Ціни на поліси обов'язкового страхування автоцивільної відповідальності власників наземних транспортних засобів («автоцивілка», ОСЦПВ) після набуття чинності нового закону з 1 січня 2025 року зросли в середньому від 70% до 100%. Про це свідчать дані опитування страхових компаній, передає Інтерфакс-Україна.
«Автоцивілка» зросла: Страховики підвищили вартість полісів на 70-100%

►Читайте «Мінфін» в Instagram: головні новини про інвестиції та фінанси
Які цінники виставили страховики
У НАСК «Оранта» повідомили, що вартість «автоцивілки» як у компанії, так і загалом на ринку зросла в середньому на 80−90% порівняно з попереднім роком. Однак, якщо врахувати поліси з нульовою франшизою, то підвищення страхових платежів становить приблизно 50%.
У СК «Європейський страховий альянс» вартість «автоцивілки» збільшилася від 70% до 110% і визначається залежно від типу автомобіля та місця реєстрації (проживання) власника транспортного засобу.
У СК VUSO це зростання становило 80−100%, що зумовлено вагомими змінами в умовах страхування, зокрема значним підвищенням страхових лімітів на виплати потерпілим.
Читайте також: Нова «автоцивілка»: що зміниться для автовласників та страховиків з 1 січня 2025 року
В СК «Експрес Страхування» зазначили, що вартість їхніх полісів «автоцивілки» зросла в середньому на 70−75%, що зумовлено новими вимогами законодавства, які передбачають збільшення страхових сум за життям і здоров'ям — з 320 тис. до 500 тис. грн, за майном — зі 160 тис. грн до 250 тис. грн, скасування врахування зносу для ремонту авто, франшизи та ліміту за європротоколом.
Що стосується середньої ціни на цю страховку, то в СК «Експрес Страхування» для легкових авто з об'ємом двигуна до 1600 куб. см ціна полісів «автоцивілки» коливається в межах 2200−5600 грн.
У СК ARX вартість «автоцивілки» для автомобіля В1 1988 року випуску, Київ, вік власника 50−55 років, становить 3 243 грн (мінімальна), а для автомобіля В4 2020 року випуску, Київ, вік власника 18−22 років, — 12 771 грн (максимальна).
Згідно з даними СК VUSO, у них середня вартість поліса «автоцивілки» на сьогодні становить близько 4000 грн. Щодо мінімальної ціни, то вона становить 500 грн для транспортного засобу типу «мотоцикл» і 50 000 грн — для автобуса, зареєстрованого в Києві.
Що впливає на вартість
Відповідаючи на запитання, що найбільше впливає на ціну, всі компанії зазначили, що це:
- тип транспортного засобу (легкове авто, електрокар, вантажний, автобус тощо),
- його підтип (об'єм двигуна, вантажопідйомність),
- сфера використання (надання платних послуг з перевезення чи ні),
- термін дії договору страхування,
- чи має страхувальник право на пільгу.
Окрім того, важливим фактором є регіон експлуатації транспортного засобу: в містах з високою інтенсивністю дорожнього руху, таких як Київ, премії значно вищі, ніж у більш спокійних регіонах.
Також зараз страховики почали більш активно враховувати вік і стаж водіїв, допущених до керування транспортом, характер експлуатації авто.
Коментарі - 46
Так от найдорожчій поліс тоді продавався на hotline.finance и коштував 3003₴. Це точна сума взята з моїх записів. Зараз цей поліс продаєтся … за 3834₴. Це при тому що тоді в жовтні я брав вартість поліса с максимальною франшизою, а зараз франшизи вже не має.
https://0x0.st/8o3p.png
Тоді в жовтні на полісі теж ціна була нижче: 2136₴
Тобто здорожчання склало 61%, можеш перевірити на калькуляторі.
Зараз пропорція співідношення цін зберігаєтся, а як видно з сум навіть здорожчання на 60% не всюди є. Якщо ти завжди купуєш на одному сайті і не вмієш шукати — ну я не дивуюсь. Хай вже дружина шукає сама, думає в неї це вийде краще.
пише мені генератор капіталюційної маячні :D
єдина радикальні відмінність — поки що пропозицій дуже мало, хоча це я просто поверхнево глянув, може ще не всі компанії просохли після старого нового року
Бо згідно нових правил, якщо не помиляюсь, це суттево впливає на ціну. Майже як в штатах.
«
Ubezpieczenie OC wykupione w Polsce zachowuje ważność i działa na takich samych zasadach, jak w kraju, na terytorium wszystkich krajów członkowskich Unii Europejskiej, a także w niektórych europejskich krajach nienależących do UE.
«
Якщо ми в рамках асоціації дійдемо до підписання якихось додаткових умов які так само поширять дію українського поліса на теріторію всього ЄС — то будемо мати ті ж умови що і поляки.
От только дійсно чи нам це треба? Це автоматом зробить українські поліси набагато дорожчими бо страхові мають покривати ризики на рівні з будь-якими компаніями з ЄС.
Стаття 126. Керування транспортним засобом особою, яка не має відповідних документів на право керування таким транспортним засобом або не пред’явила їх для перевірки, або стосовно якої встановлено тимчасове обмеження у праві керування транспортними засобами
Керування транспортним засобом особою, яка не має при собі або не пред’явила у спосіб, який дає можливість поліцейському прочитати та зафіксувати дані, що містяться в посвідченні водія відповідної категорії, реєстраційному документі на транспортний засіб, а також полісі (договорі) обов’язкового страхування цивільно-правової відповідальності власників наземних транспортних засобів (страхового сертифіката «Зелена картка»), або не пред’явила електронне посвідчення водія та електронне свідоцтво про реєстрацію транспортного засобу, чинний внутрішній електронний договір зазначеного виду обов’язкового страхування у візуальній формі страхового поліса, а також інших документів, передбачених законодавством, —
тягне за собою накладення штрафу в розмірі двадцяти п’яти неоподатковуваних мінімумів доходів громадян.
Заплатить штраф за отсутствие страхового полиса выходит: 25×17=425 грн., да и то, в том случае, если остановит полицейский патруль. У водителей теперь есть выбор, либо оставаться «законопослушным» и платить страховку, которая больше суммы штрафа в 10 и более раз, либо платить штрафы, пока не выйдешь на сумму страховки. Если не нарушать ПДД, то патруль вряд ли остановит.
Тепер патруль має право зупинити просто для перевірки поліса, навіть якщо ПДР не порушені.
Зміни діють з 1 січня 2025 року. Сьогодні 16 січня 2025 року.
1. Поліцейський може зупиняти транспортні засоби у разі:
1) якщо водій порушив Правила дорожнього руху;
2) якщо є очевидні ознаки, що свідчать про технічну несправність транспортного засобу;
3) якщо є інформація, що свідчить про причетність водія або пасажирів транспортного засобу до вчинення дорожньо-транспортної пригоди, кримінального чи адміністративного правопорушення, або якщо є інформація, що свідчить про те, що транспортний засіб чи вантаж можуть бути об'єктом чи знаряддям учинення дорожньо-транспортної пригоди, кримінального чи адміністративного правопорушення;
4) якщо транспортний засіб перебуває в розшуку;
5) якщо необхідно здійснити опитування водія чи пасажирів про обставини вчинення дорожньо-транспортної пригоди, кримінального чи адміністративного правопорушення, свідками якого вони є або могли бути;
7) якщо уповноважений орган державної влади прийняв рішення про обмеження чи заборону руху;
8) якщо спосіб закріплення вантажу на транспортному засобі створює небезпеку для інших учасників дорожнього руху;
9) порушення порядку визначення і використання на транспортному засобі спеціальних світлових або звукових сигнальних пристроїв;
10) якщо зупинка транспортного засобу, який зареєстрований в іншій країні, здійснюється з метою виявлення його передачі у володіння, користування або розпорядження особам, які не ввозили такий транспортний засіб на митну територію України або не поміщували в митний режим транзиту;
11) якщо є наявна інформація, яка свідчить про те, що водій або пасажир транспортного засобу є особою, яка самовільно залишила місце для утримання військовополонених.
1) якщо є інформація, що свідчить про порушення власником транспортного засобу митних правил, виявлені митними органами відповідно до Митного кодексу України, а саме: порушення строків тимчасового ввезення та/або переміщення в митному режимі транзиту іншого транспортного засобу особистого користування, використання такого транспортного засобу для цілей підприємницької діяльності та/або отримання доходів в Україні, розкомплектування чи передачу у володіння, користування або розпорядження такого транспортного засобу особам, які не ввозили такий транспортний засіб на митну територію України або не поміщували в митний режим транзиту;
2) якщо є інформація, що свідчить про те, що транспортний засіб, який зареєстрований в іншій країні, не зареєстрований в Україні у встановлені законодавством строки чи перебуває на території України з порушенням строків тимчасового ввезення та/або переміщення в митному режимі транзиту, чи використовується для цілей підприємницької діяльності та/або отримання доходів в Україні, чи переданий у володіння, користування або розпорядження особам, які не ввозили такий транспортний засіб на митну територію України або не поміщували в митний режим транзиту.
3. Поліцейський зобов’язаний поінформувати водія про конкретну причину зупинення ним транспортного засобу з детальним описом підстави зупинки, визначеної у цій статті.
1. Перевірка наявності чинних договорів обов’язкового страхування цивільно-правової відповідальності здійснюється:
1) відповідними підрозділами Національної поліції України під час здійснення регулювання дорожнього руху та здійснення контролю за дотриманням Правил дорожнього руху його учасниками та за правомірністю експлуатації транспортних засобів на вулично-дорожній мережі (у тому числі з використанням працюючих в автоматичному режимі спеціальних технічних засобів та в режимі фотозйомки, відеозапису), а також під час оформлення документів щодо порушення Правил дорожнього руху та оформлення матеріалів дорожньо-транспортної пригоди;
Все це було в новинах ще десь з листопада. Здаєтся навіть тут на Мінфіні.
А отут мій улюблений авто-ПДР блогер, та один з викладачів на курсах в якого я навчався, пояснює за зміни
https://youtu.be/TYzj-b5TgRE?si=39JiVoTSHO12tQcd
Читаем —
АПАРАТ ВЕРХОВНОЇ РАДИ УКРАЇНИ Головне науково-експертне управління 01008, м.Київ-8, вул. М. Грушевського, 5, тел.:255−40−25, 255−45−01; факс: 255−41−86
ВИСНОВОК на проект Закону України «Про обов’язкове страхування цивільно-правової відповідальності власників наземних транспортних засобів»
Метою проекту … є «вдосконалення системи обов’язкового страхування цивільно-правової відповідальності власників наземних транспортних засобів (далі - ОСЦПВ), приведення норм законодавства щодо системи захисту потерпілих осіб у дорожньо-транспортних пригодах у відповідність із чинними положеннями Директиви 2009/103/ЄС, включаючи поступове збільшення страхових сум до розмірів, встановлених у країнах Європейського Союзу..
Вы что против …Европейского Выбора Украины??? О чем Указанно в Конституции Украины ст 85 пункт 5 —
…реалізації стратегічного курсу держави на набуття повноправного членства України в Європейському Союзі та в Організації Північноатлантичного договору…
Так чем вы не довольны? Властью? Какой? А может вы тоже считаете всех!!! депутатов …уродами. как пользователь под ником «bobmarle» ? Так идите это расскажите своим депутатам или тем которые за этот Закон голосовали. Или вы думаете что фракция «Европейская Солидарность» (БПП) голосовала против этого «безобразия»?
читаем «карточку» Закона — 21.05.2024 13:13:29
Поіменне голосування про проект Закону про обов’язкове страхування цивільно-правової відповідальності власників наземних транспортних засобів (№ 8300) — у другому читанні та в цілому За-294 Проти-0 Утрималось-17 Не голосувало-29
Ну и «любимая» оппозиция —
Фракція політичної партії «Європейська солідарність»
Кількість депутатів: 27
За:20 Проти:0 Утрималися:0 Не голосували:2 Відсутні:5
Фракція політичної партії «ГОЛОС»
Кількість депутатів: 20
За:14 Проти:0 Утрималися:0 Не голосували:1 Відсутні:5
Что, все понятно, «эксперты»? что ваши проблемы …никому не упирались!!!
Или кто-то еще не понял, что приход к власти Зеленского, это прямые последствия действий «порошенко и к»
Так что будете платить, а не будете платить -Суд, Исполнительное производство…
Чему я лично очень рад!!! (не понимаете через «голову». дойдет через «кошелек»), Это вам не на форумах «горлопанить».
Ты на выборы ходил? Ну и задавай вопрос тем кто подымал налоги! Назвать кто голосовал за это?
Называю —
04.12.2024 11:17:29
Поіменне голосування про проект Закону про внесення змін до Податкового кодексу України та деяких інших законодавчих актів щодо стимулювання розвитку цифрової економіки в Україні (№ 9319) — у другому читанні та в цілому
Фракція політичної партії «Європейська солідарність»
Кількість депутатів: 27
За:14 Проти:0 Утрималися:0 Не голосували:5 Відсутні:8
Ну думаю, может «железный» депутат железняк, более последователен в своей позиции…
Фракція політичної партії «ГОЛОС»
Кількість депутатів:19
За:9 Проти:0 Утрималися:0 Не голосували:1 Відсутні:9
Вот и задавай вопросы настоящим «патриотам»…
Я думаю тебе как «эксперту» все понятно?
Только пожалуйста конкретную ссылку на конкретный документ («карточку» Закона) и поименное голосование.
Так что примеры будут или нет? Нет?
Тогда понятно!