Які банки найбільше витрачають на рекламу
У 2017 році банки витратили на рекламу рекордну суму, а в цьому — готові перевершити результат. І це незважаючи на те, що два найщедріших гіганта — ПриватБанк і Альфа-Банк — урізають витрати на рекламу.
У 2015 році НБУ почав публікувати дані про те, скільки банки витрачають на рекламу та піар. Три роки тому їх витрати становили 476 млн грн, за підсумками 2017 року — майже 600 млн грн. За 6 місяців цього року банки встигли витратити трохи менше половини суми за 2017 рік — 248 млн грн.
Але якщо порівняти рекламні витрати за 6 місяців цього року з аналогічним періодом минулого, то побачимо, що вони виросли на 36 млн грн. І це незважаючи на те, що два торішніх лідери — ПриватБанк і Альфа-Банк — зменшили свої рекламні бюджети.
Читайте також: Що таке «Бонус до депозитів» або як банку збільшити депозитний портфель
Витрати держбанку на рекламу в січні-червні скоротилися на 13 млн грн в порівнянні з першим півріччям минулого року, Альфа-Банку — на 8 млн грн.
Їх помірність компенсували дві інших фінустанови, які значно наростили витрати на просування бренду і послуг. Абсолютним лідером і за сумою, і за показником зростання витрат за 6 місяців 2018 року став ПУМБ. У порівнянні з першим півріччям 2017, витрати цього банку зросли на 34 млн грн. Друге місце за темпами нарощування витрат посів Универсалбанк, який збільшив витрати на рекламу на 15 млн грн.
ПУМБ цього року запустив відразу кілька кампаній, головне гасло яких - "не відкладай грандіозні плани на потім». Один з головних акцентів - просування кредитних продуктів: карт «ВсеМожу» і SoloМандри, а також готівкової позики «Тестдрайв». Ще ПУМБ активно просував партнерську розстрочку, зокрема, з магазинами «Алло», 27.ua, «Розетка» і «Фокстрот». Банк вирішив охопити якомога ширшу аудиторію і рекламував свої продукти на ТБ і в мережі інтернет, а також використовував друковану та зовнішню рекламу.
У фокусі ПУМБу опинилися і різні освітні програми. Так, на початку року фінустанова уклала партнерську угоду з KSE - Київською школою економіки, в рамках якої банк видав 20 стипендій у розмірі 1 500 грн.
Банк почав активно рекламувати свої продукти на різних фестивалях. Серед них UPark, MRPL City та ін. ПУМБ навіть випустив спеціальну платіжну картку задля цієї цілі, і назвав її «Фестивальна».
Альфа-Банк в першому півріччі витратив на рекламу і маркетинг 25 млн грн і опинився на другому місці за обсягом витрат. З рекламних кампаній Альфа-Банку можна виділити дві. На початку лютого фінустанова почала видавати експрес-кредити за 59 хвилин. Якщо банк не вкладеться в цей час, позичальникам пообіцяли надавати 20% знижки на кредит.
Друга кампанія була більш «гарячою». Альфа-Банк на три літніх місяці ввів нову категорію кешбек за своїми кредитними картками - «подорожі». Витрачаючи кредитні гроші в цій категорії, клієнти могли повернути до 25% витраченої суми.
Замикає трійку лідерів за витратами ОТП Банк. «Дочка» угорського банку за 6 місяців витратила понад 20 млн грн на просування своїх послуг і продуктів. За цей час ОТП Банк активно просував партнерські автокредити, овердрафти і, звичайно, кеш - кредити.
Інша велика кампанія ОТП Банку — «Чілдрен Кінофест-2018», де банк виступив генеральним спонсором. Переможець фестивалю отримав 20 000 грн.
Універсалбанк також відзначився в першому півріччі 2018. Він активно просував свої депозити. Крім того, на початку року фінустанова, спільно з екс-менеджерами ПриватБанку, започаткувала фінтех проект monobank. З того часу ця назва не сходить з «перших сторінок» ЗМІ. Правда, останній факт пояснюється, швидше, не рекламними витратами банку, а незвичайністю проекту і звучністю імен його засновників.
Витрати банків на маркетинг і рекламу за 6 місяців 2018 року
Банк |
Витрати на рекламу і маркетинг за 6 місяців 2018 року, млн грн |
Зміна до аналогічного періоду 2017 року, млн грн |
Витрати на рекламу і маркетинг за весь 2017 рік, млн грн |
48,649 |
34,727 |
66,85 |
|
25,145 |
-8,101 |
95,432 |
|
20,551 |
1,054 |
36,696 |
|
Універсалбанк |
15,661 |
15,16 |
4,19 |
13,566 |
2,879 |
20,564 |
|
12,598 |
-13,928 |
36,467 |
|
11,889 |
3,228 |
28,314 |
|
11,871 |
4,706 |
24,858 |
|
10,246 |
2,639 |
61,614 |
|
8,794 |
1,119 |
16,181 |
|
6,361 |
2,323 |
11,393 |
|
6,319 |
0,453 |
11,635 |
|
5,713 |
-1,691 |
32,027 |
|
5,338 |
0,897 |
14,603 |
|
Мегабанк |
4,634 |
1,558 |
6,901 |
ПроКредит Банк |
3,509 |
0,141 |
6,493 |
3,484 |
-4.94 |
27,707 |
|
2,978 |
-8,053 |
17,138 |
|
Укрбудінвестбанк |
2,417 |
2,038 |
945 |
2,089 |
1,359 |
4,088 |
|
1,795 |
-1,343 |
5,244 |
|
1,683 |
1,379 |
1,064 |
|
1,491 |
1,397 |
2,404 |
|
1,489 |
-0,708 |
10,54 |
|
1,287 |
1,263 |
11,635 |
|
1,268 |
1,25 |
0,404 |
|
1,189 |
-0,117 |
3,44 |
|
1,172 |
-0,941 |
3,726 |
|
1,051 |
0,359 |
1,442 |
|
1,049 |
0,668 |
1,327 |
|
Банк Південний |
0,908 |
-2,52 |
6,84 |
АП Банк |
0,829 |
0,730 |
0,358 |
0,797 |
0,326 |
1,154 |
|
0,759 |
0,037 |
1,841 |
|
Комінвестбанк |
0,756 |
0,239 |
1,789 |
0,720 |
0,716 |
0,072 |
|
0,714 |
0,584 |
1,002 |
|
Альт Банк |
0,657 |
0,634 |
1,146 |
ОКСІ Банк |
0,648 |
0,143 |
1,137 |
Місто Банк |
0,608 |
-0,729 |
2,965 |
Мотор-Банк |
0,576 |
0,166 |
1,063 |
0,553 |
0,175 |
0,876 |
|
0,514 |
-1,113 |
2,454 |
|
Банк Український Капітал |
0,391 |
0,097 |
0,406 |
0,306 |
-2,445 |
2,947 |
|
0,289 |
-0,056 |
0,665 |
|
РВС Банк |
0,282 |
0,272 |
0,025 |
0,271 |
-0,199 |
0,436 |
|
0,230 |
0,176 |
0,134 |
|
0,218 |
-0,236 |
0,499 |
|
0,214 |
-0,029 |
0,527 |
|
0,206 |
0,206 |
0,067 |
|
0,190 |
-0,155 |
1,597 |
|
ДІВІ Банк |
0,167 |
-0,086 |
1,051 |
0,167 |
-0,016 |
0,429 |
|
0,130 |
0,041 |
0,304 |
|
Кристалбанк |
0,119 |
-0,026 |
0,339 |
Центр |
0,108 |
0,024 |
0,243 |
0,062 |
0,002 |
0,122 |
|
0,055 |
0,019 |
0,087 |
|
0,042 |
0,013 |
0,183 |
|
0,034 |
-0,142 |
0,209 |
|
0,032 |
0,008 |
0,048 |
|
0,025 |
0,005 |
0,033 |
|
Перший Інвестиційний Банк |
0,024 |
-0,007 |
0,051 |
Український Банк Реконструкції та Розвитку |
0,021 |
0,001 |
0,025 |
0,021 |
-0,127 |
0,150 |
|
СЕБ Корпоративний |
0,017 |
0,001 |
0,016 |
Кліринговий Дім |
0,015 |
0,012 |
0,056 |
0,007 |
0,002 |
0,013 |
|
0,004 |
0,004 |
0,001 |
|
0,002 |
0,002 |
0 |
|
0,002 |
0,002 |
0 |
|
0,001 |
-0,053 |
0,113 |
|
0 |
0 |
0 |
|
0 |
0 |
0 |
|
0 |
0 |
0 |
|
Траст-Капітал |
0 |
0 |
0 |
Альпарі Банк |
0 |
-0,441 |
0,441 |
Сітібанк |
0 |
-0,057 |
0,093 |
0 |
-0,009 |
0,009 |
|
Розрахунковий Центр |
0 |
-0,006 |
0,007 |
Дані НБУ на 01.07.2018. Банки відранжировані за показником витрат на рекламу і маркетинг за 6 місяців 2018 року - від більшого до меншого
Олексій Рябуха
Коментарі - 12
Судячи по реклами на мінфіні, я б сказав, що навпаки, витрати у Альфи зросли :)
Так что можно одни и те же цифры интерпретировать по-разному.
Альфа в цьому півріччі на 8 млрд. менше витратила, а піврічний бюджет Укрсоцу — 6 млрд.
Тобто сумарно на 2 млрд менше, ніж у Альфи в минулому році.
За полугодие 2018 Укрсоц потратил = 6,361 млн
Итого за полугодие 2018 суммарно потрачено = 31,506
За полугодие 2017 Альфа-банк потратил = 33,246
Действительно, на 1,74 млн меньше — вот незадача. :-(
Надо переходить от устного счёта на применение калькуляторов…
Альфа в цьому півріччі на 8 млрд. менше витратила, а піврічний бюджет Укрсоцу — 6 млрд.
Тобто сумарно на 2 млрд менше, ніж у Альфи в минулому році.» — в словах ballistic суммы в миллиардах, так что тут изначально неверный счет, даже не применяя калькулятор :)
Ну почему вы с такой прытью не спешите защищать банки, несвоевременно зачисляющие деньги на счета или насчитывающие недоимки в 0,01 гривну и на эту недоимку сразу абонплату в 60 гривен.
Вот там бы применить все ваши банковские знания и умения…
В теме о расходах на рекламу — да какая разница, сколько они тратят — главное правило думать своими мозгами, что в голове, если они есть…
У меня не возникает проблем. Пользуюсь тем что для меня открыто написано и то что мне ясно.
— пардоньтє, я помилився порядком в усіх числах.
Але це ніяк не міняє суті початкового висновку — сумарний бюджет Альфи на рекламу здувся.