Міністерство економіки оприлюднило нові розрахунки середньої вартості бензину і дизельного пального, від якої АЗС можуть встановлювати свою націнку. Про це йдеться у повідомленні Мінекономіки.
Мінекономіки дозволило АЗС підвищити ціни на бензин та ДП. Як зміниться вартість
► Підписуйтесь на телеграм-канал «Мінфіну»: головні фінансові новини
Як змінилася вартість
Розрахункові ціни для бензину підвищені на 1,64 гривень з 29,55 гривень до 31,19 гривень за літр, для дизельного пального на 1,97 гривень з 33,66 гривень до 35,63 гривень за літр.
Таким чином, з урахуванням максимальних націнок вартість бензину на АЗС не може перевищувати 37,69 гривень за літр, дизельного пального — 42,63 гривень за літр.
Читайте також: Дефіцит пального: Уряд спрямує на ринок 70 тисяч тонн бензину та 40 тисяч тонн ДП
Дефіцит пального
Ринок нафтопродуктів переживає найважчі часи з середини 90-х, зазначають аналітики. В Україні вже закрилося 70% заправок. Через війну наша держава зіштовхнулася одночасно як з зупинкою поставок з Росії та Білорусі, скороченням вітчизняного виробництва, так і з порушенням ланцюжків західних поставок.
Ціни на бензин, дизпальне, газ на АЗС України
У квітні окупанти обстріляли найбільший в Україні нафтопереробний завод — Кременчуцький НПЗ.
Також окупанти неодноразово обстрілювали нафтопереробний завод у Лисичанську, нафтобази тощо.
Нагадаємо
Раніше «Мінфін» писав, що у Верховній раді заявили, що протягом кількох днів в Україні вирішать питання з дефіцитом бензину, але ціна на пальне зміниться.
Нагадаємо, уряд регулює роздрібні ціни на бензин і дизельне паливо. Постановою Кабміну була введена максимальна роздрібна націнка в розмірі 6,5 гривень на бензин і 7 гривень дизельне пальне.
Коментарі - 11
Про це в інтерв'ю НВ Бізнес заявив експерт ринку палива Сергій Куюн.
«Скажімо так: я не думаю, що ми повністю позбудемося обмежень, які є на заправках. Але вони будуть не такі суворі, як зараз — 10 л в одні руки. Сподіваюся, до кінця місяця це буде 20−30 л. Тобто, істотно легше буде», — зазначив експерт.
За словами Куюна, ситуацію загострило ще й те, що у великих мереж не було стимулу завозити паливо в Україну.
«У квітні ми мали ситуацію, коли собівартість імпортного палива, особливо того, яке завозиться автотранспортом, була вищою за граничну ціну, встановлювану урядом. Тобто не було стимулів завозити паливо, особливо для невеликих мереж», — зазначив експерт.
Понятно, значит ближайшую неделю можно на АЗС не заглядывать — будут стоять сухие.
Уже обдумывал не пора ли в Харьков возвращаться, но даже если бы там всё стало относительно спокойно то новая причина не позволит это сделать.
С другой стороны сейчас в текущей ситуации частный транспорт далеко не главное что есть в стране и бензин именно на его нужны можно было бы урезать даже если бы дефицита не было. В США и Великобритании во время Второй мировой что-то похожее было, по крайне мере на уровне пропаганды: «when you ride alone you ride with Hitler». У нас такое к сожалению лишь на местном уровне, слышал обращения Кличко и то ли Терехова, то ли Синегуба. Да и те были запоздалые — когда дефицит топлива уже случился.