Мінфін - Курси валют України

Встановити
6 грудня 2017, 7:51

Які банки найбільше витрачаються на рекламу

Криза банківського сектора пройшла. Про це говорять не тільки фінансові результати фінустанов, але й зростаючі витрати на рекламу.

Реклама фінансових продуктів. Скільки банки витрачають на це грошей.
Фото: minfin.com.ua

Банки значно збільшують бюджети рекламних кампаній. І якщо раніше вони відчайдушно намагалися «пропхати» в широкі маси свої депозити, щоб вирішити проблеми з ліквідністю, то зараз ситуація змінилася. Фінустанови дозріли до роздачі грошей й щосили рекламують споживчі кредити та позики малому і середньому бізнесу (МСБ).

За 9 місяців 2017 року українські банки сумарно витратили понад 618 млн грн на рекламу й маркетинг. Це на 31% або 145 млн грн більше, ніж за аналогічний період 2016 роки (473 млн грн). Левова частка цих витрат — 84% або 518 млн грн — припадає лише на 15 банків. «Мінфін» подивився, які фінустанови більше за інших витрачали гроші на рекламу в 2017 році, й що з цього вийшло. З динамікою рекламних бюджетів всіх банків, можна ознайомитися тут.

Поза конкуренцією

Абсолютний чемпіон за витратами на рекламу в цьому році — Альфа-Банк. За 9 місяців він витратив на ці цілі понад 100 млн грн. Якщо порівнювати з тим же періодом 2016 роки (23 млн грн), зростання дивовижне — на 76 млн грн або 321%.

Альфа-Банк активно просуває кредити готівкою. Причому суми, які він готовий позичати населенню, зростають як на дріжджах. Якщо на початку 2017 року Альфа рекламував позики з «верхньою планкою» в 100 000 грн, то з весни ліміт піднявся в три рази — до 300 000 грн.

На рекламні витрати вплинуло й об'єднання з Укрсоцбанком, клієнтів якого зараз прибирає до рук Альфа-Банк. Відділення Укрсоца в буквальному розумінні завалені рекламними буклетами кредитів та депозитів Альфи. При цьому рекламні витрати самого Укрсоцбанку скорочуються драматичними темпами. За 9 місяців 2017 роки він витратив на рекламу 11,5 млн грн. Це на 14,9 млн грн або 57% менше, ніж за той же період минулого року.

У 2017 році Альфа-Банк почав серйозно рекламувати свій мобільний додаток. Серед інших проектів — Business Hub, в рамках якого банк підтримує малий та середній бізнес, а також Sikorsky Challenge 2017 — програма розвитку фінтех стартапів.

Також варто відзначити грандіозний фестиваль Альфа-Банку Alfa Jazz Fest 2017, який пройшов у Львові. Альфа-Банк виступав в якості його титульного спонсора. Але в 2018-му фестиваль пройде вже під новим брендом — Leopolis Jazz Fest й для його організації будуть шукати нових спонсорів.

Держзамовлення

Другий за розміром рекламний бюджет виявився у націоналізованого ПриватБанку. За січень-вересень 2017 роки він витратив 66 млн грн.

Хоча в цілому після націоналізації витрати банку на рекламу скоротилися. За 9 місяців минулого року Приват витратив на ці цілі понад 85 млн грн, за січень-вересень 2017 — на 19 млн грн або 23% менше.

Серед серйозних проектів ПриватБанку можна відзначити просування програми КУБ — кредитування малого та середнього бізнесу, а також запуск Android Pay.

Інший великий держбанк — Ощабанк — навпаки, наростив рекламний бюджет на 23% за 9 місяців 2017 року. За цей період він витратив 36,2 млн грн, що на 6,7 млн грн більше, ніж за аналогічний період минулого року (29 млн грн).

В цьому році Ощадбанк розробив й запустив програму підтримки малих та середніх підприємців «Будуй своє». Її дуже просто розпізнати серед інших подібних програм по логотипу — величезному зубастому бобру.

Укрексімбанк за три квартали 2017 року розтратив на рекламу 5,6 млн грн. Це на 15% або 73 000 грн більше, ніж за той же період минулого року. Куди пішли ці гроші — незрозуміло. В інформаційному полі реклами Укрексімбанку взагалі не видно. І з маркетингових «заслуг» цього держбанку можна виділити хіба що організацію конференції, присвяченій участі України в новому Шовковому Шляху.

А ось Укргазбанк значно зменшив витрати на рекламу. За 9 місяців цього року він витратив 9,3 млн грн. Це на 7,4 млн грн або 44% менше, ніж в минулому році. З рекламних кампаній Укргазбанку в цьому році запам'яталася програма кредитування бізнесу на покупку енергоефективної продукції для МСБ «Еко-Банк». Більш того Укргазбанк активно підтримує український спорт. Так, Укргазбанк виступає спонсором Національної збірної команди України з футболу, Національної федерації баскетболу та навіть випустив спеціальну платіжну карту для уболівальників.

Римський слід

На третьому місці за розміром рекламного бюджету в січні-вересні виявився ОТП банк з витратами в 44 млн грн. У порівнянні з тим же періодом минулого року (11,5 млн грн), ОТП переконливо збільшив витрати на піар: вони зросли на 32 млн грн або 285%.

ОТП, як і інші банки, у 2017 році активно рекламував свої кредити. Наприклад, для малого і середнього бізнесу ОТП просував програму овердрафту «Гостинний». Рекламники ОТП запозичили слоган у римлян: «Прийшов, побачив, овердрафт».

Серед інших розрекламованих кредитних продуктів ОТП — кредит на нове авто, агрокредит «Миттєвий» та кредитна програма на покупку енергоощадної техніки IQ Energy.

Більше за 1000%

Знайшлося і два банки, які збільшили свої маркетингові бюджети більш ніж на 1000%. Так, Укрбудінвестбанк за цей період витратив на рекламу 946 000 грн. У порівнянні з тим же періодом минулого року зростання просто неймовірний: на 927 000 грн або 4897%. Головний профіль цього банку — інвестиції в будівництво. Разом з відновленням цієї галузі після кризи, потрібно відвойовувати свою частину ринку. Мабуть, без реклами це зробити неможливо.

Айбокс Банк — другий банк, який значно збільшив витрати на рекламу в процентному співвідношенні. Хоча в абсолютних значеннях бюджет виглядає дуже скромно. За три квартали 2017 року банк витратив 301 000 грн. Це на 1209% більше, ніж в минулому році, коли він практично не рекламувався. Літом цього року екс-менеджери ПриватБанку оголосили про відкриття першого українського банку без відділень на основі Айбокс Банку. І хоча працювати він почне лише в перші місяці 2018 року, розкручувати новий проект потихеньку почали вже в цьому році.

Кредит Європа Банк також значно наростив витрати на маркетинг та рекламу в процентному обчисленні. Але як й в попередніх двох випадках абсолютні цифри не вражають. Так, за 9 місяців 2017 року Кредит Європа Банк витратив на рекламу 18 000 грн. Це на 17 000 грн або 1700% більше, ніж за той же період минулого року.

Витрати банків на рекламу та маркетинг*

Банк Витрати за 9 місяців 2017 року, млн грн Зміна в порівнянні з 9 місяцями 2016 року, млн грн Зміна в порівнянні з 9 місяцями 2016 року, %
Альфа-Банк 100,914 76,919 321%
ПриватБанк 66,253 19,410 23%
ОТП 44,560 32,989 285%
ПУМБ 42,002 9,019 18%
Ощадбанк 36,246 6,766 23%
Таскомбанк 29,717 23,685 393%
Ідея Банк 26,629 8,463 24%
Кредобанк 26,591 20,737 354%
Райффайзен Банк Аваль 26,487 10,667 67%
Креді Агриколь 25,921 4,419 21%
УкрСиббанк 24,627 5,174 27%
Банк Восток 23,224 8,268 55%
Аркада 17,558 2,110 14%
Банк Кредит Дніпро 15,997 8,356 109%
Укрсоцбанк 11,512 14,964 57%
Південний 9,913 0,753 7%
Мегабанк 9,674 0,156 2%
Укргазбанк 9,343 7,439 44%
ПроКредит 8,822 0,770 8%
Банк Форвард 8,162 5,360 191%
Укрексімбанк 5,653 0,073 15%
Сбербанк 5,396 0,064 1%
Глобус 3,925 3,170 420%
Піреус 3,811 0,962 34%
Місто Банк 3,604 0,300 8%
ВТБ 2,751 1,277 87%
Правекс-Банк 2,141 1,282 37%
Марфін 2,017 0,029 1%
Універсал Банк 1,753 0,567 24%
Комінвестбанк 1,749 0,662 27%
Вернум Банк 1,599 0,071 5%
ОКСІ Банк 1,511 0,270 22%
Мотор-Банк 1,449 0,655 82%
Індустріалбанк 1,173 0,035 3%
Радабанк 1,133 0,181 19%
Альпарі 1,055 1,055 -
Промінвестбанк 1,037 3,584 78%
Конкорд 0,990 1,964 66%
ДіВі Банк 0,972 0,552 131%
Укрбудінвестбанк 0,946 0,927 4879%
ВіЕс Банк 0,845 0,994 54%
Банк Український Капітал 0,840 0,708 536%
Львів 0,784 0,060 8%
БМ Банк 0,771 0,396 34%
А-Банк 0,738 0,049 7%
Банк Інвестицій та Заощаджень 0,667 0,485 266%
Полтава-Банк 0,521 0,101 24%
Юнекс Банк 0,487 0,333 216%
Кристалбанк 0,449 0,355 378%
Кредитвестбанк 0,388 0,185 91%
Кредит Оптима 0,306 0,306 -
Айбокс Банк 0,301 0,278 1209%
Центр 0,293 0,019 6%
АП Банк 0,266 0,082 45%
Асвіо Банк 0,263 0,664 72%
Скай Банк 0,245 0,175 250%
Альтбанк 0,193 0,193 -
КІБ 0,174 0,095 35%
БТА Банк 0,158 0,0479 75%
Земельний Капітал 0,152 0,136 850%
Сітібанк 0,114 0,046 29%
МІБ 0,109 0,054 33%
Експрес-Банк 0,103 0,046 81%
ПФБ 0,101 0,005 5%
ПІБ 0,093 0,047 102%
МетаБанк 0,073 0,005 7%
Полікомбанк 0,068 0,037 119%
Банк Богуслав 0,067 0,114 63%
Апекс-Банк 0,058 0,36 164%
Акордбанк 0,049 0,49 -
Український Банк Реконструкції та Розвитку 0,045 0,18 67%
Банк Січ 0,043 1,909 98%
СЕБ Корпоративний 0,032 0,032 -
РВС 0,024 0,070 74%
Кредит Європа 0,018 0,017 1700%
Розрахунковий Центр 0,018 0,006 50%
Банк Грант 0,015 0,015 -
Кліринговий Дім 0,015 0,060 80%
Дойче Банк 0,011 0,011 -
Банк Альянс 0,011 0,009 450%
ІНГ Банк 0 0 -
Банк Фамільний 0 0 -
Траст-Капітал 0 0 -
Банк 3/4 0 0 -
Фінансовий Партнер 0 0 -
Банк Авангард 0 0 -
Банк Портал 0 0 -
Європромбанк 0 4 100%

*банки розташовані за розміром витрат на рекламу та маркетинг за 9 місяців 2017 року — від більшого до меншого

Олекса Рябуха

Коментарі - 5

+
0
vitaliy17
vitaliy17
6 грудня 2017, 10:19
#
«Если в начале 2017 года Альфа рекламировал займы с «верхней планкой» в 100 000 грн, то с весны лимит поднялся в три раза — до 300 000 грн»

Рекламма, рекламма. рекламма! Вы попробуйте взять хотябы 20-30 тысяч. Алфабанк попросит у вас даже анализы крови и всего отсального, и после откажет.

В другом очень крупном банке сказали, хорошо, но ставка ~110% годовых, брать будете?

Наилучший вариант сейчас кредитка привата с возобновляемым кредитныи лимитом о оплатой частями. Их мгновенная рассрочка ~36% годовых.

Никого не интересует ипотека под 18-20%. Кредиты наличкой заполонили всё, ибо маржа чудовищная.
+
0
mary27
mary27
6 грудня 2017, 11:51
#
''попробуйте взять хотябы 20-30 тысяч. Алфабанк попросит у вас даже анализы крови и всего отсального, и после откажет.


В другом очень крупном банке сказали, хорошо, но ставка ~110% годовых, брать будете?''
​​​​​​​Совершенно неудивительно, учитывая риск невозврата.
+
0
mary27
mary27
6 грудня 2017, 11:49
#
''Так, Укрбудинвестбанк за этот период потратил на рекламу 946 000 грн. По сравнению с тем же периодом прошлого года рост просто невероятный: на 927 000 грн или 4897%. Главный профиль этого банка — инвестиции в строительство.''
Впервые слышу о таком.
Вторая ''Аркада''?
+
+23
Qwerty1999
Qwerty1999
6 грудня 2017, 12:32
#
На удивление, просматривается прямая связь между увеличением рекламных бюджетов банков и притоком клиентов.

Неужели большинство клиентов тупо ведётся на рекламу, а изучать тарифы и читать условия обслуживания
начинает только после подписания договора с банком.

Печалька…
+
0
mary27
mary27
6 грудня 2017, 12:46
#
Этонорма.jpg
Щоб залишити коментар, потрібно увійти або зареєструватися