б заработать на владельцах таких авто. Поэтому так туго с заправками и сервисом.
+
+39
bonv
bonv
21 листопада 2019, 10:48
#
Поки що електромобілі це віяння моди:)
+
0
crocodille
crocodille
21 листопада 2019, 11:22
#
В целом, автопроизводители уже начинают отказываться от разработки новых ДВС, и переходят на электро. Это уже больше, чем "мода.
+
+53
bonv
bonv
21 листопада 2019, 11:44
#
Ви про автовиробників а я про людей.. Купляють а потім розчаровуються бо відстань у 300 км проїхати не можуть..
+
+41
alexzandr
alexzandr
21 листопада 2019, 15:35
#
Саме так, тому що наразі электромобіль як єдине авто - досить сумнівне придбання. Особливо якщо ми говоримо про б/в бюджетний ліф за ціною в10-15к баксів. Це дійсно нормальний варіант лише як друге авто у приватний будинок, якщо середня поїздка протягом  дня - до 80 (максимум 100) км.
+
0
bonv
bonv
21 листопада 2019, 21:12
#
Все вірно. Тільки як друге авто.. Поки не буде хоч 500 км ходу..
+
0
R S
R S
21 листопада 2019, 21:49
#
...и 5-7 тыс.долл. цена за это б/у авто. 
Иначе смысла нет покупать подобное авто.
+
+15
bonv
bonv
21 листопада 2019, 23:06
#
Я б/у купляти не буду. Тільки нове але з запасом ходу більше 500 км - хоча б.. Плюс можливість на будь-якій станції заправитись за короткий час..
+
0
Volos86
Volos86
26 листопада 2019, 13:14
#
На заході вони продаються поки є субсидії від державки, як тільки їх не стає, продажі зупиняються.
+
0
Lefert
Lefert
21 листопада 2019, 13:58
#
Если рассматривать вариант что у нас многие минималку в декларациях светят, то они и тема про автомобили- несовместимые темы. Ну а так- кому как удобнее. Мне нравится, когда есть очистка воздуха, тиха езда, отсутствие запахов лишних и комфорт. Кому-то же понравится и на МТЛБ кататься =)
+
+30
combojack911
combojack911
21 листопада 2019, 14:00
#
Ну типа 95% немцев или американцев могут позволить себе теслу :)
+
+32
bonv
bonv
21 листопада 2019, 10:47
#
Запас акуми малий..
+
+37
bonv
bonv
21 листопада 2019, 10:49
#
Експерти говорять про збільшення запасу ходу а на практиці все ті ж 200 км:)
+
+28
Kanarej
Kanarej
21 листопада 2019, 12:50
#
І тут зрада :) Насправді ємність акумуляторів постійно збільшується, а від неї напряму залежить запас ходу. Але тільки у нових моделях. Якщо брати старий Ліф того ж року випуску - то в нього звісно запас ходу більшим не буде ;). Тим не менше оригінальний Ліф напочатку мав батарею 24КВт, потім збільшили до 28, а новий вже має 40 або 62.
+
+30
bonv
bonv
21 листопада 2019, 12:59
#
А на практиці все ті ж 200 км. Одне діло розробляти і заявляти а інше бачити на власні очі.. У нас Ліфів вистачає, особливо в таксі.. (машини 2017 року) практично нові.  Прийшли з за кордону з мінімальним пробігом до 15 тис км.. Ще є запитання канарей?
+
+75
Kanarej
Kanarej
21 листопада 2019, 13:10
#
Ще раз, читай уважно. Напряму залежить від встановленої батареї, а не від пробігу, намальованого на спідометрі чи року випуску. 2017 — це ще попереднє покоління, лише рейстал з батареєю 28кВт. Звісно в нього пробіг лише трішки більший ніж в машин 14-15 років з батареєю 24кВт. Нове покоління Ліфів з 2018-го року має батарею 40 або 62кВт, відповідно запас ходу в них в півтора або два рази більший.
+
0
bonv
bonv
21 листопада 2019, 13:19
#
Про батарею я теж написав для особливо обдарованого канарея.. На практиці все ті ж 200 км.. - це про акуму, якщо не зрозумів. А про рік та пробіг написав щоб у тебе дурних запитань не виникало...
Нові авто через дороговизну не користуються попитом в українців. Ти ще про мерс 2019 року випуску розкажи теоретик канарей..
+
+85
Kanarej
Kanarej
21 листопада 2019, 13:31
#
Ну мабуть на твоєму фоні дійсно обдарований :) Звісно нове авто дорожче. Але ці авто нового покоління через пару років будуть так само продаватись в нас вживаними по доступних цінах. І покоління авто не оновлюються кожного року. Дуже логічно брати авто одного покоління різних років випуску, з майже однаковою батарейкою, і стверджувати що ні, запас ходу той самий, нічого не росте! :)
+
+13
bonv
bonv
21 листопада 2019, 13:43
#
Канарей — всі б/у електромобілі які завозять в Україну не мають «потужних» акум. Тому все ті ж 200 км… Але ти ж теоретик і живеш мріями а я реальністю.
+
+84
Kanarej
Kanarej
21 листопада 2019, 14:33
#
Не всі. Ті самі тесли мають значно більші батареї. Їх завозять тому що вони вже випускаються тривалий час часу, і можна купити б/у відносно недорого. Те саме станеться і з новим Ліфом через пару років, та іншими новими електричками нового покоління, такими як Хюндай Кона наприклад. Їх чим далі, тим будуть завозити більше. Ось це як раз реальність. І якщо ти не бачив нічого крім Ліфа попереднього покоління, це не означає, що немає машин з більшими батареями. Ну а нові можна купити вже зараз.
+
+13
bonv
bonv
21 листопада 2019, 16:32
#
От через пару років і поговоримо.. А поки що 200 км...
+
0
Александр Данилович
Александр Данилович
23 листопада 2019, 20:30
#
Удельная электрическая плотность ионолития как была 240-260Вт*ч/кг так и сталась за последние 10лет почти ничего не поменялось в производстве АКБ по данной технологии, и если батарея в новом авто в 2раза больше, то она в 2раза тяжелее и 2раза дороже, так как основной ресурс металл литий торгуется на бирже и дешеветь не собирается.
+
+9
Lefert
Lefert
21 листопада 2019, 14:00
#
На тесле S, запас реальный без рэка- 380км, аккумулям 2 года. Если полностью разрядить- 410 будет. Рэк- дополнительные 200км даёт.
+
0
bonv
bonv
21 листопада 2019, 16:52
#
Porsche выпустит электромобиль Taycan 4S стоимостью как Tesla Model S
Дальность хода батареи Performance Battery составляет 407 км, а Performance Battery Plus — 463 км. Это самая большая дальность среди всех моделей Porsche EV. У Tesla Model S дальность батареи достигает 555 км.
https://vc.ru/transport/87989-porsche-vypustit-elektromobil-taycan-4s-stoimostyu-kak-tesla-model-s
+
0
Lefert
Lefert
21 листопада 2019, 18:50
#
«выпустит», китайцы «обещали» внедорожник выпустить на электротяге и смарт-начинкой, Включая автопаркинг и прочие радости, с запасом хода на 700км, при стоимости в 40к$. Но я не просто так в кавычки взял эти слова. А пока, «уже пользуюсь» тесла s, потому и могу судить о дальности и прочем.
+
+15
bonv
bonv
21 листопада 2019, 21:11
#
Все вірно. Ми говоримо про теперішній запас ходу а не бажання конструкторів:)
+
0
Lefert
Lefert
22 листопада 2019, 8:38
#
Нет, вы просто спрыгнули с темы: порше «выпустит» и «тесла УЖЕ есть»
+
+15
bonv
bonv
22 листопада 2019, 10:09
#
Tesla представила електричний пікап з майбутнього — Cybertruck. 804 км запасу ходу:)
https://www.epravda.com.ua/news/2019/11/22/654019/
+
0
Lefert
Lefert
22 листопада 2019, 13:41
#
Вы опять съезжаете с темы, ведь разговор о порше начали вы, и съехали с него. Это как: математика- интересная наука, но Лермонтов- отличный писатель. Так по-детски.
+
0
bonv
bonv
22 листопада 2019, 13:44
#
Якщо не розумієш то проходи стороною…
+
0
Lefert
Lefert
22 листопада 2019, 18:34
#
Слив и съезд с темы- засчитан. ветрогон типичный
+
+166
bonv
bonv
21 листопада 2019, 10:52
#
В Сколково представили первый российский электромобиль. Автомобиль проезжает 100 метров всего за 3 секунды! - А дальше? - А дальше все... Вилка из розетки вылетает.
+
+15
bonv
bonv
21 листопада 2019, 10:54
#
На що звернути увагу при купівлі вживаного електромобіля.
https://p-p.com.ua/news/na-shcho-zvernuty-uvagu-pry-kupivli-vgyvanogo-elektromobilya/
+
+48
neverice
neverice
21 листопада 2019, 11:35
#
Основная проблема электромобилей в том, что они дороже машин с ДВС. Дополнительно, выбор крайне ограничен. Nissan, Tesla, Hundai — вот и все. Потому и процент распределения по рынку такой. Не может 2-3 модели занимать даже 20% рынка. Особенно, учитывая, что ни одна из них в категорию бюджетных не пролазит.
Зарядные станции — это последнее о чем думает владелец электромобиля. Если нет возможности заряжаться дома — никто не будет покупать такую машину. Заправка дома почти забесплатно — это и есть основная фишка электро. В зарядных станциях появится смысл, когда пробеги электрокаров стабильно превысят 500 км. Ведь тогда на них будет иметь смысл ехать за пределы города. А какой смысл ехать далеко на Лифе с пробегом в 120 км? Заряжаться каждый час?
Про цену оборудования домашней зарядки — от 0 грн. Зарядное от розетки есть в комплекте с машиной, розетка дома есть у всех. Да, заряжается всю ночь, но какая в этом проблема? Если зарядки потом хватает на 2-7 дней (смотря что за машина и какой пробег).
И самое главное — электромобиль никогда не покупается как единственная машина. Это всегда вторая машина в семью.
+
+30
kingcity
kingcity
21 листопада 2019, 11:52
#
Я ще почекаю... Поки що ще дизелем небо покопчу...
+
+15
bonv
bonv
21 листопада 2019, 11:55
#
Слушно. Так і роблю. Але не коптить:)))
+
+15
kingcity
kingcity
21 листопада 2019, 11:58
#
Та і в мене не коптить, тим більше машина відносно нова, це я так, образно  : ))
+
+30
bonv
bonv
21 листопада 2019, 12:04
#
Західна Україна рулить!:))
+
0
Kanarej
Kanarej
21 листопада 2019, 13:05
#
Проміжний варіант, який має практичну цінність - гібрид. Тим більше зараз починають з'являтись дизельні гібриди. А через деякий час можуть з'явитись дизельні плагін-гібриди :)
+
0
bonv
bonv
21 листопада 2019, 13:11
#
Toyota презентувала найпотужніший RAV4 (фото)
Детальніше читайте на УНІАН: https://www.unian.ua/economics/transport/10762742-toyota-prezentuvala-naypotuzhnishiy-rav4-foto.html
+
0
Kanarej
Kanarej
21 листопада 2019, 13:24
#
Зараз багато хто це робить з бензином — наприклад в Пежо теж півроку тому представили установку аналогічної потужності на базі бензинового 1.6. Але з дизелем плагіни здається ще не випускаються. От зараз Фольксваген випустив новий дизель 2.0 для використання в гібридах. Він недавно вийшов на нових Пассатах, але поки що там м'який гібрид за маленькою 48-вольтовою батарейкою. Але навіть ця гібридність зменшує змішаний розхід дизеля майже на літр в реальних тестах. Ппоступово думаю прийдуть і до плагінів (бо в них зараз є плагін тільки з бензиновим 1.4 турбо). КІА теж зараз запустив у виробництво Спортедж з дизелем 1.6 і теж м'яким гібридом — там теж досить економічно виходить, і динаміка краща.
+
0
bonv
bonv
21 листопада 2019, 16:34
#
Привет, я — электромобиль. Езжу медленно и недалеко:)
+
0
alexzandr
alexzandr
21 листопада 2019, 15:40
#
Гібрид - неоднозначний варінт, бо складніше ніж бензинове/або електричне авто + автоматика. Відносно ризиковий варіант. Однією з переваг електричних авто є саме простота конструкції. Хоча, звичайно, на відміну від б/в ліфа може бути основним (або єдиним) авто в  родині.
+
0
Igorenya
Igorenya
21 листопада 2019, 17:21
#
Гибрид, но позаряжаемый!
+
+32
bonv
bonv
21 листопада 2019, 12:42
#
Забавно, машина сама себя обновляет и добавляет новые функции. Приходишь как-нибудь утром - а она на бирже играет, себе на новые колеса зарабатывает.:))..
+
+15
bonv
bonv
21 листопада 2019, 12:44
#
Лада выпустила электромобиль. Пока из электрического  только радио и подъемники стёкол:)))..
+
0
Roman Kachur
Roman Kachur
21 листопада 2019, 15:25
#
Для Лады электрические стеклоподъемники - это уже очень круто:)
+
0
bonv
bonv
21 листопада 2019, 16:36
#
В редакцию журнала «За Рулём» приходит мужчина и заявляет, что создал электромобиль. Ему не верят, он говорит: можете глянуть, я на нём сюда приехал, он стоит под окном. Ну его спрашивают,
— Сколько у вас ушло времени на разработку?
— Ну где-то полгода.
— А сколько денег вы потратили?
— Ну где-то 3100 долларов.
— 3100 долларов?
— Ну да: 50 долларов на старые Жигули, 50 долларов на электродвигатель, и 3000 долларов на удлинитель.
+
0
Kanarej
Kanarej
21 листопада 2019, 13:00
#
«К примеру, в Германии покупка электрокаров отдельно субсидируется — владелец получает до 5-6 тысяч евро «премии». У нас похожих программ пока нет.» — ну как это у нас не субсидируется? Отмена всех налогов — в зависимости от машины может быть и намного больше чем 5-6 тыс евро. Но в Германии проблема в другом. Даже дома электроэнергия стоит порядка 0,30 евро за киловатт. При такой стоимости, даже при зарядке дома стоимость километра зарядки приближается к стоимости километра с заправки дизельного автомобиля, а на многих быстрых зарядных станциях цена даже выше, вплоть до 0.60 евро за КВт. При всех остальных недостатках электромобиля, таких как малый запас хода (который на любимых немцами безлимитных автобанах резко уменьшается, и становится вообще смешным) и долгая зарядка… даже с такими субсидиями практичных немцев не удается загнать на электромобили.
+
+15
tarick
tarick
21 листопада 2019, 13:36
#
Заряжаемый гибрид - на данный момент по-моему оптимален. Около сотни км на аккуме (достаточно для ежедневных поездок) и, если нужно дальше - залил бензин и поехал.
+
+15
Kanarej
Kanarej
21 листопада 2019, 14:37
#
Обычно 50-60км у плагинов. Тем не менее в большинстве случаев должно быть достаточно. Да и подзарядить такую батарею недолго, если есть где.
+
0
Igorenya
Igorenya
21 листопада 2019, 17:27
#
Chevrolet Volt, Toyota Rav4
+
0
Kanarej
Kanarej
21 листопада 2019, 20:42
#
Вольт - это скорее электромобиль, чем гибрид, так как едет он только от электродвигателя. У него есть ДВС, но он не связан с колесами, и работает только как генератор когда запас батарей заканчивается. Хотя конечно его можно рассматривать и как вариант плагин-гибрида. Но опять же, у него запас хода на электротяге заявлен 65 км. У нового RAV4 плагина запас хода заявлен 60 км. У Пассата плагина - тоже около того (кажется 56км)
+
0
neverice
neverice
21 листопада 2019, 17:43
#
Заряжаемые гибриды обычно очень сложные. Кроме ДВС - там еще и акум с електромотором и муфтой.
Плюс у них обычно слабый мотор и маленький акумулятор. Тоесть, ехать можно, но недалеко и небыстро.
Основной их плюс - их можно использовать как основную и единственную машину. Но еще лет 5-10 и они уйдут в прошлой. Это явно переходной этап.
+
0
Igorenya
Igorenya
21 листопада 2019, 19:20
#
Это на аккумуляторе 50- 60 км - для города в самый раз, а на дальние расстояния гибридная установка.
+
0
Kanarej
Kanarej
21 листопада 2019, 20:56
#
Как раз через 5-10 лет с удешевлением аккумуляторов плагины только войдут в самый свой расцвет. Сейчас они еще дороговаты. Я не верю, что за 5-10 лет решат самые болезненные проблемы электричек, чтобы они реально вытеснили не только чистые ДВС, но и гибриды.
Далее, посмотрите на современные плагин-гибриды. Passat GTE (та же установка сейчас также появится на новом Супербе, Октавии и ряде других машин ВАГа) — 215 сил и около 7.5 сек до сотни, причем батарея на 13 КВт*ч — это половина батареи того же Лифа. У Пежо 3008 — 300-сильная установка и меньше 6 секунд до сотни, она в ближайшее время появится на ряде других моделей концерна Пежо-Ситроен-Опель-DS. Новый РАВ4 — тоже больше 300 сил и меньше 6 секунд. Причем сами электродвигатели у них мощнее сотни сил, а у 300-сильных их по два. Батареи обеспечивают 50-60 км по WLTP — это реальный смешанный ездовой цикл, то есть эту дистанцию можно реально проехать на электротяге в обычном режиме (без гонок конечно), и при этом мощности электродвигателей даже без ДВС вполне достаточно для езды.
+
+15
bonv
bonv
21 листопада 2019, 14:04
#
За 9 місяців 2019 року Українці придбали 5,5 тисячі електромобілів.
+
0
Igorenya
Igorenya
21 листопада 2019, 17:29
#
Пока не будет запаса хода хотя бы в 600-700 км. - активных покупок не будет!
+
+15
bonv
bonv
21 листопада 2019, 21:08
#
Хоча б 500 км.. Але чим більше тим краще.. Плюс легкість заправки, яких зараз важко знайти..
+
0
Kanarej
Kanarej
21 листопада 2019, 21:21
#
Чем больше запас хода — тем больше будет батарея. А значит дольше заряжать. Их и так сейчас заряжать долго. Даже на 50-киловатной зарядке 60-киловатную батарею, которой хватает на 350-400 км надо заряжать больше часа. Хотя надо учесть, что в дальней поездке во-первых обычно будет заряжаться до 80%, так как после этого уровня заряжается медленно, во-вторых до нуля тоже разряжать чревато, и в-третьих, если ехать сильно быстрее сотни — то этот запас резко уменьшается, придется чаще заряжаться и поэтому потратишь больше времени на зарядку, чем выиграешь на скорости. Из-за этого мощные теслы с большими батареями на дальняк едут 100-110 :) Это наверное даже более серьезная проблема, чем малый запас хода (он-то как раз в новом поколении машин уже приходит к более-менее вменяемой величине).
+
+15
bonv
bonv
21 листопада 2019, 23:05
#
Вже є швидка зарядка. На майбутнє покращать..
+
0
Alex Alex
Alex Alex
21 листопада 2019, 18:52
#
Тут я бачу всі знатоки, ніхто не володіє, зате всі знають запас ходу;)
+
0
Igorenya
Igorenya
21 листопада 2019, 19:13
#
Это главное!
+
+15
irakez
irakez
21 листопада 2019, 20:28
#
Пока не появятся электрические кроссоверы по адекватной цене, спроса не будет. На лифах и прочих калошах с клиренсом в пару миллиметров особо не разъездишься, даже по городу.
+
0
combojack911
combojack911
21 листопада 2019, 20:46
#
А что такое адекватная цена и какой клиренс вам нужен? За 29k$ можно взять новую  Kia Soul EV или Hyundai Kona Electric там 16 см клиренс. Бензиновый VW Tiguan в минималке будет около 34k$, клиренс 19 см. Как мне кажется 16 см уже нормальный клиренс для езды по городу, а на подобной технике я бы и не ехал на жесткое бездорожье.
+
0
Kanarej
Kanarej
21 листопада 2019, 21:08
#
КИА да, если уцененная позапрошлого года, то где-то так и будет… но Кона пока что существенно дороже — там цена от 35К только начинается, и то по акции сейчас, и в зависимости от батареи и комплектации может быть аж до 48К. Ну и сравнивать Кону с Тигуаном… авто разных классов. С другой стороны, для нормальной эксплуатации вполне достаточно клиренса легковых электричек — даже тот же Ионик с 14 см — ну хватает этого, и при этом отличное соотношение цены к такому предложению. И кстати да, КИА Соул хоть формально ниже классом, но по простору в салоне мне кажется может поспорить с Тигуаном… я смотрел и то и то. В отличие от Лифов, и тем более Зое — там вагон места, хоть багажник и не рекордный. Но у Тигуана, который у нас продается с полноразмерной запаской — багажник не сильно больше.
+
0
R S
R S
21 листопада 2019, 22:44
#
Кроссовер подразумевает полный привод. А для электромобиля - это слишком большая роскошь, иметь свой движок на каждую ось, и соответствующее уменьшение запаса хода.
+
+15
BobKickass
BobKickass
21 листопада 2019, 23:52
#
Может быть вами и подразумевает, а так нет. от crossover — «переход», «совмещение двух направлений») — «переходная форма» между SUV и легковым автомобилем, по сути — кузов, выполненный по типу SUV (пять дверей, высокая посадка водителя и пассажиров), на легковом шасси. Как правило, с приводом на передние колёса, внедорожные качества в лучшем случае средние (в русском языке для автомобилей данного типа стало популярным журналистское сленговое определение «паркетный внедорожник»
+
+15
bonv
bonv
21 листопада 2019, 23:55
#
Повнопривідні кросовери з підключаємим або постійним приводом.
https://autospace.in.ua/povnoprividni-krosoveri-z-pidkljuchaiemim-abo-postijnim-privodom/
+
0
Kanarej
Kanarej
22 листопада 2019, 12:42
#
Как раз у электромобиля второй двигатель почти не влияет на запас хода. Это у ДВС полный привод (особенно постоянный, как например Халдекс 4-5) из-за дополнительных механизмов, которые не только имеют заметный вес, но и постоянно в работе, заметно увеличивает расход, до 20%. Кстати у гибридов (тот же РАВ4), у которых полный привод реализован за счет второго электромотора на задней оси расход тоже практически не отличается от переднеприводного варианта. А вообще у кроссоверов не только полный привод влияет. Высокий корпус с плохой аэродинамикой, большие тяжелые колеса, общая масса тоже побольше аналогичной легковушки. Как по мне намного больше смысла в машинах типа Audi Allroad, Skoda Scout, и им подобных просто приподнятых легковушках, тем более что реально на бездорожье мало кто из владельцев кроссоверов выезжает. Но это мое мнение :)
+
0
R S
R S
22 листопада 2019, 19:53
#
Пожалуй, не соглашусь с вами. Почитайте характеристики полноприводного электромобиля по сравнению с авто с электротягой на одну ось. Разница очень существенная.
https://ecotechnica.com.ua/transport/4430-audi-e-tron-sportback-kupeobraznyj-krossover-na-elektrotyage-predstavlen-v-los-andzhelele.html
+
0
Kanarej
Kanarej
23 листопада 2019, 1:46
#
Так у него нет кажется варианта с моноприводом. Только полный привод. С чем сравнивать?
+
0
Kanarej
Kanarej
23 листопада 2019, 2:08
#
Вот сейчас посмотрел на https://www.nextgreencar.com , ну 24-25 КВт*ч на 100 км реальный расход в смешанном режиме - немало, но наверное вполне нормальный расход для крупного внедорожника - тяжелого, высокого, с большими колесами... У Теслы Model X примерно так же... Мы ж не будем его сравнивать с лифом :) Вот например Tesla Model 3 на том же сайте есть замеры варианта с полным и моноприводом - и там и там 14 кВт*ч на сотню.
+
+15
bonv
bonv
22 листопада 2019, 20:15
#
Стали відомі найкращі гібридні автомобілі року.
Детальніше читайте на УНІАН: https://www.unian.ua/economics/transport/10765484-stali-vidomi-naykrashchi-gibridni-avtomobili-roku.html
+
+15
bonv
bonv
25 листопада 2019, 10:37
#
600 км без подзарядки. Немцы раскрыли главные фишки BMW i4
https://ubr.ua/market/auto/600-km-bez-podzarjadki-nemtsy-raskryli-hlavnye-fishki-bmw-i4-3888400
Щоб залишити коментар, потрібно увійти або зареєструватися