Прийняття законопроєкту про оподаткування транснаціональних корпорацій дозволить отримати до 3 млрд грн бюджетних надходжень на рік. Про це під час засідання Погоджувальної ради в парламенті заявив голова Комітету Верховної Ради з питань фінансів, податкової та митної політики Данило Гетманцев,пише УНІАН.
У ВР підрахували, як «податок на Google» поповнить бюджет України
Що відомо про «податок на Google»
«Ми в комітеті розглянулизаконопроєкт №4184 про так званий «податок на Google», яким ми пропонуємо оподаткувати великі транснаціональні компанії, які надають послуги у сфері електронної комерції. З одного боку, він дасть додаткові надходження до бюджету від 3 млрд грн, а з іншого боку – він поставить в рівні умови та наших рекламістів, і великих іноземних рекламістів», – сказав він.
Читайте також: Нехай Google платить. Скільки податків хоче зібрати Україна з найбільших корпорацій
Передісторія
Законопроєкт № 4184 був зареєстрований у парламенті 2 жовтня.
Що нового пропонує законопроєкт?
Документ доповнює Податковий кодекс ще однією статтею 208 – про оподаткування електронних послуг.
- Електронні послуги, які компанії-нерезиденти поставляють фізособам на території України, обкладаються ПДВ (20%).
- Компанія-нерезидент – це компанія, яка не має в країні постійного представництва. Для того, щоб надавати послуги українцям, вона повинна зареєструватися в українській податковій як платник ПДВ. Ця умова працює, якщо за попередній рік компанія поставила фізособам в Україні послуг на еквівалент 1 млн грн. Якщо сума менша, можна зареєструватися платником ПДВ добровільно. Це все відбувається через електронний сервіс «ПДВ для осіб-нерезидентів».
- Якщо послуги надаються в Україні через посередника, то для цього проекту він і є постачальником. Якщо посередник – теж нерезидент, він підпадає під дію цієї статті.
- Водночас, із кодексу вилучають норму про «податок на іноземну рекламу», тобто, як пояснює заступник міністра цифрової трансформації Олександр Борняков, українські юрособи та ФОПи не повинні будуть платити 20% податку при купівлі електронних послуг у іноземних компаній.
Читайте також: Apple, Facebook, Alphabet. Як придбати акції іноземних компаній
Автори проекту в пояснювальній записці наводять приклад країн ЄС і Росії. В останній з 1 січня 2017 року працює ПДВ для таких послуг. Відтоді платниками ПДВ в РФ зареєструвалися Apple, Google, Microsoft, Netflix, Bloomberg, Alibaba, Booking.com, зазначають автори проекту.
Коментарі - 38
Огромные корпорации не должны платить никаких налогов, все остальные должны. (сарказм) Как раз многие хотят, чтобы люди меньше использовали эти монополии.
Кстати, какой подьем цен? США компенсируют своих за налоги, оплачены зарубежом.
Да? Не знаете типа ОЛХ, Пром, Розетку, или Амазон без реклам? )
У меня 10 лет браузер блокирует все рекламы.
И что скажете о том, что США компенсируют своих за налоги оплачены зарубежом?
США могут делать что угодно для компаний в своей экономической зоне, по факту НДС на рекламу заплатите Вы, говорю, как человек который занимается рекламой, почитайте как высчитывают рекламные метрики CAC, LTV и как современные компании «дают о себе знать»
Електронні послуги, які компанії-нерезиденти поставляють фізособам на території України, обкладаються ПДВ (20%). — то есть повесят их все равно на конечного покупателя… И почему 20% пусть тогда и ИТ сектор не 5% платит, а 20 — это же тоже «електронні послуги»… ну и Водночас, із кодексу вилучають норму про «податок на іноземну рекламу», тобто, як пояснює заступник міністра цифрової трансформації Олександр Борняков, українські юрособи та ФОПи не повинні будуть платити 20% податку при купівлі електронних послуг у іноземних компаній. — это просто вишенка на торте