Україна потребує повного перезавантаження фіскальної системи. З чого його розпочати та як зробити так, аби воно справді дало бажаний ефект, розповів економіст Олексій Кущ.
Чому аналітики соромляться назвати, хто платить більше податків в Україні
Що не так із податковою аналітикою в Україні
Тема податків, зниження рівня оподаткування та з’ясування, чи багато українці витрачають на утримування своєї держави, вже давно стали у нас найпопулярнішими питаннями порядку денного реформ та аналітичних досліджень.
На жаль, здебільшого, ці дослідження мають один суттєвий недолік — вони ніби соромляться назвати того, хто в Україні платить найбільше.
Натомість, всі пропозиції такої аналітики зводяться до побажання скоротити «податки бізнесу», хоча навіть ефемерне поняття «бізнес» при цьому не розкладається на ключові структурні елементи.
Адже є аграрний бізнес, гральний, тютюновий, алкогольний, туристичний, торгівельний, і так далі за списком.
І вже за цією низкою бізнесів очевидно, що теза про зниження податків знеособленому «бізнесу» є глибоко помилковою.
Але перейдемо до цифр.
Дві базові криві, які варто використовувати під час податкової аналітики в Україні, є нерелевантними до реальної ситуації.
Перша крива — це крива Лаффера, яка показує взаємозв'язок між ставками податків та надходженнями до бюджету.
В класичному варіанті зростання податків до певної межі призводить до збільшення податкових бюджетних надходжень, потім залежність змінюється на зворотну: фіскальний тиск призводить до тінізації та занепаду економічної активності й доходи державного бюджету скорочуються.
Водночас, в Україні настільки глибокий показник оптимізації системи оподаткування та тіньової економіки (за офіційними джерелами — 31%, за експертними оцінками — 50%), що будь-яке зниження податків фактично не впливає на обсяг їх валового збору — бізнес все одно платить менше, ніж будь-який новий рівень оподаткування, включаючи зменшення фіскального навантаження.
Тобто крива Лаффера в Україна ніби «поламалась», а її об'єктивний розрахунок суттєво ускладнений високими темпами інфляції, коли зростання надходжень податків до бюджету сприймається ніби у якості ефекту від зниження їх ставок, хоча, насправді, маємо ефект інфляційного зростання номінального значення.
Ще одна крива — крива Армея, яка демонструє залежність темпів зростання від рівня державних витрат.
Тут залежність приблизно така сама парабольна, як і у кривій Лаффера.
Зважаючи на сировинний характер нашої економіки, темпи її зростання залежать більше від зовнішніх, екзогенних, ніж від внутрішніх, ендогенних факторів.
Для аналізу кривої Армея дуже важливо правильно визначати так звану «ціну держави», яка розраховується, як сума державних витрат до ВВП.
Із цим в Україні завжди виникає проблема, адже існує усталена думка, що в нашій країні дуже висока «ціна держави», хоча, якщо взяти показник тіньової економіки та додати його величину до офіційного ВВП, показник відразу покращиться приблизно на чверть.
Читайте також: Зеленський пообіцяв радикальну податкову реформу та фінансові новації після закінчення війни
Податкова «ціна держави»
Правильніше в наших умовах брати співвідношення податкових надходжень зведеного бюджету до ВВП із додаванням у чисельник ще й небюджетних зборів за ЄСВ.
Візьмемо показники 2021 року, на які не впливав фактор повномасштабної війни.
Податкові надходження склали 993 млрд грн, збори ЄСВ — 310 млрд. Сукупно, держава вилучила з економіки 1,3 трлн грн при номінальному показнику ВВП 5,46 трлн грн.
Податкова «ціна держави» склала, таким чином, 23,88%.
Це суттєво нижче тих показників у «40%», які фігурують на численних презентаціях щодо обгрунтування необхідності зменшення рівня державних витрат.
У вищенаведеному розрахунку ми не враховували податки, які збирає митниця, — передусім, податок на додану вартість на імпортні товари, — адже ці податки вилучаються з кінцевого споживача за рахунок продажу іноземної продукції.
Податки на імпорт не можна відносити до податкового навантаження на внутрішню економіку, адже їх все одно сплачує кінцевий покупець, а виробляються вони не в Україні.
Загалом, митниця у 2021 році перерахувала 497 млрд грн — переважно, це ПДВ на імпортні товари (380 млрд грн) та акцизи — майже 80 млрд грн.
Із урахуванням митниці, показник податкової «ціни держави» складатиме майже 33%.
Групування даних податкових надходжень дає досить цікаві результати.
Якщо не враховувати митницю, більша частина податків — це прямі податки (на прибуток, на доходи, на майно, єдиний податок), які в сучасній податковій методології вважаються найтоксичнішими.
Їх майже 64%.
Натомість, непрямі податки (ПДВ, акцизи) складають лише 28%, хоча саме вони вважаються одними з найдоцільніших.
Ресурсні податки — передусім, рента за видобуток природних копалин, водний та лісовий збори, а також екоподаток, — складають лише 8%, хоча Україна є ресурсною економікою, і ресурсні податки вважають найкориснішими, адже вони стимулюють ефективніше природокористування.
Крім того, наш бюджет надто залежний від імпорту — якщо взяти сумарні надходження, які забезпечуються митницею та ДФС, виходить, що 35% припадає на збори за рахунок імпорту, що докорінно змінює пропорції, якщо вищевказані розрахунки провести із врахуванням митних надходжень.
Тоді непрямі податки складатимуть 53%, а прямі — 41%.
Читайте також: Реформа «10−10−10» повертається: якою буде податкова система
На чиїх плечах основний податковий тягар
Для чого необхідні вищенаведені порівняння?
Вони досить наочно демонструють, що найсприятливіші форми оподаткування в Україні щодо загального обсягу зборів розповсюджуються на оподаткування імпорту (непрямі податки, які сплачує кінцевий споживач, а бізнес — лише транзитер).
А найтоксичніші форми оподаткування (прямі податки на доходи/прибуток) — застосовуються до внутрішнього бізнесу (ці податки не компенсуються кінцевими споживачами і вилучаються з прибутку підприємств чи доходів населення).
Найбільш мінімізований рівень оподаткування в Україні — у так званих ресурсних податків — рента та екологічний збір, що призводить до привласнення сировинними ФПГ значної частки суспільних доходів від продажу природніх ресурсів.
Ще цікавіша інформація отримується при розкладанні податків за кінцевими платниками:
Якщо взяти фізичних осіб, то вони сплачують у вигляді податку на дохід, єдиного податку та акцизу — 74% внутрішніх податкових платежів, а бізнес — лише 26% у вигляді податку на прибуток та ренти.
Якщо взяти надходження з митниці, то ця пропорція буде ще більшою на користь населення, адже ПДВ на митні товари включається до їх вартості і теж сплачується звичайними українцями.
Що важливо — значна частка податків, сплачених бізнесом, припадає на державний сектор (податок на прибуток, рента).
Принагідно зауважимо, що за такими транзитними податками, як ПДВ чи акциз, бізнес виконує лише функцію фіскального посередника: включає ці податки до вартості товару, продає ці товари кінцевому споживачу та перераховує непрямі податки до бюджету за мінусом податкового кредиту (ПДВ), тобто, зазвичай, ще залишає частину отриманого від продажу ПДВ собі, у складі власних обігових коштів (за рахунок так званого вхідного ПДВ — податкового кредиту).
На останній позиції, до речі, вибудовано величезну кількість схем — зокрема, податкові «скрутки» та «товарний пересорт».
Податкові «драйвери» та «лузери»
Що стосується податків на працю, то бізнес їх сплачує за рахунок найманої праці своїх працівників — доданої праці найманого персоналу.
До речі, у США, де населення самостійно сплачує свої податки, ніхто ніколи не назве податки на працю платежами бізнесу — ці кошти завжди відносять до платників податку — громадян країни.
У галузевому розрізі податкових надходжень бізнесу виявляється, що так звані галузі-«драйвери», як їх у нас класифікують, сплачують мізерні податки до бюджету.
Трійка галузей-«драйверів» та податкових «лузерів» одночасно виглядає наступним чином:
Такі галузі, як сільське господарство, будівництво (та операції з нерухомістю) та сектор інформації та телекомунікацій, до війни забезпечували надходження до бюджету на рівні 37−32 млрд грн кожна.
Що відповідає зборам у секторі освіти чи державного управління.
Читайте також: Що насправді заховано у податковій реформі «10−10−10» та дві її альтернативи
Водночас, п’ятірка галузей-донорів бюджету виглядає так:
Найбільші податкові збори за рахунок державних компаній забезпечує добувна галузь.
На другому місці — переробна, далі енергетика, торгівля і транспорт.
Показники зборів від 45 до 145 млрд грн.
До речі, це так звані галузі-«пасинки».
Крім сектору торгівлі, вказані галузі знаходяться у перманентній кризі, особливо переробка, де відбуваються процеси деіндустріалізації та падіння промислового виробництва.
Деструктивними процесами охоплено енергетику та транспорт.
Читайте також: Скільки податків сплачують українці з кожної гривні зарплати
Висновки
Таким чином, можна зробити наступні висновки:
- Податкове навантаження на бізнес в Україні, попри наявні стереотипи, є низьким.
Зниження податків матиме обмежений ефект, тому що новий знищений рівень оподаткування не досягне рівня реальної податкової оптимізації. - Найбільше податкове навантаження в Україні несе кінцевий споживач, тобто звичайний українець, за рахунок якого сплачуються основні прямі та непрямі податки.
- В Україні спостерігається величезне транзитивне навантаження на бізнес, коли він у системі сплати податків стає посередником між кінцевим споживачем/найманим працівником та державою.
Сукупне транзитивне навантаження оцінюється в 1,4 трлн грн на рік. Це призводить до оптимізації податкових платежів та використання різноманітних схем із мінімізації оподаткування. - В Україні спостерігається колосальна асиметрічність в оподаткуванні різних галузей економіки, коли одні стають «дійними коровами», а інші — «внутрішніми офшорами».
- Загальний рівень податкового перерозподілу через бюджет, із урахуванням тіньового сектору економіки, є відносно невеликим.
- В Україні спостерігається структурна податкова асиметричність — коли бізнеси, що платять повну лінійку податків, програють конкуренцію на ринку праці та товарів/послуг бізнесам, які оптимізують своє фіскальне навантаження.
Особливо негативно це впливає на залучення прямих іноземних інвестицій, адже інвестор орієнтується саме на повну лінійку оподаткування.
Структура відносин між платниками податків та державою є настільки деформованою, що будь-які штучні, «фасадні» зміни не дадуть суттєвих результатів.
Необхідне повне перезавантаження фіскальної системи, новий рух по кривій Лаффера, коли ставки зростатимуть пропорційно нарощенню економічної активності, а не навпаки.
Правильні акценти у фіскальній політиці
Враховуючи вищенаведені п’ять пунктів висновків, в Україні необхідно:
- Зменшувати податки на працю, знижуючи фіскальний тиск на населення і кінцевого споживача;
- Зменшувати транзитивний тиск на бізнес, коли значна частина адміністративних витрат йде на адміністрування виплати податків.
Для цього необхідно передати право на оплату кумулятивного податку на працю (шляхом злиття податку на доходи, ЄСВ, військового збору) безпосередньо громадянам країни; - Виправляти рівні оподаткування між секторами економіки пропорційно їх внеску до кошику ВВП та у структурі створених робочих місць.
Для цього необхідно ліквідовувати схеми оптимізації для галузей-«офшорів» та припинити дискриміновувати податками державний сектор економіки. - Необхідно суттєво збільшити надходження «добрих податків» — ренти за видобуток природніх копалин, акцизів та екологічного збору.
- Що стосується податку на додану вартість, його зменшення доцільне лише за соціальними групами товарів, а за лінійкою предметів розкошів, треба, навпаки, збільшувати.
- У структурі імпортних операцій важливо збільшувати надходження за статтею імпортних мит, які не компенсуються за рахунок податкового кредиту, як це відбувається з ПДВ.
Адже зараз митниця і податкова — це ніби задача про басейн, в який вливається та з якого виливається все, що митниця збирає у вигляді ПДВ на імпорт, потім оптимізується за рахунок схем із внутрішніх надходжень податку на додану вартість («скрутки», товарний пересорт, тощо).
Правильні акценти у фіскальній політиці дозволять зробити і правильні стимули для економічного розвитку.
І тоді податкові реформи у стилі «треба просто знизити вартість держави та зменшити оподаткування» залишаться у минулому.
Коментарі - 156
Читав, читав … доки не спіткнувся о слово «привласнення». Поняв що діла не буде. Ну, як читання під розчинну каву сидячи за кермом маршрутки чи безліцензійного таксі - може і зайде.
Не спрацює на практиці. У громадян немає довіри до держави.
Якщо дати право самостійно платити податки з доходів — заплятять відсотків 20−30 громадян не більше.
І більше ніж платять ФОПи.
Відносно, само собою.
Людей яку захочуть це робити самостійно буде мало.
А пересічних, які добровільно декларуться з благими намірами — мізерні відсотки.
Можна виписати з квартири всіх і платити виходячи з 0 мешканців.
І такі люди, звичайно, є. Але я таких не знаю. І мої знайомі також.
Роблю висновок, що їх не багато. Статистично, борги за комунальні послуги, також не великі.
І тут будуть, але не великі.
Чому ж це? Хто отримує легальний дохід той і буде платити бо податкова знає скільки зайшло на рахунок прибутку, а не заплатиш потім спитають, а хто працює в «чорну» зараз і не платить податки той звісно і потім не буде платити
Инновация в том что высокий уровень автоматизации не требует такого количества госслужащих, каждый должен понимать сколько стоит содержание государства и что туда входит.
То о чём говорит Кущ и многие другие это модернизация старой системы которую пора выкинуть на свалку истории, за 30лет модернизация совковой системы давала возможность заработать только тем кто в ней находится.
тобто в тебе якийсь інший мотив
(гучно регочу)
Поэтому для тебя введение налога с транзакции с последующим увольнением чиновников это как для вампира осиновый кол.
Для тебе теж, але ти ще цього не усвідомлюєш.
Я готов к переходу на налог с транзакции и понимаю что чем лучше будет рости бизнес тем больше я буду платить.
Ненормально это содержать таких как ты шаровиков чиновников зачем ты нужен в чем твоя ценность, такие как вы наносите только вред Украинцам,
Удивительно что ты спрашиваешь до того как безяпеляционно заявить что я не плачу налоги.
Возьми и посчитай что при з/п в 20000тыс гр в месяц при налогах с транзакций даже если ввести 1%твои налоги составят 200гр и 19800гр ты потратил или снял со счета и ушел в кеш ты уже уплатил налоги.
И Если ты думаешь что сняв кеш прийдя на рынок или в магазин, ты вряд-ли купишь дешевле потому что в продаже товаров и услуг за наличку все будут закладывать +1% так как наличные деньги рано или поздно прийдется вносить на счёт для более крупных покупок машины квартиры или на сохранение в банк или проведения расходных операций.
Так как ты чинуш среднего звена с непонятной ценностью для общества, посчитай реально сколько с тебя снимают налогов до чистой выплаты на руки, и тут самое главное тебя устраивает действующая система
А монополии это откровенный вред. Доказано временем.
С технической точки зрения, налог (любой) не что иное как отрицательная обратная связь.
Его основное назначение не сбор денег, а придание системе устойчивости и управляемости.
Как налог с транзакций приведет к монополии, детально можете изложить.
С технической точки зрения сбор налогов это стоимость существования государственной системы, то есть самого государства.
200 гривень ти заплатиш лише за те що гроші будуть зараховані тобі на картку. Далі ти будеш платити 1% за кожний переказ. Зняття готівки це також +198 гривень податку. До слова готівку заборонять щоб ніхто не обходив сплату податку.
Відкрив депозит — податок.
Повернулись гроші с депозиту — податок.
Поповнив телефон — податок.
Перекину гроші дружині чи дитині — податок.
Позичив гроші знов податок, повернули борг знов податок,
Ти дурень якій не має навиків банальної арифметики.
Научись считать твой чиновничий отсталый интеллект сразу видно.
Зачет на карту платит тот кто перечисляет тебе зарплату ты получаешь чистыми 20000гр научись считать, дальше твои налоги составят 200гр при полном расходе средств со счета.
2.продал зерно посреднику
3.посредник продал зерно мукомольному заводу
4. мукомольный завод продал муку посреднику
5. посредник продал муку производителю булочек
6. производитель булочек продал булочку киоску
7. киоск продал булочку потребителю
7 транзакций.
Если все это свести в вертикально интегрированную структуру будет 1 транзакция.
ВИНКи будут укрепляться и превратятся в монополии.
Собрать деньги с помощью сборов проще и надежнее.
Крім твоїх величезних прогалин у арифметиці тут більш нічого не видно
Зачет на карту платит тот кто перечисляет тебе зарплату ты получаешь чистыми 20000гр научись считать.
Яка різниця хто якщо податок автоматом знімається з суми транзакції? До тебе дійте лише 19800. Ти ж сам за цю дурню топиш.
Тут вже немає платника податку, оподатковується операція. Я тобі з відучора про це кажу, а ти замість подумати вигадав якусь путінську діч про чиновників.
То что вы предлагаете провести 7 операций по бумагам и на выходе заплатить 1раз, у меня к вам один вопрос кто из этих 7 товарищей захочет иметь с Вами дело в данной схеме, ни один нормальный бизнесмен или Посредник, а уж тем более мукомольный завод не пойдет на такой позор своей репутации из-за 1% налогов.
Создают вертикальную интегрированную компанию для контроля всех в том числе технологических процессов вы сначала посчитайте сколько это будет вам стоит с последующим ежемесячным расходом на контроль её жизнедеятельности это очень дорогое удовольствие в бизнесе.
Монополией тут и не пахнет потому что человек захотевший выпекать и продавать хлеб и булочки будет в более выгодном положении потому что у него не будет таких расходов и такого штата сотрудников.
Налог с транзакций на порядок проще и надёжнее, во первых банки их администрируют и в автоматическом режиме отправляют в бюджет и не нужно содержание такого количества чиновников проверяющих и прочих дармоедов, они подлежат сокращению, их много и система будет оказывать сопротивление.
Чинуш иди проспись, до тебя вообще не доходит.
Тебе выгодна действующая система контроля и давления это твоя сущность и ты боишься это потерять.
Расскажите по этой теме, что с ней не так и что вас не устраивает,
Такой налог на транзакции стимулирует уменьшение транзакций.
Это создание ВИНКов и ФПГ. А они затем превратятся в монополии.
Предпочтение наличкой оплаты. Подавление глубокого передела.
У вас есть бизнес?
То что Вы написали это какая то каша, тоже самое тут доказывают Матроскин с Тремя Литрами.
Как налог с транзакций стимулирует уменьшение самих транзакций ???
Количество транзакций сегодня растет не смотря на войну, введение такой инновационной системы покроет транзакциями 99% всего бизнеса, это значит не будет теневой экономики.
Да будет 1% людей те кто не поверит и будет работать дальше за кэш, но все равно это вопрос времени когда эти люди поумнеют, рано или поздно захотят купить машину квартиру или построить дом, им придется вносить свой кэш на свой счёт и уплаить этот 1% налога, особо неважно где это произойдет в магазине при расчете наличными прийдется уплатить тот же 1% налога.
Каждый человек будет получать больше зарплату чем сегодня соответственно сможет больше позволить себе и своей семье.
Теневые поборы бизнеса могут остаться в тех отраслях где останется регулирование, это акцизы и регулирование ренты на добычу полезных ископаемых, это останется в руках государства хотя и это решается с помощью открытых аукционов.
Да из госапарата будет много увольнений, но это не беда это люди обеспеченные могут попробовать себя в бизнесе или на открытом рынке труда они же считают себя профессионалами.
5 — 10 транзакций и цена товара удваивается.
И бизнес становится ненужным.
Ця людина всю свою зарплату в перший же день знимає в банкоматі. Тому думає що буде платити не 18+1,5, а лише один відсоток та і той заплатить не він, а працедавець.
Я уже объяснял Трехлитровому почитайте внимательно, если не понятно в Ютубе наберите Себастьянович налог с транзакций.
Откройте свой бизнес хоть небольшой начните самостоятельно зарабатывать, да прийдется всё время думать потому что конкуренты не спят все хотят заработать.
Объясните как у вас при 10 транзакциях цена товара удваивается?
Ходить на работу за зарплату это другое.
Докажите что налог с транзакций провальный.
Так как вы считаете что 10 транзакций увеличивают стоимость товаров/услуг в бизнесе, мне хочется увидеть ваши доказательства.
За меня не переживайте.
Вы же писали о том что можете доказать.
Выберите на своё усмотрение любой пример в чем вы разбираетесь, как 10транзакций удваивает стоимость товара.
Вам рассказать что такое геометрическая прогрессия?
За основу возьмите производство хлебобулочных изделий.
Ну якшо ти згоден що будешь витрачати лише третину від своєї зарплатні…
A[i] = A[i-1]*k.
Что не понятно?
Там я с телефона писал, извиняюсь.
должно было быть
1/0.97 = 2.09
1 — это базовая стоимость
0.9 — 10% налог (1 — 0.1)
7 — число транзакций.
^ - возведение в степень
2.09 — конечная стоимость после 7 транзакций.
brigadirius, Ориентировочно, настоящее давление на бизнес около 40%.
Предполагаем, что мы оставим для начала, такую же сумму.
Тогда при 4 транзакциях на товаре, придется ставить налог в 10%.
А если бизнес доведет их до 2, то придется подымать до 20%.
Мы сделали 1000 транзакций в 1 и получим те же 100 от налогов. Так или иначе через терминал пройдет 1000.
Разговор идет не о прибыли или какой-то добавленной стоимости, а о налоге с транзакций.
1. Нет у нас 0.5 млн. чиновников.
2. Всякое сокращение ведет к увеличению.
пробую еще раз
1/0.97 = 2.09
Там 0.9 возведенное в 7 степень.
brigadirius, Давайте я не буду шукати, а Ви ці таблиці покажите.
Наразі банки беруть якусь комісію з транзакцій. Не знаю яку.
Але всі доходи від фінансової діяльності в 2021 склали 240 млрд.
Потрібно зібрати в 10 раз більше.
Откуда взялась цифра 10% налог? Сам захотел Сам нарисовал.
«ви абсолютно не розумієтеся на фінансах» — последний довод, непробиваемый.
1 Откуда взялась цифра 10% налога
2 докажите что 1%налога с 7транзакций увеличивают стоимость продукции в 2раза как вы писали,
Производство хлебобулочных изделий, современное производство с высоким уровнем автоматизации.
Vt313
Вы хотели доказывать на конкретном примере, докажите
Поймите всё должно происходить вовремя, простой пример в Болгарии самые низкие налоги в Европе на сегодня, и мало кто вернулся из тех кто выехали ранее.
Что будет когда закончится война и сколько людей захотят остаться в Украине в этих условиях об этом нужно думать уже, а не після війни.
Самое главное, это то что люди признали что стало жить лучше и безопаснее в Грузии.
Да не повезло старому госапарату их уволили без права занимать в будущем какую-либо государственную должность они обиженны по сей день на такие реформы.
Вы думаете чего тут на форуме такие персонажи как Три литра, Матроскин оправдывают и отбеливают действующую систему, их ждёт тоже самое.
Проблема в том что сегодня нет украинского Саакашвили в Украине,
Зеленский эту роль не тянет от слова совсем.
Можно провести параллель как Украину облапошили с ядерным оружием и всучили бумажку, даже Клинтон не выдержал и признался в этом, у нас стоит задача выжить и сохранить страну для своих будущих поколений.
*** при владі. Накрали-здиміли. От і стараються зі всіх боків обібрати народ…
І на виході з реформи вийде чергове фіскальне одоробло.
Як приклад : система електронного адміністрування ПДВ.
Ти взагалі читав про що він? Цитую
Тому єдиний варіант для перехідного періоду це зробити «сірі схеми» не вигідними порівняно з офіційними. Типу заплати 25−30% доходу і спи спокійно, але не надійся на якісь кардинальні зміни.
Ти ж пропонуєш закріпити законодавчо щоб держава не робила нічого лише збирала з громодян оброк.
В Україні, ми ж про неї розмовляємо.
Бо в моєму місті немає ні гарних доріг, ні затишних вулиць, ні нормальної (безкоштовної) медицини, ні (соціального) захисту від держави.
То ви по своєму місту зробили висновник за всю країну? Ну то спробуйте виїхати з нього хоч на декілька годин.
Ну так оце і є головною причиною. Вони ж не з Марсу сюди прилетіли? Вони це вчорашні Ви, які так само розказували що вони не такі. І Ви і я будемо на їх місці поступати таким же чином.
В мене є знайомий, активний майданщик з такими ж поглядами як у Вас, але так сталося що він дорвався до малесенького коритця. Захожу до нього в гараж якось, а там лампочок ящикам, кажу: Андрій, а …ну хоча б навіщо тобі скільки? На що він відповів: згодиться.
Якщо йому «згодиться» навіть тисяча лампочок, то Ви уявляєте що зробить ця людина дорвавшись до реальних грошей?
Звісно Ви «не готові платити за нові вілли депутатів» не готовий і я. Але проблема в тому що депутатів 450, а Андріїв мільйони, і тут дуже риторичне питання хто більше розкрадає бюджет-депутати чи Андрії.
Андрії розкрадають до чого дотягнуться, навіть 1000 лампочок це не до порівняння з сумами які крутяться вище. Верховний суддя мільйон бере за одну справу, які ламрочки… Потрібно спочатку вирішувати випадки які найбільше обкрадають державу, а тоді братися поступово за всі інші. А у нас якраз вибіркове правосуддя. Мера Чернігова за бак соляри судять. І правильно роблять, але проблема у тому що його справа десь в самому кінці по приорітетах має бути. Якби вирішили проблеми зверху то може і Андрії перестали б лампочки тирити, все з"язано.
Відносно мера Чернігова, то це той випадок коли реально офігєл, звісно всі чиновники використовують службовий транспорт у особистих цілях (і це неправильно). Але звозить жінку в Польщу-ну це вже явний перебор. Впевнений в нього є своя машина і не одна, і гроші є на бензин, але в душі він Андрій в кубі, і тому так.
https://www.epravda.com.ua/news/2023/06/14/701174/
то це теж «алігархи».
Крадуть бюджет хто скільки може і НА ВСИХ рівнях.
Що не вкрадуть столичні чиновники то вкрадуть обласні, що не вкрадуть обласні то вкрадуть місцеві, а що дійде до укритяя то вкраде завгосп чи сторож, а що вже залишиться-то вкрадуть відвідувачі. От Вам і вся українська піраміда. :(
Ви і це сюди примудрились притягнути за вуха? Його Клічно в бак кидав? Ні, його туди кидали дебіли що «вписались за дівчину яку образили» при тому що саме ця дивчина одночасно серед іншого атакує Клічко за ситуацію з бомбосховищами.
Заміни призвище Кличко на Чорновіл і дай відповідь на запитання. ;)
Орендна плата за землі держ.і комун.власності, а також податки розраховуються на основі НГО.
І вже багато років НГО не індексується.
Т.т. мордаті аграрії (Поворознюк — до прикладу, але не єдиний) зараз платять податки, а часто й орендну плату вже років 5…7 без змін. Хоча виторг з поля збільшується щороку через інфляцію та здорожчання зерна.
Де в центрі Київа с/г земля???
Читайте уважно!
Є ще 100 середніх агрохолдінгів, які контролюють 10% землі.
А 85% це малий бізнес
Приятно читать адекватный анализ грабежа населения Украины дорвавшимися до власти ***!!!
Українське електоральне ноу-хау: звільнити людей від податків хай їх платять лопати, граблі і т.д.
Просто Вы в предыдущем посте заявили как нонсенс, что в Украине налоги платит «звичайний українець», а в Англии?
Но стоит ли это ставить в пример ? Давайте все будем не работать и не платить налоги, откуда государство по Вашему будет всех Вас содержать ?
То что у нас война и нормальные люди нам помогают, это вовсе не значит, что теперь они или кто-то Вас обязан содержать вечно.
«В Англии можно десятилетиями жить вообще нигде не работая, государство и благотворительные организации предоставляют людям все, начиная с жилья и заканчивая туалетной бумагой.»
Любитель халяви, якому мають все подати на блюді. Може у Вас до 2014 і потенція краща була? Певно майдан винуватий також. Вам в совок 2.0. Дивно, що Ваша дружина поїхала в Англію, а не туди куди Ваш президент-утікач.
Та ми останні 10 років тільки й робимо що «перезавантажуємо» все і всих.
Посадіть нарешті реально хоч пару сотень чиновників років на 10 інші «перезавантажаться» самі або накивають п’ятами. Всі інші «перезавантаження» до одного місця.
А в цілому то згоден, в «потужно реформованій і перезавантаженій» судовій системі справи нічим не кращі, бо замість того щоб посадить сотню, то їх «перезавантажили».
Я как и миллионы других граждан плачу ЕСВ+НДФЛ+НДС+военный, ничего с 2014 не добавилось и не поменялось.
З реального доходу Вам не вигідно, «єдиний податок"-багато.
В результаті маємо українське чудо, два сусіда, обоє офіційно отримують «мінімалку», один робить двірником і їзде велосипедом, інший ФОП має лексус і ниє на форумах, що податки його додавлююь.
Ви ж коли ведете по асвальтованій і освітленій вулиці дитину до школи чи лікарні, там же не кажуть: «а brigadirius в травні прибутку «не заробив"-то й прийдеш як заробиш».
Я розумію, що всі хочуть бути самими розумними, але воно так не працює-це дорога в нікуди.
Як тут один мені на тому тижні писав, що ФОПить за 3000 грн/міс а тут ще податки. То что ти ФОПиш, піди сторожем влаштуйся, ніч поспав десь матимеш 6000 чистими і не скигли.
Человек пишет предметные вещи, я с ним общаюсь.
Обсуждать что то ч Вами малейшего желания нет.
У Вас как с поднятыми налогами: «их куча, но если конкретно и предметно, то могу писать что угодно, лишь бы не отвечать по сути»
Допустим, все эти деньги тратятся, как правило у меня идет 3 транзакции (без проблем приводятся к 1+).
Какой процент с транзакции должен быть, чтобы с моих 25 тыс. получить те же 10 тыс. налогов.
От ФОПи тут активно обурюються 5%, розказують про 1% і то щоб тільки з того, що він захоче показати.
А тепер візьмемо не ФОПа, а будь-якого офіційно працюючого українця, він платить: 22%-ЕСВ+18% НДФЛ+1,5% військовий збір=41,5%!!!
Чому Ви вважаєте що Ви маєте платити 1%, і з того що захочите показати, а всі інші 41,5% з реального?
Матроскин себя возьми покажи.
Чего ты всех на слабо пытаешься провести???
Я за себя написал, с 2014 рода плачу 41.5% налогов и расписал все.
Ви же постоянно только рассказываете как Вас ущемили, но судя по всему понятия не имеете сколько люди в Украине платят налогов.