Практика нав'язування кредитних лімітів банками розколола на два табори навіть редакцію «Мінфіну». З'ясовуємо плюси та мінуси наявності кредитного ліміту, а також його оптимальну величину для конкретного користувача.
Який розмір кредитного ліміту за карткою оптимальний саме для вас
Примусове кредитування
Нещодавно Приватбанк з власної ініціативи без попередження відкрив кредитні ліміти у 5 тис грн багатьом власникам своїх карток. Причому спроби «скинути» ліміт через застосунок часто виявлялися марними: кредит повертався «автоматом».
Настільки агресивна практика нав'язування послуг очікувано викликає обурення клієнтів. Особливо тих, які за ідеологічними мотивами категорично проти користування позиковими коштами.
Читачі «Мінфіну» вже ділилися випадками, коли їм довелося розплачуватися за несподівану ініціативу банку. Наприклад, після поповнення картки готівкою через термінал, клієнт здійснював платіж. Але не власними коштами (які, мабуть, ще не встигли зарахуватись), а позиковими. І при цьому сплачував комісію.
Інший можливий варіант. Умовна пенсіонерка, яка прискіпливо не стежить за балансом рахунку через додатки та думає, що можна витрачати все, що є на картці, також може несвідомо влізти у борги. Тим більше, якщо чекає на якісь виплати, скажімо, «тисячу Зеленського».
Коли на початку пандемії Приват «різав» і обнуляв кредитні ліміти, то мотивував це турботою про клієнтів. «Розуміючи відповідальність за фінансове здоров'я клієнтів і відповідальність перед вкладниками, Приватбанк регулюватиме обсяги кредитної підтримки українців на рівні, який буде посильним для більшості позичальників», — пояснювали в Приваті.
Читайте також: Приватбанк роздав власникам карток по 5 тисяч. Але в кредит
… або турбота про клієнтів
Тепер відкриття кредитних лімітів Приват також пояснює турботою про них. «Банк встановив вам ліміт як надійному клієнту. Це подяка за користування нашими послугами. Погодьтеся, у житті бувають різні обставини, коли непогано мати фінансовий запас, який не просить їсти», — аргументували свою поведінку в Приватбанку.
Треба сказати, що картковий ліміт реально зручна річ: за нього не потрібно платити, але він завжди може підстрахувати. Наприклад, зараз дуже непросто розрахувати фінанси, закуповуючись у супермаркеті, оскільки ціни на продукти стрімко зростають. Нескладно уявити ситуацію, коли, намагаючись розрахуватися карткою на касі, операція не проходить через брак буквально кількох сотень гривень. Доведеться швидко вирішити, від чого відмовитись і викласти на касі, щоб вистачило грошей. Кредитний ліміт автоматично знімає цю проблему. При цьому навряд можна сказати, що клієнт потрапляє у кредитну кабалу. Тим більше, що є пільговий період (близько місяця), протягом якого користуватися коштами можна безкоштовно.
Однак тут важливо не загратися та не втягнутися у кредитну залежність. Швидше за все, саме цього побоюються принципові антикредитники. Слід пам'ятати, що заборгованість доведеться гасити та не захоплюватися кредитами. Інакше — відсотки, штрафи тощо. Тут ми підходимо до важливості розміру кредитного ліміту.
Читайте також: Як користуватись кредитом безкоштовно. Поради позичальникам
Кредитний ліміт
Можливості
1. Підстраховка про всяк випадок
2. Безкоштовно (у т.ч. пільговий період)
3. Можливість відмовитись
Ризики
1. Потрапити на комісію
2. Втягнутися в боргову кабалу
3. Шахрайство
Максимальний ліміт — 200 тис грн
За даними НБУ, із майже 43 млн активних платіжних карток на руках у населення, понад 14 млн — із кредитною функцією.
Дуже часто, видаючи таку картку клієнту вперше, банк уже встановлює мінімальний кредитний ліміт у кілька тисяч гривень. Іноді чекає кілька місяців, щоб оцінити обсяги операцій за карткою.
Взагалі, декларований максимум кредитного ліміту за звичайними (непреміальними) картками становить до 200 тис грн. Однак на практиці найчастіше йдеться про ліміти у кілька десятків тисяч гривень.
Найбільші ліміти встановлюються, зазвичай, з ініціативи самого клієнта за умови подання їм довідки про доходи. Тобто говорити про нав'язування послуги у такому разі точно не доводиться.
Зазвичай, банки переглядають та встановлюють ліміт в односторонньому порядку. Однак, як правило, його можна зменшити через програму або клієнтську підтримку. Практика свідчить, що ліміти різко підвищуються при відкритті у банку великого строкового депозиту. Формально він не є забезпеченням, але впевненості банку надає.
Читайте також: Що буде, якщо «випасти» із пільгового періоду за кредиткою
Оптимальний ліміт
Нещодавно один із необанків вивів на ринок картку зі стартовим лімітом у 150 тис грн для всіх бажаючих. Якщо кредитний ліміт «їсти не просить», то, на перший погляд, логічно максимізувати його. Нехай буде про всяк випадок. Він може стати в нагоді у разі якихось форс-мажорних обставин.
У нещодавній історії були ситуації, коли гривня стрімко знецінювалася, і було очевидно, що купівля валюти на все, що є — безпрограшне вкладення. Як правило, банки у таких ситуаціях оперативно різали ліміти. Але якщо він уже був, то шанси встигнути ним скористатися були непогані. Тоді як відкрити чи підвищити кредитний ліміт було неможливо.
У разі поломки, скажімо, пральної машини, маючи кредитний ліміт, можна прийти до магазину та оперативно купити нову.
Водночас, найбільший ризик великого ліміту — це шахрайство. Кредитні кошти майже так само доступні зловмисникам, як і самому власнику картки. Виплачувати чужий кредит — перспектива не дуже. Тому слід вжити заходів, встановивши ліміти на операції.
Читайте також: Депозит під 10% за кошти безкоштовного кредиту чи кешбек: що вигідніше
Повсякденний розмір
Для регулярного використання максимальний ліміт, пропонований банками, як правило, ні до чого. Наприклад, автору цієї статті monobank надав 70 тис. грн ліміту, не рахуючи окремо на розстрочку — 35 тис. грн.
Як випливає з наших попередніх матеріалів, оптимальним є кредитний ліміт, що дорівнює обсягу щомісячних витрат і рівню регулярного доходу. Якщо ці параметри на рівні 20−25 тис. грн на місяць, то кредитний ліміт понад 30 тис. грн (взяли із запасом) виглядає явно надлишковим.
Таке «кредитне плече» дозволить безболісно (безкоштовно) збільшити фінансові можливості на величину місячного доходу/витрат. Заборгованість гаситься щомісяця у межах пільгового періоду. До речі, його тривалість у 62 дні також є надмірною. Для цієї схеми цілком достатньо і 30 днів. Щоб мати можливість витрачене в кредит за листопад, погасити наприкінці місяця або на початку грудня за рахунок доходу, що надійшов. Фактично у такому разі кредит береться під майбутні надходження від регулярного доходу (зарплаты).
Можна більше, але обережно!
Кредитний ліміт у 60−70 тис грн та пільговий період у 62 дні дозволяє у нашому прикладі збільшити розмір безкоштовного кредитного плеча до двох місяців.
Цим механізмом також можна користуватися регулярно при постійних параметрах кредиту. Однак у такому разі бажано розуміти, за рахунок чого гасити кредит у 20−30 тис грн у разі, скажімо, скорочення пільгового періоду чи урізання кредитного ліміту банком.
Коментарі - 28
https://minfin.com.ua/blogs/bonv/179733/
Сидел писал аналогичный ответ, но потом стёр. Ваш текст лучше написан)
Типичный пример: Кэшбэк, которым пользуются многие грамотные пользователи, в разы выше для собственных средств. 3% кэшбэка по собственным средствам — вкуснее 1% по заемным и я уже не говорю, когда соотношение например 20% и 1%.
Закрывать «текущие потребности бизнеса» потребительским кредитным лимитом? Ну как бы это очень неосторожная практика (это если подбирать слова правильно).
А в мене, наприклад, кредитна картка Alfa, причому з кешбеком 2% на УСІ покупки (це було до недавнього зменшення відсотку інтерчейндж, як буде далі, поки не знаю), а не тільки на окремі види, якими зазвичай рідко користуєшся. Тому я усі витрати проводжу через цю кредитку, потім погашаю. Результат? Жодних відсотків і комісій на кредитний ліміт плюс раз у 2−3 місяці можна на отриманий кешбек спокійно катнути лоукостом куди-небудь в Європу. Погано?
«Пользуюсь Альфой 5 лет.»
Прикольно читать бравурные комментарии о том, что с началом российской
гибридной войны против Украины, аннексией Крыма и оккупацией
украинского Донбасса — некоторая часть граждан Украины добровольно
перешла на обслуживание в банки с российским капиталом…
После фокусов с Приватом и Авалем менять Альфу на что-то другое не вижу смысла — все устраивает. Кредитами не пользуюсь.
Читателям Минфина надо быть внимательнее с банковскими картами
и хоть иногда обращать внимание на факт зачисления денежных средств.
«Условная пенсионерка, которая не следит за балансом счета…»
Реальные пенсионеры получают свою пенсию исключительно на КДВ,
а если они оформили себе ещё и кредитную карту, за балансом средств
на которой не следят от слова вообще, то кто им доктор…
В каждой конкретной ситуации, как и у медали — две стороны…
Ведь кроме прав у клиентов банка есть и обязанности…
И если о правах они наслышаны, то про обязанности не спешат вспоминать…
на которой не следят от слова вообще, то кто им доктор…» — знайомій моєї мами при оформленні пенсійної КДВ втюхали ще й «Універсальну», сказавши що це обов`язково, бо «вона відкривається автоматично при оформленні пенсійної». От і розказуйте хто кому доктор.
Знакомый вашей мамы — это не истина в последней инстанции…
А всего-лишь один клиент из более чем 20 млн…
Ну, а знакомые моем мамы без проблем оформили
в Привате всего одну КДВ для получения пенсии
и без всякого навязывания универсальных кредиток…
Да и мне лично никто из сотрудников Привата
никаких карт не втюхивал, когда я оформлял КДВ
для получения процентов по депозиту…
Может многое зависит от конкретных сотрудников
и их желания перевыполнить план по обилечиванию
банковскими картами пенсионеров и получить
месячную (квартальную) премию по такому поводу.
Поэтому повторюсь — многое зависит не только
от конкретных сотрудников,
но и от конкретных клиентов Приватбанка.
Справочно…
Если «втюхали» сегодня универсальную кредитку,
завтра можно без проблем её аннулировать
через Приват24 или через горячую линию,
заявивив о её краже (потере)
и больше не иметь никакого,
даже виртуального головняка
с кредитными картами Приватбанка.
Только вот не все клиенты Привата готовы
отказаться от дармовых кредитных денег, а потом
проклинают банк за свою жадность…
Кстати, пенсию в Привате
зачисляют исключительно на КДВ.
Так что тексты о том, что пенсию зачисляют
на универсальные кредитки — обычные фейки.
«Да и мне лично никто из сотрудников Привата
никаких карт не втюхивал» — вам втюхаєш… :)))
Зрештою, навіть який зміст вам втюхувати — у вас і так приватівських карт ціла колода :))
«це скоріш політика банку така.»
Политика во всех банках одинакова — премировать
сотрудников за перевыполнение плановых показателей
и такая политика существует во всех
украинских банках БЕЗ ИСКЛЮЧЕНИЯ.
Другое дело, что в банках с платным оформлением
кредитных карт намного сложнее втюхать такие услуги.
В таких случаях втюхивают различного рода платные
страховки и дополнительные платные услуги,
типа смс-информирования или ещё какой-нибудь
платной фигни без согласования с клиентом…
В связи с относительно малым количеством клиентов
в других укрбанках на Минфине публикуют и малое
количество отзывов о навязывании платных услуг
в других украинских банках…
И как следствие, раздувают до мега-галактических
масштабов проблему выдачи универсальных кредиток
вместе с социальными или пенсионными КДВ.
Ну, а вы являетесь ярким образцом таких
надувателей мыльных пузырей
на ровном месте…
Дуйте в свою анти приватбанковскую дуду и дальше,
только это не поможет нарастить клиентскую базу
банку с российским капиталом Альфа-банку,
к которому вы так благоволите и так неровно дышите
при любом его упоминании в негативном контексте…
«Политика во всех банках одинакова — премировать
сотрудников за перевыполнение плановых показателей» — так. Але тільки у Приваті існує політика шахрайства і тиску на клієнта з метою втюхати непотрібний продукт.
«В связи с относительно малым количеством клиентов в других укрбанках на Минфине публикуют и малое количество отзывов о навязывании платных услуг» — розказуйте байки далі. Я вам вже пропонував — порахуйте співвідношення кількості відгуків про нав`язування послуг до загальної кількості відгуків у гілках Привата та інших банків, може тоді картина буде яснішою. Принаймні для вас, бо для мене вона і так ясна.
«Ну, а вы являетесь ярким образцом таких надувателей мыльных пузырей» — ну, а ви є яскравим прикладом окозамилювача, який ігнорує факти і перекручує реальність з метою видати бажане за дійсне.
І ви продовжуйте, не дивлячись ні на що, дути у свою приватівську «трубу ієрихонську», допомагаючи зграї варягів і шахраїв під прикриттям великого державного банку обдурювати і грабувати людей. Може хтось колись з цієї свори і дякую скаже. Чи «дякую».
«это не поможет нарастить клиентскую базу банку с российским капиталом Альфа-банку» — і не треба. Справа у якості, а не у кількості. Розумні самі висновки зроблять і вибір здійснять, а ті, кому лапшу на вуха навішали і загнали у Приват — ну що ж, нехай і сидять там…
«Розумні самі висновки зроблять і вибір здійснять, а ті, кому лапшу на вуха навішали і загнали у Приват — ну що ж, нехай і сидять там…»
Читаю ваши удивительные тексты и постоянно поражаюсь двуличию — вы и клиент Привата и клиент Альфы…
И кто, в таком случае, вы на самом деле:
— самый умный «патриот» Украины, оформивший во время активной фазы войны с Россией карту банка с российским капиталом;
— или не самый умный, которому кто-то когда-то навешал лапшу на уши,
что до сих пор являетесь клиентом теперь уже государственного Приватбанка, возможно на всякий случай.
Кстати, чем больше оскорбляете более 20 млн клиентов Привата,
тем глупее выглядите даже на фоне тихо молчащего одного миллиона клиентов банка с российским капиталом — Альфа-банка…
Дозволю собі нагадати, що лише рік тому ви самі настрочили ціле оповідання про те, як ви продовжували свою картку у банку «Форвард» — банку з російським капіталом:
https://minfin.com.ua/ua/company/forward-bank/review/185487/
Отже, ви клієнт і Привата і Форварда. І хто ви після цього ?
Просто кричуща двуликість ! Особливо з огляду на ваші постійні ура-патріотичні вигуки.
До речі, на сьогоднішній день, я такий самий клієнт Привата, як ви — Форварда, моя заблокована приватівська картка з нульовим залишком припадає пилюкою у шафі.
А взагалі свої судження про мою особистість тримайте при собі.Ну якщо вже так конче кортить з`ясувати щось, що не стосується тематики форуму — «пожалуйте у личку».
Також не думаю, що мільйони людей — клієнтів Привата і Альфи обирали вас своїм духовним лідером, щоб ви говорили від їхнього імені про їхні почуття і вже точно я не наймав вас своїм іміджмейкером, щоб ви мені розказували як я виглядаю в очах тої чи іншої групи людей. Краще про своє реноме подбайте, не хочу вдаватись до епітетів, які ви собі дозволяєте, тому скажу лише, що воно дуже «цікаве».
Если у меня есть возможность сделать из кредитной карты дебетную и пользоваться на ней собственными средствами, но с целью получения кэшбэка повышенного (для примера) — то почему в этом отказывать?
Пример ПУМБа
4.3.9. Клієнт має право:
— ініціювати зменшення або відмову від встановленого Банком розміру наданого Кредитного ліміту шляхом звернення до відділення Банку або Центру обслуговування Клієнтів за телефонами, зазначеними на Сайті Банку, або за допомогою Системи «Інтернет-банкінг» (за наявності технічної можливості у Банку) за умови, що сума заборгованості за Кредитним лімітом не перевищує розмір Кредитного ліміту, встановлення якого запитується Клієнтом, а при відмові від Кредитного ліміту — за умови відсутності заборгованості за Кредитним лімітом.
Думаете, банк ставит нулевой лимит? Нет. Мало того, еще и постоянно повышает не смотря на то, что их просят этого не делать. И в приложении как в Привате лимит не вернуть к предыдущим цифрам, надо обязательно звонить на горячую линию.
Когда я попал в больницу — мои родные даже имея доверенности на распоряжение счетами не могли толком разобраться с банками по поводу начисленных овердрафтов. Если есть возможность жить без подключения кредитных средств — почему данную банковскую опцию мне постоянно навязать пытаются. В том же привате давно установлен 0 на универсальной и пока не замечал попыток его изменить
Если она, извините, настолько тупая — то это как раз хороший способ стимуляции мозговой деятельности.