Міністри охорони довкілля 27 країн-членів Європейського Союзу погодили запровадження значно суворіших норм протидії змінам клімату, що дозволять цілком виключити викиди вуглекислого газу новими автомобілями до 2035 року. Про це повідомляє Deutsche Welle.
Країни ЄС погодили заборону продажу нових автівок з ДВЗ з 2035 року
►Підписуйтесь на сторінку «Мінфіна» у фейсбуці: головні фінансові новини
Що це означає
Домовленість передбачає зниження викидів CO2 на 100% для нових легкових автомобілів і фургонів до 2035 року, що фактично означає заборону на продаж у 27 країнах ЄС нових автомобілів на бензині чи дизельному паливі.
«Це кінець гри для двигуна внутрішнього згоряння у Європі», — йдеться у спільній заяві європейських урядовців.
Вони також переконані, що такий крок «покладе край владі нафтової промисловості над транспортом».
За словами заступника голови Європейської Комісії Франса Тіммерманса, нинішнє рішення — «великий крок до реалізації „Зеленого курсу“ ЄС».
Читайте також: Три сценарії заборони авто з ДВЗ в Україні: розпродаж, колапс, автокладовище
Ініціатором проєкту нинішнього рішення виступила Єврокомісія. Після досягнення компромісу відкривається вікно можливостей для перемовин Ради ЄС з Європейським парламентом, котрий ще має остаточно затвердити його та регламентувати деталі реалізації.
Загалом спільна компромісна угода спрямована на скорочення обсягів викидів парникових газів у ЄС вже у 2030 році на щонайменше 55% у порівнянні з 1990 роком, а не на раніше погоджені 40%.
Рішення міністрів захисту довкілля країн-членів ЄС про нові автомобілі з нульовим рівнем викидів з 2035 року різко розкритикувала німецька автомобільна промисловість.
Коментарі - 11
И инфраструктуру станций зарядки построить еще надо. Я уже молчу что для электросетей любая быстрая зарядка мощностью под 50−100 кВт — как серпом по тестикулам. А когда их много — так вообще ужас какой-то.
Про утилизацию аккумуляторов вообще молчу. Утилизация аккумуляторов с точки зрения экологии — аццкий ад. И отработанных технологий для литиевых еще физически нет.
Ну і перехід не відбудеться миттєво для всього автопарку. Це дуже-дуже плавний процес.
Але можна порахувати загальні потреби. 1 авто — 300 кВт-годин в місяць. Один енергоблок атомної станції — 1 ГВт = 720 ГВт-годин в місяць. Вистачить його на 2,4 млн авто. Тобто, на абсолютно ВСІ легкові авто в Україні достатньо лише 2 ГВт = 2 енергоблока. І це не рахуючи сонячну енергію, яку дуже дешево розвивати (і якої вже встановили на 7 ГВт тільки у нас).
І у нас в країні щось в районі 10-11 млн авто, а не 5, як ви пишете.
10−11 млн — це абсолютно весь зареєстрований транспорт, включно з вантажівками та автобусами. Чи ви справді думаєте, що у нас абсолютно кожна сімʼя має у власності авто? Та навіть якщо взагалі всі існуючі авто якимось чином перевести на електротягу — це всього 4 ГВт замість 2-х. Нагадаю, що от буквально на днях заявили, що ми можемо експортувати в ЄС до 2,5 ГВт вже зараз.
А тепер — найцікавіше. Вартість бензину в рік = 1.8 млн тонн * 40 грн = 72 млрд грн
Вартість електроенергії = 3375 ГВт-годин * 1,68 грн = 5,67 млрд грн.
Чистий профіт 66 млрд грн в рік, $2 млрд на імпорті бензину.
Тобто, до $6 млрд на імпорті всього палива для авто в рік. Непогано?
Для справки — вартість будівництва одного енергоблоку атомної АЕС — $10 млрд.
Плюс, електромобілі чудово сумісні з сонячною енергетикою. Мінімальна сонячна електростанція за $2000 дає можливість безкоштовно і абсолютно незалежно заряджатись більшу частину року (3 кВт, 3000 кВт годин в рік, на 20 тис км). А $2000 — це середня витрата на пальне в рік у ЄС.
Тобто, глобально для економіки вже за перший же рік 100% окупність.