«Мінфін» розпочинає серію публікацій про найбільш дохідні та доступні інструменти пенсійного накопичення. У цьому огляді ми зупинимося на перевагах та недоліках недержавних пенсійних фондів (НПФ) та банківських депозитів.
Накопичити на пенсію: НПФ або депозит
Пенсійна реформа буксує вже 15 років. Демографічна ситуація швидко погіршується, але ні уряд, ні депутати так не зважилися ввести другий рівень пенсійної системи.
Замість цілковитої перебудови системи уряд намагається проводити дрібний ремонт солідарного рівня — незначно підвищує пенсії, впроваджує монетизацію субсидій.
Тим часом, навантаження на працюючу частину населення зростає. На 100 працюючих громадян вже припадає 95 пенсіонерів, а розрив між рівнем їхнього доходу збільшується. За оцінкою Міжнародної організації праці, для гідного пенсійного забезпечення відношення середньої пенсії до зарплати має бути не менше 40%. В Україні, якщо брати офіційні дані, цей показник вже зараз в півтора рази менше.
Рік |
Середня пенсія |
Середня зарплата |
Співвідношення, % |
2010 |
1032,6 |
2250 |
45,89 |
2011 |
1151,9 |
2648 |
43,50 |
2012 |
1253,3 |
3041 |
41,21 |
2013 |
1470,7 |
3282 |
44,81 |
2014 |
1526,1 |
3480 |
43,85 |
2015 |
1581,5 |
4195 |
37,70 |
2016 |
1699,5 |
5183 |
32,79 |
2017 |
2480 |
7392 |
33,55 |
2018 |
2645,9 |
8865 |
29,85 |
Джерело: Держкомстат
Якщо так піде далі, нинішньому поколінню 30-річних не варто розраховувати на гідну пенсію. Вихід — подбати про майбутнє самостійно.
«Мінфін» вирішив вивчити найбільш цікаві та доступні інструменти для тривалого накопичення. У цьому огляді ми зупинимося на перевагах і недоліках недержавних пенсійних фондів (НПФ) та банківських депозитів.
НПФ
Недержавні пенсійні фонди (НПФ) існують в Україні з 2004 року. За даними Нацкомфінпослуг, учасниками НПФ на кінець 2018 року було 840 тис. осіб.
НПФ є трьох видів: відкриті, корпоративні та професійні. Учасником відкритого НПФ може стати будь-який українець. Корпоративні фонди створюються для співробітників окремого підприємства (наприклад, КНПФ «Стирол»), професійні — для представників однієї професії.
Найчастіше, відрахування в НПФ роблять роботодавці на користь співробітників, а пенсійний рахунок в НПФ є частиною соцпакета. Підприємствам такий підхід дозволяє зменшити податкове навантаження, оскільки відрахування в НПФ списуються на витрати.
За розрахунками «Мінфіну», щоб після виходу на пенсію отримувати щомісяця 10 тис грн протягом 20 років, потрібно вже зараз почати вносити в НПФ по 1649 грн на місяць і продовжувати накопичувати протягом 20 років. Такий розрахунок зроблений з допущенням, що щорічно НПФ буде заробляти для вас не менш 8% річних.
Самостійно розрахувати майбутню додаткову пенсію можна тут.
Переваги НПФ
Багаторівневе адміністрування. Контроль за розміщенням і збереженням коштів здійснюється на декількох рівнях. НПФ керує адміністратор, інвестуванням пенсійних активів займається компанія з управління активами (КУА), зберігаються гроші в банку-зберігачі.
Закріплений розмір витрат на обслуговування. Згідно з положенням Нацкомфінусуг, обслуговуючі компанії (КУА, адміністратор і банк-зберігач) можуть брати за свої послуги не більше 7% від обсягу активів. «Зараз середній розмір усіх витрат на послуги НПФ становить 4-5%. При якісному управлінні це дозволяє заробляти дохідність вище інфляції і покривати витрати компаній. При зростанні обсягу ринку та зниженні доходностей за фінансовими інструментами компанії також будуть знижувати розмір своєї винагороди», — розповів керівник департаменту з питань маркетингу та продажів «ОТП Капітал», член Ради фонду «ОТП Пенсія» Віталій Дишловий.
Гарантія від банкрутства. Відповідно до закону, НПФ не може збанкрутувати, а тільки ліквідуватися. Але в цьому випадку пенсійні накопичення громадян повинні бути переведені в інший НПФ за вибором клієнта. А ось опинитися в «мінусі» фонд цілком може. Тоді замість прибутку його учасники отримають збитки. Тому, щоб не втратити гроші, важливо регулярно перевіряти стан вашого пенсійного рахунку.
Прозорість роботи. НПФ дають можливість вкладнику щодня відстежувати баланс власного рахунку. Також на сайті публікується інформація про діяльність та дохідність 17 найбільших НПФ. Це робить процес вибору НПФ максимально зручним.
Недоліки НПФ
Жорсткий підхід до пенсійних виплат. НПФ дозволяють збирати виключно на пенсію. Термін настання пенсійного віку людина визначає для себе самостійно, але від законодавчо визначеного він може відрізнятися не більше, ніж на 10 років.
Період виплат повинен становити не менше 10 років, якщо розмір накопичень перевищує 60 прожиткових мінімумів для непрацездатних громадян на момент закінчення накопичення. Забрати всю суму відразу можна лише в разі, якщо розмір середньомісячної виплати виявиться менше 50% місячного мінімального прожиткового мінімуму для непрацездатних громадян за 10 років.
Зараз прожитковий мінімум для цієї категорії громадян становить 1497 грн. Тобто станом на 2019 рік, учасник фонду може забрати відразу весь накопичений капітал, якщо сума складе до 89 820 грн. Якщо накопичення перевищать цю планку, він буде отримувати гроші у вигляді регулярних виплат.
Причина такого обмеження пов'язана з філософією продукту. «Держава стимулює підвищення рівня пенсійного забезпечення після виходу на пенсію. Учасник сам обирає, як довго він хоче щомісяця отримувати додаткову суму, але цей термін не повинен бути менше 10 років. Якщо ж йому не вдалося накопичити значну суму, що робить цю надбавку незначною, то він може отримати і витратити її відразу», — розповідає глава підрозділу з управління локальними активами групи ICU Григорій Овчаренко.
Також забрати одноразово кошти з НПФ можна в разі отримання інвалідності або критичного захворювання до моменту закінчення періоду пенсійних накопичень.
Навіть після того, як НПФ почне робити виплати учаснику, на його накопичення продовжує нараховуватися інвестиційний дохід. Це може значно збільшити його заощадження і підсумкову суму виплат, — пояснив Віталій Дишловий.
Спадкування тільки за законом. У разі смерті учасника НПФ, належні йому пенсійні накопичення можуть перейти до його спадкоємців тільки на загальних підставах і не раніше, ніж через 6 місяців. Для порівняння: в страхуванні, наприклад, клієнт може вказати в якості спадкоємця будь-яку людину, не обов'язково родича.
Ніяких гарантій. На відміну від банківських депозитів, ставка за якими обумовлюється до укладення договору, і страхування життя, де гарантується мінімальна дохідність 4%, НПФ не гарантує своїм учасникам конкретний дохід. Інвестиційний результат, отриманий керуючими компаніями, може бути і негативним. Тобто НПФ може втратити гроші клієнтів через неефективну інвестиційну політику.
Тут криється основний ризик НПФ — компанії навіть навмисне можуть виводити кошти клієнтів за рахунок вкладень в низьколіквідні та неприбуткові інструменти. Більш того, навіть показуючи «мінуси», вони цілком можуть брати плату за обслуговування. НПФ може утримувати до 7% від пенсійних активів, незалежно від того, чи була діяльність фонду прибутковою.
Але більшість НПФ в Україні сьогодні дотримуються дуже консервативних стратегій інвестування. Вони вкладають кошти переважно в ОВДП і депозити. Частка нерухомості, корпоративних облігацій і акцій в сумі становить менше 10% активів всіх НПФ. Тим не менше, кілька НПФ за підсумками минулого року показали збитки.
Показники дохідності у відкритих НПФ на 18.03.2019 р.
Назва НПФ |
Дохідність за 365 днів |
Джерело |
12,16 |
Династія |
11,73 |
ОТП Пенсія |
11,25 |
Соціальний стандарт |
10,17 |
Взаємодопомога |
9,92 |
Пенсійний капітал |
9,84 |
Фонд пенсійних заощаджень |
8,5 |
Ініціатива |
7,79 |
Український пенсійний контракт |
7,7 |
Надійна перспектива |
7,61 |
Соціальна перспектива |
5,71 |
Арта |
5,52 |
Українська пенсійна спілка |
2,69 |
Фрі Флайт |
-0,91 |
Дані: Адміністративний центр персоніфікованого обліку
Накопичення тільки в гривні. Закон зобов'язує робити відрахування в НПФ тільки в гривні. Отже, накопичити на старість у твердій валюті не вийде. Але НПФ, в свою чергу, можуть інвестувати у валютні фінансові інструменти, наприклад, депозити в іноземній валюті та валютні ОВДП. Таким чином вони захищають накопичення клієнтів від девальвації.
Важливий момент — НПФ нараховують дохідність не у відсотках, як з банківським депозитом, а у вартості пенсійної одиниці. На момент створення фонду вартість пенсійної одиниці становить 1. У міру зростання пенсійних активів та інвестдоходу, її вартість змінюється. «Наш пенсійний фонд «ОТП Пенсія» працює 10 років і зараз одиниця пенсійних внесків коштує 4,05 грн. Таким чином, зростання активів склало більше 300%. Це значно більше інфляції за той же самий період (190%)», — розповіли в «ОТП Пенсія».
Інший приклад: з початку управління фондом «Династія» (з 2013 року), його середньорічна дохідність становить 23%. «За цей період ваші внески в розмірі 70 тисяч гривень (по 10 тисяч в рік) збільшилися б на 73.5 тисячі, а загальні заощадження склали б 143,5 тисячі гривень», — підрахували в ICU.
Оподаткування НПФ. При отриманні одноразової виплати з НПФ вона обкладається 18% податком на доходи фізосіб. Додатково утримується 1,5% військового збору.
Якщо клієнт отримує регулярні виплати, ці податки — 18% ПДФО і 1,5% військового збору, налічують лише на 60% виплати. Особи старше 70 років, інваліди 1 групи і спадкоємці першого ступеня споріднення звільняються від сплати податків.
Банківські депозити
Депозити — найбільш звичний для українців спосіб заощадження і накопичення коштів, в тому числі — на майбутню пенсію. Його головна перевага — простота і прозорість. За підсумками минулого року вкладники-фізособи зберігали на депозитах понад 510 млрд грн.
Переваги
Простота і доступність. Відкрити банківський депозит можна в будь-якому відділенні банку або онлайн.
Терміни. Банки пропонують клієнтам порівняно короткі фінансові інструменти — розмістити кошти можна на термін від 1 тижня до 2 років. Потім депозит можна забрати, пролонгувати або віднести в інший банк. Для клієнтів це більш привабливо, ніж розлучатися з грошима на 10 і більше років. Також є безстрокові депозити, але їх дохідність зазвичай нижча, ніж термінових.
Передбачуваність. Банк відразу ж обумовлює розмір відсоткової ставки, тому вкладник заздалегідь знає, який дохід отримає. У випадку з НПФ і страховою компанією — клієнт погоджується на кота в мішку, адже дохідність безпосередньо залежить від якості розміщення активів фінустанови.
Наявність державних гарантій. Усі вклади в банках до 200 тис. грн. гарантуються державою. Отже, навіть у разі банкрутства банку накопичення не пропадуть, їх поверне Фонд гарантування вкладів. Процедура отримання коштів максимально спростилася. Отримати кошти з фонду — справа одного тижня.
Гнучкість. Клієнт з легкістю може змінювати банки, в яких розміщує депозит. Деякі фінустанови дозволяють розривати договори достроково. При цьому вкладник втратить тільки дохід, початкова сума накопичень не зменшиться, на відміну, наприклад, від страхової компанії, яка поверне тільки викупну суму.
«Мінфін» порахував, яку додаткову пенсію зміг би собі забезпечити клієнт за допомогою гривневого депозиту. Ми взяли наступні базові умови: вкладник став збирати з 2011 року, його стартовий капітал — 20 тис грн. Щорічно він довносив на депозит по 20 тис. грн плюс отримані за попередній рік відсотки. В якості ставки за депозитом ми взяли середнє річне значення Українського індексу ставок за депозитом у гривні за 12 місяців відповідного року. Також, починаючи з 2014 року, зроблена поправка на утримання податку на доходи фізосіб (18%) і військовий збір — 1,5%.
Згідно з розрахунками, з 2011 і до кінця 2019 року наш клієнт зміг би накопичити суму 375 885 грн. Якщо він захоче отримувати надбавку до пенсії вже з наступного року, то, розмістивши депозит із щомісячною виплатою відсотків, він зможе отримувати по 3984,21 грн на місяць (виходячи із середньої ставки за 2019 рік — 16,02% річних).
При цьому тіло депозиту залишилося б без змін, а значить, він зміг би розмістити депозит на новий термін і отримувати додаткову надбавку до пенсії щорічно.
Як накопичити на пенсію з депозитом, грн |
|||||||||
Умови накопичення |
2011 |
2012 |
2013 |
2014* |
2015 |
2016 |
2017 |
2018 |
2019 |
тіло депозиту |
20 000 |
42756 |
70221 |
102699 |
138969 |
182708 |
231006 |
280 035 |
332948 |
відсотки |
2 756 |
7465 |
12478 |
20211 |
29489 |
35153 |
36060 |
40885 |
53338 |
Всього з отриманими % за вирахуванням податків |
22756 |
50221 |
82699 |
118969 |
162708 |
211006 |
260035 |
312948 |
375885 |
* на доход по депозиту введен 18% налог на доходы физлиц и 1,5% военный сбор |
Отримуйте на 1,8% річних більше з «БОНУСОМ до депозиту»
Недоліки
Термін. Через те, що депозит розміщується на короткий термін, у вкладника завжди є спокуса і можливість зняти і витратити гроші після закінчення депозиту.
Відсутність помічників. Клієнт повинен самостійно займатися розміщенням накопичень на наступний період, а також самостійно аналізувати і шукати кращі пропозиції з розміщення коштів. У випадку з НПФ і страховою компанією це роблять обслуговуючі компанії.
Обмеження щодо спадкоємства. У разі смерті клієнта забрати депозит можна буде тільки через 6 місяців після смерті. Успадкувати кошти може тільки спадкоємець за законом або заповітом. Це ускладнює можливість отримання коштів людьми, які не перебували в законному шлюбі.
Регіна Дацюк
Розсилка про депозити від «Мінфіну»
Двічі на місяць розповідаємо про важливі новини для вкладників
Коментарі - 120
— Привіт! Як справи в особистому житті?
— Це питання чи спроба принизити?
— Сара, я тебя не понял! Шо это за вопрос? Мы шо уже не в одном государстве живём?
Кому нужны такие НПФ?
Читайте ''закон Украины об ИСИ''.
И не популярны.
К сожалению, и журналисты ''минфина'' не оказались исключением.
Насчет % доходности, там до выплат пенсии с % не берется НДФЛ, в отличие от депозита.
Потому, эквивалентный по доходности вклад должен иметь на 19,5% большую ставку.
И для наемных работников положен вычет из НДФЛ, 18% от суммы взноса в месяц (но не выше некоторого предела).
Что при некотором желании тожеможно прибавить к доходности.
Не требуйте от них невозможного)
Это если б кто-то из работников АПФ/куа писал статью, то упомянул бы.
рано чи пізно держ пенс фонд збанкрутує (гляньте як швидко росте дира із його боргами!)
треба думати про власну пенсію вже зараз, завтра буде пізно.
Пенсии-пособию, как в Грузии.
Да, статья не о них)
Ожидаемая продолжительность жизни 62.8 — мужчины
Выйти на пенсию в 60 смогут далеко не все.
https://24tv.ua/ru/v_ukraine_snova_povysjat_pensionnyj_vozrast_n1025845
Зачем среднестатистическому будущему пенсионеру накапливать 375885? На 2,8 года жизни?
Чтобы дармоеды из банков или фондов потом полгода распоряжались остатком этих средств, если вообще не придумают как отжать их у наследников?
После достижении 60 лет, мужчины живут ещё 13-15 лет, что тоже мало, но не 2,8
Речь же не о 60-летних летних, а о 30-летних.
Страну проживания нужно менять, чтобы стать озабоченным вопросом накоплений на пенсию.
Перед обвалом)
Если покупать каждый месяц на 5000 грн, то неважно что сейчас может быть высокая цена, потому что цена возможно упадет, а вы продолжите покупать на 5000 грн в месяц по уже более дешевой цене.
Это называется dollar cost average.
Расскажите это купившим акции ETF перед крахом доткомов и ипотечным кризисом)
Не говоря про нефтяной кризис 1973, и следовавшую за ним стагфляцию.
И из последнего — биткойнщики)
Вы читали книжки, написанные до ипотечного кризиса)
Если б вы почитали еще книжки времен стагфляции 1980х, там предлагались немного другие портфели.
Но то такэ.
Вообще, очень забавно, когда ''гуру финансов'' дают ''советы на века'' исходи из нынешней, сиюминутной ситуации.
Вроде нынешнего роста американских акций.
И да, портфель ''40/60'', прекрасно:
При кризисе падение стоимости акций, банкротства и делистинг, с облигациями — тоже распродажи и дефолты.
Учитывая нулевые ставки по иностранным облигациям…
І ні, я читав не тільки книжки написані до іпотечної кризи
Просто пошукайте котирування ринку акцій за останні 100 років з поправкою на інфляцію. Знову ж таки. Все залежить якими категоріями мислить «інвестор».
Одне із основних правил інвестування – доходи в минулому не гарантують аналогічних у майбутньому, проте, сучасне портфельне інвестування дозволяє нівелювати ризики бізнесу, ринкові, процентних ставок, інфляційні, валютні, політичні. Тут ні при чому ріст ринку акцій за останні 10 років. Портфельному інвестуванню більше 10 років
Знову ж таки, не мисліть і не дивіться на ринок в короткостроковій перспективі. Він коливається постійно і це нормально. Тут мова йде про інвестування, а не про спекуляції, тому такі падіння – це природні явища
П.с. середньорічна ставка по казначейських облігаціях 5,04%, по корпоративних облігаціях 5,59%
Среднегодовые ставки по чьим облигациям?
Заодно вспомните размер инфляции в 1980х)
середньорічна інфляція долара 3,5%
і знову ж таки. не мисліть точково. а подивіться на інфляцію у 80-х, стагнацію і т.д. мисліть глобально, якщо вас цікавить довгострокове інвестування, а не спекулятивні вкладення
И интересные у вас данные, я нахожу
https://ru.investing.com/rates-bonds/usa-government-bonds?maturity_from=40&maturity_to=290
2,456-2,866%.
С корпоративными та же история, тот же «Эппл» 2.4-3.85%.
Доходность ниже ваших же данных по инфляции)
За ваши 5% годовых они черту душу продадут)
У вас правда оговорка «среднегодовая», там у гос.бумаг 1980х вроде до 12% доходило.
«Американські. чи ви знаєте ETF на українські облігації?» — на земле остались два государства, США и Украина?)
«не мисліть точково. а подивіться на інфляцію у 80-х, стагнацію і т.д. мисліть глобально» — так нефтяной кризис и стагфляция коснулись всех стран мира.
Почти 20 лет.
Или, на ваш взгляд, и 20 лет — не срок?)
В мене не «оговорка». Ви або не розумієте, про що йде мова, або свідомо перекручуєте слова. Ви ссилаєтесь на поточні ставки, а я говорю про середньорічні. Це величезна різниця.
Корпоративні. При чому тут епл, якщо мова йде про середньоринкові значення індексів, а не конкретних компаній? Знову перекручуєте, чи не розумієте?
««Американські. чи ви знаєте ETF на українські облігації?» — на земле остались два государства, США и Украина?)». Я просто зацитую. «Среднегодовые ставки по чьим облигациям?» «Американські. чи ви знаєте ETF на українські облігації?». Яке питання – така й відповідь.
Звичайно, що термін. Тільки до чого це при обговоренні розподілення активів? Факт тривалості кризи, не означає, що всі ці 20 років ваш портфель знаходився б в мінусових значеннях.
http://pages.stern.nyu.edu/~adamodar/New_Home_Page/datafile/histretSP.html
Зверніть увагу на значення, до прикладу, S&P 500 в роки, які вас цікавлять. Навіть без диверсифікації і вкладення в різні активи, а найпримітивніше слідування індексу в ті часи не призвело б до якихось катастрофічних речей. Змоделюю. Ви інвестували в S&P 500 на піку ринку, назвем це так, перед нафтовою кризою:
Рік Баланс % Баланс на кінець року
1973 $1000 -14,31% $856,9
1974 $856,9 -25,9% $634,9
1975 $634,9 37,00% $869,9
1976 $869,9 23,83% $1077,1
Тут был камент про ''знатоков'', которые могут только поговорить, перед этим начитавшись ''википедии'')
Ну, расскажите мне, как из 2.7% сделать 5%, без стремных игр со срочными контрактами?)
Но вы прд ETF понимаете индексные фонды, которые подобным не занимаются.
И да, это большая разница.
Но вы невнимательны — я писала, что если считать высокую доходность американских гос.бумаг в прошлом, то возможно.
А сейчас там доходность около 2%)
Причем ''Эпл'', снова не понимаете?)
Индекс двигает неск.бумаг, а не вся куча.
Вообще, ETF облигаций — не самая удачная идея.
Требование моды на ETF, они должны быть на все)
Чего не ''Насдак'', помните, как он себя вел в 2000 году, и 15 лет после?)
Это называется ''тенденциозный подбор удобных фактов'', еще одна манипуляция)
Я не розумію, звідки ви взяли 0,55%
«Ну, расскажите мне, как из 2.7% сделать 5%, без стремных игр со срочными контрактами?)»
Вам і потрібно цього робити. Я не говорю про інвестиції в якийсь один інструмент, а про портфельне інвестування. І відкрию вам очі, що іноді вкладення в певний вид активів відбувається не через їхню абсолютну дохідність, а з різними цілями, такими як диверсифікація, задля зменшення ризику по портфелю.
«Индекс двигает неск.бумаг, а не вся куча.»
Звичайно, що частка найбільших компаній більша, але стверджувати, що індексом рухають декілька неправильно
«Вообще, ETF облигаций — не самая удачная идея.»
Все відносно. При чому дуже відносно. Залежить від багатьох змінних вхідних параметрів. В певних випадках, це дійсно не найкраща ідея, а в деяких дуже навіть хороша. Знову ж таки, я говорю про портфель, а не конкретний інструмент
«А чего ''СиП500''?
Чего не ''Насдак'', помните, как он себя вел в 2000 году, и 15 лет после?)
Это называется ''тенденциозный подбор удобных фактов'', еще одна манипуляция)»
Коли мова йде про «падіння ринку», або «зліт ринку», зазвичай, мається на увазі саме S&P 500, тому, тут не може йти мова про підбір зручних фактів. А при чому тут насдак і 2000 рік, коли ми говорили про нафтову кризу? Приклад і
Ни о чем)
Увы, так и есть) Иначе просто надувается пузырь.
Снова ни о чем)
''Имеется в виду именно СиП500'' — ахахах, т.е. ''Насдак'' уже отменили?)
И этот индекс ничего не показывает?)
https://www.macrotrends.net/1320/nasdaq-historical-chart
аналогічний розрахунок, який проводив по S&P 500, тільки тепер насдак за той же ж період:
Рік Баланс % Баланс на кінець року
1973 $ 1 000,0 -31,1% $ 689,4
1974 $ 689,4 -35,1% $ 447,4
1975 $ 447,4 29,8% $ 580,5
1976 $ 580,5 26,1% $ 732,0
1977 $ 732,0 7,3% $ 785,6
1978 $ 785,6 12,3% $ 882,4
1979 $ 882,4 28,1% $ 1 130,4
Там очень прикольная ''яма'' на 15 лет.
Тенденциозный подбор фактов снова не сработал)
Вы б еще рядом индекс инфляции добавили.
Чтоб стало совсем грустно, как инвесторам в индексы во время стагфляции)
Я рассуждаю, что в актив надо входить и из него выходить.
Причем вовремя, а не непонятно когда.
А гражданин хочет ''усреднять''.
Ту яму на ''Насдак'' тоже долго засыпали деньгами.
В ''0'' вышли через 15 лет.
Можливо, ми зараз говоримо про різні речі? Ви порівнюєте активну спекулятивну торгівлю на біржі із довгостроковим інвестуванням?
Неа, оно может когда-то подорожать, но инвестор до этого времени может банально не дожить)
Если да — то чего спрашиваете, когда входить и выходить из актива?)
Думаете, я не слышала о диверсификации активов?)
Наивный дилетант.
Или вы ищите в этом особый, эзотерический смысл?)
Вы смешной.
Ага, ''недилетант'' GRNG не слышал об элементарных вещах, зато раздувается от важности, что прочитал пару статей в википедии)
Просто прочитал про «бета-отрицательный портфель», и вещает очередные «прописные истины».
«тут большинство только на словах богачи и специалисты» — Украина — страна экспертов)
https://www.multpl.com/shiller-pe
Что бы узнать подробнее что это, рекомендую вот эту страничку вики
https://en.wikipedia.org/wiki/Cyclically_adjusted_price-to-earnings_ratio
Или вот такой отличный пост
http://www.assetclasstrading.com/2018/12/11/shiller-cape-a-deceptively-dangerous-tool/
— кеш
— депозити
— золото
— нерухомість та землю
— акції та індекси
— НПФ
а також не забувати про постійні інвестиції в свої:
— здоров'я
— освіту
— дітей
Що саме з перерахованого вистрілить через 10-30 років ніхто зараз спрогнозувати не зможе.
Але широка диверсифікація кратно підвищує ймовірність, що хоча б щось, да й вистрілить :)
Откуда такой вывод?
Закон говорит, что «Пенсійні кошти успадковуються згідно з цивільним законодавством України».
Это скорей очередной «загон хомячков».
В стране, где обязательства легко становятсяНЕобязательными к исполнению и это является нормой, кроме очередного «кидка» ничего хорошего ожидать не приходится.
Да ещё при слабо-регулируемых инфляционных и девальвационных процессах в экономике, которые на «длинной дистанции» сведут весь эффект накопления к нулю.
Особенно это касается открытых НПФ.
Там все эти процессы регулировали.
Причем так, что за доллар давали не 60 коп (как многие думают), а 8 лет.
И стимулировали экономику эмиссией, как вы любите.
Помните, чем все закончилось?)
НПФов там правда не было, а «накопительное», в т.ч. и «пенсионное» страхование жизни было.
Чисто демографические.
Именно потому перед самым крахом в СССР и появилось ''пенсионное'' ''накопительное'' страхование.
Правда, в СССР вклады в сберкассы и страховые премии сразу записывались в доходы бюджета...)
''с нашими растущими долгами'' — которые снижаются на 10% в год?
''дырой в ПФУ'' — надо вспомнить причины появления этой дыры.
И да, солидарное ''пенсионное страхование'' — это как раз ПФУ.
Система Бисмарка.
https://index.minfin.com.ua/finance/debtgov/
В СССР за доллар давали не 60 копеек, а 8 лет тюрьмы)
Вы в курсе жизни в СССР?
Напомню, там было регулирование цен, в результате денег у населения было в разы больше, чем произведенных товаров.
Несмотря на конфискационные ден.реформы.
В результате — товарный дефицит.
Даже павловская реформа не помогла.
А гиперинфляция — следствие той «стабильности»)
Та же недвига продается задорого, потом требует ремонта, ее содержание тоже стоит денег.
Даже если ее сдавать, приносит она копейки, меньше, чем валютный вклад.
И ее цена глобально снижается с 2008 года.
А продавать ее можно с некислым дисконтом, или ждать покупателя неск.лет.
. А мы, за это будем кефир получать. С макаронами ГМО.
«чтоотужеинаучены не раз и научились думать и заманухами типа этой причем написанной таким языком чтобы ввести в ступор обычного обывателя» — «закон Украины об НПО» написан вполне понятным языком, понятнее, чем изъясняетесь вы)
И ничего не мешает «обычному обывателю» найти пару часов, чтоб с ним ознакомиться.
«жировать будут владельцы этих так называемых фондов» — владельцами денег на инд.пенсионных счетах являются их участники (сюрприз!)
И чего «так называемых»?
«люди будут оставаться в лучшем случае с сосательной конфетой и то использованной» — хах, сразу видно опытного в этом деле человека)
http://dubno.in.ua/upload/000/u1/025/e048b2ba.jpg
Насчет ''накопительного'' страхования'' недавно был 2 статьи, тоже с ошибками.
Там не разбирались их манипуляции с доходностью.
Инвестиции в гос.бумаги тут вообще ни при чем.
Один доллар, который лежал под матрасом увеличил мои гривневые сбережения в 3.3 раза. Да, инфляция его чуток подточила, но…
Инвестиции в гос.бумаги тут вообще ни при чем.
И это почему-же? Что, нельзя собирать на пенсию вкладываясь в ценные бумаги?
— це самообман, вважати, що матрасні заощадження ростуть.
Это на подсознательном уровне дремучий народ таким нехитрым образом пытается не потерять свои кровно заработанные копейки.
И как показывает время, «матрасные» сбережения показывают бОльшую доходность, чем все остальные.
— це не відповідає дійсності хоча б тому, що валютний депо в надійному банку доходніше.
Але погоджусь, що для «дрімучих» оцінити надійність банку надто складне завдання, тому залишається матрас.
ЗЫ ещё раз хочу обратить внимание, я никоем образом не агитирую хранить под матрасом.
Которые или полностью ушли в валюту, как НПФ ''ВСЕ''.
Или вели активную торговлю облигациями, как ''ОТП Пенсия''.
И показали немного другие результаты.
Можно конечно.
Но, в реальности для пересiчного даже переложить вклад нередко бывает проблемой)
Скорее всего, так соберут на пенсию работники рынка ЦБ)
да пофиг на ту доходность,. там хотя бы будешь четко понимать сколько получишь в конце-концов (сумма будет не меньше чем ожидаешь)… а тут — лег ко можно все 20 лет работать в минус :D
Кстати… дык а что ж там со страхованием (в часности накопительным) зарубежем? Вроде ж после последних покращень разрешили? Или в нас «там» не заинтересованы?
Насчет ''сколько получишь в конце-концов'', ну и сколько там получил среднестатистический клиент ''ЭККО-страхование''?)
Или ''Гарант-лайф''?
Значит, вы сторонник системы DB?
С ней как раз и за границей наибольшие проблемы.
В т.ч. из-за нулевых учетных ставок.
''что ж там со страхованием зарубежем'' — а ''зарубежем'' есть очень разное.
При сильном желании и до ''покращень'' было можно.
''в нас ''там'' не заинтересованы'' — ага.
Неа, можно застраховаться в СК-офшорке.
И даже некоторое время проплачивать премии.
А потом ''хлоп!'', и нет никакой СК.
Конечно, никто не запрещает судиться, но летать на суды на какие-то Каймановы о-ва...)
2. Починайте відкладати хоча б 10% від свого доходу щомісяця. Чим швидше ви почнете це робити — тим краще. Магія складних відсотків
3. Конвертуйте свої заощадження у валюту — долари, євро, і те, і інше. На ваш вибір. Враховуючи історію української гривні — довгострокові заощадження в гривні дуже невдячна справа.
4. З розумом вкладайте свої заощадження. З моєї точки зору найменш затратний, як по комісіях, так і по затратах власного часу — це варіант інвестицій в добре диверсифікований портфель ETF
«Магія облому» може статись тільки тоді, якщо ви дивитесь на інвестиції в фондовий ринок на короткі горизонти до 5 років.
В даному випадку ми говоримо про довгі горизонти інвестування, оскільки, мова йде про пенсійні накопичення. Якщо ж ваш горизонт інвестування менше 5 років — то так, дивитись в сторону фондового ринку не варто. Проте, при довгострокових інвестиціях коливання ринку нівелюються. Падіння були і будуть завжди. Це природньо. Саме тому, добре побудований портфель спокійно переносить такі фази ринку. Як я писав вище, навіть, якщо ви б інвестували в найпримітивніший портфель 60 % акції / 40% облігації на піку ринку в жовтні 2007, то вже у 2018 році все одно подвоїли б свій капітал, не дивлячись на величезне падіння ринку в 2008 більше ніж на 50%. Тому, ніякого облому
— в абсолютному сенсі згоден і тут ключовий момент для розуміння.
Звідки переконання, що на довгостроковому горизонті ETF покаже гарну доходність і гарантовано не покаже збитки?
«якщо ви б інвестували в найпримітивніший портфель 60 % акції / 40% облігації на піку ринку в жовтні 2007, то вже у 2018 році все одно подвоїли б свій капітал»
— тут багато хто робить логічний висновок, що в 2029-му цей самий капітал вчетвериться, а в 2040-му ввосьмериться. Але я перепитаю, звідки така впевненість? А якщо раптом ні і доходності не буде? :)
Я розумію, що 100% гарантувати ніхто нічого ніколи не зможе. Я хочу лише звернути увагу на існування ризику. І для мене фінансові ризики збільшуються кратно, якщо про якусь «круту багатообіцяючу штуку» говорять усі.
2. Тоже. ''Магию сложнейшего %'' обожают страховые агенты.
Единственная фин.теория, которую можно вбить им в голову)
3. Не факт.
И что там ''инше''? Депозиты в форинтах и злотых под 0,5%?)
4. Забываете про комиссии, которые сожрут доходность вашего ''хорошо диверсифицированного портфеля ЕТF''.
Напомнило местного ''гуру'' Любомира Остапива.
Тот тоже ETFы советует.
3. Не факт, але дивлячись недовгу історію української гривні – то факт.
4. Та ні, не забуваю, а, власне, враховую їх. Комісії багатьох фондів 0,1%, а іноді й менше. Порівняйте із комісіями звичайних КУА, тому, категорично ні, комісії не зїдять дохідність.
До чого тут «гуру», не «гуру». Щось не розумію до чого це все. Громадяни України мають і так дуже обмежене коло фінансових інструментів для довгострокових вкладень, тому, озвучую один із можливих і цілком прийнятних варіантів. Ділюсь своїми думками на тему. У вас є кращі пропозиції для громадян України куди вкласти гроші в довгостроковій перспективі? Щось конкретне бажано.
Т.е. ''валюты'' не подвергаются инфляции/девальвации?)
Вы учитывайте не комиссии американских КУА за управление, а брокерские комиссии за переводы)
К тому, что очень много людей, поверхностно знакомых с вопросом вещают тут с ученым видом ''знатока''.
''Страна экспертов'')
Я вам більше скажу, що враховую не лише комісії за обслуговування фондів, а й брокерські комісії за придбання, продаж, обслуговування рахунку, навіть трансфер з України в США. Не зїдають вони всього доходу. Не хвилюйтесь так
Ну і в продовження теми. Так і не почув вашої думки стосовно того, які варіанти вкладень коштів для пенсійних накопичень. Деякі опції озвучено в статті, деякі мною. Які ж ваші? Бо, власне, так виглядає, що ви лише експертно критикуєте все і вся. А от почути ваші думки на цю тему, окрім критики — дійсно цікаво. Критикуєш — пропонуй.
«GRNG 25 марта 2019, 11:04 #
3. Конвертуйте свої заощадження у валюту — долари, євро, і те, і інше. На ваш вибір. Враховуючи історію української гривні — довгострокові заощадження в гривні дуже невдячна справа.»
А теперь:
«Хіба ж я говорив, «переводьте свої заощадження у валюту, бо вона не підвержена інфляції/девальвації?»
Вас взломали. и пишут с вашего аккаунта?)
»так виглядає, що ви лише експертно критикуєте все і вся" — другие комментаторы занимаются тем же, если вы не заметили, а мне нельзя?)
«Критикуєш — пропонуй» — любимая манипуляция доктора Геббельса.
Те, кто ей пользуются, потом плохо заканчивают)
Знавит, он не это имел в виду?)
Мені завжди цікава думка інших людей, а, особливо, людей, які критикують. Якщо вони критикують, то мені хотілось би почути їхню думку на тему. Дискусія побудована виключно на критиці ні до чого конструктивного не призводить, а от дискусія із обміном конкретних думок, пропозицій, фактів – тут є що обговорити. Тому, у фразі «критикуєш — пропонуй» немає жодних маніпуляцій. Ця фраза може трактуватись як маніпуляція виключно людиною, якій немає чого путнього сказати.
А ви все уникаєте від того, щоб висловити свої думки на тему, яка піднята. Чи їх у вас немає?
А вы теперь пытаетесь выкрутиться.
И это вправду выглядит смешно.
Особенно после каментов выше про матрас.
Конечно манипуляция — я не даю вам возможностей для встречной критики.
И вас это… расстраивает)
Спасибо за хорошее настроение)
https://minfin.com.ua/ua/2019/03/27/37149178/
І ні, я не хочу вас критикувати, мені достатньо лише почути вашу думку на тему. Якщо ви так сильно боїтесь моєї критики — то я обіцяю вам, що не буду критикувати вашу думку на тему варіантів вкладень коштів для пенсійних накопичень
Это у вас просто ''логика'' такая)
И да, вижу, как вам тяжело вести дискуссию, не имея возможности для контркритики)
Потому страдайте дальше)
У этих слов разные значения.
В принципе, с вами дальше не о чем говорить)
це єдине, на що ви звернули увагу в моєму повідомлені? Своїх думок на основну тему у вас немає бачу)
Слабый довод)
Просто, автор статьи решила облегчить себе работу)
И взяла для анализа только НПФы, администрируемые АПФ ''АЦПО''.
а які там %% за останні 10 років?
поважаю
— вже в недалекому майбутньому повсюдна автоматизація і роботизація приведуть до того, що базові товари та послуги стануть дуже дешевими. Тому базові потреби пенсіонерів майбутнього точно будуть забезпечені. Відкритим питанням залишається лише забезпечення здоров'я, яке як відомо за гроші не купиш.