Українці почали масово скуповувати автомобілі — і нові, і старі.
Секонд-хенд та вибори: чому продажі авто в Україні йдуть на рекорд
За даними профільної асоціації «Укравтопром», в минулому місяці на облік поставили 7,3 тисячі нових легковиків. Це на 8% більше, ніж за аналогічний період минулого року. За б/у машинами статистика взагалі б'є всі рекорди — їх в березні зареєстровано близько 48 тисяч штук.
За підсумками першого кварталу цього року, «українську прописку» отримали 184,4 тисяч ввезених з інших країн старих авто, що майже в 10 разів більше ніж роком раніше, — констатують в «Укравтопромі». І це при тому, що дешевих євроблях, які в останні кілька років робили основні продажі в сегменті автомобільного секонд — хенду, на ринку вже немає.
«Мінфін» розбирався, чому раптом почали зростати продажі авто і що буде далі.
Знижки та передвиборні гроші
За даними компанії Autoconsulting, підсумки нинішнього березня стали проривними для ринку нових авто: зростання зафіксоване вперше з початку року. А в цифрах продажі виявилися найвищими за останні 15 місяців — весь цей час місячні обсяги реалізації не перевищували 7 тисяч шт.
Деякі автомобільні бренди побили всі рекорди, збільшивши продажі на 30-70%. Наприклад, дилерам Renault вдалося реалізувати більше тисячі авто. Цей показник на 66% більше, ніж за аналогічний період минулого року і на 40% перевищує підсумки лютого 2019 р. Продажі KIA зросли за рік в 3,2 рази — до 710 шт. Skoda поліпшила свій результат річної давності на 37% (близько 600 авто), Nissan — на 28% (567 авто), — стверджують в «Укравтопромі».
«Потужно додали в березні продажі Skoda, Nissan, VW, Mazda, BMW, Suzuki, Mitsubishi. При цьому всі бренди з ТОП-10 показали позитивну динаміку в порівнянні з лютим», — додали в Autoconsulting.
З 20 автомобільних марок, що продаються в Україні, в мінус в березні пішло лише чотири — Audi (-4,17%), Peugeot (-11,98%), Ford (-3,42%), Chery (-18,18 %).
Експерти називають декілька причин активізації на «новому» ринку.
Одна з них — сезонність попиту. Багато покупців взимку відкладають похід в салон, чекаючи, доки «налагодиться погода». Тому за кілька зимових місяців накопичується певний відкладений попит.
Друга причина — зміцнення гривні, — говорить директор з маркетингу компанії АІС Сергій Боровик. Курс долара, до якого прив'язані ціни на більшість авто, знизився нижче психологічного рівня в 27 грн., що змусило продавців переписати цінники. У підсумку в гривнях нові іномарки подешевшали.
Але в цьому році є і третя причина, яка розігріває продажі авто — вибори.
Прес-секретар компанії «Укравто» Дмитро Скляренко розповів «Мінфіну», що їм в березні вдалося наростити продажі більш ніж на 40%. Цьому сприяли акційні пропозиції на автомобілі минулого сезону, а також зростання грошової маси на ринку — деякі українці непогано заробили на передвиборній кампанії і вирішили вкласти кошти в купівлю машин. Цю тенденцію підтверджують і в інших компаніях. Надходження на ринок передвиборних грошей — один з основних факторів активізації продажів, — говорить Сергій Боровик.
«Це дуже ймовірний фактор, який теж міг підштовхнути продажі нових авто», — згодний генеральний директор «Хюндай Мотор Україна» Геннадій Четверухін. За його словами, продажі прискорив також корпоративний сегмент. «На початку весни активізуються корпоративні продажі: компанії оновлюють свої автопарки, що дає помітний приріст ринку», — зазначив експерт.
Шукають позашляховики та просять кредити
Середній бюджет, на який розраховують потенційні покупці нових авто — близько 25 тисяч євро, — стверджує Сергій Боровик. За його словами, нові авто — явно не товар, на який орієнтується навіть середній клас. Їх купують заможні українці.
Читайте також: Що чекає український авторинок в 2019 році
Втім, навіть автомобілістам з грошима цікаві різні кредитні пропозиції. Власне, розстрочки — це один з головних способів заманити клієнтуру в салони. За даними Боровика, частка кредитних продажів становить 20-30%.
За словами представника компанії Renault Анни Сибекиної, у них в кредит продається 20% всіх авто.
«У нас відсоток кредитних продажів в цьому році не опускається нижче 25%, в той час як два роки тому цей показник не перевищував 11-12%», — підтверджує Геннадій Четверухін.
Багато імпортерів за рахунок програм фінансових компаній пропонують авто в розстрочку під знижені відсотки — від 0,01% річних. Правда, щоб отримати такі умови, покупцеві потрібно відразу внести до 70% вартості машини. Якщо платити менше, то відсотки ростуть і можуть досягати 10-15% річних.
Цікаво, що, незважаючи на зниження купівельної спроможності, автомобільні переваги українців не сильно змінилися. Як і раніше в моді кросовери. Правда, зараз водії частіше шукають дизельні авто з порівняно невеликою витратою палива.
«Зараз найбільш популярні кросовери/позашляховики, які займають більше 60% ринку», — зазначив Дмитро Скляренко. «У корпоративних клієнтів традиційно популярні седани В і С сегментів», — додав Четверухін.
Дилери розраховують продавати так само багато і в подальшому. На думку Сергія Боровика, якщо не трапиться потрясінь, ринок залишиться до кінця року в таких же межах — 6,5-7,5 тис. нових авто на місяць.
Рекорд з пробігом
Сповнені оптимізму і торговці б/у технікою. Як стверджують в «Укравтопромі», імпорт автомобільного секонд-хенду в нашу країну б'є всі рекорди. За підсумками першого кварталу 2019 року, з усіх авто, поставлених на первинний облік — близько 90% склали іномарки з пробігом. У березні українці зареєстрували таких автомобілів 48 тисяч, що в шість разів більше, ніж нових машин.
І це при тому, що євробляхи, які тиснули на ринок в останні кілька років, зараз вже практично виведені з гри — їх, якщо і продають, то хіба що на запчастини.
Тим не менш, автомобільний імпорт тече в Україну рікою. «Активізація в сегменті автомобілів з пробігом однозначно впливає на внутрішній автомобільний ринок. За підсумками першого кварталу 2019 року, на облік було поставлено більше 184 тисяч б/у автомобілів, ввезених з-за кордону, що в 1,6 разів вище показників 2018 року. Найближчим часом обсяги імпорту автомобілів з пробігом будуть тільки збільшуватися, і чинити негативний вплив на сегмент нових автомобілів», — впевнений Дмитро Скляренко.
Причина банальна — прийнявши пакет законів про легалізацію євроблях, парламент знизив вимоги до загального автомобільного імпорту. Зокрема, було скасовано економічний стандарт Євро-5, згідно з яким в нашу країну можна було завозити лише машини, випущені не раніше 2010 року. Також законодавці зменшили акцизи на б/у техніку. В результаті тепер в Україну можна завозити автомобілі будь-якого віку і в будь-якому стані. Варто зайти на одну з численних європейських електронних майданчиків з продажу б/у авто, щоб переконатися — спокуса більше ніж велика. Наприклад, 10-річну машину на ходу реально купити за тисячу євро і навіть дешевше. З усіма додатковими витратами і податками вона буде коштувати до 3 тисяч євро, що, як мінімум, на 1-1,5 тисячі дешевше, ніж на вітчизняних авторинках.
Тому українці масово стають автотуристам — їдуть за старої іномаркою в Німеччину та Голландію. Багато хто також замовляє послугу доставки посередникам. Тому фірми, що раніше промишляли на імпорті євроблях, оперативно змінили спеціалізацію. За 500-600 євро вони беруться доставити машину і допомогти з оформленням.
Потік дешевих іномарок вже зрушив ціни на б/у авто в Україні. Вони знизилися, як мінімум, на 200-400 євро.
«Зараз вартість б/у машин знижується, що теж впливає на ринок нових авто. Середньостатистичний власник автомобіля Hyundai, який хоче змінити машину, розглядає покупку новинки, враховуючи вартість свого нинішнього авто при перепродажі. При тому, що ринок б/у машин зростає, ціни на старі авто падають, це побічно утримує потенційного покупця від покупки нового автомобіля прямо зараз», — підсумував Геннадій Четверухін.
За прогнозами експертів, ціни на стару техніку в найближчі півроку просядуть, як мінімум, на 7-10%. Це може пригальмувати зростання продажів нових авто, зате ще більше підвищить попит на іномарки з пробігом.
Марія Коливанова
Коментарі - 57
150 тис непоганий варіант? — Як для кого:)
І це машини 5-7 років… Тому і писав, що даремно пускають в Україну всякий старий автохлам.
Все, що для цього треба зробити — ввести заборону і захмарні акцизи.
Набагато менше стало євроблях старих на дорогах… І вази-тази поступово зникають — разом зі своїми власниками…
Не бачу сенсу вести цю дискусію далі, якщо у вас 5 — 7 річна машина німецького виробництва витісняє на ринку вази-тази.
Про страхові аукціони США запитань немає?:)
А що до вазів то велком до нас і побачите що їх стало вже зовсім мало… Рулить німецький, японський автопром. І потрохи з США але швидкими темпами…
Дякую за обговорення.
Я з Івано-Франківська і з ситуацією у «вас» достатньо обізнаний. Тему з ринком авто недавно уважно вивчав для власних потреб і тому питання для мене актуальне і болюче. Тема дуже міфологізована, а реально для людей нічого не робиться.
Це краще ніж тази-вази радянського шир-потребу.
Цена таза или ваза, и растаможенного авто из за бугра, тем более из Америки.
Не вчи мене Segaf що мені робити і я не скажу куди тобі йти.
.
Людина яка може придбати авто за 2 тис. у.о., ніколи не купить за 5 тис. у.о. А у випадку обмежень і високого акцизу, вона купить за ті самі 2 тис. у.о. автомобіль в Україні в набагато гіршому стані. Більше того, при обмеженнях, одразу росте в ціні місцевий хлам і починає користуватись попитом усілякий «неліквід».
Екологія.
Забороняють завозити 20 річні авто, будуть їздити на 30 річних, якось так.
Доступні ціни на авто в тій же Польщі ніяк не погіршують ситуацію.
А у нас какие перспективы? Захват мира Тавриями? Skoda Auto хотели расширять производство, строить мультибрендовый завод в Закарпатье. Теперь отказались, прямо заявив, что правительству плевать на них. Вот вам и вся экономическая политика.
«Еще в 2017 году Украину посетил председатель Skoda Auto, по результатам встречи которого с главой украинского правительства был сформирован ряд пожеланий к украинской власти в контексте рассмотрения Украины в качестве внешней производственной площадки для Skoda»
«Однако, добавляют в «Еврокаре», за это время Украина так и не предложила условия, которые привлекли бы инвестора.»
«К сожалению, Украина не выдержала конкуренции в борьбе за крупного инвестора. Можно сказать, что она даже не вступала в борьбу за 1,4 млрд евро инвестиций, 5 тыс. новых рабочих мест и возможность производства 300 тыс. автомобилей в год с уровнем экспорта 4,5 млрд евро», — заключили представители «Еврокара».
Источник: https://avtoblog.ua/news/skoda-otkazalas-stroit-novyj-zavod-v-ukraine
p.s. по поводу Таврии, на нее если помните были очереди и на мировом рынке такого плана машине достаточно востребованы. Но правительство самоустранилось и потеряло ЗАЗ и 200к+ рабочих мест в отрасли. Один раз потерять легко, восстановить почти невозможно…
Машин меньше не становится )
Гройсман похвастался прорывом с ремонтом автодорог: https://www.minprom.ua/news/252704.html
Не удивительно, что по-прежнему в моде кроссоверы…