Українським автомобілістам готують новий податок. Не виключено, що вже з наступного року за вік та «ненажерливість» авто доведеться доплачувати чималі суми.
Новий податок для водіїв: за б/у авто доведеться платити десятки тисяч гривень
У скандальний законопроект №8487, який, як уже писав «Мінфін», пропонує розраховувати акцизи на іномарки за новою формулою і скасувати Євро-5, хочуть «зашити» неприємний сюрприз для водіїв.
Як повідомив керівник компанії AUTO-Consulting Олег Омельницький, в числі правок до законопроекту, які зараз розглядаються в парламенті, є і пропозиція про реанімацію транспортного збору. Податок пропонують «прив'язати» до віку та об'єму двигуна машини. Причому, як підрахували в AUTO-Consulting, найстаріші і ненажерливі авто стануть для їх власників «золотими». Скажімо, за бувалу «Волгу» доведеться платити майже 77 тис. грн. на рік.
«Мінфін» розбирався, чим ризикують водії, якщо транспортний збір затвердять.
30 000 за стару іномарку, 70 000 — за «Волгу»
Народні депутати пропонують зробити транспортний збір обов'язковим для всіх авто старше 5 років. Його доведеться платити раз на рік. Розраховувати податок будуть за спеціальною формулою. На базову ставку нарахують підвищувальні коефіцієнти, розмір яких залежить від віку, об'єму двигуна і класу екологічності (рівня Євро-стандарту) автомобіля. Базові ставки невеликі — 200 грн. для бензинового авто і 300 грн. — для дизельного.
ЗАМОВИТИ КРЕДИТНУ КАРТУ ДЛЯ ВОДІЇВ
Але вже на цьому етапі починається плутанина. «Незрозуміло, наприклад, чому за дизельне авто платити в 1,5 рази більше», — дивується Омельницький. Він також додає, що багато власників старих іномарок не знають точно до якого класу екологічності відноситься їх авто. «У документах рівень Євро не вказується. Як його будуть визначати, крім як «на око» — неясно. Одразу видно, що ця пропозиція скопійована з іноземних законів. Але там інша система контролю, якої в Україні поки не створили», — зазначає експерт. «Розрахунок, напевно, спробують зробити максимально складним, щоб заплутати автовласника і позбавити його можливості самому перевірити правильність нарахування податку», — говорить старший партнер адвокатської компанії «Кравець і партнери» Ростислав Кравець.
Читайте також: Мінус податки або плюс час: як переписують проекти про євробляхи та до чого готуватися водіям
Варто зазначити, що Україна, підписуючи угоду про Асоціацію з ЄС, взяла на себе зобов'язання поступово підвищувати транспортні екологічні норми. Скажімо, зараз у нас діє стандарт Євро-5, та імпорт техніки, яка йому не відповідає — заборонений. Незабаром обов'язковим стане стандарт Євро-6. Це робиться для того, щоб поступово прибрати з ринку старі машини, що забруднюють навколишнє середовище.
Парадокс полягає в тому, що в законопроекті №8487 є пропозиція прибрати обов'язкове Євро-5. Тобто, з одного боку, влада хоче відкрити ринок для автохлама з Європи, а з іншого — тут же обкласти його високими поборами.
Як підрахували експерти, за середньостатистичне уживане авто доведеться платити не менше 10-15 тис. грн. на рік. А машини початку 2000-х з дволітровими дизельними моторами (це найбільш ходові моделі серед євробляхерів) потягнуть вже на 30-36 тис. грн. на рік.
Але і ці суми — не межа. Скажімо, за стару «Волгу» в бюджет доведеться віддати майже 77 тис. грн. в рік, — каже Олег Омельницький.
«Дістануть» з бензину?
Сама ідея транспортного збору для України не нова. Такий податок діяв в нашій країні до 2009 року. Сума була невеликою — близько 200-400 грн. в залежності від авто. Збір оплачувався при проходженні обов'язкового щорічного техогляду. Але потім на депутатів зійшло осяяння, і вони вирішили змінити формулу розрахунку податку.
«Прийняли «під ялинку» закон, в якому податок прив'язали до обсягу двигуна. І вийшли рекордні суми — по 15-20 тис. грн. на рік. Тоді під стінами парламенту зібралася, по-суті, одна з перших автомобільних акцій протесту. Вона була настільки масовою, що влада злякалася. Закон відкликали, а незабаром скасували й обов'язковий техогляд. Так як зникла «контрольна точка», що дозволяє відстежувати сплату транспортного збору, його включили у вартість автомобільного палива», — згадує Олег Омельницький.
Власне, у структурі ціни на бензин, дизель та газ, збір з автомобілістів існує до цих пір. Головний аргумент прихильників такої системи — хто більше їздить і розбиває дороги, той купує більше бензину, і, отже, більше платить податків. Ці гроші обіцяли пустити на ремонт доріг. Але до недавнього часу замість спеціального фонду транспортний збір йшов до загального бюджету, де просто «розчинявся». Цього року його розподіляють між спецфондом і держбюджетом у пропорції 50 до 50. З наступного року в спецфонд повинно йти вже 75%.
Але, якщо приймуть нову формулу транспортного збору, існуючий податок та його розподіл, очевидно, переглянуть.
Неясно що буде з ще одним транспортним податком — на дорогі нові іномарки. Зараз власники таких розкішних авто (вартістю понад 1 млн. грн. і не старше 5 років) щорічно сплачують до бюджету по 25 тис. грн. Але якщо цей податок залишать незмінним, та одночасно введуть новий транспортний збір, вийде, що за стару іномарку доведеться платити дорожче, ніж за новенький Mercedes.
Відсудити не вийде
Експерти впевнені — швидше за все, норму про транспортний збір затвердять. З огляду на те, що бюджет в Україні дефіцитний, депутати навряд чи проігнорують додаткове джерело його наповнення. За даними AUTO-Consulting, в Україні зареєстровано близько 9 млн. авто та ще близько 1 млн. мотоциклів. Тобто потенційна база для оподаткування — 10 млн. транспортних засобів. Навіть якщо кожен водій заплатить по 1 тис. грн., бюджет отримає 10 млрд. грн. Якщо ж законодавчо закріплять рекордні платежі по 30 тис. грн. і більше, старі машини в Україні можуть стати золотим дном для фіскалів.
Тим більше, що якщо податок на розкішні авто експерти критикували за те, що він погано адмініструється — мовляв, на контроль за сплатою потрібно витратити більше грошей, ніж реально отримати з платників. Цього разу такого не бракуватиме.
Голова Всеукраїнської асоціації автоімпортерів та дилерів (ВААІД) Олег Назаренко говорить, що, підписуючи угоду про Асоціацію з ЄС, Україна взяла на себе зобов'язання повернути щорічні техогляди вже з 2019 року. А в цьому випадку проконтролювати сплату транспортного збору буде нескладно — без відповідної квитанції водій просто не отримає відмітки про проходження ТО, відповідно, не зможе експлуатувати авто.
Як пояснив «Мінфіну» старший партнер адвокатської компанії «Кравець і партнери» Ростислав Кравець, швидше за все, транспортний збір буде віднесений ні до місцевих, а до загальних податків. Якщо його затвердять законом і внесуть відповідні правки до Податкового кодексу, оскаржити новий податок навряд чи вийде. Той же податок на розкішні авто є місцевим і багато автовласників його не платили, посилаючись на те, що ставки не були вчасно затверджені місцевими органами влади.
Тобто, якщо транспортні збори в запропонованому варіанті затвердять, українцям доведеться або платити чималі суми, або просто позбавлятися від своїх старих автомобілів.
Марія Коливанова
Коментарі - 95
На а если серьезно — нужно не налоги на подержанные авто вводить, а рабочие места создавать и уровень жизни повышать, чтобы люди могли машину раз в 3-5 лет новую покупать. Вот так как то во всем цивилизованном мире делают.
А если продолжать как сейчас то так не далеко и до налогообложения количества ступенек в парадном
А на счет рабочих мест: нужно самим создавать а не надеяться на государство (хотя оно должно способствовать), вкладывать в бизнес а не вдома шикарные и машины.
Это все хорошо подхватывает рус.сми и трубят во всю. Все сделано чтобы раскачать ситуацию.
Кому нужна гривна по 28,10, это не устраивает Кремль и Тимошенко.
http://kompmp.rada.gov.ua/uploads/documents/30898.pdf
Нужно не налоги на подержанные авто вводить, а подержанные авто не ввозить. Другими словами государственной политикой заниматься, а не комисионные получать за дуриловку собственного народа.
Неужели не видно, что просто отжимают деньги у самых низких слоёв населения — сначала показывают морковку в виде евробляхи, народ выкладывает последнюю копейку, чтобы красоваться перед особами женского пола. Затем этот народ — налогом по голове, чтобы понимал, что особы женского пола — недешёвое удовольствие…
https://www.youtube.com/watch?v=O1vu6elDbc0
Семен яркий пример русского лживого мира, который сам в дерьме но лгать и гадить на всех это святое!
Действительно, благодаря пресловутой евроинтеграции на Украину беспошлинно завозится из ЕС автохлам. Иметь автомобиль в ЕС — дело крайне не дешёвое (я уже говорил об этом много раз), особенно старый. После того, как многие украинские любители «иномарок» потратили немаленькие деньги на их приобретение, правительство, по наработанным схемам, (и примеров у меня много) облагает эти звёздные покупки высокими налогами на содержание, делая бессмысленным всю эту затею (частые ремонты, налоги, дорожающий бензин, парковка и т.д.).
С другой стороны, все эти жертвы обстоятельств поддерживают массовое строительство велосипедных дорожек в украинских городах и селах, например, не понимая, что именно растущие долги на все эти никому не нужные инфраструктурные проекты и будут перекладываться на плечи налогоплательщиков в виде налогов и урезания социальных расходов.
Другими словами, в лучших европейских традициях людей просто развели на деньги (а ЕС сегодня — это отлично отлаженный механизм по отъёму денег у населения), причём денежки эти уплыли в ЕС, оставив нам кучу геморроя и проблемы с экологией…
Затем появляются некоторые писаки, которые с умным видом говорят:«Причём здесь ЕС и евроинтеграция?»
А как же создавать эти новые рабочие места и уровень жизни повышать, когда именно безпошлинным ввозом товаров из ЕС эти рабочие места и разрушаются???
Неужели не видите, что противоречите собственным же утверждениям?
Там граждане их могут менять хоть каждый месяц, но не хватает площадей для «кладбищ».
Поэтому в Японии введены ограничения с покупкой нового авто.
У нас же цены на авто и налоги космические, дорог нет, парковок нет.
Кроме депутатов и олигархов никто не может менять авто каждые 5лет.
А селяне или пенсионеры, как им быть?
Уничтожим всех — лозунг нынешних кнопкодавов.
В европейских странах тарифная сетка на электричество домашнего потребления состоит из нескольких уровней (на украине таких уровней пока только два). Каждый вышестоящий, а особенно наивысший — очень дорогой и в разы отличается от первого. Украинские «интеллектуалы»-знатоки европейской жизни, считают цену электричества по первому, дешёвому тарифу, в то время как для зарядки электромобиля в домашних условиях ночью необходимо сделать контракт на потребление по максимальному тарифу потребления и на всё домохозяйство. Именно это и делает покупку электоромобиля обыкновенной европейской семьёй неподъёмным удовольствием, особенно в странах ЕС — славящимися своим абсурдно высоким, коммунистически-многоступенчатым (больше тратишь — больше платишь) налогообложением воды, газа и электричества.
Электрокар — это политический, а не экономический проект. В европе быть его владельцем, это всё равно что стать матерью-героиней — освобождают от уплаты налогов, организовывают бесплатный проезд по платным дорогам, анонсируют запрет нормальных автомобилей уже в 15-20 летней перспективе и дают почётную грамоту. Скоро будут доплачивать, а они заразы всё равно не приживаются с той скоростью, с какой хотели бы еврочиновники…
А зараз почав змінив тактику і почав базікати про «дорогу електрику» в Європі. Це маніпулятивне балабольство, бо бензин в Європі набагато дорожчий і якщо порівнювати вартість 1 км на «дорогій електриці» та «дорогому бензині», то ДВЗ однозначно програє.
Головний недолік «електричок» — це відносно дорожча ціна авто і менший запас ходу. Саме наявність цих недоліків дозволяє авто з ДВЗ поки що домінувати на ринку. Але технології з року в рік вдосконалюються і ринкова смерть ДВЗ неминуча. А з ними настане смерть і недоімперії, представником якої є Сємьон.
«Именно это и делает покупку электоромобиля обыкновенной европейской семьёй неподъёмным удовольствием»
— мабуть Сємьон вважає прагматичних європейців дуже тупими, раз продажи автомобилей в ЕС взлетели на 31.2% :)
Ну так Норвегия же не ЕС. А самые богатые европейские страны — как раз не еэсовские.
Так что делаем выводы, стоит или не стоит евроинтегрироваться с банкротом и чем это чревато…
Что не новость — то у Семена словесный понос против ЕС и за «богатые» Таежный союз или БРИКС
1) В США и ЕС — самые высокие долги в мире;
2) Одним из инструментов для покрытия самых высоких долгов в мире являются налоги, которые опять же в этом мировом регионе самые высокие в мире;
3) Для собирания самых высоких налогов в мире этим странам необходим самый жёсткий контороль и самые уродливые зомбимеры;
4) Самый жёсткий контороль и самые уродливые зомбимеры уничтожают прежде всего средний класс, развитие которого есть необходимое условие любого цивилизованного общества.
Отдалённо напоминает украину или продолжить???
https://countryeconomy.com/national-debt
P.S. По датам госдолга Япония в расчёт не берётся. Могу объяснить почему.
Было бы очень интересно услышать еще аргументацию почему долг не отдаете.
Еще раз повторю. В данной новости речи о ЕС не шло.
Но Семен-балабол снова понес свой словесный понос против ЕС.
Так что причинно-следственная связь, о которой вы бежите как чёрт от ладана, установлена, хочется вам этого или нет…
Никто вас не кидал. При Януковиче, когда инакомыслие не преследовалось, деньги вы получили бы моментально…
А так как я должен прежде всего думать о собственной безопасности (я вам уже писал об этом) вы их получите с процентами в феврале 2019г. Им тогда будет не до меня…
«Никто вас не кидал» — в цій фразі вся суть «самый профессиональный развешиватель лапши на уши» :)
Потрібно на «біле» завжди казати «чорне» і незворушно стояти на своєму.
Сємьон, ваш Котрєарх Пєріл хоча й грішний, але по ділу сказав, що «брехня — це диявольська справа». Задумайтесь, кому Ви служите?"
Вы хотите сказать что на Рашке лучше условия для ведения собственного бизнеса чем на «загнивающем» Западе?
Скорая помощь, пожарные машины, старые Зил и т.д. — будет весело.
Думаю закон поменяют. Пока сырой очень. Рано панику разводить и присоединяться к Евробляхерам. Потому что закон не для Украины.
А по факту от таких понтовитых пацанов могут пострадать нормальные граждане, которые покупают машины в салонах и не хотят менять их через 5 лет. Или может быть такие умники-понтовщики покупают бляхи моложе 5-ти лет? Очень сомниваюсь.
— следовать закону и попросту не использовать свое авто (огромный минус личному комфорту, минус налоги, которые шли с водителя, когда он покупал бензин, минус деньги, которые тратятся на парковку, запчасти и тд — а все они обращаются в экономике нашей страны)
— не следовать закону и продолжать ездить (невыполнение закона уже минус как недовыполнение бюджета, ещё и риск получить админ. ответственность)
Живет в селе, на новый авто денег нет, 10 тыс уе — это баснасловная сумма!
Какой будет налог? Что с этим делать? И таких в стране миллион а то и больше…
Доиграются ребята — всех в Ростов придется отправить.
Такого иногда начитаешься, что непонятно, плакать или смеяться :D
Дуже розумні нам радянські еліти дістались
А к минфину у меня вопрос, как такое вообще пропускают к публикации?
Некачественные подход, как можно было эти помои копировать?!!!
Мария Колыванова — гугл выдает Россию, комсомольская правда.
Снимите эту новость с главных страниц. Это позор такое печатать с помойных источников и авторов.
Но всё же. Прочитав данные законопроекты становится ясно, что они содержат изменения по акцизным ставкам и т.д.
Про ежегодный налог там ни слова не сказано!
Это все хорошо подхватывает рус.сми и трубят во всю. Все сделано чтобы раскачать ситуацию.
Кому нужна гривна по 28,10, это не устраивает Кремль и Тимошенко.
Тільки вороги будуть підтримувати пухлину
Хотя стоп! Где вы вообще увидели украинский автопром? Заработок Васадзе на продаже корыт в тридорога? Судя по остановке их производства, уже даже идиоты закончились
Я їздив до кума на Хмельничену Дунаевецький район с. Мала-Побіянка так шановне панство то недорога то одні катакомби як після війни на мирній території це просто хаус а вони мені росказують що вони все роблять для людей — нічого ви неробите тільки язиками лижете.
Але ви праві, це неподобство, що олігархи не платять податки
Это тупое решение одного из депутатов, во первых он хочет защитить свой бизнес, второе — это сделать хуже власти, точнее негатив, потому как в итоге все будет расхлёбывать руководство страны.
По закону навіть і без підписа преза він державний, а наче й ні
Данный законопроект это бред!!! За что платить такие налоги??? У нас автобаны??? Или вы хотите, чтобы на брички пересели??? Придумали налог на роскошь, теперь на «бедность», простите не хотела никого обидеть! Следующее что: налог на дождь, на снег, на солнце???
Сделайте дороги так как положено и введите оплату за дорогу, как в Европе, вы же туда нас тянете???!!!
У кого евробляха и он ездит по доверенности то ему не нужно платить налог как собственнику автомобиля.
Странно как то борются с евробляхами.
Наверное есть неофициальный договорняк с Европой, бляхи в обмен на кредиты. При средней цене бляхи 2тыс евро и количестве 1 млн блях это же 2 ярда евро на ровном месте, не считая услуг посредников. Вот и не трогают бляхи.
Кстати новый закон о растаможке не имеет к бляхам никакого отношения. Чтобы бляху растаможить нужно сперва её снять с учёта в стране регистрации (что может сделать только владелец).