Мінфін - Курси валют України

Встановити
8 січня 2020, 15:05

Найкращий відгук грудня: Нюанси безкоштовної картки в британських фунтах від ПУМБу

Редакція «Мінфіну» визначила найкращий відгук місяця. Його автор отримає 5 тис. грн.

Банки, переказ грошей, комісія, відкрити рахунок, випуск карти, відділення банку, гаряча лінія
фото: time.kz

Приз дістався клієнтові ПУМБу під ніком zap7. У своєму відгуку він розповів, як намагався знайти оптимальний спосіб для перерахування грошей із Великобританії в Україну. На жаль, пошуки не увінчалися успіхом.

Можливо, його досвід стане корисним і іншим користувачам «Мінфіну».

Безкоштовний «сир»

Вибір zap7 упав на карту ПУМБу. Порівнявши умови банку з пропозиціями конкурентів, клієнт подумав, що знайшов ідеальний варіант: безкоштовний випуск карти, безкоштовне відкриття рахунку та його обслуговування, жодних комісій на «вході» і «виході» коштів.

«Рахунок відкривається в англійських фунтах. І я можу два рази на місяць зняти готівкою англійський фунт через касу банку без комісії», — поділився користувач.

Крім того, до банківського рахунку можна прив'язати іншу карту. Ця «фішка» здалася дуже зручною автору відгуку. Він на той момент працював у Великобританії і розраховував, що гроші, перераховані з-за кордону, буде знімати його дружина.

Нібито безкоштовна додаткова картка обійшлася zap7 в 50 грн. Наче дріб'язкова сума. До того ж, договір із банком вже був підписаний. Щоб розвіяти сумніви щодо безкоштовності інших послуг, обережний клієнт ПУМБу вирішив спочатку переказати невелику суму і зняти її в касі банку.

Читайте також: Народний рейтинг у листопаді: місяць Приватбанку

Гроші загубилися в дорозі

Автор відгуку відправив 205 фунтів: 5 фунтів — незнижуваний залишок, а 200 були призначені для того, щоб зняти їх з рахунку. Згідно з умовами банку, комісію за відправлення сплачує відправник коштів, а за отримання — одержувач. В даному випадку вийшло, що це одна і та ж особа.

«На наступний день приходить повідомлення — вам зайшли гроші в сумі 192.03 GBP. Десь в дорозі загубилися 12.97 GBP. Тут же роблю запит в свій Англійський банк і отримую звіт — відправлено 205 фунтів, сума комісії (не важливо). Все це у вигляді стэйтмента (офіційного звіту) з усіма деталями», — розповідає клієнт.

zap7 подзвонив на гарячу лінію ПУМБу, щоб з'ясувати, куди зникли гроші. У відповідь — чекайте 14 днів.

Коли нетерплячий користувач прийшов в банк, там спробували у всьому звинуватити відправника грошей і порадили зателефонувати у британський банк, щоб прояснити ситуацію.

Автор відгуку негайно повідомив про те, що він і є відправник. Коли показав офіційний звіт про операції із усіма деталями, аргументи менеджера закінчилися. Начальника відділення на місці не виявилося.

Інцидент трапився ще у жовтні. Але користувач під ніком zap7 досі чекає відповіді на свої запитання. Банк пообіцяв перевірити, що сталося. Але результати перевірки залишилися таємницею.

«Викрадена сума дійсно смішна і не варта уваги, але якщо б я перерахував 205, а 20500 фунтів? Зникло б 1297. А це вже суттєво», — резюмує потерпілий.

Читайте також: Привіт, 2020! Як змінився «Мінфін» за останній рік

Як стати учасником програми «Кращий відгук місяця«

  • Зареєструватися на сайті «Мінфін».
  • Залишити реальний відгук, який стосується обслуговування в діючому банку.
  • Наші модератори перевірять його на достовірність.
  • Відгук візьме участь у відборі на звання кращого.

Більше про правила конкурсу на кращий відгук місяця читайте тут.

Автор:
Світлана Тартасюк
Журналіст Світлана Тартасюк
Пише на теми: Банки та банківські продукти, нерухомість, ринок праці, бізнес, фінанси, інвестиції

Коментарі - 18

+
+26
AleksandrBank
AleksandrBank
8 січня 2020, 15:22
#
Осторожность хорошая штука, перед тем как перекидывать крупную сумму лучше проверить на мелкой, чтобы не пролететь.
+
0
yarg
yarg
8 січня 2020, 16:06
#
«Тут же делаю запрос в свой Английский банк и получаю отчет — отправлено 205 фунтов, сумма комиссии (не важно).»

точно не важно ? 
по опыту - там эти 12.97 GBP и сидят. Комиссия банка-отправителя.
+
+27
Apologet
Apologet
8 січня 2020, 16:53
#
Банком «ОТПРАВЛЕНО 205 фунтов» (©). Комиссия «неважно», поскольку её Клиент оплатил и отношения к «ОТПРАВЛЕННЫМ 205 ф.» она не имеет. Так понятнее?
+
+56
yarg
yarg
8 січня 2020, 16:56
#
Нет, не понятнее.
клиент в англии мог заплатить комиссию сверх 205 фунтов, а английский банк мог взять и еще комиссию из суммы перевода.
Я бы сказал — это стандартная практика, порождающая кучу проблем, недоразумений и разбирательств. говорю как человек, участвовавший в них :)
По хорошему — нужно запросить у банка получателя копию свифтовки — в ней обычно все видно. Кто снял, и сколько.
+
+42
Італій .
Італій .
8 січня 2020, 17:10
#
а английский банк мог взять и еще комиссию из суммы перевода.

Если бы было так ето было бы указано в стейтменте. Для лучшего понимая было бы хорошо если бы автор отзыва дал больше информации о SWIFT-переводе: какой именно тип оплаты был примененем - SHA, BEN или OUR.

То что в украинских банках персонал тотально некомпетентет не удивительно, потому он и не смогли рассказать автору в чем же именно проблема. Возможно там SHA и проблемы нет вообще, никто ничего не крал.
+
0
Італій .
Італій .
8 січня 2020, 17:16
#
По хорошему — нужно запросить у банка получателя копию свифтовки — в ней обычно все видно. Кто снял, и сколько.

Пардон, не дочитал до конца, тут уже все сказано.
+
+30
AleksandrBank
AleksandrBank
8 січня 2020, 17:38
#
Обычно расшифровка Свифт платежа решает проблему, кто и как деньги переганял и где взяли комиссию.
+
+15
Melkart
Melkart
8 січня 2020, 17:20
#
Скоріше за все проблема в іншому - подвійній конвертації. Валюти розрахунку платіжної системи - долар або ойро. Відповідно фунти відправника спочатку конвертнулися у долар або ойро, а потім ще раз вже у фунти. Відтак клієнт двічі попав на подвійну конвертацію плюс ще мабуть на комісію при цьому.
+
0
AleksandrBank
AleksandrBank
8 січня 2020, 17:39
#
В расшифровке это видно, если запросит - то увидит проблему.
+
0
Andrey M
Andrey M
8 січня 2020, 17:41
#
Я теж схиляюся до думки, що банк-кореспондент у ПУМБа не тот, звідки клієнтв відправляв кошти. І скоріш за все, кошти йшли з подвійною конвертацію через кор рахунок у доларах, що призвело до подвійної конвертації фунт-долар-фунт і втрати коштів на ці операції.
+
0
Qwerty1999
Qwerty1999
8 січня 2020, 18:09
#
А может тут всплывает конвертация из-за базовой валюты МПС — доллар или евро.
Ведь коррсчет ПУМБа в GBP открыт в одном из банков Лондона — значит конвертация при зачислении на этот коррсчет должна в теории отсутствовать.
+
0
Vladyslav Konyshev
Vladyslav Konyshev
8 січня 2020, 19:09
#
Есть нюанс. ПУМБ открывает карты в UAH, USD, EUR, RUB, GBP . И наивно полагать что если вы тратите RUB или GBP (или зачисляет их на карту, т.е. проводите транзакцию по номеру карты ) открытые в этих валютах в банке ПУМБ то не будет никаких доп.  ПОТЕРЬ. Как показывает практика происходит двойная конвертация в валюту ПЛАТЕЖНОЙ СИСТЕМЫ (СКОРЕЕ ВСЕГО ЧЕРЕЗ ДОЛЛАР) НОНСЕНС но ФАКТ
+
0
Ski11
Ski11
9 січня 2020, 8:39
#
Существуют три виды комиссии за осуществление переводов по системе Swift:
BEN – оплата всех комиссий производится из суммы перевода. Сумма перевода, которая придет получателю, будет меньше отправляемой суммы, поскольку из перевода вычитаются комиссии всех задействованных банков.


OUR – оплата всех комиссий производится за счет отправителя, перевод приходит получателю в полном объеме. А средства для оплаты комиссий списываются со счета отправителя, сверх суммы перевода.


SHA – оплата комиссий производится совместно, отправитель перевода оплачивает комиссии своего банка, а комиссии остальных банков оплачиваются за счет получателя (вычитаются из суммы перевода). Сумма перевода, которая придет получателю, будет меньше отправляемой суммы, поскольку из перевода вычитаются комиссии банков.
Я так понимаю клиентом был выбран тип комиссии SHA, поэтому эму и пришла сумма перевода меньше отправлено (перевод идёт через банки посредники которые и взымают комиссии).
Только не понятно почему эту информацию не смогли предоставить автору отзыва в ПУМБе
+
+15
yarg
yarg
9 січня 2020, 9:33
#
На самом деле все сложнее. может я какие- то детали уже и забыл, но OUR не гарантирует что получателю дойдет чистая сумма. есть « гарантированный OUR». Но о нем вообще мало кто знает. Но так или иначе- думаю что дело в комиссии. А вот почему банк не обьяснил- хз. может клиент у банка и не спрашивал толком. зашел на отделение, повозмущался- и ушел жалобы писать.
+
0
Італій .
Італій .
12 січня 2020, 12:27
#
Вот наверное за это и не любят Свифт: отправляешь одну сумму, а приходит другая и хрен его поймешь почему и кто снял «стружку».
+
0
yarg
yarg
12 січня 2020, 12:58
#
Разобратся всегда можно - в этом и прелесть свифта.  Было бы желание.
+
0
Васян Васькин
Васян Васькин
11 січня 2020, 15:15
#
Чем закончилось ? Потерянные фунты нашлись ?
+
0
kingcity
kingcity
11 січня 2020, 23:01
#
Щодо додаткової карти і 50 грн. за її оформлення - автору «кращого»  відгуку, як і журналістам Мінфіну, радив би перш ніж писати дурниці, ознайомитись з тарифами на обслуговування. Якщо мова йде про «всеКарту» (я так розумію, що власне її мав на увазі автор), то варто подивитись на пункт 2.1.12  підрозділу 2.1 розділу 2  Тарифів АТ «ПУМБ» на обслуговування фізичних осіб. І чомусь автор не пред`явив претензій англійському банку, який відправляв переказ і міг би попередити клієнта про можливі комісії при здійсненні SWIFT переказу. Автор вважав за краще і простіше облити брудом український банк і його працівників, ніж розібратись у проблемі і здійснивши це,отримав звання «автора кращого відгуку місяця» і грошовий приз. Браво, редакція Мінфіну !
Щоб залишити коментар, потрібно увійти або зареєструватися