Мінфін - Курси валют України

Встановити
31 жовтня 2023, 14:10

Чому Україні невигідно розвивати своє виробництво та що з цим робити

Після війни кількість реальних платників податків в Україні становитиме менше 5 млн осіб. На кожного з них припаде по два пенсіонери та одна дитина. Чим це загрожує для країни та економіки, розповів український економіст, фінансовий аналітик Олексій Кущ.

Ситуація з демографії на сьогодні і на що чекати після війни

За моїми оцінками, в Україні наразі залишилося приблизно 26 млн осіб.
Із яких 10 млн — пенсіонери, до 5 млн дітей, і 11 млн — економічно активне населення — чоловіки та жінки (6 млн — жінки та 5 млн — чоловіки).

Зважаючи на існуючу динаміку, після завершення війни, як базову, можна взяти демографічну структуру: 10 + 10 + 5 (пенсіонери + економічно активне населення + діти).

Тобто на двох працюючих українців припадатиме по два пенсіонери та одна дитина.

Для розуміння глибини катастрофи: до війни ми мали 17 млн економічно активних людей і країна відчувала проблему з необхідною кількістю платників податків.

І тут проблема навіть не так у тінізації, як у тому, що в нас банально не було достатньої кількості потенційних платників податків — фізичних осіб.

А після війни буде 10 млн потенційних платників, із них 2 млн — перейдуть на єдиний податок ФОПу, реальних платників (мінус «сплячі» і «ті, що сидять» на мінімалці) буде менше 5 млн осіб.

Тобто на одного реального платника податків припадатиме два пенсіонери та одна дитина, і значна частина цих людей працюватиме в держсекторі.

У цьому контексті наша економічна модель спрощується до мінімуму:
зібрати податки з імпорту, по суті, зі споживання імпортних товарів (мита та ПДВ), виплатити зарплати бюджетникам та в секторі безпеки, зібрати з цих зарплат податок на дохід та перерозподілити його на користь місцевих бюджетів. А також — наповнити пенсійний фонд за рахунок ЄСВ.

У цих умовах ключовий фінансовий потік у нас — це імпорт, а ключовий механізм перерозподілу національного доходу — бюджетний сектор.

Читайте также: Бюджет-2024: хватит ли денег на армию, как изменятся зарплаты и пенсии

У зазначеній моделі будь-яка політика економічного протекціонізму з обмеження споживчого імпорту вб'є бюджет.

Розвиток національного виробника не стане компенсатором втрати частини імпортного товарного потоку внаслідок зростання внутрішнього виробництва: національний бізнес просто не платитиме стільки податків, скільки збирають з імпорту.

Будь-яке скорочення бюджетних видатків та «ціни держави» у цій моделі активує дуже глибоку економічну кризу. Крім того, залучення кредитів є в цій моделі єдиним виходом для покриття бюджетних та платіжних дисбалансів. Тобто держборг зростатиме.

Читайте також: Бюджет-2024: чи вистачить грошей на армію, як зміняться зарплати та пенсії

Демографічна структура та економічний профіль

Таким чином, демографічна структура після війни автоматично «прошиватиме» та зумовлюватиме наш економічний профіль.

Хочемо розвивати внутрішнє виробництво, нарощувати доходи бюджету, платити гідні пенсії, скорочувати рівень держборгу — потрібні люди.

Інакше, це буде шлях максимізації імпорту та посилення ролі бюджетного сектору: бюджетники та сектор безпеки.

Тільки в бюджетному секторі відбуватиметься збір податків, решта або переходитимуть в тінь, або оптимізуватимуть доходи за допомогою єдиного податку для ФОП.
У зв'язку з цим, основні атаки з боку держави та наших кредиторів, таких як МВФ, йтимуть на тінізацію економіки та спрощену систему оподаткування.
Звідси вимоги до фіскалізації, РРО, «модифікації» єдиного податку тощо.

Читайте також: Ринок праці України: де працює більшість українців і скільки заробляє

Чому виникнуть проблеми з інтеграцією до ЄС

Ця ж модель суттєво ускладнює нашу інтеграцію до ЄС, якщо взагалі, не робить її неможливою.

Адже 10 млн пенсіонерів за середньої європейської пенсії в 500 євро — це 60 млрд євро на рік лише на пенсійне забезпечення. Плюс витрати на інфраструктурне вирівнювання.

Тобто ЄС доведеться витрачати на рік на Україну зі своїх фондів щорічно до 80 млрд євро лише для досягнення регіонального вирівнювання у рівнях середніх пенсій та якості інфраструктури.

Нагадаю, Польщі на рік платили до 10 млрд євро.

Не здійснювати регіональне вирівнювання в ЄС не зможуть, тому що в такому разі в Євросоюзі опиниться країна з середньою пенсією в 100 євро на місяць, що саме собою є неприпустимим.

Тобто для вступу до ЄС нам потрібно розігнати свою економіку та досягти зростання ВВП у декілька разів.

Давайте рахувати.

Витрати на Пенсійний фонд — до 10% ВВП.

Якщо потрібен розмір пенсійного фонду в 60 млрд євро, то ВВП країни повинен зрости до 600 млрд євро.

Але сировинна модель зможе сформувати такий річний фінансовий потік. Крім того, демографічна структура призведе до того, що всі центри реформ «малюватимуть» для нас безрадісну сировинну перспективу.

Будьте, як Австралія — писатимуть вони, а насправді це означатиме — будьте, як Монголія.

У цих умовах відбудеться дуже жорстке зіткнення сировинної моделі та урбаністичного ядра країни у вигляді декількох мегаполісів, таких як Київ, Харків, Дніпро, Запоріжжя, Одеса, Львів, де мешкатиме понад 7 млн осіб, тобто майже третина населення країни.

Чим займатимуться всі ці люди, якщо країна перетвориться на одне велике кукурудзяне поле?

Читайте также: Мы должны быть готовы к уменьшению или даже остановке помощи США: чем ее заменить

Криза урбанізації за таких умов — один із реальних сценаріїв. Так, буде сектор послуг, але високий рівень розвитку туризму потребує вирішення питань безпеки, а з цим після війни виникнуть серйозні проблеми.

Цілком ймовірно, що сервісний характер урба-економіки спрацює у Львові, Києві та, можливо, Одесі.

Але з такими містами, як Харків, Дніпро та Запоріжжя, можуть виникнути проблеми — вони все ж таки створювалися як промислові, освітні та наукові центри, а не місця надання специфічних послуг.

Загалом, вирішення питання з базисом, тобто з демографією, є ключовим для нас.

При вирішенні будь-яких другорядних питань і завдань, ми постійно натраплятимемо на невирішене базове питання.

Тому, будь-яка модель зростання в Україні без демографічного блоку — це утопія.

Читайте також: Ми маємо бути готовими до зменшення чи навіть зупинки допомоги США: чим її замінити

Автор:
Кущ Олексій
фінансовий аналітик, економічний експерт Кущ Олексій
Аналітичний центр "Об'єднана Україна"

Коментарі - 66

+
+73
sacha2222
sacha2222
31 жовтня 2023, 17:19
#
Стаття не витримує ніякої критики. Наприклад почнемо з малого, автор зазначає що у разі вступу до ЄС середня пенсія в Україні буде 500 Євро тільки на тому що така пенсія середня по ЄС. Але наразі є країни які тривалий час перебувають в ЄС, а пенсії в них набагато нижчі від зазначених. Так чому в Україні вони зразу стануть 500? В перспективі можливо, але це навіть не середньотривала перспектива.
+
0
agfromua
agfromua
31 жовтня 2023, 18:27
#
Так. Наприклад, в Болгарії середня пенсія складає 735 лв. (375 євро).
+
0
Den Mark
Den Mark
1 листопада 2023, 11:09
#
Критики не витримує ваш пост. Автор має на увазі, що не візьмуть країну в ЄС з занадто низьким рівнем життя…
+
0
sacha2222
sacha2222
1 листопада 2023, 13:45
#
Всі країни в ЄС з високим рівнем життя?
+
+15
neverice
neverice
31 жовтня 2023, 17:42
#
Так, а власне, чому невигідно розвивати виробництво? Бо багато пенсіонерів? Що за маячня.
У нас ВВП на душу населення щось близько $5000. Тоді як в ЄС — від $20000. Банальним збільшенням продуктивності праці ті самі люди здатні підвищити ВВП в 4 рази. І саме інтеграція в ЄС — то є найшвидший і найефективніший спосіб підвищити ВВП через підвищення продуктивності праці.
Бо збільшення населення в 4 рази займе значно довший проміжок часу. Оціночно — 20 років, якщо всі будуть народжувати по 8 дітей :)
+
0
Random Citizen
Random Citizen
31 жовтня 2023, 18:16
#
Ввп на душу населення такий низький чому? Бо з 5 людей 2 пенсiонери, 2 генерують ввп i одна дитина. Як збiльшити продуктивнiсть? Орати землю не плугом, а комбайном? Так у нас автоматизацiя на тому ж рiвнi що i на заходi, ми не манiок нiгтями з землi вириваемо. Тобто робимо ми все добре, неефективнi заводи в державнiй власностi позакривали вже, а що не позакривали — розбомбила русня. Просто вiдсоток працюючих людей замалий бо велика частина молодi втекла або на фронтi померла. I якщо пiдвищити пенсiйний вiк до 80, то 79-рiчний ливарник, або водiй вантажiвки чи хipург не дуже i пiдвищать ввп на душу населення. Можна виробляти щось дороге щоб просто вартiстю унiкальноï продукцiï компенсувати невелику занятiсть, як Тайвань, Афганiстан чи Голандiя, але це треба винайти щось та зацiкавити iнвесторiв створити потужностi саме тут у наc, а не в Китаï чи Польщi.
+
0
agfromua
agfromua
31 жовтня 2023, 18:36
#
Афганістан??? Ви про опіум?
+
+23
gorobezus
gorobezus
1 листопада 2023, 6:48
#
Зачем опиум и его производные если есть фентанил? Да и про амфетамин и производные тоже забывать не стоит.
+
+73
neverice
neverice
1 листопада 2023, 12:31
#
В інших краінах відсоток пенсіонерів ще більший. І ВВП на душу населення у нас був такий і до війни — в два рази нижче навіть середнього в світі. Ви дуже наївно вважаєте, що ефективність у нас така сама, як і на заході. У нас низький технологічний рівень продукції. У неї низька додана вартість. Саме тому — низький вклад в ВВП. І саме тому — треба розвивати виробництво. Що прямо суперечить заголовку і суті статті. І що нижчий відсоток працюючих — то ефективніше вони мають працювати. Це екстенсивний розвиток економіки. Інтенсивний, через збільшення населення — то минуле століття і дуже неефективний метод.
+
0
Random Citizen
Random Citizen
6 листопада 2023, 22:57
#
В яких iнших краïнах бiльший вiдсоток пенсioнерiв? Знаю тiльки про Японiю, але вона може не збiльшувати ввп 30 рокiв, а ми — нi.
+
+43
neverice
neverice
1 листопада 2023, 12:47
#
Наприклад, наш типовий сектор — аграрка. Експортуємо ми зерно. Але якщо експортувати борошно — то додана вартість буде вища. А якщо макарони чи печиво — ще вища. Причому, в рази. Чи потребує це багато працівників? Ні. Що вище технологічність, то менше треба робітників на умовну $1000 до ВВП і складніше виробництво. Саме так і працюють західні країни, причому сировину вони часто взагалі купують деінде. А заробляють на її переробці в товари.
Аналогічно, метал. Ми експортуємо руду. А маємо експортувати вже вироби з металу.
+
0
vt313
vt313
8 листопада 2023, 20:41
#
-- Але якщо експортувати борошно — то додана вартість буде вища.

не факт, по зерну, скоріш нижча. І по руді дуже сумнівно.
Наразі держава повинна розвивати не виробництво, а послуги.
Виробництво, як просту річ, потрібно віддати приватним структурам.
+
0
R S
R S
9 листопада 2023, 19:15
#
Виробництво, як просту річ, потрібно віддати приватним структурам.
По Вашему посту сразу видно, что Вы не знакомы ни с каким производством от слова «вообще».
А кому, по Вашему мнению, надо отдать производство высокоинтеллектуальной продукции???

… держава повинна розвивати не виробництво, а послуги.
У нас в городе очень хорошо развиваются услуги для «торчков» и любителей «массажных услуг». Вы про эти услуги???
+
0
vt313
vt313
10 листопада 2023, 18:10
#
У меня пол. сотни разработок, большая часть, как раз в сфере высокоинтеллектуальной продукции.
В различных сферах, как раз в государственной сфере много проблем, потому что это государство.

Не важно какие услуги, но их доля в ВВП должна выходить на уровень 70%.
+
0
agfromua
agfromua
31 жовтня 2023, 18:34
#
ВВП це далеко не тільки продуктивність праці а й ,по-перше ,існуючий всередині країни рівень цін на товари, послуги, вартість робочої сили тощо.
+
+13
neverice
neverice
1 листопада 2023, 12:56
#
Так, але ціни на послуги і вартість робочої сили — це не причина росту ВВП — а наслідок. Як і рівень пенсій. ВВП прямо не можна підвищити, збільшуючи вартість робочої сили та послуг. Основна причина — це додана вартість товарів. Яка за собою тягне збільшення прибутку підприємств, що тягне збільшення заробітних плат, що в свою чергу тягне ринок послуг. Як результат, маємо синергію і кратний ріст ВВП відносно збільшення доданої вартості.
+
0
Random Citizen
Random Citizen
31 жовтня 2023, 17:47
#
Тю, так, а який вихiд? Що все погано i так зрозумiло. Демографiчнi показники взятi зголови — теж нормальний такий пiдхiд в макроекономiцi. Висновок що без демографiчного регулювання небуде росту — потужний, але як досягти полiпшення демографiï? Заборонити вищу освiту людям у яких нема дiтей? Виïзнi вiзи щоб сповiльнити мiграцiю? Завезти мiгрантiв з Палестини? Який з цих способiв ви мали на увазi та який з них не вiддалить вступ до союзу?
+
+68
shabash
shabash
31 жовтня 2023, 19:45
#
После войны количество реальных плательщиков

Бесконечное вдохновение для графоманства любого уровня — рассказать, что будет «после войны». Но если трезво посмотреть на ход боевых действий и восприятие войны населением РФ и Украины, то можно сделать вывод только о том, что война будет идти ещё несколько лет минимум.

Т. е. думать и мечтать следует не о том, как бы нам обустроить Украину «после войны», а о том, как в условиях войны жить годы или, как, например, Израиль, десятилетия.
+
+83
Rubi0
Rubi0
31 жовтня 2023, 20:31
#
Пора уже переставать мечтать что мы будем Израилем)
+
+23
shabash
shabash
31 жовтня 2023, 21:47
#
Но ведь с кого-то надо брать пример. Искать свой путь будет ещё дороже.

¯\_(ツ)_/¯
+
0
SkeptikUA
SkeptikUA
1 листопада 2023, 15:35
#
Потрібно брати осяжний приклад, а не популістичний. Нам до євреїв як русні до Берліна.
+
+23
shabash
shabash
1 листопада 2023, 17:50
#
Ну хорошо, не нравится Израиль, давайте возьмем Палестину, смотрите сколько общего:

1. Страна хочет независимости на своих территориях в границах какого-то там года.
2. Часть страны оккупирована соседом-агрессором.
3. Стране оказывают военную и материальную помощь все государства, которые разделяют те же ценности, что и она.
4. Радикально настроенные жители страны, взгляды которых разделяет всё большее количество рядовых граждан (согласно результатам проводимых опросов, а иногда и выборов), желают вести войну до тех пор, пока не будет уничтожено государство-агрессор.

Есть, конечно, и различия. Палестина, в отличие от Украины, не препятствует выезду своих граждан за границу. Но, если этот пункт принципиален, то можно посмотреть в сторону Северной Кореи. Там тоже можно много пересекающихся сюжетов найти.
+
+23
SkeptikUA
SkeptikUA
1 листопада 2023, 18:01
#
1) Це дикунство. Після 2 світової домовились більше не переглядати кордони держав, бо це будуть нескінченні війни.
2) Не потрібно забувати, що раніше саме Палестина була агресором, бо не погодилась на ті кордони які їм виділила ООН і отримала «з торицею» за свою «жадібність».
3) Не всі хто «розділяє» іслам дають їй військову допомогу.
4) У нас подібних опитувань вже досить давно не проводили.

Але загалом я згідний, що до Палестини нам «ближче» ніж до Ізраїлю.
+
0
shabash
shabash
1 листопада 2023, 18:20
#
1) И как успехи? Войны закончились? Спорных территорий, кроме как между РФ и Украиной, не осталось?
2) По такой логике и Украина агрессор, потому что не согласилась выполнять предписанные ООН Минские соглашения.
3) Я указал материальную в т. ч. Но и Украине, например, православная и демократическая Эфиопия или находящаяся в центре Европы славянская Сербия тоже военной помощи не оказывают. Замените «все» на «большинство», если это так принципиально.
4) Соглашусь отчасти. Если в Палестине о растущей поддержке Хамаса свидетельствуют результаты опросов и выборов, то в Украине отсутствие митингов и прочих революций (чем Украина так известна) свидетельствует об отсутствии недовольства текущим правительством.
+
0
SkeptikUA
SkeptikUA
1 листопада 2023, 18:33
#
1) Ви фаталіст? Все або нічого? Війн значно менше.
2) Навіть коментувати цей брєд не буду (порівняння статевого органу з пальцем). Росія прийняла кордон з Україною у 1997 здається.
4) Відсутність невдоволення урядом не рівне підтримки війни до розвалу московії.
+
+15
shabash
shabash
1 листопада 2023, 19:05
#
1) Фаталисты — они немного про другое. Все или ничего — это максималисты. Я не максималист. Войн не стало меньше, они стали менее интенсивными. А спорные территории никуда не делись, и за них продолжат воевать.
2) Тут мы говорим не про то, кто что принял. А про факт оккупации. Израиль оккупировал признанные ООН территории Палестины? Оккупировал. РФ оккупировала признанные ООН территории Украины? Оккупировала. Стало быть и Израиль агрессор и РФ агрессор. А дальше уже выгораживать можно хоть одних, хоть других.
4) Опросы о том, что украинцы хотят воевать проводились: https://nv.ua/opinion/voyna-prodolzhitsya-chego-hotyat-ukraincy-poslednie-novosti-50331947.html Да, там целью значится «до освобождения захваченных территорий», но тенденция налицо: летом 2023-го войны хочет больше украинцев, чем летом 2022-го.
+
0
SkeptikUA
SkeptikUA
2 листопада 2023, 12:46
#
1) Максималізм, вірно. Це не відповідає дійсності. Війн точно менше.
2) Ви упускаєте головне. Приклад — на вас напало 2 гопніка, одного Ви зарізали при самообороні. По Вашій логіці Ви здійснили навмисле вбивство з жорстокістю і маєте отримати 15 років. Стерненко передає Вам привіт.
4) До звільнення територій не рівне до знищення московії.
+
+15
shabash
shabash
2 листопада 2023, 16:10
#
1) В 1946-м в мире было 11 активных вооруженных конфликтов, в 1973-м — 25, в 1999-м — 40, а в 2022 — 55. Количество войн только растёт: https://ourworldindata.org/grapher/ongoing-state-based-conflicts-by-type
2) Я ничего не упускаю. Израиль оккупировал Палестину, значит он агрессор.
4) Не равно, но опросы показывают, что украинцев, которые хотят воевать стало больше. Как и палестинцев, я полагаю.
+
0
SkeptikUA
SkeptikUA
2 листопада 2023, 16:19
#
1) Я ж написав «війн», а не збройних конфліктів. Ну якщо рахувати конфлікти де задіяно 200 людей з АК47 за «війну» то можливо назбирається. Ви краще порівняйте загиблих у цих конфліктах та загиблих до 1945 включно.
4) І що це доводить? Українці хочуть воювати лише «чужими руками», щось я не бачу черг біля ТЦК.
+
0
shabash
shabash
2 листопада 2023, 18:13
#
1) Но ведь в позапрошлом комментарии я вам и написал, что войн не стало меньше, а они стали менее интенсивными.
4) Я думаю, что и палестинцы хотят, чтобы за них повоевал Иран или Ливан. А доказывает это схожесть между палестинцами и украинцами в усиливающемся желании нанести военное поражение агрессору.
+
0
SkeptikUA
SkeptikUA
2 листопада 2023, 18:36
#
1) «И как успехи? Войны закончились? Спорных территорий, кроме как между РФ и Украиной, не осталось?»
Тобто домовленості укладені після 2 світової таки працюють, успіхи «на лице». Ми ж за це дискутували, а не за якісь абстрактні цифри.
4) Це не бажання, коли ти щось ніби то хочеш, але нічого не робиш щоб цього досягти — це імітація та самообман. Правляча еліта нашої країни це чудово демонструє. Хочуть яйцями по 17 закидати русню під звуки гри на барабанах у сховищах. Люди, що хочуть перемогти сильнішого ворога, так себе не ведуть. Думаю за років 10−20 русня знову стане «братушками» яких з нами «посварив злий Захід». Бо русняві цінності нам ближчі ніж західні — 70+ років «зомбування» та заселення наших територій ватними ждунами дало свої плоди.
+
0
shabash
shabash
2 листопада 2023, 23:15
#
1) Изначально мой аргумент был о том, что Украина, как и Палестина, хотят своей независимости в границах какого-то года. Украина — 1991, Палестина — 1967. Дальше уже вы почему-то вспомнили договоренности после ВМВ. Но, как вы видите, и 1991 и 1967 — годы, наступившие уже ощутимо позже ВМВ. Т. е. завершение ВМВ не завершило переделы территорий.
2) Тут я отчасти соглашусь с вашим представлением о действительности: русские сегодня ближе к советским, чем к русским до революции. Но и украинцы так же точно, как и русские близки к советским. Совка из себя выдавливать нужно ещё очень долго и русским и украинцам. Но это совсем другая тема, которую можно будет обсудить по иному поводу. Здесь же я приводил аргумент о схожести украинцев и палестинцев в их ненависти к агрессору и оккупанту. Есть ненависть? Есть. Значит и схожесть есть.
+
0
SkeptikUA
SkeptikUA
3 листопада 2023, 12:50
#
1) Не «якогось року» а саме в тих кордонах, які є МІЖНАРОДНО ВИЗНАНИМИ, у тому числі московією. Тобто наші недо-брати імперці забили великий «шуруп» на свої ж домовленості. Палестина воювала і в 1967, коли була у виділених їй кордонах, вони хочуть ліквідувати державу Ізраїль як явище. Не бачу сенсу далі з Вами переписуватись, бо Ви «впритул» не хочете бачити різниці у цих конфліктах.
2) Ненависть палестинців до євреїв значно сильніша ніж наша нелюбов до «братушок» — там немає стільки мільйонів ждунів та «какая разніца» , «раньше ж както жилі дружно, єзділі в гості». Палестинці не говорять на івриті, не дивляться ізраільські ЗМІ, не слухають ізраільську музику, не мають «родствєніков» серед них, і ще багато всього. Тому, якщо Ви цього не розумієте, то мені більше немає чого Вам сказати.
+
+15
SkeptikUA
SkeptikUA
3 листопада 2023, 13:03
#
Щоб не складалось враження ніби мені «потрібні» кордони 1991 року, зазначу — я за цивілізацію, якщо ціна миру це відддати окуповані території, то хай так і буде. Але ж ті кінчені не зупиняться на тих кордонах, бо гопнік розуміє лише силу, ти не відкупишся від нього раз і назавжди, він до тебе буде приходити по новий «хабар» аж поки не получить п**** або не забере усе.
+
0
shabash
shabash
3 листопада 2023, 13:30
#
Вот это вот сравнение с гопником, оно сплошь и рядом приводится в западных медиа. И ровно такой же посыл: если мы уступим хоть чуть-чуть территории Украины, то они и Польшу заберут, вы что Гитлера забыли?

Несмотря на популярность, этот аргумент не выдерживает никакой критики. Если отбросить праведный гнев и прочие эмоции.
1. Какие территории уже были отданы Путину и признаны Украиной и мировым сообществом за РФ, на которых он не остановился? — Никаких. Стало быть и выводы о том, что он продолжит не базируются на фактах, а только на домыслах.
2. Параллели Путина с Гитлером проводить приятно, чтобы чувствовать себя на стороне добра. Но с точки зрения практической пользы лучше проводить параллели со Сталиным и советско-финляндской войной. СССР беспокоился об угрозе своей безопасности со стороны Финляндии, и предлагал финам решить вопрос на переговорах. Те отказались, и СССР отобрал себе столько территорий, сколько ему было достаточно, чтобы вопрос с безопасностью решить. И дальше оккупировать Финляндию не стал.
+
+15
sacha2222
sacha2222
3 листопада 2023, 13:51
#
Росийские топ чиновники открыто говорят что в случае захвата Украины росия пойдет дальше захватывать страны Европы, Балтии. И сейчас именно Украина сдерживает росийских окупантов.
+
0
SkeptikUA
SkeptikUA
3 листопада 2023, 14:12
#
1) московія це зробить тільки тому що МОЖЕ. З позиції сильного. По тімй самій причині що і гопнік. Він же вимагає хабар не тому що «то його стежка» чи «як платню за захист», а тому що він сильний, а ти — ні. Це єдина причина. Це по-перше.
По-друге: а з якого *** путіну мають щось віддати? Чому він узагалі має щось отримати? Хай іде на***. На фактах базуватись неможливо, бо майбутнього ніхто не бачить, але є «теорія ігор», тобто передбачення майбутнього основуючись на законах логіки та людської природи.
2) Де я порівнював цього олігофрена-недомірка з Гітлером? Ви самі щось пишете, а тоті стверджуєте що «так принято», принято ким?
Я бачу що ваші мізки заражені вірусом російського шовінізму. Яка могла бути загроза від НЕЙТРАЛЬНОЇ Фінляндії з населенням у 30 разів меншим за російське? Чому весь світ загрожує лише московії? Чому США не нападають на Мексику чи Канаду, через нібито загрозу? Чому Польща на нас не нападає? Ви (Ваші батьки) звідки родом, часом не з Сибіру? Гидко продовжувати далі діалог.
+
0
shabash
shabash
3 листопада 2023, 14:21
#
SkeptikUA,

1) Домыслы, фактов нет.
2) США нападала и на Мексику и на Канаду. Сейчас не нападают, потому что не видят со стороны ни Мексики ни Канады для себя угрозы. А СССР со стороны Финляндии видел. И эта угроза вполне себе материализовалась в осаду Ленинграда. Хотя я понимаю, что в Украине сейчас изучают немного другую историю, и эти факты, наверное, уже неизвестны.

Я родом из Луганска. Если вам противно продолжать диалог, не продолжайте.

¯\_(ツ)_/¯
+
0
SkeptikUA
SkeptikUA
3 листопада 2023, 14:31
#
1) Я Вам пояснив чому фактів не може бути впринципі, бо це майбутнє.
2) Чомусь, коли московія бачить якусь загрозу у майбутньому то це ФАКТ, а коли я пишу що московія буде нам загрожувати аж поки не получить п**** або все не забере, то це НЕ ФАКТ і «домисли». Логіка покинула цей чат.
Треба і нам захопити Бєлгород, щоб Харків не був під загрозою.
Я ж кажу, загроз ніхто в світі не бачить крім Вашого улюбленого путіна і ще, можливо, КНДР. Як зручно. Співпадінь у хворому військовому тоталітаризмі та наявності ЯЗ звісно немає.
Добре що Ви вивчали ІСТИННУ історію, не те що ми тут в «загниваючій нацистській» Україні.

Всього Вам найкращого, на Вашій старій новій «родіні». Радий, що Луганськ нарешті «вєрнулся на історічєскую родіну» і мені не доводиться більше називати себе «аднім народом» з такими людьми як Ви.
+
0
shabash
shabash
3 листопада 2023, 14:35
#
1) Я и говорю: домыслы.
2) Почему в будущем? Угроза видится в настоящем, её предлагается решить переговорами, от переговоров отказываются, начинается война. По факту оказывается, что угроза материализовалась. А уж как и для кого будут установлены новые правила безопасности решит тот, кто всегда решает — победитель.

Странно, что вы в принципе себя называли одним народом со мной. Я вот себе с вами одим народом не считал никогда.

¯\_(ツ)_/¯
+
0
SkeptikUA
SkeptikUA
3 листопада 2023, 14:55
#
2) Притензії совка були у тому що Ленінград надто близько до кордону, тому віддайте нам свої території. Норм по-Вашому?
Зараз та сама схема що і 80 років тому: «захоплюємо Данбас і Крим», тоді щоб їх захистити захоплюємо Херсон. Факти? Що заваджає продовжити і далі захищати наприклад Мелітополь захопивши Запоріжжя? А тоді захопити Дніпро для захисту Запоріжжя? Тоді Кривий ріг, Кропивницький, Полтаву? Де вже нарешті будуть «безпечні» кордони для кінченої русні? Під Берліном? У Вас повністю відсутнє критичне мислення, це як «додати 2 + 2».

Ну от і визначились. Мені рускій ванюшка не був ніколи братом і тим більше ніколи не буде.

«А уж как и для кого будут установлены новые правила безопасности решит тот, кто всегда решает — победитель.»
Нарешті Ви таки визнали правду, що московія звичайний «пабєдітєль», тобто гопота. Ви як сарана яку зупинить тільки чобіт що вас розчавить.

«По факту оказывается, что угроза материализовалась.»
Дайте першому зустрічному на вулиці в пику, якщо отримаєте у відповідь — значить він Вам «ізначально угрожал». Логіка русні ©.
+
0
SkeptikUA
SkeptikUA
3 листопада 2023, 15:01
#
Ви навіть Вашу русску вікіпедію почитати не можете https://ru.wikipedia.org/wiki/%D0%A1%D0%BE%D0%B2%D0%B5%D1%82%D1%81%D0%BA%D0%BE-%D1%84%D0%B8%D0%BD%D0%BB%D1%8F%D0%BD%D0%B4%D1%81%D0%BA%D0%B0%D1%8F_%D0%B2%D0%BE%D0%B9%D0%BD%D0%B0_(1939%E2%80%941940)

«26 ноября 1939 года правительство СССР направило ноту протеста правительству Финляндии по поводу артиллерийского обстрела, который, по заявлению советской стороны, был совершён с финской территории. 30 ноября СССР начал вторжение в Финляндию. Начало военных действий привело к тому, что 14 декабря 1939 года СССР как агрессор был исключён из Лиги Наций»

Нічого не нагадує? Бамбас данбілі восім лєт.
+
0
SkeptikUA
SkeptikUA
3 листопада 2023, 15:13
#
На Бєларусь також «готовілось нападєніє із чєтирьох пазіций», добре шо вони встигли нанести «прєвєнтівний удар», бо прийшлось би ще і з білорусами воювати.
+
0
shabash
shabash
3 листопада 2023, 15:26
#
SkeptikUA,

Что вы пытаетесь мне доказать? Что Россия плохая, а Украина хорошая? На войне нет плохих и хороших, только воюющие стороны. Хорошими будут те, кто в войне победит. Великобритания и Франция исключили СССР из Лиги Наций в 1939-м, а уже в 1945-м вместе с ним создали ООН. Вот так вот СССР из злого плохого агрессора превратился в хорошую рукопожатную державу, одного из архитекторов нового миропорядка.
+
0
SkeptikUA
SkeptikUA
3 листопада 2023, 15:52
#
Вам не понять того, что я пытаюсь сказать, потому что у Вас другой образ мышления, Вы имперец. Для Вас прав тот, кто сильнее. Понятия морали или ценности человеческой жизни для Вас чужды. «Разширяйся или исчезнешь», вот Ваш девиз. Надеюсь, Вы отправите сына покорять новые «исконно русские земли». Не обустраивать же себе хорошую жизнь на родине, ведь родина это не там где родился, а там где подох.
+
0
SkeptikUA
SkeptikUA
3 листопада 2023, 16:02
#
Согласно докладу К. А. Мерецкова, в результате выстрелов с территории Финляндии в 15:45 26 ноября 1939 года погибло 4 и ранено 9 военнослужащих[9]. Также сообщалось, что начальник оперативного отдела штаба ЛВО полковник П. Г. Тихомиров выехал на место происшествия для проведения расследования. Итоги этого расследования не публиковались. Имена красноармейцев, о которых сообщалось как о погибших, остались неизвестными[10].

В. М. Молотов вручил представителю Финляндии ноту, в которой указывалось, что Советское правительство не намерено «раздувать этот возмутительный акт нападения», но, заявляя протест по поводу случившегося, предлагает отвести финляндские войска от границы на 20—25 км с целью предотвращения возможности «повторных провокаций"[9].

Со своей стороны Финляндия заявила о готовности обсудить двухсторонний отвод войск от границы и предложила провести совместное расследование инцидента[9].
Ответ правительства Финляндии вызвал негативную реакцию в Москве, поскольку при обоюдном отводе войск советские части пришлось бы отвести к пригородам Ленинграда, что усилило бы угрозу его безопасности. Документ был расценён как «отражающий глубокую враждебность правительства Финляндии к Советскому Союзу и призванный довести до крайности кризис в отношениях между обеими странами«[9]
+
+15
shabash
shabash
3 листопада 2023, 16:03
#
Пока что я вижу, что ради этих самых ценностей и моралей вы готовы отторгать реальность.

СССР назвали плохим агрессором и выгнали из Лиги Наций, факт? Факт. Вместе с СССР создали ООН, где он получил постоянное членство и право вето в СБ, факт? Факт. Что изменилось между этими двумя событиями с СССР? Он стал человеколюбивее, демократичнее? Нет. Он победил в войне. Это простые факты, которые не имеют отношения к моему образу мышления.
+
0
SkeptikUA
SkeptikUA
3 листопада 2023, 16:06
#
И какова Ваша реальность?

Никто не хотел воевать с этими красными идиотами, как и сейчас. Поэтому и взяли их в ООН. Война нужна только Вам (русским).
+
0
shabash
shabash
3 листопада 2023, 16:53
#
Поэтому и взяли их в ООН

Понятно.
+
0
SkeptikUA
SkeptikUA
3 листопада 2023, 17:17
#
И какова Ваша реальность?
+
0
shabash
shabash
3 листопада 2023, 17:48
#
Я же уже несколько раз вам ответил. Реальность такова, что идёт война. И когда война уже началась, хороших и плохих искать поздно. Теперь, чтобы стать хорошим, нужно в войне победить.
+
+15
mantis05
mantis05
9 листопада 2023, 22:06
#
Хорошими, могут быть рюськэ, только после смерти. Это единственная реальность.
+
0
shabash
shabash
10 листопада 2023, 0:49
#
В этой единственной реальности мы также видим уходящие в горизонт свежие могилы с украинскими флагами над ними.
+
0
mantis05
mantis05
10 листопада 2023, 17:35
#
Хорошо что их меньше, чем расеянских. А нет, точно, больше- наши то своих хотя-бы хоронят. А Иванов- в скотомогильниках хоронят, всё равно не люди
+
+30
Dzyamko
Dzyamko
31 жовтня 2023, 20:33
#
Статья звучит ка речь на поминках за усопшего.
+
+52
manson
manson
31 жовтня 2023, 21:17
#
На самом деле, все ещё хуже, чем в статье описано. И это ещё война не закончилась.
+
0
mantis05
mantis05
31 жовтня 2023, 21:18
#
Простая модель: оставляем пенсам карточки на комплексные обеды, кто не имеет дохода- свои квартиры продаёт самостоятельно или с помощью государства, и поселяется в пансион. У кого дети есть- их содержат. Убираем полностью понятие пенсия и живём счастливо.
+
+22
Ranet
Ranet
31 жовтня 2023, 22:27
#
Пенсіонери мають кохатися! 🥰
+
0
MrDean
MrDean
31 жовтня 2023, 23:44
#
Тю, я думал покупка и продажа квартир Укриане ВВП сделают, а оказываеться мамкины бизнесмены не подымают экономику.
Подожду пока войнна закончится, посмотрим как все будет чудово
+
+43
SkrudjMacduck
SkrudjMacduck
1 листопада 2023, 8:09
#
Кущ і до війни писав страшні прогнози, які не збувалися. Заказуха ФСБшна.
+
0
Fugas
Fugas
1 листопада 2023, 10:02
#
Дуже спірний погляд на економіку, як на мене. Україна розвила аграрне виробництво, але врожай раз на рік і не завжди високий , тож за такої моделі багатим не будеш ніколи, країна залишиться найбіднішою країною в Європі. Треба змінювати економічну стратегію в цілому.
+
0
Yaroslav TheRock
Yaroslav TheRock
1 листопада 2023, 16:18
#
Демографічну кризу вирішемо мігрантами з близького сходу.
+
0
MrDean
MrDean
7 листопада 2023, 0:53
#
АХАХААХАХАХА
+
0
R S
R S
1 листопада 2023, 18:24
#
Раньше у Алексея Куща в статьях аналитика хоть какая-то была…
А в этой статье — *** однобокая, бредятина какая-то…
+
0
inwastor
inwastor
14 листопада 2023, 14:33
#
Ну і як продовження статті напрошується ідея про необхідність завозу 5−10 млн працездатних мігрантів для нормалізації демографії та економіки. Оце так здобули.
+
0
mantis05
mantis05
15 листопада 2023, 10:22
#
Ну, можно заставить всех рожать :D ну то такое жеж
Щоб залишити коментар, потрібно увійти або зареєструватися
 
сторінку переглядає 1 незареєстрований відвідувач.