Мінфін - Курси валют України

Встановити
27 грудня 2020, 12:30

Економіка Китаю обійде американську в 2028 році — дослідження

Китай обжене США і стане найбільшою економікою світу до 2028 року. А Індія вийде на третє місце на початку 2030-х. Такий прогноз зробив британський Центр економічних і ділових досліджень(CEBR), повідомляє Bloomberg.

Китай обжене США і стане найбільшою економікою світу до 2028 року.
фото: Ліга Бізнес

Нові розклади

У 2019 році експерти передбачали, що Китай наздожене США не раніше 2033 року. Але схилити чашу терезів у боротьбі між США і КНР на користь китайської сторони дозволили пандемія коронавірусу і її економічні наслідки. Центр вказує, що Китай в ситуації, що склалася, задіяв «вміле» управління, в тому числі жорсткий локдаун.

За прогнозами аналітиків CEBR, економіка Китаю буде в середньому щорічно рости на 5,7% в 2021—2025 роках і на 4,5% — в 2026—2030 роках.

У випадку з США експерти очікують потужного відновлення темпів зростання в 2021 році, але також їх уповільнення до 1,9% щорічно в 2022—2024 роках і до 1,6% в наступному.

Японія залишиться третьою економікою світу до початку 2030-х. Далі її місце займе Індія, а Німеччина впаде з четвертої на п'яту позицію, згідно з прогнозом.

Читайте також: Китай наступає на долар: чи варто запасатися юанем

Нагадаємо

Пандемія коронавіруса вдарила по економіці Китаю раніше, ніж по інших країнах. Були введені жорсткі обмежувальні заходи. Через них у першому кварталі ВВП Китаю скоротився на 6,8%(р/р).

Однак і відновлюватися економіка КНР почала раніше, ніж в інших країнах. Наприкінці липня Fitch підвищило прогноз зростання китайської економіки на цей рік до 2,7% з очікуваних у червні 1,2%.

На частку КНР припадає 19% світового ВВП і 28% глобального виробництва. Довгий час країна була відповідальна за більш ніж 40% світового зростання. При цьому в останні роки Китай зіткнувся з уповільненням економіки.

Коментарі - 18

+
+45
Bischof
Bischof
27 грудня 2020, 12:55
#
Да-да, первая экономика в мире — звучит конечно круто… Но вот цитаты из биографии Си Цзиньпина:

«У Си есть дочь Си Минцзэ. По некоторым данным, она обучается в Гарварде под вымышленным именем… Сёстры Си Цзиньпина проживают в Канаде и Австралии, а брат — в Гонконге.»

Можно ли себе представить, чтобы элиты США или старушки Англии с ее заморскими владениями учились в Китае (Индии, России...)? По-моему, цивилизационное противостояние было проиграно вчистую еще до его начала =)
+
+15
Саша Ник
Саша Ник
27 грудня 2020, 13:28
#
Это то случай, когда рабочий хочет быть богаче своего работодателя.
Не, это конечно возможно, но не в этом случае.
+
0
Віталій Андарак
Віталій Андарак
27 грудня 2020, 18:58
#
Насправді китайські університети теж просунулися далеко вперед. Можна пробувати робити прогноз, в якому році Циньхуа обійде МТІ.
+
0
Bischof
Bischof
27 грудня 2020, 21:07
#
Китай еще во многом обойдёт Запад. И уже обходит. Примерно как высококлассный электрик или автомеханик в фамильном имении у какого-нибудь английского герцога.
+
+75
bonv
bonv
27 грудня 2020, 15:17
#
Дожили б до 2028 року.
+
+15
Daos
Daos
27 грудня 2020, 18:28
#
А ты оптимист:))
+
+15
Олександр Міщенко
Олександр Міщенко
28 грудня 2020, 8:53
#
За ВВП може й обійде, населення все ж 1: 4, але не знаю, що має статися, аби Китай обійшов за рівнем життя США та ЄС. Весь розвиток Китаю останні 40 років тримався на дешевій робочій силі, копіюванні технологій та массовому перетіканню населення з сіл де була ручна праця у натуральнмоу господарсті, у міста на нові заводи і фабрики. Гадаю у 2020-х Китай повторить те, що відбувалося з СРСР в 1970-х, почнеться застій та стагнація, бо закінчиться дешева робоча сила і перетік населення з низькопродуктивного села в високопродуктивні міста.
+
0
korenb
korenb
28 грудня 2020, 10:17
#
Китай молодец в любом случае, от простого проедания перешли к созданию и тем самым не дают на себе наживаться остальным. Конечно на западе всем бы хотелось что бы в Китае не было ни одного национального бренда. Я лично жду когда Китай обгонит США, ЕС и Японию вместе взятых. и произойдет закат Запада в его нынешнем виде.
+
0
Віталій Андарак
Віталій Андарак
28 грудня 2020, 10:53
#
Дешева робоча сила — давно не про Китай. Судячи з коментаря, ви давно не були ні в США, ні в Китаї. Раджу з'їздити подивитися що будують, які підприємства, яка інфраструктура, навіть ті ж ферми в китайських селах, з яких перетікають селяни. Та й від тупого копіювання технологій Китай теж відходить. Партія розуміє де проблеми і працює над ними. Хоча проблем ще дуже багато, але прогрес разючий.
+
+15
Alpenstein
Alpenstein
28 грудня 2020, 11:07
#
Для розуміння — яка середня з.п. у працівника свиноферми в китайських селах? Таких справжніх, не а-ля Кoнча -Заспа чи Нові Петрівці

Шото згадалось, як батько мого однокласника на ЧАЕС інженером заробляв $ 25/міс і вважався багатієм. Порівняно з тодішніми зарплатами і в нас прогрес разючий, проте ми так в середньому й лишились країною з дешевою робочою силою. Нажаль це іноді ортогональні речі — прогрес і заробітки Ефект низької бази.
+
0
Віталій Андарак
Віталій Андарак
28 грудня 2020, 11:39
#
Середня зарплата в Китаї в 2019 приблизно 7500 CNY або $ 1150. В сільському господарстві нижче — десь 3300 CNY або $ 500. Багато це чи мало?
+
+30
Alpenstein
Alpenstein
28 грудня 2020, 11:56
#
Ось ще пишуть по мінімальній з.п.

Shanghai continues to have the highest minimum wage in China, at RMB 2,480 (US$ 358) per month, followed by Shenzhen and Beijing, both at RMB 2,200 (US$ 318) per month.

At the lowest end, the minimum wage in certain rural areas of
Liaoning (RMB 1,120/US$ 162), Hunan (RMB 1,130/US$ 163), and Anhui (RMB 1,150/US$ 166) slightly higher. Дані 2020 від China National Bureau of Statistics.

Хоча ясно, що кваліфікований працівник буде заробляти в три чи чотири рази від мінімалки в своїй місцевості.

Мабуть для країни, що претендує на звання першої економіки світу, це не надто великі показники.
Comme on dit, для Атоса это слишком много, для графа де ля Фер слишком мало)
+
0
Віталій Андарак
Віталій Андарак
28 грудня 2020, 15:03
#
Ясно одне. Порівняно з країнами регіону в Китаї зарплата велика і робоча сила недешева.
+
0
Олександр Міщенко
Олександр Міщенко
28 грудня 2020, 14:41
#
Все що Ви описали відносно Китаю, як наче описує СРСР 1970 року. Те що будують і те що побудовано у Китаї, якраз і давало зростання ВВП останні десятиліття, схожий процес був в СРСР з 1945 по 1975 приблизно, коли скрізь будувалися нові заводи і фабрики, люди які на полях сапали буряки за трудодні, стали до сучасних ліній збирати автомобілі і отримувати по 100 рублів на місяць (образно, але суть думаю розумієте), весь світ у 1960-х захоплювався успіхами і прогресом радянської економіки. Але настали 1970-ті, що могли побудувати відштовхуючись від тодішніх технологій і ресурсів — побудували, США так і не наздогнали, а лише стали ближче, якщо в 1945 була прірва у всьому, то в 1975 у деяких аспектах могли бути вже порівняльними, жили плановою економікою, яка зїдала непомірно багато ресурсів даремно (гонка озброєнь, космічна гонка, перевиробництво непотрібу типу валянок і маргарину, «братня допомога» різним далеким країнам, локальні війни…), зрештою така модель існування призвела самі знаєте до чого наприкінці 1980-х і фінал 1991. Думаю Китай повторить долю СРСР багато у чому вже за 10−15 років, розвалу можливо і не буде, але щось типу радянського кінця 1980-х можливе
+
0
Віталій Андарак
Віталій Андарак
28 грудня 2020, 14:57
#
Невдале порівняння. В СРСР виробництво не корелювало з попитом. Було величезне неефективне витрачання ресурсів. І на експорт лише сировина. В СРСР добробут керівника заводу залежав від виконання плану виробництва, а не від прибутку цього заводу. Китай — найбільший у світі експортер саме готових товарів споживання, не сировини. Китай — ринкова економіка, заснована на підприємництві, де виробництво формується попитом. Китай має адекватні банківську систему і фондовий ринок. Думаю, хоч зростання Китаю уже й не буде двозначним, але економіка Китаю продовжить зростати темпами, вищими за зростання світової економіки.
+
+30
Олександр Міщенко
Олександр Міщенко
28 грудня 2020, 17:07
#
Порівняння вдале, це єдина суттєва відмінність, що там те штампуть «маргарин і калоші» мільйонами на склад. Але у порівнянні з СРСР у Китаї значно більший рівень корупції, також відносно працьовитості, китайській підхід я більше назвав би «цигано-румунським» (головне впарити мотлох або зашаритися на роботі, а на репутацію і наслідки до одного місця), в СРСР теж були проблеми з мотивацією і репутацією, але все ж не до такої міри як у Китаї зараз. Плюс зараз Китай будує купу мегапроектів, частина вдалі, частина ні, і вони наносять збитків не менше ніж перевиробництво непотребу в СРСР. Плюс політика Китаю у минулому «одна родина одна дитина», зіграє в мінус у найближчому майбутньому. Відносно зростання економіки Китаю на майбутнє, я б прогнозував 2021—2025 — 4−6% щороку, 2026−2030 — 3−4%, після 2030 1−2% або стагнація
+
+15
Віталій Андарак
Віталій Андарак
28 грудня 2020, 21:14
#
Ось тут згоден майже з усім. Дозвольте віртуально потиснути Вам руку.
Дійсно, корупція там зашкалює. Причому у нас в країні від людей, які дуже мало знають про Китай, дуже часто зустрічається легенда про те, що в Китаї корупції майже нема, бо там за неї смертна кара. Мені стає дуже смішно коли таке чую.
Про китайське традиційне ставлення до роботи теж чиста правда. Але можна і з африканців робити цілком спроможні колективи. Грамотний менеджмент тут допоможе. Між іншим, в молодшого покоління китайців із ставленням до роботи набагато краще.
Мегапроекти — у них є причини будувати навіть завідомо невдалі. Мені такий підхід не імпонує, але він має свою логіку і право на життя. І мотиви у них зовсім інші, ніж були в совєтів.
А ось прогнози — справа невдячна. Перші 5 років — погоджуся. А далі може бути все що завгодно. Може там комуністів скинуть, зроблять революцію і взагалі пустить все під укіс.
+
0
Олександр Міщенко
Олександр Міщенко
29 грудня 2020, 9:05
#
Поживемо — побачимо) А відносно ставлення молодшого покоління до роботи, то можу сказати, що старшого я не знаю, але працював з молоддю (правда тайванською, але ментальність одна) у Австралії, місцеві австалійці і інші білі (укр., пол, болг. угор, ірланд, південноафр, новозел…) ставляться до них як до рабів і вони частково заслуговують на такий підхід, потрібен 100% контроль у реальному часі, якщо контроль відсутній, темпи одразу падають або зовсім стає процес, або ще щось і тириться з роботи на додаток. Дивно, але факт, так і працюється в Австралії у 21 ст. як у 19-му, де є раса білих і раса рабів…
Щоб залишити коментар, потрібно увійти або зареєструватися