Мінфін - Курси валют України

Встановити
30 червня 2022, 8:44

Країни ЄС погодили заборону продажу нових автівок з ДВЗ з 2035 року

Міністри охорони довкілля 27 країн-членів Європейського Союзу погодили запровадження значно суворіших норм протидії змінам клімату, що дозволять цілком виключити викиди вуглекислого газу новими автомобілями до 2035 року. Про це повідомляє Deutsche Welle.

Міністри охорони довкілля 27 країн-членів Європейського Союзу погодили запровадження значно суворіших норм протидії змінам клімату, що дозволять цілком виключити викиди вуглекислого газу новими автомобілями до 2035 року.
Фото: segodnya.ua

►Підписуйтесь на сторінку «Мінфіна» у фейсбуці: головні фінансові новини

Що це означає

Домовленість передбачає зниження викидів CO2 на 100% для нових легкових автомобілів і фургонів до 2035 року, що фактично означає заборону на продаж у 27 країнах ЄС нових автомобілів на бензині чи дизельному паливі.

«Це кінець гри для двигуна внутрішнього згоряння у Європі», — йдеться у спільній заяві європейських урядовців.

Вони також переконані, що такий крок «покладе край владі нафтової промисловості над транспортом».

За словами заступника голови Європейської Комісії Франса Тіммерманса, нинішнє рішення — «великий крок до реалізації „Зеленого курсу“ ЄС».

Читайте також: Три сценарії заборони авто з ДВЗ в Україні: розпродаж, колапс, автокладовище

Ініціатором проєкту нинішнього рішення виступила Єврокомісія. Після досягнення компромісу відкривається вікно можливостей для перемовин Ради ЄС з Європейським парламентом, котрий ще має остаточно затвердити його та регламентувати деталі реалізації.

Загалом спільна компромісна угода спрямована на скорочення обсягів викидів парникових газів у ЄС вже у 2030 році на щонайменше 55% у порівнянні з 1990 роком, а не на раніше погоджені 40%.

Рішення міністрів захисту довкілля країн-членів ЄС про нові автомобілі з нульовим рівнем викидів з 2035 року різко розкритикувала німецька автомобільна промисловість.

Коментарі - 11

+
0
BatonUA
BatonUA
30 червня 2022, 9:57
#
Давно пора. Ради экологии и против зажравшихся саудитов и русских
+
0
gorobezus
gorobezus
30 червня 2022, 11:27
#
Речь пока идет только о легковом транспорте (до 3,5 тн полной массы), бесперспективность для грузового транспорта все осознают. Хотя что публика будет делать с легкими фракциями получаемыми в процессе нефтепеработки для получения соляры — вопрос чрезвычайно интересный.
+
+15
bonv
bonv
30 червня 2022, 10:27
#
Це рішення міністрів захисту довкілля країн-членів ЄС про нові автомобілі з нульовим рівнем викидів з 2035 року різко розкритикувала німецька автомобільна промисловість. Приміром, галузева асоціація VDA виступила з критикою того, що в Європі досі бракує зарядних станцій для електромобілів.
+
+30
BEZE
BEZE
30 червня 2022, 10:54
#
Мають свої інтереси;)))
+
0
bonv
bonv
30 червня 2022, 14:40
#
Дизель-бенз рулить!:))
+
0
gorobezus
gorobezus
30 червня 2022, 11:23
#
А электричество откуда брать будут? Особенно зимой.
И инфраструктуру станций зарядки построить еще надо. Я уже молчу что для электросетей любая быстрая зарядка мощностью под 50−100 кВт — как серпом по тестикулам. А когда их много — так вообще ужас какой-то.
Про утилизацию аккумуляторов вообще молчу. Утилизация аккумуляторов с точки зрения экологии — аццкий ад. И отработанных технологий для литиевых еще физически нет.
+
+30
neverice
neverice
30 червня 2022, 12:03
#
Концепція електромобілів передбачає зарядку вдома-гаражі-на парковці. Заправки — то як виняток. Потреба електромобіля близько 300 кВт-годин в місяць (2000 км в місяць). Що не є взагалі ніякою проблемою для будь-якого домогосподарства.
Ну і перехід не відбудеться миттєво для всього автопарку. Це дуже-дуже плавний процес.
Але можна порахувати загальні потреби. 1 авто — 300 кВт-годин в місяць. Один енергоблок атомної станції — 1 ГВт = 720 ГВт-годин в місяць. Вистачить його на 2,4 млн авто. Тобто, на абсолютно ВСІ легкові авто в Україні достатньо лише 2 ГВт = 2 енергоблока. І це не рахуючи сонячну енергію, яку дуже дешево розвивати (і якої вже встановили на 7 ГВт тільки у нас).
+
0
Peter Sauber
Peter Sauber
30 червня 2022, 21:46
#
Ті ж німці досить багато накатують по автобанах, а з відстанями 400−500 км без підзарядки на трасі не обійдешся.
І у нас в країні щось в районі 10-11 млн авто, а не 5, як ви пишете.
+
0
neverice
neverice
1 липня 2022, 12:50
#
Всі німці кожен день по автобанах їздять по 400−500 км? Для них такі відстані таке саме виключення, як і для нас. Абсолютна більшість авто використовується для поїздок в режимі дім-робота з денним пробігом до 100 км. Тобто, заправки все ще потрібні, але для досить невеликого процента авто.
10−11 млн — це абсолютно весь зареєстрований транспорт, включно з вантажівками та автобусами. Чи ви справді думаєте, що у нас абсолютно кожна сімʼя має у власності авто? Та навіть якщо взагалі всі існуючі авто якимось чином перевести на електротягу — це всього 4 ГВт замість 2-х. Нагадаю, що от буквально на днях заявили, що ми можемо експортувати в ЄС до 2,5 ГВт вже зараз.
+
0
neverice
neverice
1 липня 2022, 13:18
#
Можемо через бензин порахувати потреби. В 2021 Україна витратила 1.8 млн тонн бензину. Цього вистачить на 22500 млн пробігу (8 л на сотню). Електроенергії та такий пробіг потрібно 3375 ГВт-годин електроенергії в рік (15 кВт на сотню). Ділимо на кількість годин в році (8760), отримуємо 0,38 ГВт. Тобто, щоб перевести абсолютно всі бензинові авто України на електро — достатньо близько 0,38 ГВт потужності. Додаємо дизельні та газ і отримаємо навіть менше 2 ГВт.
А тепер — найцікавіше. Вартість бензину в рік = 1.8 млн тонн * 40 грн = 72 млрд грн
Вартість електроенергії = 3375 ГВт-годин * 1,68 грн = 5,67 млрд грн.
Чистий профіт 66 млрд грн в рік, $2 млрд на імпорті бензину.
Тобто, до $6 млрд на імпорті всього палива для авто в рік. Непогано?
Для справки — вартість будівництва одного енергоблоку атомної АЕС — $10 млрд.
+
+15
neverice
neverice
30 червня 2022, 11:42
#
Чудова новина. Хочеться вірити, що значний процент авто перейде на електротягу значно раніше цієї дати. І це все нарешті покладе край нафтовій залежності всього світу.
Плюс, електромобілі чудово сумісні з сонячною енергетикою. Мінімальна сонячна електростанція за $2000 дає можливість безкоштовно і абсолютно незалежно заряджатись більшу частину року (3 кВт, 3000 кВт годин в рік, на 20 тис км). А $2000 — це середня витрата на пальне в рік у ЄС.
Тобто, глобально для економіки вже за перший же рік 100% окупність.
Щоб залишити коментар, потрібно увійти або зареєструватися