Мінфін - Курси валют України

Встановити
15 жовтня 2019, 19:00

«Слабкі місця» найбільших банків

Редакція «Мінфіну» проаналізувала недавні відгуки клієнтів про роботу найпопулярніших банків. В процесі ми виявили кілька закономірностей.

Відгуки про банки на сайті «Мінфін» — джерело корисної інформації для тих, хто обирає фінустанову. Досвід користувачів допомагає зрозуміти, де краще відкривати депозит, до кого не варто звертатися за кредитом, і які «сюрпризи» можна очікувати від того чи іншого банку. Багато про що говорять і відповіді банків на коментарі клієнтів. За ними можна судити, наскільки швидко і ефективно банк вирішує питання, що виникають у клієнтів. Чи він їх просто ігнорує.

Багато проблем — спільні для українських банків. На хаос у відділеннях, виснажливу паперову тяганину, недостатньо ввічливий або погано навчений персонал скаржаться клієнти і великих, і маленьких фінустанов.

Але є специфічні «баги», які притаманні конкретним банкам. На них ми і вирішили зосередитися.

Приватбанк: подвійне списання і «Доктор Зло» у фінмоніторингу

У найбільшого банку країни і кількість відгуків найбільш вражаюча: на початок жовтня їх було 12 682. Скарги найрізноманітніші — від проблем з оплатою комуналки до дуже старанної перевірки походження коштів. Але є проблема, яка зустрічається із завидною постійністю. Йдеться про подвійне, а іноді і потрійне списання оплати з картки клієнта.

Особливо часто про цю проблему писали після 13 вересня, коли в Приватбанку стався масштабний технічний збій: задвоювались комунальні платежі, покупки онлайн і перекази між картками. У однієї клієнтки платіж з карти Приватбанку на карту monobank пройшов «в мінус» за дебетовою картою, для якої в принципі не був наданий кредитний ліміт. І це не поодинокий випадок — у інших користувачів гроші списувалися з карти для виплат і навіть з заблокованої кредитки. А деяким клієнтам «пощастило» потрапити на потрійне списання коштів.

Звичайно ж, серйозний технічний збій впливає на роботу будь-якого банку, однак проблема подвійних списань часто з'являлася у відгуках про Приват і до нього. Негатив у клієнтів викликало також і те, що оператори гарячої лінії самі не розуміли, в чому проблема, і не могли дати зрозумілі відповіді на численні запитання.

Що стосується бізнес-клієнтів, варто відзначити відгук користувача з ніком TraderTIV. «Полгода назад мне заморозили на 3 месяца немаленький депозит в связи с тем, что я продал ТОВ. Нужно было письменное согласие нового владельца, что тот больше не хочет обслуживаться в Привате. То есть, мне нужно было отыскать нового владельца, притянуть его в банк и заставить написать заяву))). Слава Богу, что удалось выйти на главный офис банка, который отменил этот бред» — написав клієнт.

Але на цьому проблеми не закочились: «Сейчас мне идут зачисления по договору, по которому я уже дважды получал деньги. Подал оригинал в банк. И снова в финмониторинге проснулся какой-то Доктор Зло и требует дополнительно оригинал сертификата оценки земельного участка к нотариально заверенному договору. Я трижды объяснил банку, что данный документ изымается нотариусом и подшивается в архив, но деньги отозвали. Пойду искать другой банк)», — резюмує клієнт.

Monobank погодив хороший кредитний ліміт? Радіти рано

Багато клієнтів мобільного банку незадоволені тим, що банк змінює кредитний ліміт на свій розсуд. Найчастіше це серйозно ламає плани, як у випадку з клієнткою monobank Ольгою: «Сьогодні зранку розраховувалась карткою в супермаркеті, а ввечері картка заблокована на користування кредитними коштами без будь-якого попередження. По картці за більше ніж рік користування ні одного штрафу чи простроченого платежу. Планувала поїхати в відпустку за кордон і розраховувала на ці кошти, а тут сюрприз… Білети вже на руках, єдиний плюс, що ця ситуація виникла тут, а не за кордоном».

Схожий неприємний сюрприз чекав на ще одну клієнтку віртуального банку Тетяну: «Пользуюсь картой 8 месяцев, взяла рассрочку. Первый платеж по рассрочке, банк присылает уведомление — понижен лимит. Положила еще деньги, снимает рассрочку и на следующий день — лимит приостановлен. Просрочек ни разу не было, банк максимально загоняет клиентов в долги, выдавая максимум, и потом делайте, что хотите, уважаемый клиент» — обурюється Тетяна.

І ще одна історія від клієнта monobank Олександра: «Открыл карту с кредитным лимитом, все быстро и удобно, вопросов нет. Выбрал весь лимит за неделю, после этого сразу погасил долг и уменьшил лимит в 2 раза. И на следующий день получил обнуление лимита. Это высший пилотаж. Правда одноразовый. Буду закрывать эту супер карту. Спасибо за сотрудничество».

Відповідь monobank наступна: система, яка розраховує кредитний ліміт, щодня аналізує інформацію про своїх клієнтів. Тому банк може переглянути розмір кредитного ліміту в будь-який час.

В Ощадбанку нав'язують страховки і не поспішають обслуговувати

Більшість скарг на держбанк пов'язані з величезними чергами та байдужістю персоналу. Причому такі відгуки зустрічаються не тільки про філії банку в провінції, а й, наприклад, про сучасне відділення в Київському ТЦ «Гулівер». Як написала одна з відвідувачок Ощадбанку, — «наличие диванчиков и обновленного оборудования не влияет никаким образом на качество обслуживания». Клієнтка прочекала своєї черги більше 3-х годин, після чого поїхала додому. За її словами, з 7 касирів дві спілкувалися між собою, одна їла, решта дивилися на монітор комп'ютера. У залі в цей час вирішення своїх питань чекали близько 30 осіб.

Але це не єдина «фішка» Ощадбанку. Вже досить тривалий час клієнти держустанови скаржаться на послугу, яку їм нав'язують без приводу. Мова йде про купівлю страховки. Наприклад, з такою ситуацією зіткнувся житель Запоріжжя, якому відмовилися продати євро без попередньої покупки поліса добровільного страхування «МетЛайф» за 150 грн.

«Документ, який в обов’язковому порядку зобов’язував мене придбати страховий поліс, мені не надали, зазначивши, що це внутрішні правила Запорізького Ощадбанку. Оператор гарячої лінії повідомив, що це додатковий продукт, який я можу придбати за бажанням. Після звернення до начальника касового відділення мені повідомили, що послугу з продажу валюти нададуть тільки після придбання полісу, але вже за 50 грн. В іншому випадку порадили звернутися до іншого банку. Грошові кошти в іноземній валюті були потрібні терміново, тож я був змушений придбати страховий поліс. Також мені повідомили, що у разі повторного звернення за послугами я буду вимушений знов придбати страховий поліс» — написав клієнт.

Схожа ситуація трапилася з мешканкою Харкова, яка намагалася забрати в Ощадбанку грошовий переказ Western Union в доларах. Касир вимагала заплатити 50 грн. «Попыталась записать ее имя и попросила позвать администратора. Все работники мгновенно спрятали бейджики и стали угрожать вызовом охраны. Очень хочется узнать, за что с меня требовали дополнительные деньги, почему я не могу получить перевод Western Union в долларах, и по какому принципу набирают работников в это отделение — кто больше нахамит, того и берут?» — обурюється клієнтка.

Альфа-Банк Україна: жорстка розмова з боржниками і плутанина з термінами кредиту

Серед негативних відгуків клієнтів цього банку часто зустрічаються скарги на «нелюдського» робота Аллу, платний номер гарячої лінії і нав'язливу рекламу. Але це дрібниці.

Важливіше знати, що зарахування коштів на рахунок в Альфа-Банку Україна відбувається не день в день, а протягом 3-х діб. І якщо погашати кредитний ліміт в останній розрахунковий день, в системі може виникнути борг, а банк нарахує додаткову комісію. Тому загальна порада «бувалих» — не чекати дедлайну, а поповнювати рахунок за 3-5 днів до нього.

Деякі відгуки стосуються неналежної поведінки персоналу банку з боржниками. Наприклад, в однієї з клієнток Альфа-Банку виникло прострочення за кредитом, і їй зателефонувала співробітниця фінустанови. Відбувся такий діалог: «Я сказала, почему не погашен долг, и что такого-то числа (в течение недели) я закрою его полностью. В ответ — «такое-то число банк не устраивает». Я сказала, что раньше не получится, и тут она начала угрожать: если я не оплачу в течение двух дней, то будет стоять ящик с моим фото, где будет написано «Помогите, кто чем может», мои фотографии будут расклеены на каждом столбе с надписью «она не платит кредит», пенсионные карточки моих родителей будут заблокированы, и пенсию они получать не будут, а будут выплачивать 400 грн долга. На вопрос, кто дал право так со мной разговаривать, девушка ответила, что вы должник, и право мне даёт инструкция, которой я следую, и распоряжение руководства» — описує свій досвід спілкування зі співробітником Альфа-Банку читачка з ніком ollkar.

Ідея Банк: неприємні сюрпризи для «поручителів мимоволі»

Судячи з відгуків, співробітники Ідея Банку не дуже ретельно перевіряють дані поручителів перед тим, як давати комусь кредит.

Наприклад, наша читачка з ніком Mary01 ніколи не користувалася послугами Ідея Банку. Тим не менш, 21 серпня їй зателефонував співробітник фінустанови з інформацією, що у неї є заборгованість перед банком. Пояснити, як її номер потрапив в базу викликів, на гарячій лінії не змогли. Зате під відгуком на «Мінфіні» відповіли, що номер Mary01 був залишений недобросовісним позичальником, і попросили її з ним зв'язатися (!).

Схожа історія описана ще в одному відгуку, датованому тим же 21 серпня: «Названивают каждый день по 5 раз. Требуют сказать почему кто-то там не платит кредит. Отношения к этому учреждению не имеем. Когда просим не звонить, требуют персональные данные». До речі, в коментарях до відгуку є дотепна порада, як спробувати вирішити цю малоприємну ситуацію.

В Укрсиббанку змінили комісії, не попередивши клієнтів

Відразу кілька людей поскаржилися, що банк підвищив тарифи без попередження. «Тихо ввели комиссию за перевод с карты на карту. В выписке комиссия отображается через время, сразу не видно!» — обурена клієнтка банку Олена.

Користувач з ніком new1one залишив коментар під аналогічним відгуком: «Нещодавно помітив, що списалась комісія у розмірі 100 грн за переказ коштів із картки на картку, а таких операцій було немало. Звернувся в підтримку, де мені сказали, що Укрсиббанк змінив тарифні плани, про що повідомив на сайті. Тобто я повинен щодня заходити на сайт і дивитись, чи банк часом щось не змінив :) абсурд! На питання, чому не повідомили мене про таку важливу зміну через смс, сказали, що банк має право змінювати умови тарифних планів, про що повідомили на сайті».

«Изначальный 0% за снятие превратился в 1.5% Обслуживание счета с 300 грн выросло до 500! К этому стоит прибавить комиссию за переводы между своими счетами и т.д» — деталізує ситуацію ще один клієнт Укрсиббанку Олег.

А які «фішки» банків знаєте ви, шановні читачі?

Коментарі - 28

+
+1
AleksandrBank
AleksandrBank
15 жовтня 2019, 20:20
#
В Ощаде нарезают нереальные планы по страховкам, или впаривай или покупай за свои деньги, просто не выполнение по страховкам режет премия от начальника отделения до кассира.

Бот Алла реально туповата, начинаешь ненавидит Альфа-Банк, проще в чате через приложение общаться, и то…
+
+1
bonv
bonv
16 жовтня 2019, 22:17
#
Все идет к тому, что скоро будет так.
— Мужик заходит в банк. Оператора нет. Берет от нечего делать рекламный листочек, читает:
— Взяв этот листок, вы дали согласие на заключение договора ипотечного кредита под 30 процентов годовых сроком на 10 лет...
+
+55
kharj
kharj
15 жовтня 2019, 20:38
#
Мені приходило повідомлення від УкрСибу про зміну тарифів.
+
+16
27531178
27531178
16 жовтня 2019, 10:51
#
Да и на сайте была инфа.  Разве что лично не звонили по этому поводу. )
+
+6
laa1999
laa1999
16 жовтня 2019, 12:24
#
Мне - отдельно ввели комиссию, не связанную с общей по банку, не предупредив.  Связанную с зарплатным проектом. Я ушел от них. Вообще, укрсиббанк - не любит физлиц, не их клиенты... Для физлиц -только украинские банки и не знаю, как там Альфа, но иностранцам - физлица мешают только - лишняя обуза.
+
+56
Captain  Cisco
Captain Cisco
15 жовтня 2019, 20:47
#
Последним нормально работающим банком был ВТБ Украина.
+
+88
vladymyrkiev
vladymyrkiev
15 жовтня 2019, 23:56
#
Тот, который задним числом ввёл комиссию за снятие денег с депозита, когда понял что встрял с валютными депозитами в 2008м году под 10% годовых с сроком от месяца до 120 месяцев?
+
+15
Vvz2019
Vvz2019
16 жовтня 2019, 9:19
#
Согласен на все 100
+
+30
bolex
bolex
16 жовтня 2019, 11:02
#
С Энгельсом или с Каутским ? Или с обоими ?
+
0
laa1999
laa1999
16 жовтня 2019, 12:29
#
Для физлиц, в ВТБ правильное и было,только что электронную очередь ввел ,а их система клиент-банка не была нормальной. То есть банк для бабушек, но похуже Дельты...А про комиссию за снятие с депозита -это ,вообще, их ноухау.  Я не понимаю, чем он хорошо работающем был...Для юрлиц -не знаю, но тут иностранцы не хуже
+
0
bonv
bonv
16 жовтня 2019, 22:15
#
Вікторина на радіо.
Ведучий: Як називається людина, яка поклала гроші в банк?
1. Боржник.
2. Вкладник.
3. Кредитор.
Відповідь: ІДІОТ!
+
+138
Danconia
Danconia
15 жовтня 2019, 20:49
#
Да тема с оставьте 2 номера ваших близких или друзей при получении кредитки  - какая лысая гадалка такое придумала.. 

Если я кредитор и беру вашу кредитку я может вовсе не горю желанием это афишировать перед родителями или своим первым кругом - я оставлю номер какого-нибудь Пети который меня плюс минус два раза в жизни видел и скажет ну да знаю такого.

А со стороны Пети - это вообще нарушение закона о сборе персональных данных - Петю никто не уведомил и он не давал разрешния собирать его персональные данные и включать их в базу каких-то там друзей поручителей Васи берущего кредит.


+
0
bonv
bonv
16 жовтня 2019, 22:22
#
- Сміливість міста бере!
- Ага, а дурість - кредити...
+
0
Apollo17
Apollo17
16 жовтня 2019, 8:50
#
А когда приватом финмон займется?
+
+10
bolex
bolex
16 жовтня 2019, 11:03
#
Забудьте. Беня туда после 17 октября никого не пустит.
+
+46
22318162r
22318162r
16 жовтня 2019, 10:56
#
Могу добавить по привату, по моему спд как то пришло письмо на почту что мне одобрен кредитный лимит на н-ную сумму (о чем я их вовсе не просил), но чтоб им начать пользоватся я обязательно должен подать в отделение или через приват 24 заявление (что то типа договора), я это не делал и с уверенностю пользуюсь дальше счетом, в итоге оказалось что в первых числах октября банк списал рко 100 и по скольку остатка не хватило был испооьзован кредитный лимит (вообще не понятно на каком основании), за пользование лимитом соответственно насчитывают %, и сейчас чтоб его закрыть я должен самостоятельно сделать платежку (так как банк ето сделает как минимум в конце месяца) на перечисление суммы начисленных % и только тогда подать заявку на закрытие лимита, вот и получается что вроде ни чего не делал а уже должен...
+
0
tarick
tarick
16 жовтня 2019, 15:58
#
Попробовал так называемую «мгновенную рассрочку» от альфа-банка. Оказалось, они понимают под этим что-то совсем не то, что приватбанк или монобанк, например. Сделал покупку с кредитки, получил стандартную смс, которую альфа присылает после каждой покупки дороже тыщи - «Розстрочка від Альфа-Банку! Покупку ххххх UAH сплачуй по ххх UAH в міс. під 0.01% на хх міс в т.ч. щомісячна комісія хх UAH». Решил попробовать. И что бы вы думали? У меня появился еще один кредит на соотв. сумму, но в лимит на карте эти деньги не вернулись. В саппорте сказали, что единственная фишка этой рассрочки - это то, что она дешевле чем просто из кредитного лимита. Но учитывая, что деньги в кредитный лимит не вернулись - я еще посмотрю в следующей выписке, не снимут ли проценты на эту сумму и с кредитки, и с так называемой «мгновенной рассрочки» сразу.
+
+15
Ranet
Ranet
16 жовтня 2019, 19:22
#
Как то раз нужно было срочно снять наличку в Альфа-Банке по бизнес карте, конец рабочего дня, подъезжаю в отделение, а там удача - инкассаторы только набили банкомат деньгами. Вставляю карту, не тут-то было, нет такой суммы. Набираю ещё раз, снова отказ. Зову менеджера, она говорит снимите 10000. Ок, снимаю. И после этого, отказ в обслуживании, то есть, вообще. Бизнес карта запрограммирована на одну транзакцию!!! Карл. А касса к тому времени уже закрылась. Вставил вторую карту, уже в терминал, что работает с оборота, снял за раз сколько смог, но ситуация повторилась. Одна транзакция на карту. Д.Б.
+
0
allexpl
allexpl
16 жовтня 2019, 19:55
#
Монобанк. Сегодня. Знакомый пополнил карту на 10000 грн. Пришло сообщение «Кошти на рахунок остаточно не зараховані до підтвердження джерел надходження відповідно до постанови НБУ №705 ...»
Прям как на миллион пополнил, или на два...
+
0
yarg
yarg
16 жовтня 2019, 20:53
#
Для монобанка - огромная сумма...
+
0
Spets
Spets
16 жовтня 2019, 21:22
#
Это как-то очень жестко. Он что пополнял наличкой через терминал? Вообще, под финмониторинг должны попадать суммы от 150,000 грн.
+
0
Keqkohl
Keqkohl
16 жовтня 2019, 22:09
#
Есть внутренний финмон который может возникать вне зависимости от суммы зачислений, также есть обязательный от 150К. Если к примеру в банк поступала инфа что вы мошенник, конечно банк может потребовать документ который доказывает легальность дохода.
+
0
tarick
tarick
17 жовтня 2019, 12:13
#
Он когда карту получал - какой размер ежемесячной зп/дохода указывал? Если указал слишком мало - банк будет подозрительно относиться к зачислению более крупных сумм.
+
0
allexpl
allexpl
21 жовтня 2019, 19:16
#
Официальную минималку
+
+8
yarg
yarg
21 жовтня 2019, 19:41
#
Ну вот и результат. теперь любая сумма больше тысяч 5 вызывает блокировку счета....
+
0
bonv
bonv
16 жовтня 2019, 22:11
#
У всіх банків є збої в роботі. Чим більше людей обслуговує банк тим більше боків..
+
0
bonv
bonv
16 жовтня 2019, 22:12
#
Во время обыска у директора Службы занятости обнаружили 7,5 млн. долларов и 30 кг. золота.
Граждане! Храните золото—валютные резервы в Национальном банке Украины!:))..
+
0
123larysa
123larysa
2 січня 2020, 21:05
#
Доброго дня!
Відповідь від анонімного працівника РАЙФАЙЗЕН БАНКУ АВАЛЬ, є досить дивною.

1) Прочитати «Правила» безпеки користування платіжними картами викладені на офіційному сайті Банку, за посиланням: https://www.aval.ua/personal/cards/advises/bezpeka/ («Послуги приватним особам» — «Платіжні картки» — «Заходи безпеки» — «Правила користування платіжними картками») - я можу самостійно, НЕ ЗВЕРТАЮЧИСЬ У МІНФІН.

2) ТАК, я вважаю, що проти мене було скоєно шахрайство третіми особами - ПРИ ПРЯМОМУ ПОПУСТИТЕЛЬСТВІ СЛУЖБИ БЕЗПЕКИ БАНКУ.

3) ТАК, я звернулась в правоохоронні органи ( а не лише в кіберполіцію) - але не для цієї «поради», я звернулась у МІНФІН, тим більше таки поради виходять за межу компетенції АНОНІМНОГО ПОРАДНИКА БАНКУ.
4) Я, Аврамишина Лариса Романівна, будучи клієнтом вказаного банку не розумію, як моїми грошима могли розпоряжатись злодії, якщо ЗА ДОБУ Я ПОПЕРЕДЖАЛА ПРО СПРОБУ КРАДІЖКИ ПРАЦІВНИКІВ БАНКУ.

5) Я не розумію чому мені не було надано банківські послуги у повному об'ємі, забезпечивши безпеку моїх вкладень і надходжень.

6) Я не розумію, чому працівниками банку мене запевнялось у повній безпеці моїх вкладень і відмові видати гроші в такий критичній ситуації відразу - в касі банку.

З повагою,
Лариса Романівна Аврамишина
Щоб залишити коментар, потрібно увійти або зареєструватися