Мінфін - Курси валют України

Встановити
17 квітня 2019, 7:54

Секонд-хенд та вибори: чому продажі авто в Україні йдуть на рекорд

Українці почали масово скуповувати автомобілі — і нові, і старі.

За даними профільної асоціації «Укравтопром», в минулому місяці на облік поставили 7,3 тисячі нових легковиків. Це на 8% більше, ніж за аналогічний період минулого року. За б/у машинами статистика взагалі б'є всі рекорди — їх в березні зареєстровано близько 48 тисяч штук.

За підсумками першого кварталу цього року, «українську прописку» отримали 184,4 тисяч ввезених з інших країн старих авто, що майже в 10 разів більше ніж роком раніше, — констатують в «Укравтопромі». І це при тому, що дешевих євроблях, які в останні кілька років робили основні продажі в сегменті автомобільного секонд — хенду, на ринку вже немає.

«Мінфін» розбирався, чому раптом почали зростати продажі авто і що буде далі.

Знижки та передвиборні гроші

За даними компанії Autoconsulting, підсумки нинішнього березня стали проривними для ринку нових авто: зростання зафіксоване вперше з початку року. А в цифрах продажі виявилися найвищими за останні 15 місяців — весь цей час місячні обсяги реалізації не перевищували 7 тисяч шт.

Деякі автомобільні бренди побили всі рекорди, збільшивши продажі на 30-70%. Наприклад, дилерам Renault вдалося реалізувати більше тисячі авто. Цей показник на 66% більше, ніж за аналогічний період минулого року і на 40% перевищує підсумки лютого 2019 р. Продажі KIA зросли за рік в 3,2 рази — до 710 шт. Skoda поліпшила свій результат річної давності на 37% (близько 600 авто), Nissan — на 28% (567 авто), — стверджують в «Укравтопромі».

«Потужно додали в березні продажі Skoda, Nissan, VW, Mazda, BMW, Suzuki, Mitsubishi. При цьому всі бренди з ТОП-10 показали позитивну динаміку в порівнянні з лютим», — додали в Autoconsulting.

З 20 автомобільних марок, що продаються в Україні, в мінус в березні пішло лише чотири — Audi (-4,17%), Peugeot (-11,98%), Ford (-3,42%), Chery (-18,18 %).

Експерти називають декілька причин активізації на «новому» ринку.

Одна з них — сезонність попиту. Багато покупців взимку відкладають похід в салон, чекаючи, доки «налагодиться погода». Тому за кілька зимових місяців накопичується певний відкладений попит.

Друга причина — зміцнення гривні, — говорить директор з маркетингу компанії АІС Сергій Боровик. Курс долара, до якого прив'язані ціни на більшість авто, знизився нижче психологічного рівня в 27 грн., що змусило продавців переписати цінники. У підсумку в гривнях нові іномарки подешевшали.

Але в цьому році є і третя причина, яка розігріває продажі авто — вибори.

Прес-секретар компанії «Укравто» Дмитро Скляренко розповів «Мінфіну», що їм в березні вдалося наростити продажі більш ніж на 40%. Цьому сприяли акційні пропозиції на автомобілі минулого сезону, а також зростання грошової маси на ринку — деякі українці непогано заробили на передвиборній кампанії і вирішили вкласти кошти в купівлю машин. Цю тенденцію підтверджують і в інших компаніях. Надходження на ринок передвиборних грошей — один з основних факторів активізації продажів, — говорить Сергій Боровик.

«Це дуже ймовірний фактор, який теж міг підштовхнути продажі нових авто», — згодний генеральний директор «Хюндай Мотор Україна» Геннадій Четверухін. За його словами, продажі прискорив також корпоративний сегмент. «На початку весни активізуються корпоративні продажі: компанії оновлюють свої автопарки, що дає помітний приріст ринку», — зазначив експерт.

Шукають позашляховики та просять кредити

Середній бюджет, на який розраховують потенційні покупці нових авто — близько 25 тисяч євро, — стверджує Сергій Боровик. За його словами, нові авто — явно не товар, на який орієнтується навіть середній клас. Їх купують заможні українці.

Читайте також: Що чекає український авторинок в 2019 році

Втім, навіть автомобілістам з грошима цікаві різні кредитні пропозиції. Власне, розстрочки — це один з головних способів заманити клієнтуру в салони. За даними Боровика, частка кредитних продажів становить 20-30%.

За словами представника компанії Renault Анни Сибекиної, у них в кредит продається 20% всіх авто.

«У нас відсоток кредитних продажів в цьому році не опускається нижче 25%, в той час як два роки тому цей показник не перевищував 11-12%», — підтверджує Геннадій Четверухін.

Багато імпортерів за рахунок програм фінансових компаній пропонують авто в розстрочку під знижені відсотки — від 0,01% річних. Правда, щоб отримати такі умови, покупцеві потрібно відразу внести до 70% вартості машини. Якщо платити менше, то відсотки ростуть і можуть досягати 10-15% річних.

Цікаво, що, незважаючи на зниження купівельної спроможності, автомобільні переваги українців не сильно змінилися. Як і раніше в моді кросовери. Правда, зараз водії частіше шукають дизельні авто з порівняно невеликою витратою палива.

«Зараз найбільш популярні кросовери/позашляховики, які займають більше 60% ринку», — зазначив Дмитро Скляренко. «У корпоративних клієнтів традиційно популярні седани В і С сегментів», — додав Четверухін.

Дилери розраховують продавати так само багато і в подальшому. На думку Сергія Боровика, якщо не трапиться потрясінь, ринок залишиться до кінця року в таких же межах — 6,5-7,5 тис. нових авто на місяць.

Рекорд з пробігом

Сповнені оптимізму і торговці б/у технікою. Як стверджують в «Укравтопромі», імпорт автомобільного секонд-хенду в нашу країну б'є всі рекорди. За підсумками першого кварталу 2019 року, з усіх авто, поставлених на первинний облік — близько 90% склали іномарки з пробігом. У березні українці зареєстрували таких автомобілів 48 тисяч, що в шість разів більше, ніж нових машин.

І це при тому, що євробляхи, які тиснули на ринок в останні кілька років, зараз вже практично виведені з гри — їх, якщо і продають, то хіба що на запчастини.

Тим не менш, автомобільний імпорт тече в Україну рікою. «Активізація в сегменті автомобілів з пробігом однозначно впливає на внутрішній автомобільний ринок. За підсумками першого кварталу 2019 року, на облік було поставлено більше 184 тисяч б/у автомобілів, ввезених з-за кордону, що в 1,6 разів вище показників 2018 року. Найближчим часом обсяги імпорту автомобілів з пробігом будуть тільки збільшуватися, і чинити негативний вплив на сегмент нових автомобілів», — впевнений Дмитро Скляренко.

Причина банальна — прийнявши пакет законів про легалізацію євроблях, парламент знизив вимоги до загального автомобільного імпорту. Зокрема, було скасовано економічний стандарт Євро-5, згідно з яким в нашу країну можна було завозити лише машини, випущені не раніше 2010 року. Також законодавці зменшили акцизи на б/у техніку. В результаті тепер в Україну можна завозити автомобілі будь-якого віку і в будь-якому стані. Варто зайти на одну з численних європейських електронних майданчиків з продажу б/у авто, щоб переконатися — спокуса більше ніж велика. Наприклад, 10-річну машину на ходу реально купити за тисячу євро і навіть дешевше. З усіма додатковими витратами і податками вона буде коштувати до 3 тисяч євро, що, як мінімум, на 1-1,5 тисячі дешевше, ніж на вітчизняних авторинках.

Тому українці масово стають автотуристам — їдуть за старої іномаркою в Німеччину та Голландію. Багато хто також замовляє послугу доставки посередникам. Тому фірми, що раніше промишляли на імпорті євроблях, оперативно змінили спеціалізацію. За 500-600 євро вони беруться доставити машину і допомогти з оформленням.

Потік дешевих іномарок вже зрушив ціни на б/у авто в Україні. Вони знизилися, як мінімум, на 200-400 євро.

«Зараз вартість б/у машин знижується, що теж впливає на ринок нових авто. Середньостатистичний власник автомобіля Hyundai, який хоче змінити машину, розглядає покупку новинки, враховуючи вартість свого нинішнього авто при перепродажі. При тому, що ринок б/у машин зростає, ціни на старі авто падають, це побічно утримує потенційного покупця від покупки нового автомобіля прямо зараз», — підсумував Геннадій Четверухін.

За прогнозами експертів, ціни на стару техніку в найближчі півроку просядуть, як мінімум, на 7-10%. Це може пригальмувати зростання продажів нових авто, зате ще більше підвищить попит на іномарки з пробігом.

Марія Коливанова

Коментарі - 57

+
+161
bonv
bonv
17 квітня 2019, 10:06
#
Даремно звісно відмінили стандарт Євро — 5
+
+137
Segaf
Segaf
17 квітня 2019, 10:13
#
И теперь в стране нашей, наводнили американскими битими машинами, и европейскими с огромным пробегом и убитым моторесурсом.
+
+165
Captain  Cisco
Captain Cisco
17 квітня 2019, 10:47
#
Потому что в стране понты дороже денег, и предпочитают казаться, а не быть. Те, кто навезли хлам и Таврию-то не всегда способны содержать. А иномарки, даже начала 2000х за две копейки содержать никак не получится, запчасти стоят денег. Но зато Вася будет ездить на Ауди. С пробегом 1500000. И никому о пробеге не скажет)
+
+30
bonv
bonv
17 квітня 2019, 10:50
#
Не забагато нулів дописали?:)
+
+22
AleksandrBank
AleksandrBank
17 квітня 2019, 12:17
#
Вася скрутит если нужно, так что нули не помеха )
+
+15
bonv
bonv
17 квітня 2019, 12:25
#
Не буде що скручувати, коли на спідометрі 1,5 млн пробігу:)
+
0
Captain  Cisco
Captain Cisco
17 квітня 2019, 14:20
#
Нулей написал именно столько, сколько у них пробега. Нормальный пробег у поляков за 2-3 года по 150-200 тыс. Умножьте это на 7-10. Это реальные ведра.
+
+15
bonv
bonv
17 квітня 2019, 14:23
#
Всі таксують напевне що за 2-3 роки по 150-200 тис намотують?
+
0
Kanarej
Kanarej
17 квітня 2019, 13:48
#
Якщо 150 тис — то це ще непоганий варіант, там як правило десь 150-200 починають продавати, але це зазвичай відносно свіжі машини з першим власником. Якщо старіша — може бути і скручений 200+
+
+15
bonv
bonv
17 квітня 2019, 13:52
#
Captain Cisco написав 1,5 млн км пробігу…
150 тис непоганий варіант? — Як для кого:)
+
0
Captain  Cisco
Captain Cisco
17 квітня 2019, 14:21
#
С пробегом 150 тыс. в Украине покупают многие и их это устраивает. Лишь бы подешевле.
+
+15
bonv
bonv
17 квітня 2019, 14:23
#
А коли 1,5 млн пробігу — скільки купляє?:)
+
0
Kanarej
Kanarej
17 квітня 2019, 17:26
#
Непоганий варіант з тих що там є по ціні. Німці як правило їздять багато і швидко, і 150-200 тис за 3-5 років набігає легко. З іншого боку, вони люди прагматичні, і новеньку машину з малим побігом не будуть продавати, якщо в неї немає інших проблем — тому в більшості продають, коли пробіг перевалює за 150 тис… Але якщо машина без проблем і з невеликим реальним пробігом — вона і коштувати буде більше.
+
+15
bonv
bonv
17 квітня 2019, 18:43
#
Зараз німці активно продають дизеля… Є і з меншим пробігом ніж 100 тис…
І це машини 5-7 років… Тому і писав, що даремно пускають в Україну всякий старий автохлам.
+
+15
AndriyUA
AndriyUA
17 квітня 2019, 19:10
#
Я вже навіть бачу цю оптимістичну картину: вуйки продають 30 річні ВАЗи і пересідають на 5 річних свіжопригнаних німців.
Все, що для цього треба зробити — ввести заборону і захмарні акцизи.
+
+15
bonv
bonv
17 квітня 2019, 22:22
#
Ви тільки уявляєте? Народ їде на заробітки і приганяє тепер цілком нормальні машини 5-7 років… А всякий автохлам в 1-2 тис баксів розбирає на запчастини — продаж або в металобрухт, або кидають за кордоном…
Набагато менше стало євроблях старих на дорогах… І вази-тази поступово зникають — разом зі своїми власниками…
+
0
AndriyUA
AndriyUA
17 квітня 2019, 23:01
#
Гаразд, bonv, ви десь писали що вмієте визнавати помилки. Але, я бачу, що ви старанно обходите увагою незручні факти і аргументи, лиш би не визнавати хибність свого твердження.

Не бачу сенсу вести цю дискусію далі, якщо у вас 5 — 7 річна машина німецького виробництва витісняє на ринку вази-тази.
+
+15
bonv
bonv
17 квітня 2019, 23:08
#
Взагалі про німців я згадав тільки між іншим. Де заборонені дизеля — там активно їх продають… І немає значення якого віку… Є і 1-2 річні… Я знаю що пишу.
Про страхові аукціони США запитань немає?:)
А що до вазів то велком до нас і побачите що їх стало вже зовсім мало… Рулить німецький, японський автопром. І потрохи з США але швидкими темпами…
Дякую за обговорення.
+
0
AndriyUA
AndriyUA
17 квітня 2019, 23:46
#
«велком до нас»
Я з Івано-Франківська і з ситуацією у «вас» достатньо обізнаний. Тему з ринком авто недавно уважно вивчав для власних потреб і тому питання для мене актуальне і болюче. Тема дуже міфологізована, а реально для людей нічого не робиться.
+
+15
bonv
bonv
17 квітня 2019, 23:50
#
Завтра буду в Франківську — як можу допомогти в пошуку авто? В чому біль?
+
0
AndriyUA
AndriyUA
18 квітня 2019, 0:03
#
Дякую, питання вже вирішив. А біль, то так в загальному, за державу болить. :) ) )
+
+15
bonv
bonv
17 квітня 2019, 10:48
#
На страхових аукціонах США можна вибрати і не биті авто або з незначними пошкодженнями. І без великого пробігу. Якість звісно відповідна.
Це краще ніж тази-вази радянського шир-потребу.
+
+29
Segaf
Segaf
17 квітня 2019, 10:53
#
Это не сравнивается.Не впихуй в не впихуемое.
Цена таза или ваза, и растаможенного авто из за бугра, тем более из Америки.
+
+15
bonv
bonv
17 квітня 2019, 10:55
#
Я про якість і надійність а не ціну звісно… Машини з США розходяться як гарячі пиріжки.
+
+29
Segaf
Segaf
17 квітня 2019, 11:06
#
И… Качество и надёжность стоит дороже.Это разные вещи.сравнивай тогда Европейские и Американские авто.они в одном сегменте.
+
+15
bonv
bonv
17 квітня 2019, 11:12
#
Порівнюю російське барахло зі світовою якістю Європи і США.
Не вчи мене Segaf що мені робити і я не скажу куди тобі йти.
+
+68
Segaf
Segaf
17 квітня 2019, 11:45
#
Угаманись.Росийскую автопромышленность сравнивай с Китайской(цена и качество).Твоя ненависть к РФ нам понятна.Будь адекватен и вежлив.
+
+37
bonv
bonv
17 квітня 2019, 12:26
#
Не порівнюй Китайську якість з російським барахлом.
+
+51
Kanarej
Kanarej
17 квітня 2019, 13:51
#
В Росії багато світових автовиробників мають підприємства. Так, в цілому якість там дещо нижча ніж в європейців, але і ціни на нові авто місцевого виробництва там теж помітно нижчі ніж ті що імпортуються. Ну і звісно дешевші ніж в нас.
+
+29
Captain  Cisco
Captain Cisco
17 квітня 2019, 14:23
#
А вот возильщики из Штатов утверждают, что хорошая машина со страховых аукционов несколько на тысячу. Такой же печальный, а ещё и битый хлам. Но у нас же любят казаться, а не быть)
+
+45
bonv
bonv
17 квітня 2019, 14:26
#
Це тільки ваші домисли і не більше… Хороших варіантів з страхових аукціонів США — вагон і тєлєжка. Велком Одеса в порт і побачите скільки контейнерів вигружають регулярно, і якої якості авто.
+
+66
Segaf
Segaf
17 квітня 2019, 15:15
#
Эксперт ты не каков в автопромышленности.Всего доброго
.
+
0
AndriyUA
AndriyUA
17 квітня 2019, 13:00
#
Убитый моторесурс — решается капремонтом или заменой двигателя. Огромный пробег — это сколько? Европейские автомобили, в большинстве случаев, морально устаревают быстрее, чем успевают выработать свой ресурс.
+
+86
bonv
bonv
17 квітня 2019, 10:16
#
Нормальна була заборона не впускати б/у авто до 2010 року випуску…
+
+28
Captain  Cisco
Captain Cisco
17 квітня 2019, 10:41
#
Считаю, что ниже Евро-4 не стоило запускать. Если конечно важны экология и обновление парка. Но когда цель накосить бабла: вези что хочешь, только плати-удивляться нечему.
+
+42
bonv
bonv
17 квітня 2019, 10:49
#
Законами не потрібно обертати як дишлом… То дозволяють ввіз автохламу то потім забороняють… От і…
+
+85
AndriyUA
AndriyUA
17 квітня 2019, 13:14
#
Це поширена помилкова думка. Якщо держава забороняє ввозити, так званий «автохлам», тоді виростає в ціні свій «автохлам», який вже є реальним хламом. Ринок сам все добре регулює. І в реальності, чим більше обмежень на ввіз авто і чим більший акциз — тим гірший стан автомобілів тут.

Людина яка може придбати авто за 2 тис. у.о., ніколи не купить за 5 тис. у.о. А у випадку обмежень і високого акцизу, вона купить за ті самі 2 тис. у.о. автомобіль в Україні в набагато гіршому стані. Більше того, при обмеженнях, одразу росте в ціні місцевий хлам і починає користуватись попитом усілякий «неліквід».
+
+24
bonv
bonv
17 квітня 2019, 13:41
#
З 2010 року випуску не достатньо? Нехай хлам залишається за кордоном а не ввозиться в Україну, де свого автохламу вистачає ще з радянського союзу… Смердючі вази-тази…
Екологія.
+
+44
AndriyUA
AndriyUA
17 квітня 2019, 13:55
#
Збільшення акцизу або заборона якраз і призводить до того, що почнуть виїжджати на дороги ВАЗи-ТАЗи.
Забороняють завозити 20 річні авто, будуть їздити на 30 річних, якось так.
Доступні ціни на авто в тій же Польщі ніяк не погіршують ситуацію.
+
+49
bonv
bonv
17 квітня 2019, 13:57
#
Бо наші розкуповують їхній автохлам і везуть в Україну… На радість європейцям.
+
+57
AndriyUA
AndriyUA
17 квітня 2019, 14:53
#
Ну ок, на тому і зійдемось. Будемо їздити на 30 річних жигулях, лиш би на зло європейцям.
+
+15
bonv
bonv
17 квітня 2019, 15:17
#
Я вам звісно не забороняю,, але все ж краще на більш новіших іномарках, від 2010 року.
+
0
Dmytro Z
Dmytro Z
17 квітня 2019, 17:18
#
То то я смотрю в Южной Корее одно *** ездит… а ведь там очень жесткая протекция была своего производителя
+
+91
AndriyUA
AndriyUA
17 квітня 2019, 17:41
#
И в Китае тоже протекционизм своих производителей даёт хороший результат. Я не против такого. Но, для этого нужна системная и последовательная работа с изучением рынков, оценкой перспектив и т.д.

А у нас какие перспективы? Захват мира Тавриями? Skoda Auto хотели расширять производство, строить мультибрендовый завод в Закарпатье. Теперь отказались, прямо заявив, что правительству плевать на них. Вот вам и вся экономическая политика.

«Еще в 2017 году Украину посетил председатель Skoda Auto, по результатам встречи которого с главой украинского правительства был сформирован ряд пожеланий к украинской власти в контексте рассмотрения Украины в качестве внешней производственной площадки для Skoda»

«Однако, добавляют в «Еврокаре», за это время Украина так и не предложила условия, которые привлекли бы инвестора.»

«К сожалению, Украина не выдержала конкуренции в борьбе за крупного инвестора. Можно сказать, что она даже не вступала в борьбу за 1,4 млрд евро инвестиций, 5 тыс. новых рабочих мест и возможность производства 300 тыс. автомобилей в год с уровнем экспорта 4,5 млрд евро», — заключили представители «Еврокара».
Источник: https://avtoblog.ua/news/skoda-otkazalas-stroit-novyj-zavod-v-ukraine
+
+30
Dmytro Z
Dmytro Z
17 квітня 2019, 22:08
#
Обратитесь к Нефедову, по его мнению в Украине создается автомобильный кластер :D http://autoconsulting.ua/article.php?sid=40812

p.s. по поводу Таврии, на нее если помните были очереди и на мировом рынке такого плана машине достаточно востребованы. Но правительство самоустранилось и потеряло ЗАЗ и 200к+ рабочих мест в отрасли. Один раз потерять легко, восстановить почти невозможно…
+
0
54022684
54022684
18 квітня 2019, 8:41
#
Странно, что он не в тюрьме. Я думал, что в Украине тяжелые наркотики запрещены. Хотя о чем это я… С ним походу Омелян поделился. Приехал такой на хуперлупе и отсыпал по-дружески.
+
0
Kanarej
Kanarej
18 квітня 2019, 1:44
#
Вообще говоря Еврокар уже имеет готовое производство полного цикла. Кажется еще в 2012-м запустили или около того. Но в связи с резким падением рынка вынуждены были его законсервировать и вернулись к сборке из готовых машинокомплектов. Так как полномасштабное производство выгодно только при больших объемах.
+
+9
AleksandrBank
AleksandrBank
17 квітня 2019, 10:36
#
Хороша статья.

Машин меньше не становится )
+
0
54022684
54022684
17 квітня 2019, 13:30
#
Все же до уровня 2013 еще далеко. В 12/13 годах было 220-230К новых авто в год. Сейчас новых в ~3 раза меньше. А вот б/у в 13 году купили около 130к авто. Сейчас не понятно пока что, так как растамаживают еврохлам за прошлые периоды, но б/у может даже больше, чем тогда.
+
+30
Peter Sauber
Peter Sauber
17 квітня 2019, 16:18
#
В 08-му було 600к нових, 7 місце в Європі, були часи…
+
+29
ballistic
ballistic
17 квітня 2019, 23:13
#
… в кредит.
+
+29
bonv
bonv
17 квітня 2019, 23:15
#
Валютний, щоб потім на скачку курсу лікті кусати:)
+
+28
Maleficarum
Maleficarum
17 квітня 2019, 18:01
#
«Стоит зайти на одну из многочисленных европейских электронных площадок по продаже б/у авто, чтобы убедиться — соблазн более чем велик. К примеру, 10- летнюю машину на ходу реально купить за тысячу евро и даже дешевле» Что то не наблюдал я авто 2009 года на сих площадках в тысячу евро и дешевле…
+
+10
tomsfsb
tomsfsb
17 квітня 2019, 19:48
#
Вам же написали, что на ходу.А за состояние ничего не написали.Но, я смотрел авто Франция, Бельгия, Испания, Германия езжу для себя ищу не могу нормальную найти за деньги, которые готов отдать.Один хлам продают или цена для меня высока, плюс перекупов в Европе валом: румыны, турки, руские, брлгары, еще и украинцы последнее время активизировались.Покупают хлам марафетят и втюхивают.
+
+10
Dmytro Z
Dmytro Z
17 квітня 2019, 22:10
#
Оно там дешевое из за обсужввания и страховок. у нас ведь хотели как в Европе? будет дорогое и у нас обслуживание и содержание)
+
+9
R S
R S
17 квітня 2019, 22:29
#
Автомобили — это хорошо. Но по каким дорогам они ездят?
Гройсман похвастался прорывом с ремонтом автодорог: https://www.minprom.ua/news/252704.html
Не удивительно, что по-прежнему в моде кроссоверы…
+
0
combojack911
combojack911
18 квітня 2019, 21:39
#
Есть основая полагать что кроссоверы — это общемировой тренд, например если загуглить что-то вроде 'Best-Selling Car Models in Germany in 2018', то можно увидить на втором месте vw tiguan, при этом нельзя сказать что в Германии плохие дороги.
Щоб залишити коментар, потрібно увійти або зареєструватися