Мінфін - Курси валют України

Встановити
10 жовтня 2019, 16:46

У Зеленського пропонують не оподатковувати зарплату молоді

Депутат від партії «Слуга народу» зареєстрував законопроект №2250, яким пропонує звільнити роботодавців від сплати єдиного соцвнеску (ЄСВ) та податку на доходи за працівників молодше 27 років.

Депутат від партії «Слуга народу» зареєстрував законопроект №2250, яким пропонує звільнити роботодавців від сплати єдиного соцвнеску (ЄСВ) та податку на доходи за працівників молодше 27 років.
Фото: ostroh.info

Суть законопроекту

  • Автор законопроекту пропонує звільнити роботодавців від сплати єдиного соцвнеску (ЄСВ) за працівників молодше 27 років.
  • А також встановити нульову ставку податку на доходи фізосіб (ПДФО) для таких працівників.

Що це дасть

Як зазначає автор законопроекту, скасування податків створить сприятливі умови для роботодавців. Також це стимулюватиме молодь залишатися працювати в Україні і призведе до детінізації ринку зайнятості та доходів населення.

Досвід Польщі

Схожий підхід застосовують у світовій практиці, йдеться в пояснювальній записці.

«У Польщі для вирішення проблеми з виїздом поляків на роботу в більш успішні країни був скасований податок на доходи фізичних осіб для працівників, яким не виповнилося 26 років. Міжнародні експерти позитивно оцінили такий крок польських властей.

Читайте також: Кабмін планує навесні провести «глибоку» податкову реформу

У Польщі були встановлені граничні розміри доходу, до якого застосовується відповідна пільга.

А от в українських реаліях встановити граничний розмір доходу для отримання податкових пільг — не варіант. Це призведе до приховування в тіні справжніх розмірів доходу населення, вважає автор законопроекту.

Що відомо

  • На початку жовтня Рада ввела єдиний рахунок для сплати податків і ЄСВ.

    Через єдиний рахунок можна буде сплатити податок на прибуток підприємств, податок на доходи фізичних осіб (ПДФО), єдиний соціальний внесок (ЄСВ), єдиний податок (ЄП), рентну плату.

    Проте його не можна буде використовувати для сплати податку на додану вартість (ПДВ) і акцизного податку з пального і спирту, оскільки для їх сплати є дві інші спеціальні системи електронного адміністрування.

Читайте також: Податок на обмін валюти скасовується: Дубинський відкликав законопроект

Коментарі - 48

+
+5
QGS
QGS
10 жовтня 2019, 16:59
#
Большинство этого не заметят так как до этого работали в Польше не платя Украине налоги;)
+
+90
vadymbanker
vadymbanker
10 жовтня 2019, 17:00
#
Не правильная инициатива. Я бы ввел контрактное образование всем без исключение, и перевел стоимость за обучение в кредит, и из зарплаты экс студента вычитали небольшую часть, а львиную платило бы государство. Как-то так. Стимулировало бы учится у нас, работать у нас.
+
0
Andrey M
Andrey M
10 жовтня 2019, 17:14
#
Цікава ідея, мені вона імпонує
+
0
Qwerty1999
Qwerty1999
10 жовтня 2019, 17:44
#
Эта идея давно практикуется в США,
может поэтому студенты заинтересованы не столько в оценках сколько в реальных знаниях.
+
0
lika197
lika197
10 жовтня 2019, 20:49
#
Мне не особенно нравится эта зе-инициатива, хотя она интересная.
Мне кажется, что нужно воспитывать молодёжь, именно тех, которым 14-25. Они должны знать, что в жизни, у взрослых ответственности.
+
+72
taimag
taimag
10 жовтня 2019, 17:28
#
У нас что работа что учеба отстойные. Если за такое образование нужно будет платить - уедут на обучение в другую страну и там останутся жить. Проще уже там и отучиться нормально и работать без налогов до 27 чем в Украине помимо платного образования ещё и автоматом в кредиты попадать...
+
0
vadymbanker
vadymbanker
10 жовтня 2019, 17:29
#
Пусть едут, там желающих много.
+
+53
krendel
krendel
10 жовтня 2019, 17:03
#
Отличная новость,но без реальной борьбы с коррупцией всё равно молодежь будет уезжать!
+
0
vadymbanker
vadymbanker
10 жовтня 2019, 17:06
#
Тогда заплатить сначала полную стоимость за обучение и будет заробатыать максимум 550дол в Польше.
+
+30
MorshinskA
MorshinskA
10 жовтня 2019, 17:07
#
Пиздно всрались...
+
+11
klok
klok
10 жовтня 2019, 17:13
#
Краще пізно ніж ніколи)
Взагалі я вважаю це правильною ініціативою. Дуже тяжко після закінчення ВУЗу жити на ЗП молодших спеціалістів і тд. Так є більший шанс до 27 років назбирати на квартиру (ну чи добре погуляти).
Єдине що перехід з 27 на 28 років буде дуже болісний коли ЗП на 40% зменшиться... Можливо варто робити перехідний період 20 + 20%
+
0
Oleksiy80
Oleksiy80
10 жовтня 2019, 19:42
#
А почему уменьшится на 40%?.ЕСВ платит работодатель.
+
+15
Andrey M
Andrey M
11 жовтня 2019, 13:25
#
ЕСВ платить роботодавець як єдиний податковий агент. А сплата відбувається від працівника.
Якщо роботу виконує робот - який ЕСВ?
+
0
Oleksiy80
Oleksiy80
11 жовтня 2019, 20:31
#
Я очень часто удивляюсь вашим коментам.При чем здесь кто кому налоговый агент?????При чем здесь роботы?????Я ответил человеку,что зарплата уменьшится грубо говоря не на 40%,а на 20%,т.к. с зарплаты у работника снимают НДФЛ.
+
0
Італій .
Італій .
11 жовтня 2019, 20:32
#
.
+
0
Oleksiy80
Oleksiy80
11 жовтня 2019, 20:35
#
И внимательно прочитайте комментарий под которым я написал свое сообщение.И не пытайтесь быть самым умным.
+
+11
klok
klok
12 жовтня 2019, 13:38
#
Зазвичай у роботодавців є бюджет на 1 вакансію. При ЗП в 10 тисяч, роботодавець дає 10 працівнику, і ~2 тисячі роботодавець платить ЄСВ. Навантаження на роботодавця ~12, робітник отримує чистими ~8.

Тому якщо для працівника було 0% ЄСВ і 0%НДФЛ, у нього була ЗП 12 тисяч. При поверненні податків і за умови що роботодавець не збільшує бюджет вакансії, ЗП падає до 8 тисяч.

Звичайно, в ідеальному світі ЄСВ не повинен впливати на ЗП працівника, але по факту він впливає. Можливо падіння на 40% і не буде, але на 30% точно буде
+
0
Qwerty1999
Qwerty1999
12 жовтня 2019, 16:50
#
А ведь не перевелись ещё предприятия,
которые числятся плательщиками НДС
и у них добавляется ещё 20% НДС
на сумму начисленной З\П и ЕСВ.
+
+12
Qwerty1999
Qwerty1999
10 жовтня 2019, 21:06
#
«Дуже тяжко після закінчення ВУЗу жити на ЗП молодших спеціалістів і тд»

Если тяжко - простите помощи у своих родителей - они не откажут.
+
+32
Andrey M
Andrey M
10 жовтня 2019, 17:12
#
З одного боку ідея непогана. А от питання: як тим кому за 50 років до пенії допрацювати, коли роботодавцю вигідніше взяти молодого та економити на податках?

В такому разі об"єм субсидій буде зростати і все менше людей у віці зможуть працювати на низькокваліфікованих посадах (продавці, сторожа, тощо). Ну а для тієї молоді що не вміє планувати на тривалий термін своє життя - це буде спонукати йти заробляти прості гроші на низькокваліфікованій роботі, ніж вивчатися у ВУЗах.

Вважаю що цю ідею можна було б примінити, але лише щодо податку самого працівника - ПДФО. ЕСВ має бути незмінним для всіх.

Можливо я помиляюсь, але це моя суб"єктивна думка.
+
0
squeez
squeez
10 жовтня 2019, 22:31
#
+12, если бы на то пошло, налог нужно уменьшать для всех, тот же НДФ, хотябы на 1-2% опустили, и ЕСВ, хоть чуток вздохнуть бы дали... идея то может и не плохая, но я не думаю что все рванут резко работать, ну пусть учатся до 22-23 лет сейчас, и потом 3-4 года и ты такой же как и все, ну это абсолютно не удержит молодежь, нужна инфраструктура, и экономика - чтобы росла ЗП номинально,  даже если уберт этот налог, это не удержит молодеж, ИМХО
+
+15
Lamo
Lamo
10 жовтня 2019, 17:19
#
НДФЛ 0? - вообще безмозглые тела инициативы выдвигают... ну или получившие хорошие бонусы от бизнеса, который без напряга сможет все выплаты по НДФЛ в 0 опустить.
Даже простое население, которое выбрало этих «оптимизаторов», все банковские вклады сразу переведут на детей/внуков и других внучатых племянников.
+
+33
Віталій Андарак
Віталій Андарак
10 жовтня 2019, 18:04
#
В наших реаліях додатковий доход отримають роботодавці. Де факто співробітники не дуже цікавляться що там роботодавець відраховує за податки. Домовляються працівник і роботодавець про зарплату на руки. Наслідки можливі виходять наступні: 1. Роботодавцям при інших рівних факторах вигідніше найняти молодшого. Тобто, наприклад, касир у супермаркеті може отримати подарунок на день народження у вигляді звільнення. 2. Зарплати на руки не зміняться, а й надалі будуть диктуватися ринком. На відтік людей за кордон норма вплине мінімально. 3. Зайнятість серед молоді виросте. Але це мало вплине на спеціалістів, просто частину некваліфікованих працівників старшого віку замінять молодші.
+
+106
irakez
irakez
10 жовтня 2019, 18:08
#
Отличный дополнительный повод для дискриминации по возрасту, только теперь не только тех, кто близок к пенсии, но и тех, кому за 27
+
+15
filur
filur
10 жовтня 2019, 18:23
#
А кто заплатит ПФ, чтобы у тебя в платежах не стояли ноли? Компенсаторы уже есть, или так: языком похлопать. В противном случае эта инициатива потом вылезет боком у этих людей в будущем при выходе на пенсию.
+
+56
Віталій Андарак
Віталій Андарак
10 жовтня 2019, 18:28
#
Смішно розраховувати, що сплачений ЄСВ забезпечить якусь пенсію. Яка різниця - 1500 гривень, чи 1500 + 300 гривень через 40 років? А чи буде взагалі та пенсія через 40 років? Ну і ніхто не заважає відкласти зекономлений ЄСВ собі на пенсію самому, а не давати його державі.
+
+26
Qwerty1999
Qwerty1999
10 жовтня 2019, 21:09
#
Выплаченный ЕСВ уходит на текущие пенсии сегодняшним пенсионерам.

Меньше поступление ЕСВ - больше дефицит ПФ и внешние заимствования на его покрытие.
+
+17
Віталій Андарак
Віталій Андарак
10 жовтня 2019, 22:25
#
Все вірно. Але там така діра, що зменшення надходжень на чверть докорінно не змінить ситуацію. Як на мене, ми впевнено йдемо в напрямку ліквідації пенсійного фонду і переходу на виплату соціальної допомоги прямо з бюджету.
+
+37
Qwerty1999
Qwerty1999
11 жовтня 2019, 0:32
#
В таком случае предлагаю вообще отменить ЕСВ - какая разница в размере самой дыры - была 50% станет 100%, зато бизнесу станет легче и наёмным работникам может даже зарплату повысят хотя-бы на половину размера ЕСВ.
+
+11
Віталій Андарак
Віталій Андарак
11 жовтня 2019, 1:31
#
Ну ось Ви і прийшли до вірного висновку. Прогнозую, що протягом наступних 15 років (можливо, набагато швидше) так і відбудеться. Від такого кроку один позитив. Розпускається цілий Пенсійний Фонд, який їсть хоч і небагато, але $200 млн. - теж гроші. Спрощується адміністрування податків. Мінусів не бачу (може, я сліпий?).
+
0
Qwerty1999
Qwerty1999
11 жовтня 2019, 1:47
#
Только отмена ЕСВ не удержит молодёжь в Украине.
+
+11
Віталій Андарак
Віталій Андарак
11 жовтня 2019, 2:08
#
Тільки значні і надійні, такі що не зникнуть через рік-два-п’ять, конкурентні переваги для ведення бізнесу в Україні (монетарні, процедурні, інфраструктурні, які повністю залежать від держави; природні і логістичні, які Україна і так має) утримають молодь і не молодь в Україні.
+
+62
Bischof
Bischof
10 жовтня 2019, 19:59
#
Насмешили)) Вы всерьез рассчитываете на пенсию от государства? При том, что ПФ банкрот и солидарная система почти мертва? Посмотрите, как живут наши пенсионеры сейчас. А через 30-40 лет будет еще в разы хуже. 

Тут логика простая - что осталось у тебя в кармане, то твоё. А что отдал государству - то пропало навсегда. 
+
0
Італій .
Італій .
11 жовтня 2019, 6:40
#
ПФ банкрот, потому пусть молодежь не платит ЕСВ. До старости ещё далеко потому не будем надеятся на пенсию, будем поющей стрекозой.
+
+36
Bischof
Bischof
11 жовтня 2019, 10:28
#
Нет, ПФ банкрот из-за демографической ситуации. И такая ситуация далеко не только в нашей стране. Если я не ошибаюсь, впервые солидарная система была введена 100 лет назад в Германии, когда соотношение работающих и пенсионеров было 70 к 1. А сейчас эта кошмарная конструкция трещит по швам, но все всё равно боятся её трогать. Это как финансовая пирамида — первые вступившие сняли все сливки, а последние лишаться своих денег. Делать с ней что-то все равно придется. Либо это будет накопительная пенсия, либо просто фиксированное пособие по возрасту на уровне минимального прожиточного (как в Грузии).
+
0
Andrey M
Andrey M
11 жовтня 2019, 13:28
#
+15
+
+15
Італій .
Італій .
11 жовтня 2019, 14:04
#
> Нет, ПФ банкрот из-за демографической ситуации.

Здорово спорить с тем, о чем оппонент не говорил. Можно что угодно за него насочинять.

> Это как финансовая пирамида — первые вступившие сняли все сливки, а последние лишаться своих денег.

Не надо путать солирадную систему и МММ. Страхование работает на примерно тех же принципах что и ПФ, так страховые компании еще и прибыль имеют. Просто надо привести уровень пенсии к уровню поступлений и не делать необоснованние льготи тем кто фонд наполняет.
+
+30
Bischof
Bischof
11 жовтня 2019, 14:24
#
«Просто надо привести уровень пенсии к уровню поступлений»

С этим можно согласиться. Но тогда средняя пенсия будет сокращена в 2 раза. Это политическое харакири.

«Не надо путать солирадную систему и МММ»

Её роднит с МММ то, что в начале её существования участники солидарки получали «сверхдоходы» — взнос был маленький, а выплаты в будущем большие. Было гораздо выгоднее, чем «накапливать» на пенсию. Сейчас всё ровно наоборот. Взносы в солидарную систему — худшая инвестиция на пенсию, которую можно себе представить, с чем не сравнивай, даже с матрасом. И последние вскочившие скорее всего вообще не увидят своих взносов ни в каком виде.
+
+11
Італій .
Італій .
11 жовтня 2019, 14:35
#
Вот тут целиком и полностью согласен.

Копить самому — лучший вариант. Государственнапя пенсия скорей страховая подушка, которая понадобится если вдруг что-то случится с накоплениями или человеком или если сам человек безвольный и не может накопить себе на старость.

И про харакири согласен. Именно потому и нет пенсионной реформы все годы.
+
+30
Bischof
Bischof
11 жовтня 2019, 15:50
#
+ 11

«Государственнапя пенсия скорей страховая подушка»

Но для этого солидарка не нужна. Вполне достаточно пособия по возрасту из бюджета, как в Грузии. Одинакового для всех и на уровне прожиточного минимума. А кто хочет больше — уже пускай сам накапливает за жизнь.
+
+11
AleksandrBank
AleksandrBank
10 жовтня 2019, 19:02
#
Студентов и молодежь нужно удержать в стране, это один из 10 вариантов.
+
0
Wless
Wless
10 жовтня 2019, 19:31
#
У нас в стране власть выбирают пенсионеры ( не хочу никого обижать но энто факт), поэтому нефига неполучится. Это уже поздно. Смотирте вперёд на роботизацию.
+
0
Игорь Коляда
Игорь Коляда
10 жовтня 2019, 19:48
#
Для початку треба почитати Податковий кодекс України,а саме - Основні засади податкового законодавства України http://sfs.gov.ua/nk/spisok1/ ,а вже потім висувати якісь ідеї.
Це аби вони не були схожі на маячню та не робили маячнею вже прийняті Закони.
+
0
Qwerty1999
Qwerty1999
11 жовтня 2019, 1:49
#
«Слуги Народа» могут его за один день полностью переделать и проголосовать, если прикажут или попросят…
+
0
Bischof
Bischof
10 жовтня 2019, 19:56
#
Очень правильное решение. Одно из немногих хороших решений от СН.
+
+15
Vladkey
Vladkey
10 жовтня 2019, 20:40
#
А ещё в Польше государство компенсирует молодежи (до 35 лет) от 10% (если нет детей) до 20% (при наличии двоих и более детей) затрат на покупку первого жилья. Эту компенсацию можно использовать как первый взнос по ипотеке и в 18 лет съехать от родителей в собственную квартиру. Милости просим, перенимайте опыт.
+
+15
Віталій Андарак
Віталій Андарак
11 жовтня 2019, 2:18
#
Виходить така біда. До 27 років працюй молодий робітнику в Україні, набирайся досвіду. А виповниться 27 - давай в Польщу заливати бетон.
+
+15
Wirtschaftler
Wirtschaftler
11 жовтня 2019, 10:00
#
"уплаты единого соцвзноса (ЕСВ) и податка на доходы"
может, налог ???
Щоб залишити коментар, потрібно увійти або зареєструватися