Multi від Мінфін
(8,9K+)
Оформи кредит — виграй iPhone 16 Pro Max!
Встановити
15 квітня 2026, 7:10

Податок на OLX: скільки доведеться платити за продаж речей та здачу в оренду квартир

Днями ухвалили у першому читанні та прийняли за основу законопроєкт про запровадження так званого податку на OLХ (№ 15111-д). Це вже друга спроба провести його через парламент. Після того, як ВР провалила урядовий варіант, депутати підготували свій — альтернативний, і саме його підтримали в сесійній залі. На відміну від проєкту авторства Кабміну, він не містить найскандальніших норм, наприклад, про реєстрацію спецрахунків та розкриття банківської таємниці. Але головне нововведення — стягування податку з продажу через цифрові платформи — залишилося. «Мінфін» розбирався, як українці його платитимуть.

Нагадаємо, раніше Рада провалила аналогічний законопроєкт, після чого Кабмін зареєстрував у парламенті новий варіант документа. Він йшов у пакеті з проєктами, які українська влада зобов'язалася прийняти в оновленому меморандумі з МВФ — про військовий збір після скасування військового стану та про оподаткування закордонних посилок вартістю до 150 євро (законопроєкт про військовий збір у розмірі 5% протягом трьох років після війни вже прийнятий і підписаний Президентом, проєкт щодо посилок поки що перебуває на розгляді профільного комітету).

Правила пом'якшили: як платитимемо податок на OLX

В урядовому законопроєкті про податок на продаж із цифрових платформ передбачалося чимало норм, які жорстко критикували й депутати, й експерти.

Зокрема, був пункт про те, що приватні особи, навіть якщо вони проводили через цифрові платформи менше 30 угод на рік на суму до 2 тисяч євро (це неоподатковуваний поріг), мали включати отримані доходи до щорічних податкових декларацій та сплачувати 18% ПДФО. Крім того, неоподатковувані продажі до 2 тисяч євро на рік стосувалися тільки товарів і не поширювалися на послуги. Отже, якби проєкт прийняли в такому вигляді, здавання через цифрові майданчики в оренду нерухомості, ремонти, клінінг тощо оподатковувалися б із першої гривні.

Продавці, які реалізують товари на понад 2 тисячі євро на рік, за задумом Кабміну, мали відкривати спеціальні банківські рахунки та сплачувати податки за пільговою ставкою в 5%. Але до цих рахунків отримувала б доступ податкова служба. У профільній спільноті відразу заявили, що готується, по суті, скасування банківської таємниці.

Законопроєкт від Кабміну експерти вважали непрохідним — за попередніми оцінками, голосів «за» під час його голосування навряд чи вистачило б.

Одночасно до профільного комітету почали надходити альтернативні проєкти. Один із них — № 15111-д (його подали Данило Гетьманцев, Ярослав Железняк, Олександр Сова та Андрій Мотовиловець) — у результаті було схвалено комітетом і включено до порядку денного.

«Це доопрацьований текст, який ми значно змінили. Зараз він не стосується вживаних речей, немає спецрахунків та доступу до банківської таємниці. Це гарна ініціатива, і я із задоволенням її підтримав. А до другого читання ще доопрацюємо», — написав у своєму Телеграм Ярослав Железняк, перший заступник голови Комітету ВР із питань фінансів , податкової та митної політики, і один із авторів законопроєкту.

Ось основні положення законопроєкту, який ВР ухвалила у першому читанні:

можливість сплачувати пільгову ставку 5% отримали самозайняті громадяни та фізособи-підприємці (якщо продажі через цифрові платформи відрізняються від офіційно зареєстрованого виду діяльності). «Тобто мова йде про продаж підприємцем особистих речей. Це хороша ініціатива, якої у проєкті від Кабміну не було», — пояснив «Мінфіну» голова громадської організації SAVEФОП Сергій Доротич.

Встановлюється норма про «неоподатковуваний поріг» — 30 операцій на рік на суму до 2 тисяч євро на рік. За таких параметрів продажів оператори цифрових платформ не передаватимуть дані про продавців до податкових органів.

Загалом не враховуватимуть уживані речі, тільки нові. Тобто реалізація вживаних товарів не є предметом законодавчого регулювання.

Фізособам, які реалізують через цифрові платформи товарів та послуг на суму менше 834 розмірів мінімальної зарплати (близько 7,2 млн гривень), не потрібно буде подавати декларацію про доходи. Натомість, фіскальна служба сама визначатиме податкові зобов'язання, якщо знайде підстави для цього. Податкове повідомлення подаватиметься до липня наступного року (за аналогією до виставлення податків на нерухомість або землю). Платити треба буде за пільговою ставкою — 5% плюс військовий збір.

«Ми чули, що у підсумковій версії закону можуть ще й знизити для продажу через цифрові платформи розмір військового збору — до 1%, замість стандартних 5%. Якщо це реалізують, нові умови оподаткування будуть набагато кращими за поточні. Адже у чинному варіанті Податкового кодексу прописано, що будь-які доходи українців оподатковуються за ставкою 18% плюс військовий збір (всього — 23%); інша річ, що під час продажу через цифрові платформи ці податки зараз фактично не стягуються через складне адміністрування», — каже Доротич.

Продавцям не потрібно буде відкривати спеціальні рахунки у банках. Немає також норми про обов'язок фінустанов надавати дані про рахунки на запит податкових органів.

Оператори цифрових платформ визначені як податкові агенти. Вони повинні будуть стати на облік у податкових органах, ідентифікувати продавців та подавати щорічні звіти до фіскальної служби.

Новий закон набуде чинності з 1 січня 2027 року. Але, з огляду на те, що податкова виставлятиме рахунки за підсумками звітного року, платити податки українцям доведеться лише з 2028 року.

Однакові правила для OLX та Airbnb, але є нюанси

Ухвалений у першому читанні законопроєкт значно м'якший, ніж скандальний урядовий варіант «податку на OLX», — вважає Ігор Ясько, керуючий партнер адвокатського об'єднання «Юридична компанія WINNER».

«Ідея не в тому, щоб „обкласти податком бабусю, яка раз на рік продає пальто“, а в тому, щоб легалізувати тих, хто давно веде бізнес через маркетплейси, таксі та кур'єрські сервіси, але при цьому формально залишається простою фізособою», — пояснив Ясько.

За його словами, Україна імплементує європейські правила DAC7: платформи, на кшталт OLX, Bolt, Uklon, Uber, Glovo, Airbnb, повинні збирати та передавати до податкової інформацію про доходи своїх користувачів, і ці дані використовуватимуться під час міжнародного обміну інформацією. «Для фізосіб, які заробляють через цифрові платформи, запроваджується пільгова ставка ПДФО — 5%, замість 18%. Але тільки після перевищення певного річного доходу (орієнтир — 2 тисячі євро), щоб убезпечити дрібний епізодичний продаж побутових речей», — зазначив Ігор Ясько.

Він уточнив «Мінфіну»: для звичайних користувачів ключове — разовий, некомерційний продаж особистих речей у межах невеликих сум не стає об'єктом нового податкового навантаження.

У той же час, якщо людина системно здає житло через той же Airbnb, або щодня їздить як кур'єр, торгує новими товарами через маркетплейси, то з ухваленням нового закону приховати такий дохід буде складніше. Платформа або сама утримуватиме податки, або її звітність стане для фіскальної служби приводом вимагати сплати 5%, або «звичайних» 18%, якщо зареєстровані ФОП/юрособа.

Щодо фізосіб-підприємців та компаній, то для них правила оподаткування загалом не змінюються — єдиний податок, ПДВ та податок на прибуток залишаються такими самими. «Принципова новація для бізнесу інша: обороти, які проходять через цифрові платформи, стануть прозорими, і „продаж повз касу“ або дроблення бізнесу на велику кількість фізосіб в онлайн буде значно складніше пояснити податковій службі», — каже Ігор Ясько.

Зазначимо, що формально, зарахувавши цифрові платформи до податкових агентів, Рада не робить розмежування на юрисдикцію маркетплейсів. Тобто ці правила мають поширюватись і на вітчизняний OLX, і на іноземний Airbnb.

Але Головне науково-експертне управління ВР у своїх зауваженнях до проєкту зазначає, що він не містить підсумкового механізму регулювання — не передбачено інструментів впливу на операторів-нерезидентів платформ, якщо вони не виконуватимуть нових правил. Зокрема, йдеться про платформи тих країн, із якими Україна не має договорів про взаємну адміністративну допомогу у податкових справах. Тобто на практиці іноземні платформи можуть і не передавати дані щодо українських продавців нашій податковій службі.

У Головному науково-експертному управлінні ВР також звертають увагу на те, що міжнародний обмін інформацією включатиме і персональні дані українців, на що парламент має надати окремий дозвіл. «На нашу думку, ВР України мала б надаватися згода на обов'язковість такого міжнародного договору для України», — йдеться у коментарі експертів.

Щодо самих цифрових платформ, то вони поки що особливих проблем для своєї роботи через нові податкові ініціативи не бачать.

Як пояснили «Мінфіну» у пресофісі OLX, для них найважливіше, що у згаданому законопроєкті передбачено норму про те, що дохід від продажів до 2 тисяч євро не оподатковується, немає вимоги щодо обов'язкового відкриття спеціальних рахунків та норми про розкриття банківської таємниці.

Проєкт передбачає для таких платформ, як OLX, функцію податкового агента. Що це означає на практиці? — Платформа розраховуватиме, утримуватиме та перераховуватиме податки за користувачів, їм не потрібно буде робити це самостійно.

«Ми розуміємо, що це новий процес, який вплине на роботу платформи. Тому нам важливо мати достатньо часу на підготовку, а також чітке розуміння вимог до реалізації цієї функції. Найголовніше — суттєвих змін тут і зараз не буде. Закон набуде чинності не раніше 2027 року, а нові правила стосуватимуться лише тих, хто проводить понад 30 продажів на рік або продає товарів на суму понад 2 тисячі євро», — сказали «Мінфіну» в пресофісі OLX.

Ігор Ясько додав, що проєкт поки що пройшов лише перше читання і до другого його текст ще можуть відкоригувати, зокрема, уточнити поріг неоподатковуваного доходу, остаточні правила для вживаних речей, механізм податкового агентування платформ. Ярослав Железняк дав зрозуміти, що погіршувати умови для українців не планується. Навпаки, можуть бути нові послаблення, щоправда, які саме, нардеп не уточнив.

«Але вектор зрозумілий вже зараз — держава переходить від „сліпої зони“ онлайн-економіки до моделі, де цифрові платформи стають „очима“ та „руками“ податкової, а компроміс у вигляді пільгової ставки податку 5% має стимулювати самозайнятих громадян вийти з тіні», — каже Ясько.

Що буде з цінниками

Скільки доведеться платити, якщо, наприклад, ви здаєте через цифрову платформу квартиру за 15 тисяч гривень на місяць? За рік ваш дохід становитиме 180 тисяч гривень, тобто більше «неоподатковуваних 2 тисяч євро». Податок 5% із цієї суми — 9 тисяч гривень. Не виключено, що продавці можуть спробувати закласти додаткові витрати до цінника для орендарів, — кажуть рієлтори. На тій же квартирі за 15 тисяч це становитиме приблизно плюс 750 гривень на місяць. Але реалізувати такі плани власники житла зможуть лише, якщо дозволятиме ринкова ситуація, тобто на житло буде достатній попит.

Те саме стосується практично всіх товарів та послуг, що реалізуються через цифрові платформи, — продавці можуть спробувати закласти нові податки до цінника, але не факт, що це пройде.

Існує також ймовірність, що частина продавців підуть у тінь. Наприклад, намагатимуться здавати ті ж квартири не через оголошення на цифрових майданчиках, а за допомогою «сарафанного радіо». Втім, як вважають опитані «Мінфіном» експерти, така тенденція навряд чи стане масовою.

Автор:
Людмила Каплун
Кореспондент Людмила Каплун
Пише на теми: Компанії та ринки

Коментарі - 55

+
0
Три літри
Три літри
15 квітня 2026, 7:37
#
Зокрема, був пункт про те, що приватні особи, навіть якщо вони проводили через цифрові платформи менше 30 угод на рік на суму до 2 тисяч євро (це неоподатковуваний поріг), мали включати отримані доходи до щорічних податкових декларацій та сплачувати 18% ПДФО

Сумно бачити що фінансові журналісти критикують діючу норму законодавства і подають її як щось нове що погіршує
умови😟

Отже, якби проєкт прийняли в такому вигляді, здавання через цифрові майданчики в оренду нерухомості, ремонти, клінінг тощо оподатковувалися б із першої гривні.Люлмила, може тобі не розповідали батьки то розповім я.

Зі своєї зарплати ти платиш податки з першої гривні. Зі свого доходу підприємці (що платять податки з обороту) платять податок з першої гривні. Компанії так само платять податок з першої гривні. Це звичайна норма як України так і більшості країн.

Є країни де є ліміт суми з якої податок не береться, наприклад Велика Британія. Але ми мешкаємо не в Британії.
+
+96
BigBend
BigBend
15 квітня 2026, 9:46
#
До чого тут те, що хтось з чогось платитить з першої гривні? Мова про продаж речей, за які вже заплатили податок.
+
0
Три літри
Три літри
15 квітня 2026, 18:51
#
Мова про продаж речей з яких ніякі податки не платились.

До слова в України перелік речей з яких платиться податок невеликий: дорогі автівки в перши п’ять років, житло якщо воно велике та земля. Все. З шкарпеток, смартфонів податки не платяться.

Ну і зауважу що податок з автівок, житла та землі не є податком на дохід, а в новині та нормах закону до яких я апелюю — мова саме про податок з доходу. Як ти собі уявляєш сплату податку з доходу під час купівлі шкарпеток чи ксяомі — де тут взагалі дохід коли це витрата?
+
0
matroskin
matroskin
20 квітня 2026, 0:19
#
Колись давно…в часи коли Вас ще не забанили як Віталія, Ви тижнями жваво мені доказували, що продавши донькин велосипед на олх, я маю йти в податкову й платити податок, а тут тепер оце таке… :)
+
+15
Три літри
Три літри
15 квітня 2026, 7:46
#
можливість сплачувати пільгову ставку 5% отримали самозайняті громадяни та фізособи-підприємці

Якби Людмила хоч раз в житті читала податковий кодекс то знала б що зараз абсолютно всі громодяни мають сплачувати 5% з доходу отриманого від продажу рухомого майна, а саме це є основним товаром що продається на ОЛХ.

І це не пільга, це просто одна з стандартних ставок податку.
+
+66
Унилий Бетменцев
Унилий Бетменцев
15 квітня 2026, 10:13
#
В чому суть ваших постійних апеляцій до відірваних від світу й реалій норм, які сама ж податкова не в стані виконувати?
+
+15
Три літри
Три літри
15 квітня 2026, 18:43
#
Норми мають виконувати платники податків, а не податкова.
Ти ж не станеш гвалтувати жінок на вулиці лише тому що поруч немає поліцейського, правильно? То чому з податками має буті інакше і податкова має змусити тебе зробити те що ти і так мав би робити?
+
+15
Унилий Бетменцев
Унилий Бетменцев
15 квітня 2026, 22:02
#
Якщо ти перейдеш порожню дорогу о 3-й ночі на червоне світло — ти побіжиш здаватись в поліцію наступного дня?
+
0
Три літри
Три літри
15 квітня 2026, 23:03
#
Ні, я просто буду стояти і чекати колі увімкнеться зелене, на червоне не їжджу навіть вночі, навіть якщо я один на кілька кілометрів.
+
+15
Fuzzy
Fuzzy
15 квітня 2026, 14:59
#
Вибачаюся, «всі громодяни мають сплачувати 5% з доходу отриманого від продажу рухомого майна» — це де такий закон? я продав рухомк майно — автівку, раз на рік — скільки маю сплатити податків?
аби когось образити, шановний?
+
0
Три літри
Три літри
15 квітня 2026, 18:45
#
Ну то прочитай закон!

Для автівок є окреме правило -- дохід від продажу одної автівки оподатковується за ставкою 0%.

Кого я образив? Хіба що самовпевнених дурнів.
+
+15
Fuzzy
Fuzzy
15 квітня 2026, 22:29
#
Дуже вдячний Вам за пораду. дякуючи VladimirVG почитав. свої думки відписав нижче.
+
0
Три літри
Три літри
15 квітня 2026, 23:08
#
Чудово. Щиро радий що ви прочитали закон і знайшли цю норму.

Окреме питання подобається вона чи ні. Але важливо коли експерті в ЗМІ хоча б знають про її існування, а не як вийшло у Людмили яка мабуть на базі звичайного уявлення про «як треба» чомусь вирішила що зараз податку з доходу на ОЛХ не треба платити взагалі.
+
0
Три літри
Три літри
15 квітня 2026, 7:48
#
Що буде з цінниками

Скільки доведеться платити, якщо, наприклад, ви здаєте через цифрову платформу квартиру за 15 тисяч гривень на місяць? За рік ваш дохід становитиме 180 тисяч гривень, тобто більше «неоподатковуваних 2 тисяч євро». Податок 5% із цієї суми — 9 тисяч гривень. Не виключено, що продавці можуть спробувати закласти додаткові витрати до цінника для орендарів, — кажуть рієлтори.


Тобто ціни на аренду впадуть бо зараз треба платити 18%🤣

Те саме стосується практично всіх товарів та послуг, що реалізуються через цифрові платформи, — продавці можуть спробувати закласти нові податки до цінника, але не факт, що це пройде.

Людмила, я б на твоєму місці шукав нову роботу. Бо не знати о податки треба платити і зараз може тільки абсолютно непр годна до фінансової аналітики людина.
+
+15
BigBend
BigBend
15 квітня 2026, 9:50
#
Ні, зараз не треба платити 18%, тобто ціни на квартири в черговий раз зростуть, а це навантаження впаде на людей, які вимушені знімати, бо навіть квартиру не можуть купити.
+
0
Три літри
Три літри
15 квітня 2026, 18:40
#
Ні, зараз як раз треба платити і 18% податку на дохід, і 5% військового збору -- сумарно 23%.
+
+6
BigBend
BigBend
15 квітня 2026, 20:31
#
Тобі треба — ти і плати. Мені, припустимо, не треба.
+
+6
Три літри
Три літри
15 квітня 2026, 21:17
#
В законі немає виключення для людині з нікнеймом BigBend
+
+86
BigBend
BigBend
15 квітня 2026, 21:42
#
Закон нікого не цікавить вже, в законі немає дозволу закрити чоловіків на п’ять років в країні.
+
+6
Три літри
Три літри
15 квітня 2026, 21:50
#
Ну якщо тебе закон не цікавить — кажи за себе
+
+30
Перший Потужний
Перший Потужний
16 квітня 2026, 8:43
#
Трилітровий, заспокойся, чого ти баталію проти усіх тут розвів) Ну ти ж розумієш, що в Україні закони далеко не завжди на практиці працюють, ну не будемо вдягати окуляри рожеві, це реалії, це може подобатися, а може не подобатися, але факт залишається фактом, люди які бачать як депутати і чиновники гребуть мільйони і не виконують закони, теж не хочуть виконувати закони, ну це так працює, немає сенсу щось пояснювати.

Ти хочеш по європейському, що як написано в законі, так і в реальності, в Україні так ніколи не було і не буде, бо в Європі якщо якийсь корупційний скандал — то одразу людина йде у відставку, а в Україні одразу виїжджає закордон, сприйми це нормально, ти намагаєшся українців навчити бути європейцями, а більшість ніколи ними не стане (щоб ти не чіплявся до слова «європейці», мається на увазі Євросоюз, а не європейську територіальність Євразії), бо більшість українців дивляться на те чи виконують закони депутати і посадовці, а ті не виконують, так от потім петро українець сидить і думає, а навіщо йому щось там на папері виконувати, якщо чиновники цього ж не роблять, все від цього йде і концепція «почни з себе» в реальному житті не працює в Україні.

Можеш прийняти реальність, а можеш продовжувати баталію проти усіх, тільки сенсу сильно від цієї баталії твоєї немає, ти так не зміниш людей.
+
0
Три літри
Три літри
16 квітня 2026, 8:51
#
Я взагалі то дискутував з Людмилою.

https://minfin.com.ua/ua/2026/04/15/171808214/#com4835980

Якщо комусь подобається держава маленьких міндічів де всі кладуть болт на закон, не платять податки та рушають на червоне — це скоріш вони воюють проти всіх хто податки платить і чекає зелене світло. Заперечення є?
+
+75
neverice
neverice
15 квітня 2026, 9:28
#
Не дуже зрозуміло, який взагалі сенс з цим податком на ОЛХ. Абсолютна більшість продавців з хоч якимись оборотами і так ФОПи. Ще й чеки в посилку кладуть. Більше того — знайти продавця «не фопа» на промі, розетці, епіцентрі майже нереально.
А ринок послуг, типу будівельників, це не врегулює, бо немає ціни і факту продажу через платформу. Це просто оголошення. Аналогічно з квартирами, запчастинами, обладнанням та іншим, що купляється через «менеджера».
Тож, податок таки націлений саме на ОЛХ та «домашніх підприємців» з оборотами 10 тис грн на місяць.
+
+86
BigBend
BigBend
15 квітня 2026, 9:51
#
Вони самі не знають, де взяти гроші, ось і хапаються за все підряд.
+
0
Перший Потужний
Перший Потужний
16 квітня 2026, 8:45
#
Так і є, бо якщо припиняться надходження від партнерів, то не буде що розпилювати і на що продовжувати війнушку, тоді доведеться домовлятися про щось з кацапами, а умови так і так будуть погані, бо 4 роки корупції витікають в погані умови на полі бою і за столом перемовин.
+
0
Три літри
Три літри
15 квітня 2026, 16:17
#
Сенс — щоб люди платити податки як це і передбачено законом. Бо зараз вони масово ухиляются від сплати. Що звісно не заважає їх розповідати про міндічей, хоча вони самі всі міндічі.
+
+45
neverice
neverice
15 квітня 2026, 17:32
#
Треба ж враховувати адміністративне навантаження, доцільність та соціальний ефект. Якщо вже йти «на принцип», то податок на ОЛХ програє по всім трьом параметрам відносно інших проблем з оподаткуванням, про які всі ми чудово знаємо.
Та сама історія з посилками. Дає зниження економічної активності з мінімальним, або від'ємним надходженням до бюджету. Бо гроші мають крутитись. І враховуючи ПДВ «на все» — кожна неоподаткована гривня все одно десь витратиться і принесе ПДВ (ті самі 20%). Тому до певної межі давити податками банально не вигідно економічно.
+
0
Три літри
Три літри
15 квітня 2026, 18:37
#
Яку навантаження? Навантаження дорівнює 0 бо цей податок платник розраховує сам, Податкова не робить перевірку розрахунків і не звіряє це зі звитамі яки надсилає платник бо звітів немає взагалі.


Немає ніякого «податку на ОЛХ».

Він не може програти бо не можна порівняти податок на дохід з податком на дохід — це все один і той самий податок. Ти його платиш зі своєї зарплати, з продажу другого (за рік) автомобіля чи дому, з депозитів (з відсотків по депозитах). Кому програє сплата податку з зарплати?
+
0
Перший Потужний
Перший Потужний
16 квітня 2026, 8:46
#
Трилітровий, ну, скільки таких міндічей знали українці за всю історію України? Чому ти не можеш ніяк зрозуміти, що на фоні всіх цих міндічей, люди думають «а чим я гірший, якщо йому можна красти і не платити, чому я маю платити ««по закону»»? В Україні діє телефонне право, а не демократія, свобода слова і права людини, останні чотири роки це вже всьому світу добре показали завдяки твіттеру (х) і телеграму.
+
0
Три літри
Три літри
16 квітня 2026, 8:55
#
Скільки? Який відсоток ці міндічі станоалять від нормальних людей?
+
+15
VladimirVG
VladimirVG
15 квітня 2026, 10:14
#
«Адже у чинному варіанті Податкового кодексу прописано, що будь-які доходи українців оподатковуються за ставкою 18% плюс військовий збір (всього — 23%); інша річ, що під час продажу через цифрові платформи ці податки зараз фактично не стягуються через складне адміністрування», — каже Доротич…"
Не знаю, хто такий пан Доротич, але він або відверто бреше або не знає предмету, який коментує, що в обох випадках погано (як і для ресурсу з гучною назовю «Мінфін», який цю маячню пише в кожній статті на цю тему). Податок на продаж вживаних речей і зараз, і 10 років тому — 5% + військовий збір (окрім транспорту та нерухомості, для яких прописані окремі норми в ПКУ).
+
+26
Fuzzy
Fuzzy
15 квітня 2026, 15:05
#
Підкажіть, будь ласка, який закон регламентує податок у 5% за спорадичнй продаж власних вживаних речей (немає ознак підприємницької діяльності)
буду дуже вдячний за інформацію, сам знайти не зміг
+
+15
VladimirVG
VladimirVG
15 квітня 2026, 15:53
#
Податковий кодекс України.
Стаття 173.1. Дохід платника податку від продажу (обміну) об'єкта рухомого майна протягом звітного податкового року оподатковується за ставкою, визначеною в пункті 167.2 статті 167 цього Кодексу.
Далі дивимось, що написано в статті 167.2:
Стаття 167.2. Ставка податку становить 5 відсотків бази оподаткування у випадках, прямо визначених цим розділом.
+
+15
Fuzzy
Fuzzy
15 квітня 2026, 16:26
#
Дякую, подивився. так, «173.1. Дохід від продажу (обміну) об'єкта рухомого майна (крім легкових автомобілів, мотоциклів, мопедів) визначається виходячи з ціни, зазначеної у договорі купівлі-продажу (міни), але не нижче оціночної вартості цього об'єкта, визначеної згідно із законом.»
згоден, що прямо не вказано, що старі кеди не підлягають, бо маразм при їх продажу укладати договір та якимось чином оцілювати згідно з законом, але можна інтерпретувати. тоді новий закон має пояснити, що ліміт є 2К еврів
+
+15
Три літри
Три літри
15 квітня 2026, 16:18
#
Податки не стягуються, податки сплачуються.
+
+26
Gazzbut
Gazzbut
15 квітня 2026, 13:46
#
Онлифпнс сделают налоговім агентом?
+
+107
Мордехай Шнеерсоненко
Мордехай Шнеерсоненко
15 квітня 2026, 14:01
#
Зато Миндич не платят никаких налогов у него все хорошо, в отличие от рабов гоев.
+
+15
bosyak
bosyak
15 квітня 2026, 14:58
#
Смерть і податки невідворотні :)
+
0
Перший Потужний
Перший Потужний
16 квітня 2026, 8:55
#
Для рабів гоєв?
+
0
bosyak
bosyak
16 квітня 2026, 21:18
#
Для всіх, рано чи пізно.
+
+30
Перший Потужний
Перший Потужний
16 квітня 2026, 8:57
#
Це як на тій картинці, де чотири гобліни з тцк з автоматами, в броніках, в касках, стоять біля бусіка і пакують одного цивільного і гобліни кажуть цивільному:
-Краще смерть героя, а не наша! Ти будеш воювати замість нас! Іди воюй, ухилянт!
+
0
Три літри
Три літри
17 квітня 2026, 6:19
#
Перший потужний викид кацапської пропаганди
+
0
Serge55
Serge55
17 квітня 2026, 8:32
#
Не справа держави обмежувати бізнеса самозайнятих, бо вони сама найкраща частина людства. Усі самозайняті фізособи подають декларації і платять податки, державі не треба контролювати скільки мішків картоплі продала умовна «бабуся», «бабуся» заповнює декларацію навіть якщо продала 1 мішок картоплі і або 1 штуку чогось б\у через дошку оголошень. Для податкової є єдиний критерій це отримання «бабусею» прибутків. А яка ставка і який технічний механізм-це в вже давно винайшли на Заході.
+
0
Три літри
Три літри
17 квітня 2026, 13:36
#
Держава не обмежує їх бізнес, держава хоче щоб вони сплачували податки так само як це робиш ти. Але якщо тобі подобається жити в країни міндічей де хитродупі бізнесюки не платять податки працюючи в чорну … не скигли що в такій країни жити погано
+
+15
bosyak
bosyak
17 квітня 2026, 17:37
#
Держава має збирати податки виключно з доходів. Нема доходу=немає податку. Керуйте так що б були доходи, ні, то скорочуйте видатки.
+
+15
bosyak
bosyak
17 квітня 2026, 18:52
#
Причому навіть не з доходів, а з прибутку. Якщо я працюю і отримую зарплату, то маю поновлювати свої трудові ресурси (харчування, лікування і відпочинок). Відповідно за результатами року я повинен мати змогу повернути собі частину сплачених податків. Як в сша.
+
0
Три літри
Три літри
17 квітня 2026, 22:41
#
Наявністю в людини доходів керує сама людина. Щоб платити податок не з доходу, а с прибутку людина реєструєтся як підпріємець, регулярно звітує про доходи та видатки і тоді має МОЖЛІВІСТЬ і право платити податок з прибутку. Який в людини прибуток як вона отримує зарплату, ану спробуй порахувати.

А порада людіни скорочувати видатки на своє проживання тотожні тій анекдотічній фразі королеві про тістечка ;)
+
0
bosyak
bosyak
18 квітня 2026, 8:12
#
ФОП сплачує з доходу. Юрік на спрощенці сплачує з доходу (обороту). «спробуй порахувати» — зберігаєте всі чеки — в кінці року пред’являєте податковій. Все що не покрито чеками — прибуток. Я ж кажу — як в сша. Заодно і чорний ринок помре. Те саме про аренду квартир.
+
+15
bosyak
bosyak
18 квітня 2026, 8:21
#
Ну, а податок на нерухомість то взагалі середньовіччя. Тоді суверен тобі давав безкоштовно землю з селянами, а ти мав платити йому податок, і нести службу у війську. Якщо землю ти придбав — то який податок? Вона ж твоя.
+
0
Три літри
Три літри
18 квітня 2026, 12:32
#
Так, платить з доходу якщо обрав ЄДИНИЙ ПОДАТОК який придуманий саме для того щоб дрібні підприємці не вели всю цю складну бухгалтерію обліку витрат і доходів. Але ФОП може працювати і на ЗАГАЛЬНІЙ системі оподаткування сплачуючи податок з прибутку.

А взагалі то дивно: ти хотів щоб всі платили податок з прибутку, навіть ті хто отримує зарплату. А тепер раптом чогось згадав про ФОПів на єдиному.
+
0
bosyak
bosyak
18 квітня 2026, 13:51
#
Про фопів згадали Ви, запропонувавши стати підприємцем і сплачувати з прибутку. Я Вас поправив…

Я писав про інше, податок з доходу не враховує витрат понесених для отримання цього доходу. Шо не є справедливим.
+
0
Три літри
Три літри
18 квітня 2026, 14:23
#
Я згадав про підприємців, а не про ФОП на ЄП. Нащо ви перетворюєте нашу щ вами дискусію на незрозуміло що?

Звичайній людині наxyц не треба вести бухгалтерію з обліком купленої і зʼїденої цибулі щоб потім це віднести на витрати і звітувати про прибуток. Бо звичайна людина нізащо в житті не захоче щоб держава знала про те що людина робить. Сама ця тема «податку на ОЛХ» є кричущім підтвердженням цього: навіть спроба вести автоматизований облік доходів лише від продажів на ОЛХ вже сприймається як порушення прав. А ви пропонуєте щоб ВСІ, а не тільки ті хто продають на ОЛХ, підраховували і потім звітували державі про свої доходи і витрати.
+
+15
bosyak
bosyak
18 квітня 2026, 16:38
#
Як можно стати підприємцем окрім як фопом? Ніяк.
Що до підрахунку — спитайте європейця або американця… Зберігають всі чеки і в кінці року надають податковій-отримують повернення переплачених податків.

Якщо ліньки рахувати — не рахуйте, тоді з доходу. Якщо не ліньки тоді з прибутку.
+
0
Три літри
Три літри
18 квітня 2026, 18:19
#
За американців не знаю, не заглиблювався. Європейці які не є підриємцями, а є звичайними найманими працівниками ци можливо займаются якоюсь пасивною діяльністью — як і українці платять податок з доходу, а не з прибутку.

Ми тут в Україні в 1991 році нічого не вигадували, ми стали користуватись тією ж системою яка була в совку. Але і совок її не вигадував, а просто перейняв те що було в інших країнах. До слова було це ще задовго до совка бо податок з доходу це щось що вигадали мабуть ще у стародавньому Римі чи Єгипті.
+
+15
bosyak
bosyak
18 квітня 2026, 20:39
#
Я Вам написав як в ЄС і в США. Всі свої витрати списують з податку. Податки у нас це мавпування с західних практик але без розуміння сутності.
Щоб залишити коментар, потрібно увійти або зареєструватися