Мінфін - Курси валют України

Встановити
4 липня 2019, 8:00

«Автоцивілка» подорожчає у вересні

«Мінфін» розібрався, кому доведеться платити за «автоцивілку» більше, а хто зможе заощадити на полісі.

«Автоцивілка» подорожчає у вересні
Фото: МТСБУ

Правила роботи на ринку обов'язкового страхування цивільно-правової відповідальності власників наземних транспортних засобів (ОСЦПВ) незабаром зміняться. Компанії почнуть більше платити автовласникам, але разом з тим підвищиться і вартість страхових полісів. Мін'юст уже зареєстрував відповідні зміни в нормативні документи Нацкомфінпослуг. Вони наберуть чинності через три місяці після оприлюднення, імовірно – в кінці вересня.

Що зміниться

Максимальні суми, які страхові компанії можуть виплатити потерпілим у ДТП, зростуть. Сьогодні вони становлять 100 тис грн по збитку майну і 200 тис грн по збитку життя і здоров'ю потерпілого. Нові ліміти складуть 130 тис грн. і 260 тис. грн. відповідно. Це правильний крок. За оцінками Моторного страхового бюро України (МТСБУ), вже сьогодні в 5-7% страхових подій нанесений збиток перевищує діючі страхові ліміти.

Але автовласникам доведеться більше платити за «автоцивілку». Ціна поліса залежить від двох складових – базового платежу та застосованих до нього поправочних коефіцієнтів. Базовий платіж залишиться тим самим – 180 грн. А ось коефіцієнти восени зміняться. Це відіб'ється на вартості полісів.

Особливо подорожчає страхування для автомобілістів з міст-«супутників» Києва і для власників «евроблях». «Раніше авто з іноземною реєстрацією, так як у них немає місця реєстрації в Україні по техпаспорту, страхувалися за тарифом прикордонної зони, тобто невеликих міст. Таким чином, вартість страховки для евроавто була нижче, ніж для авто, зареєстрованого у Києві в 1,5-2 рази. Але за статистикою такі авто частіше стають учасниками ДТП, а, отже, розмір тарифу необхідно відкоригувати», — розповів керівник асоціації «Страховий бізнес» В'ячеслав Черняховський.

Зміна поправочних коефіцієнтів страхування «автоцивілки»

Було

Діючі коефіцієнти

Стало

Нові коефіцієнти

Київ Р.

3,2 – 4,8

Київ Р.

3,2 – 4,8

Міста Бориспіль, Боярка, Бровари,
Васильків, Вишгород, Вишневе, Ірпінь

1 – 2,5

Дніпро, Львів, Одеса, Харків, Бориспіль, Боярка, Бровари, Буча, Васильків, Вишгород, Вишневе, Ірпінь, Обухів

2,3 – 3,5

Міста з населенням понад 1 млн чол

2,3 – 3,5

Міста з населенням від 500 тис. до 1 млн чол

1,8 – 2,8

Донецьк, Запоріжжя, Кривий Ріг

1,8 — 2,8

— Міста з населенням від 100 тис до 500 тис. чол

1,3 – 2,5

Алчевськ, Бердянськ, Біла Церква, Вінниця, Горлівка, Євпаторія, Житомир, Івано-Франківськ, Кам'янець-Подільський, Кам'янка, Керч, Кропивницький, Краматорськ, Кременчук, Лисичанськ, Луганськ, Луцьк, Макіївка, Маріуполь, Мелітополь, Миколаїв, Нікополь, Павлоград, Полтава, Рівне, Севастополь, Сєверодонецьк, Сімферополь, Слов'янськ, Суми, Тернопіль, Ужгород, Херсон, Хмельницький, Черкаси, Чернівці, Чернігів

1,3 – 2,5

міста з населенням менше 100 тис. чол

1 – 1,6

Інші населені пункты

1 – 1,6

Транспортні засоби, зареєстровані в іншій країні

2 — 4

Транспортні засоби, зареєстровані в іншій країні

5 — 10


Значення коефіцієнта «збитковості» будуть варіюватися в діапазоні 1-3. Так що він може суттєво підвищити вартість страховки.Також з'явиться новий коефіцієнт, який дозволяє підвищувати вартість поліса залежно від того, як багато компанія платить за «автоцивілкою». «Методики застосування цього коефіцієнта поки немає. Страховик самостійно оцінювати стан свого портфеля і приймати рішення про застосування чи не застосування цього коефіцієнта», — розповіла начальник департаменту інформаційного забезпечення, аналізу та методології страхування МТСБУ Олена Машаро.

Згідно з показниками 2018 року, середнє співвідношення виплат до страхових премій на ринку склало 47%, а у 28 страхових компаній цей показник виявився більше.

Топ-20 СК з найбільшою збитковістю ОСЦПВ

Страхова компанія

Збитковість (співвідношення виплат до страхових премій), %

АСКО-Медсервіс

252,76

Юніверс

134,97

Глобал Гарант

114,05

Мотор-Гарант

110,95

Галицька

87,08

Колоннейд Україна

86,98

Омега

85,41

АХА Страхування

80,89

Провідна

75,30

Саламандра-Україна

71,36

Глобус

70,31

Альфа Страхування

68,23

Граве Україна

64,82

ПЗУ Україна

64,71

Саламандра

59,22

Княжа Вієнна Іншуранс Груп

58,61

Експрес Страхування

56,37

Пэрша

56,26

УСГ

56,16

ІНГО Україна

54,94

Кому покладені знижки

1. Раніше розмір поправочного коефіцієнта був прив'язаний до місця реєстрації авто, тепер можна буде страхуватися за тарифом місця проживання. Це може бути вигідно, якщо ваш автомобіль зареєстрований, наприклад, в Києві, але де-факто ви живете в якомусь невеликому місті.
«Часто було так, що клієнт купив авто і зареєстрував його, наприклад, в Києві, хоча живе в Чернігівській області. І під час оформлення страхового поліса йому розраховували тариф з коефіцієнтом Києва, що вдвічі дорожче», — пояснив голова правління СК «Княжа Вієнна Іншуранс Груп» Дмитро Грицута.
Але може бути і зворотна ситуація. Жити в Києві і купувати поліс за зниженою вартістю, як для авто з реєстрацією в сільській місцевості, тепер також не вийде.
2. Передбачена знижка за безаварійне керування авто. Правда, вона зовсім невелика — до 10% і отримати її буде вкрай складно. Для цього водію доведеться підтвердити, що він не потрапляв у ДТП протягом 10 років. І, що ще проблематичніше, весь цей термін він повинен страхувати відповідальність однієї і тієї ж компанії.
3. Також можлива 10% знижка при оформленні електронного договору ОСЦПВ. «Продавати ці поліси з коефіцієнтом 0,9 – повинна вирішувати страхова компанія. Знижка можлива, як маркетинговий хід, адже витрати на просування електронного поліса менше», — запевняє голова правління СК VUSO Андрій Артюхов.
Нагадаємо, в березні 2019 року набули чинності зміни до Правил дорожнього руху, які зрівняли електронну та паперову версії поліса.
Тепер, якщо водія зупинить поліція, йому достатньо показати електронний поліс, наприклад, на екрані смартфона. За словами члена правління Приватбанку Олексія Шабана, саме ця зміна стала потужним каталізатором продажу «автоцивілки» в Приват24.
«Продажі електронних полісів зросли в рази. Тепер співвідношення продажів електронних полісів до паперовим становить 85/15», — пояснив він.
4. 10% знижка передбачено і для страхування електрокарів.

Стане дорожче, але не краще

Страховики прогнозують, що з набранням чинності документ Нацкомфінпослуг «автоцивілка» подорожчає, хоча і не відразу. вартість полісів зростала і досі. Якщо в 2016 році вона в середньому становила 477,8 грн, в 2017 році – 501,6 грн, а в 2018 році – 581,6 грн.

«Підвищення лімітів однозначно вплине на збитковість і страхові компанії відреагують на це підвищення підвищенням тарифів на ОСЦПВ, що в цілому логічно. Вважаємо, що це буде відбуватися поступово», — впевнений Дмитро Артюхов.

А от якість послуги, швидше за все, залишиться незмінним:

  • Виплата проводиться протягом 90 днів від моменту подання потерпілим документів.
  • Суму компенсації будуть розраховувати з урахуванням амортизаційного зносу, тобто чим старше авто, тим менше виплата.
  • За затягування строків виплат компанії карати ніхто не буде.

«Страхування може подорожчати, хоча, крім страхової суми, мало що зміниться. Якщо при ремонті авто знадобиться заміна запчастин, виплата буде проводитися з урахуванням зношення замінних деталей. Прямого врегулювання для всіх так само не буде. Тобто клієнту доведеться платити більше, а якість страхового продукту залишиться незмінним», — впевнений В'ячеслав Черняховський.

Хто є хто на ринку «автоцивілки»

Розібратися в надійності страхової компанії на етапі укладення договору вкрай непросто. «Мінфін» проаналізував деякі показники діяльності страховиків.

Цифри говорять, що левова частка ринку сконцентрована в руках двох десятків компаній. На них припадає 80% укладених договорів і страхових премій.

В 2018 році в ТОП-20 відбулися серйозні зміни:

  • З двадцятки випали СК «Юнівес», СК «Глобус» і СК «Універсальна», оскільки інші учасники ринку більш активно нарощували страхові портфелі.
  • ТОП-20 також залишила СК «Галицька» — сьогодні ця компанія є лідером за кількістю скарг з боку клієнтів – 63 скарги тільки за 1 квартал 2019 року. У неї також є заборгованість перед МТСБУ. Це означає, що незабаром вона ризикує втратити право працювати на ринку «автоцивілки».
  • В числі аутсайдерів також СК «Омега», на роботу якої активно скаржаться клієнти – 61 скарга за 1 квартал 2019 роки від власників полісів «автоцивілки».
  • На місце вибулих компаніям прийшли нові. Найбільш активним новачком в 2018 році стала компанія «Ю Ес.Ай», яка зайняла 4 місце в списку компаній з самим великим портфелем ОСЦПВ. Примітно, що вже за результатами 1 квар

Коментарі - 5

+
+15
ielektronick —
ielektronick —
5 липня 2019, 10:34
#
Капец! Лучше бы запретили спользовать аммортизационный износ страховым!
+
+13
Andrey M
Andrey M
9 липня 2019, 11:45
#
+15
Колеге вьехали в зад, у нее Кашкай 8 лет. На СТО насчитали встоимость ремонта на 52 тыс грн, страховая с учетом аморт износа насчитала 18 тыс грн.
+
0
ielektronick —
ielektronick —
9 липня 2019, 12:19
#
Та же петрушка была. СРВ 2008 года. Зил въехал в зад по касательной. Насчитали на СТО 45 тыс, страховая с учётом износа — 27 тыс. И то сказали, что у вас коэффициент износа маленький (0.3!) из-за небольшого пробега. Страховая считает какой-то непонятной программой, у которой рыночная цена работ и деталей раза в полтора ниже, чем по рынку (я уже молчу про официаные СТО).

Страховка для тех, кто прописан в Киеве в среднем 1300-1500 грн, в ПЗУ так вообще 2300. Зачем сейчас повышают стоимость?
+
0
Andrey M
Andrey M
9 липня 2019, 12:23
#
Мені на Вольво ХС 90 2012 року нарахували страховку ОСАГО в 3.4 тис грн...
+
+17
faxbox
faxbox
5 липня 2019, 14:19
#
Всего 5-7 % от общего числа страховых случаев превышают установленный лимит в 100 тыс. И что теперь, из-за 5-7% надо всех остальных 93-95% нагнуть на более дорогие полисы? Беспредел!
Щоб залишити коментар, потрібно увійти або зареєструватися