В трійку кращих, на думку користувачів, банків, знову повернувся державний Ощадбанк. Приватбанк піднявся в Народному рейтингу на два рядки.
Народний рейтинг у грудні: держбанки зміцнюють позиції
«Мінфін» підготував огляд про перестановки у Народному рейтингу в грудні і зібрав найцікавіші відгуки користувачів про банки.
Сильні лідери
Перше місце у Народному утримує monobank, який залишається лідером вже більше року. За ним слідує Альфа-Банк Україна.
В останній місяць зими удача знову посміхнулася Ощадбанку — він піднявся з 4 на 3 сходинку, витіснивши з топ-3 Таскомбанк Сергія Тігіпка.
Поліпшили свої позиції в Народному і дві інших фінустанови: Кредобанк піднявся з 8 на 6 місце, а Приватбанк, який довго перебував на передостанньому, 19-му рядку, піднявся на 17-ту позицію.
Нагадаємо, що у Народний рейтинг потрапляють тільки ті банки, про які клієнти залишили на «Мінфіні» 100 і більше підтверджених відгуків. Зараз таких налічується 20.
Рейтинг формується на базі оцінок, які ставлять фінустановам читачі «Мінфіну». Кількість балів, які присвоюють банкам користувачі, відображає їхню думку про рівень сервісу в тому чи іншому закладі і не має відношення до фінансових показників.
Детальніше з методикою підготовки Народного рейтингу можна ознайомитися тут.
На що скаржилися клієнти банків у грудні
Будь-який читач сайту може не тільки розповісти про свою проблему, але і залишити на «Мінфіні» заявку на її вирішення. Вона буде перенаправлена в банк і, цілком ймовірно, фінустанова відреагує на скаргу. Адже кожна вирішена проблема дає банкам додаткові бали, а, отже, підвищує їх місце в рейтингу.
У грудні читачі «Мінфіну» залишили на сайті 274 такі заявки. Фінустанови вирішили 80 проблем клієнтів.
Найбільшу активність проявив Приватбанк: за грудень його клієнти поскаржилися 84 рази. Банк встиг розглянути 29 заявок.
В числі лідерів також Ощадбанк і Альфа-Банк, кожен з яких відреагував на 12 скарг клієнтів. Але у Альфи показник виявився кращим — банк встиг розглянути кожну третю заявку (всього у грудні їх було 37). А ось Ощадбанк зміг «розрулити» лише кожну п'яту проблему. У грудні на держбанк поскаржилося 66 клієнтів.
В кінці року користувачі скаржилися на необґрунтовані відсотки за кредитом і загадкову комісію з переказу грошей з-за кордону. Ділилися труднощами при отриманні валюти з власного рахунку, а також скаржилися на зайву бюрократію — у банках лютують відділи фінмоніторингу.
«Мінфін» обрав найцікавіші відгуки. Сподіваємося, що вони будуть корисні нашим читачам.
Читайте також: Кращий відгук грудня: Нюанси безкоштовної карти в британських фунтах від ПУМБу
«Моя прелесть»: як зняти долари з рахунку в Альфа-Банку
Автор відгуку під ніком mike123 отримував дохід як ФОП. Крім того, він заробляв на інвестиціях в ОВДП. На зароблені гроші він купував долари через додаток Альфа-Банку. Неприємності почалися, коли mike123 спробував зняти американську валюту з поточного рахунку.
«Мне надоело, что $18 тыс. лежат в Альфе на текущем счете под 0.2% годовых уже несколько месяцев. И я решил найти им более разумное применение — переложить в Ощад под 2%», — розповідає він.
На перший погляд, дріб'язкова справа: просиш в касі видати готівку, і гроші у тебе в кишені. Але не так сталося, як гадалося. Менеджер у відділенні влаштувала mike123 справжній допит. Мовляв, навіщо ви нам гроші переказували, навіщо зараз виводите, чому тримали саме в нашому банку і взагалі покажіть документи.
В обов'язковому пакеті документів виявилося ні багато, ні мало: податкова декларація, договори з контрагентами, довідка про сплату податків, договір з брокером.
«Пока Альфа-Банк месяцами бесплатно пользовался моими деньгами — и они приходили, а не уходили — никого ничего не волновало», — пише користувач. За його словами, йому раніше не ставили в банку таких запитань, хоча були операції на значно більші суми.
Клієнт Альфа-Банку все ж прийшов до відділення з цілою пачкою документів. Співробітники їх відсканували і пообіцяли, що фінмоніторинг відповість через годину. Вердикт отримав на наступний день — Альфа-Банк всі долари не видасть, тому що операція з виплати купонного доходу від ОВДП є непрозорою.
«Эту часть долларов на сумму, полученную от брокера, мне предложили обратно им продать или вывести их по безналу», — ділиться mike123. У продовження цієї дивовижної історії запросили ще більший список документів.
Альфа-Банк досі не вирішив проблему. Автор відгуку зізнається: «Буду теперь искать банк, для которого человек с легальными доходами под 200 тыс. грн в месяц — не проблема, а желанный клиент».
Читайте також: Народний рейтинг у листопаді: місяць Приватбанку
Стопами monobank: роумінг і збій сервера
Досвід іншого користувача — Віталія — може стати корисним для мандрівників.
Віталій — клієнт monobank, і він нещодавно побував за кордоном. Сталося так, що роумінг в мобільному телефоні був відключений, і апарат не бачив мобільну мережу. Автопереведення часового поясу теж було неактивним.
«Приезжаю в отель, надо заплатить за номер. И тут сюрприз: платеж отклонен. Хотя уже не раз платил картой в разных странах. На всякий случай повторил попытку — результат тот же. Благо, была карта местного банка, заплатил ею за один день», — пише Віталій.
Вже у номері він відкрив додаток monobank. Причина скасування операції — оплата за кордоном. «Телефон не видит мобильной сети и, наверное, приложение monobank не знает, что я уже не в Украине», — прийшов до висновку клієнт. Він переставив sim-карту, включив автокорекцію часового поясу — і все запрацювало.
Служба підтримки мобільного банку підтвердила, що monobank, дійсно, визначає, де ви знаходитесь, завдяки платежам через термінал і розташуванню вашого смартфона з GPS. Таку опцію можна активувати в додатку.
Але система не завжди працює бездоганно.
Як легко вилетіти з грейс-періоду
Chajnik — власник кредитної карти Форвард Банку. Автор відгуку уважно ознайомився з умовами отримання кредиту. Тому вважав, що про зайві витрати і високі відсотки можна забути.
Всі просто, як двічі два. Розрахунковий період триває місяць. Дата відкриття рахунку вважається початком першого періоду. Кожен наступний розрахунковий період у новому місяці стартує з тієї дати, коли був відкритий рахунок.
Але клієнт звернув увагу: якщо дата закінчення розрахункового періоду припадає на святковий, неробочий, вихідний день, погасити кредит можна в перший робочий день після того.
Користувач під ніком Chajnik відкрив рахунок 25 числа, виходячи з цього, він платив гроші щомісяця 24 числа. Таким чином, кредитна картка залишалася в грейс-період (безкоштовному) та відсотки за використання кредитних коштів нараховувалися за ставкою 0.001%.
Яким же було його здивування, коли плата за кредит різко зросла. Він копнув глибше і знайшов проблему. Завдяки випискам йому вдалося знайти два спірних моменти.
По-перше, програма не враховує умову щодо перенесення закінчення розрахункового періоду на перший робочий день. «Особенно показательна выписка за август, где день окончания погашения кредита не только выходной, но и праздничный, поэтому первый рабочий день- вторник 27-е. В строке «Дата оплаты» должно стоять «до 28», но по-прежнему стоит — «до 25», — каже клієнт Форвард Банку.
По-друге, мінімальний платіж може включати 6 складових. 5 з них можна оплачувати, як вказує рядок «Дата оплати», в останній день розрахункового періоду. Але одна складова — «Плата за обслуговування кредитної заборгованості» — повинна бути оплачена в передостанній день розрахункового періоду. «Так что существующая форма выписки может ввести клиента в заблуждение и, вероятно, ее следует изменить», — ділиться думками користувач.
Автор відгуку під ніком Chajnik підтвердив, що банк вже вирішив його питання — на картку перевели гроші для погашення нарахованої заборгованості. Незважаючи на це, він просить банк прийняти до уваги його побажання про роботу програми з кредитами.
Відкривай депозит і отримуй бонус від «Мінфіну» до основної ставки
Гроші загубилися в дорозі
Клієнт ПУМБу під ніком zap7 розповів, як намагався знайти оптимальний спосіб для перерахування грошей з Великобританії в Україну. На жаль, пошуки не мали успіху.
Вибір zap7 прийшовся на карту ПУМБу. Порівнявши умови банку з пропозиціями конкурентів, клієнт подумав, що знайшов ідеальний варіант: безкоштовний випуск карти, безкоштовне відкриття рахунку та його обслуговування, жодних комісій на «вході» і «виході» коштів.
«Счет открывается в английских фунтах. И я могу два раза в месяц снять наличными английский фунт через кассу банка без комиссии», — поділився користувач.
Крім того, до банківського рахунку можна прив'язати іншу карту. Ця «фішка» здалася дуже зручною автору відгуку. Він на той момент працював у Великобританії і розраховував, що гроші, перераховані з-за кордону, буде знімати його дружина.
Нібито безкоштовна додаткова карта обійшлася zap7 в 50 грн. Начебто дріб'язкова сума. До того ж, договір з банком вже був підписаний. Щоб розвіяти сумніви щодо безкоштовності інших послуг, обережний клієнт ПУМБу вирішив для початку переказати невелику суму і зняти її в касі банку.
Автор відгуку відправив 205 фунтів: 5 фунтів — незнижуваний залишок, а 200 були призначені для того, щоб зняти їх з рахунку. Згідно з умовами банку, комісію за відправлення сплачує відправник коштів, а за отримання — одержувач. В даному випадку вийшло, що це одна і та ж особа.
«На следующий день приходит сообщение — вам зашли деньги в сумме 192.03 GBP. Где-то по пути потерялись 12.97 GBP. Тут же делаю запрос в свой Английский банк и получаю отчет — отправлено 205 фунтов, сумма комиссии (не важно). Все это в виде стэйтмента (официального отчета) со всеми деталями», — розповідає клієнт.
zap7 зателефонував на гарячу лінію ПУМБу, щоб з'ясувати, куди зникли гроші. У відповідь — чекайте 14 днів.
Коли нетерплячий користувач прийшов у банк, там спробували у всьому звинуватити відправника грошей і порадили зателефонувати у британський банк, щоб прояснити ситуацію.
Автор відгуку негайно повідомив про те, що він і є відправник. Коли показав офіційний звіт про операції з усіма деталями, аргументи менеджера закінчилися. Начальника відділення на місці не виявилося.
Інцидент стався ще у жовтні. Але користувач під ніком zap7 досі чекає відповіді на свої питання. Банк пообіцяв перевірити, що сталося. Але результати перевірки залишилися таємницею.
«Украденная сумма действительно смешная и не стоит внимания, но если бы я перечислил не 205, а 20500 фунтов? Исчезло бы 1297. А это уже существенно», — резюмує потерпілий.
Читайте також: Привіт, 2020! Як змінився «Мінфін» за останній рік
«Кручу-верчу, заплутати хочу»
Курйозний випадок стався з witex. Він відкрив валютний депозит в Ощадбанку на суму $20 тис. і через кілька днів довідався, що банк знизив депозитну ставку без його відома.
Автор відгуку розповів, що обрав програму «Мій пенсійний депозит» від Ощадбанку зі ставкою 4,5% річних. Перші два дні все було в порядку, але на третій день, заглянувши в Ощад24, він помітив, що ставка раптом знизилася до 4,25%.
Роздратований вкладник зателефонував на гарячу лінію і почув у відповідь, що відсотки за депозитом залишилися колишніми. Вирішив піти у відділення. Там співробітники банку спокійно заявили, що ставка дійсно впала на 0,25%.
Зрозумілої відповіді, на якій підставі змінили ставку за депозитом після укладення договору, witex не отримав. «Дорогий Ощадбанк, якщо ми живемо за законами України, то маємо знати, що договір депозиту і його істотні умови змінюються за згодою сторін. В іншому випадку — можуть бути розірвані», — відстоює законні права клієнт Ощадбанку.
Автор відгуку продовжує чекати вирішення проблеми. Банк пообіцяв перевірити ситуацію.
Отримати карту ПУМБу «МожуВсе» можуть не всі
Клієнт, зареєстрований як ohisego, розповів історію про те, як намагався отримати кредитну карту ПУМБу. Дивні перевірки і витрачений даремно час, а в результаті — відмова банку. Про все по порядку.
За словами автора відгуку, йому припала до душі кредитна карта ПУМБу. У нього була хороша кредитна історія і він вирішив зателефонувати в банк. Там його запевнили, що бажаний кредитний ліміт попередньо схвалений і призначили зустріч у відділенні.
Клієнт прийшов наступного дня, приніс паспорт та ідентифікаційний код, відповів на всі стандартні питання про роботу та інше, підписав документи. Йому повідомили, що кредит схвалений, і видали карту, але остаточне рішення ще потрібно почекати.
На руках фізична карта і двічі «схвалений» кредитний ліміт. Але, як би дивно не було, менеджер через два дні говорить по телефону, що контактні дані близьких людей чомусь не годяться. Пізніше виявилося, що їм навіть ніхто не телефонував.
Другий похід у відділення увінчався повторною бюрократичною процедурою з документами. І знову очікування. Тільки через два дні прийшло sms-повідомлення з відмовою.
Користувач під ніком ohisego стверджує, що не має претензій до банку, адже той має право прийняти будь-яке рішення на свій розсуд. Але питання — навіщо проводити стільки фізичних операцій і вводити клієнтів в оману, залишається відкритим.
«Девушка позже еще раз перезвонила, чтобы уточнить, что по заявке пришел отказ, и документы будут уничтожены. Я поверил ей на слово и надеюсь, что потом не окажется, что у меня в ПУМБе есть непогашенный кредит», — пише автор відгуку.
Діліться відгуками про ваш банк: автор кращого відгуку місяця отримає 5 000 гривень від «Мінфіну»
Світлана Тартасюк
Коментарі - 9
«Опыт другого пользователя — Виталия — может стать полезным для путешественников.
Виталий — клиент monobank, и он недавно побывал за границей. Случилось так, что роуминг в мобильном телефоне был отключен, и аппарат не видел мобильную сеть. Автоперевод часового пояса тоже был неактивным.»
Ну и чем этот опыт может быть полезным — неужели только как показательный пример
неумения пользоваться всем функционалом приложения Монобанк или
желанием сэкономить на услугах мобильной связи в роуминге.
А ведь всё намного проще и прозаичнее…
Планируете выезжать за пределы Украины и жаба давит оплачивать мобильную связь в роуминге — перед посадкой
в самолёт (поезд, автобус или автомобиль) убедитесь в наличии интернета и зайдите в приложение Монобанк,
в меню «Настройка безопасности» деактивируйте (отключите) функцию «Отклонять платежи, если страна не совпадает».
А по факту — не надо всё сваливать на Монобанк и придумывать сказки
о сбоях серверов — просто включайте мозги хоть иногда.
о сбоях серверов — просто включайте мозги хоть иногда.
Стоя на ресепшене и видя отказы в оплате не всегда легко сообразить «кто виноват»: конечно же первая мысль что это банк, а не я :)
Я там в комментариях позже отписался что проблема была в выключенном роуминге и как следствие отсутствии инета, и как следствие Монобанк не знает что я уже за границей поскольку приложение в телефоне не может банку об этом сообщить. Достаточно было подключиться хотя бы к вайфаю в аэропорту или уже в гостинице и проблема решилась сама собой. Ну или отключить блокировку по стране, хотя я (точнее моя параноя) как раз считаю её полезной.
Обычно я симки переставляю ещё в самолете, но в тот раз почему-то поленился, думал в гостинице будет удобней.
Претензии не столько к вам, сколько к Минфину…
Ведь в процессе обсуждения отзыва стало понятно, что это не баг приложения Монобанк
и не сбой серверов а просто такая полезная фишка, которую можно как включать так и отключать.
Редакция Минфина могла бы придумать более приближенные к реальной действительности заголовки.
««Мне надоело, что $18 тыс. лежат в Альфе на текущем счете под 0.2% годовых уже несколько месяцев. И я решил найти им более разумное применение — переложить в Ощад под 2%», — рассказывает он.»
В своё время тоже столкнулся с аналогичной проблемой — перед покупкой квартиры
необходимо было снять с валютных счетов в нескольких банках все доступные для снятия средства.
Сам склонялся к тому, чтобы лишний раз не общаться с финмониторингом разных банков да ещё и через посредников.
Умные люди посоветовали снимать валюту в пределах до 150 тысяч гривен в эквиваленте в одном банке в один банковский день и не парить мозги ни себе ни сотрудникам банков.
Так оно и вышло — ежедневно снимал с текущих счетов сумму в размере$5500 — потратил рабочую неделю на такое счастье, но ни разу не пришлось ничего и никому доказывать.
Иногда лучше сделать всё медленнее и надёжнее…
Возможно мой небольшой положительный опыт кому-то поможет решить свои вопросы,
а не упереться в глухую стену банковского финмониторинга.
Ведь оцениваются не просто голоса за и против, а отзывы которые описывают реальные плюсы и минусы.
У лидера, к слову, тоже много негативных отзывов. Но многие написаны так что ими будь они на бумаге только в туалете пользоваться. При том что вполне возможно что проблема у автора отзыва была реальной, но если только брызгать эмоциями как это часто происходит — отзыв падает в корзину непринятых.