За 9 місяців 2020 року укладено 2,2 млн угод обов'язкового страхування цивільно-правової автовідповідальності (ОСЦПВ) в електронному режимі. Це майже в 3 рази перевищує показник за відповідний період 2019 року. Про це повідомляє корпоративне видання Моторно-транспортного страхового бюро «МТСБУ Дайджест».
За січень -вересень 2020 року водії купили онлайн більше 2 мільйонів полісів автоцивілки — МТСБУ
Сума премій за електронними договорами за січень – вересень 2020 року становить 1,8 млрд грн проти 0,5 млрд грн за той самий період 2019 року (+248%).
Сьогодні кожен третій договір ОСЦПВ укладається в електронній формі.
Лідери ринку
Страховики ОСЦПВ врегулювали понад 36,1 тис. вимог постраждалих у ДТП, за якими виплатили 703,3 млн грн. Показник кількості врегульованих вимог зріс на 9,1% порівняно з третім кварталом 2019 року, а сума виплат – на 13,1%.
Сума страхових платежів становить 1,65 млрд грн. (+30%).
Трійка страховиків-лідерів за кількістю укладених договорів залишилась незмінною з 2-го кварталу:
- Оранта;
- ТАС;
- УПСК.
Топ-3 страховиків-лідерів за кількістю врегульованих вимог постраждалих:
- ТАС;
- Оранта;
- УПСК.
Топ-10 страхових компаній за сумою страхових виплат у 3-му кварталі п. р. має такий вигляд:
Страховик | Кількість виплат, шт. | Сума страхового відшкодування, грн |
СГ «ТАС» (приватне) | 4 480 | 80 113 431 |
НАСК «Оранта» | 3 433 | 65 270 461 |
УПСК | 3 067 | 61 765 252 |
Княжа Вієнна Іншуранс Груп | 1 975 | 37 836 261 |
Альфа-Гарант | 1 624 | 28 524 357 |
АРКС | 1 515 | 32 488 315 |
Вусо | 1 408 | 26 789 910 |
Арсенал Страхування | 1 347 | 29 391 903 |
ІНГО Україна | 1 331 | 27 714 025 |
ПЗУ Україна | 1 227 | 23 648 080 |
Середній строк врегулювання страхових вимог за шкоду, заподіяну майну, в 3-му кварталі 2020 року склав 73 дні замість 77 днів у 2-му кварталі. Частки вимог, врегульованих у термін до 60 днів після дати ДТП та до 90 днів, збільшились відповідно на 2,5 та 4 в.п. (з 55,3% до 57,7% та з 69,9% до 73,9%).
Читайте також: Які категорії водіїв можуть купувати поліс автоцивілки за пів ціни
Очікування
Серед найближчих планів технологічної трансформації ОСЦПВ заплановано таке:
- перехід на чорно-білий формат бланку страхового сертифікату «Зелена картка», що стане першим кроком до електронного полісу міжнародного страхування;
- забезпечення умов для автоматизованої перевірки наявності внутрішніх договорів ОСЦПВ;
- створення організаційної і технологічної бази для віддаленого врегулювання страхових подій у моторному страхуванні.
Оформити електронний поліс «автоцивілки»
Суцільна діджиталізація
«Першою ластівкою» цифровізації автострахування стало запровадження електронного полісу ОСЦПВ в лютому 2018 року. Згодом запрацював електронний європротокол для зручного оформлення ДТП і ще ціла низка діджитальних сервісів як для автовласників, так і для професійних учасників ринку ОСЦПВ:
- система електронних комунікацій МТСБУ з аварійними комісарами та експертами для визначення суми страхового відшкодування;
- система цифрових комунікацій МТСБУ з іноземними страховиками і Бюро;
- електронний кабінет отримувача регламентних виплат та ін.
З лютого 2019 року при перетині кордону здійснюється автоматизована перевірка українських автовласників на наявність і чинність страхових сертифікатів «Зелена картка».
Коментарі - 3
«Бедняга, мы так жалели тебя, когда узнали, что твой магазинчик сгорел в прошлый вторник! Вот родственники собрали тебе кое-что! «— и протягивает ему пачку купюр.
«Тише, ты, дурень! Не в прошлый вторник, а в следующий. А «кое-что» давай сюда! «
Адвокат:
— Как дела?
— Вах, ты помнишь мой роскошный особняк? Так вот, его уже нет: там пожар слючился, все сгорело. Хорошо, что я его застраховать успел, и палючил солидный страховка!
— Это прямо как у меня. Только мой особняк был уничтожен не пожаром, а наводнением, но он тоже был застрахован, и я тоже получил страховку.
Грузин на минуту глубоко задумывается, затем спрашивает:
— Слюшай, расскажи, как ты наводнение устроил?:)