Продажі побутової техніки і електроніки 19-25 листопада 2018 року («чорна п'ятниця») в Україні досягли рекордного показника 2,5 млрд грн і перевищили обсяги попереднього тижня (12-18 листопада) на 146%. Про це повідомляє компанія GfK Ukraine.
Українці за тиждень «чорної п'ятниці» витратили на техніку рекордну суму
«Оборот продажів побутової техніки та електроніки в Україні став найбільшим за весь період проведення щотижневого дослідження Point of Sales Tracking GfK Ukraine», — йдеться в повідомленні компанії.
Минулого року, для порівняння, зростання тижня «чорної п’ятниці» до попереднього тижня дорівнювало 80%. Тиждень «чорної п’ятниці» в 2018 році майже на 50% успішніший ніж в 2017.
Найпопулярніші товари на ринку
Смартфони показали зростання на 108%, порівняно до попереднього тижня, в той час, як минулого року смартфони в «чорну п’ятницю» зросли на 50%. В середньому, ціна кожної окремої моделі смартфона зменшилась на 6% відносно попереднього тижня. При цьому середня ціна пристрою відносно 46 тижня 2018 року зросла на 9%. На найпопулярнішу модель тижня «чорної п’ятниці» середня ціна знизилась на 9%, а кількість проданих штук збільшилась в 2,8 рази. Найбільшим попитом користувались моделі смартфонів, що з’явились в продажу в середині року, тобто наявний асортимент.
Ринок телевізорів, який в 2017 році на тижні «чорної п’ятниці» показав найбільше зростання (171%), цьогоріч також став лідером за темпами росту — 261% відносно попереднього тижня, а відносно минулого року зріс на 60%. Найпопулярніша модель тижня продавалась в середньому із 16-ти відсотковим зниженням ціни, а найбільші знижки, так само, як і минулого року, становили близько 25%. В перелік топ-50 моделей тижня «чорної п’ятниці» потрапило 15 моделей, які вперше з’явились на ринку лише в жовтні. Середній чек на телевізор, аналогічно до смартфонів, виріс на 9%.
Продажі холодильників в тиждень «чорної п’ятниці» зросли на 219% (порівняно до попереднього тижня), що робить цю категорію другою за темпами зростання. Українці купили в три рази більше холодильників, ніж на попередньому тижні. Реальне середнє зниження ціни найпопулярнішої моделі тижня склало 12%, інших популярних моделей — 10%. Середній чек на холодильники виріс на 2%.
Пральних машин в тиждень «чорної п’ятниці» також було куплено майже в три рази більше, ніж попереднього тижня. Темп зростання в грошах склав 168%, а найпопулярніша модель продавалась зі знижкою 14%. Найбільше зниження ціни на популярні моделі сягало 20%, а середнє зниження ціни на конкретну модель склало 11%. Середній чек також знизився на 5%.
Серед техніки для дому зростання на 169% відносно попереднього тижня продемонстрували пилососи. Зниження ціни на найпопулярнішу модель становило 25%, реальне середнє зниження ціни на бестселери тижня сягало 43%, при цьому середній чек на пилосос в тиждень «чорної п’ятниці», зменшився на 11%.
На ринку ноутбуків спостерігалось зростання продажів на 82% у грошах і майже подвійне зростання у натуральному вимірі. Середнє зниження ціни на найпопулярнішу модель тижня «чорної п’ятниці» становило 6%, найбільше середнє зафіксоване зниження ціни 23%. Моделі, що були бестселерами на цьому тижні – це здебільшого моделі, які з’явились на ринку України в 2018 році.
При цьому аналітики GfK зазначили, що зафіксували загальне уповільнення динаміки ринку побутової техніки та електроніки в жовтні-листопаді. Навіть тиждень «чорної п'ятниці» у сукупності з попередніми тижнями, не вирівняв динаміку жовтня-листопада до середньорічної динаміки року.
На це є декілька причин
- cповільнення темпів зростання через високу базу минулого року. Ринок побутової техніки та електроніки зростає останні 10 кварталів, що веде за собою збільшення порівняльної бази, а також вичерпання потенціалу відкладеного попиту у споживачів.
- частина покупців у жовтні-листопаді 2018 відклала покупки на чорну п’ятницю, очікуючи знижок. Незважаючи на рекордну успішність чорної п’ятниці, ці декілька днів акційної активності не змогли компенсувати уповільнення попиту за попередні 4-5 тижнів 2018 року.
Коментарі - 11
В кафе/ресторанах місць вільних немає…
Пустують тільки ті де готувати чи обслуговувати не вміють… Або ціни задирають до хмар…