Найбільші мобільні оператори України Київстар та Vodafone вбачають можливість серйозних ризиків мобільного шахрайства внаслідок спрощення процедури перенесення мобільних номерів. Про це йдеться в зверненні операторів.
MNP в Україні. Мобільні оператори виступили за ідентифікацію абонентів
Ризики спрощення
За словами директора з регуляторного забезпечення Київстар Олександра Когута, спрощення містить суттєві ризики для абонента, який може втратити номер у результаті шахрайства і не зможе його повернути, як не зможе повернути і кошти зі свого мобільного чи банківського рахунку, якщо його номером заволодіє шахрай.
«Для операторів, які не зможуть встановити, чи дійсно абонент, який переносить номер, є його законним власником. Для держави, оскільки нові види шахрайства можуть призвести до сплеску злочинів, спрямованих не лише на доступ до мобільного банкінгу абонента, але і персональної інформації, профілям у соціальних мережах, тощо», — пояснив він.
Читайте також: «Підводні камені» MNP
Експерти міжбанківської Асоціації членів платіжних систем України також вважають, що «знеособлене» перенесення номерів тільки загострить ризики шахрайства, враховуючи, що в Україні майже 90% абонентів користується мобільним зв’язком анонімно, на умовах передплати.
За оцінкою Асоціації, лише у 2019 році через шахрайства з мобільними номерами громадяни України втратили близько 330 млн грн.
Читайте також: MNP: Від якого мобільного оператора пішло найбільше абонентів
Телеком оператори Київстар та Vodafone Україна підкреслюють, що для упередження шахрайства необхідно зберегти двокрокову модель перенесення номерів.
Нагадаємо
Послуга перенесення мобільних номерів діє в Україні з травня 2019 року.
За цей час послугою скористались 72 тисячі людей, або 0,13% від загальної кількості мобільних абонентів України.
За інформацією з фінансових звітів операторів Київстар обслуговує 26,0 млн абонентів, Vodafone Україна – 19,5 млн, lifecell – 7,5 млн абонентів.
Коментарі - 16
Как раз смысл воровать номер выше, когда есть база номеров.
Которые можно продавать.
Да и, в РФ, РК давно есть идентификация.
Не только номеров, но и IMEI устройств.
Но, это нисколько не мешает жуликам.
А MNP оказалась бесполезной услугой, она нужна оказалась 0,31% абонентов.
Если б ее не вводили, никто ничего б не потерял.
''Идентификация'' нужна, чтоб удобнее прослушивать телефонные разговоры и интернет-трафик законопослушных граждан.
А жулики всегда оформят сим на алкаша за бутылку водки.
Тут мова не про тотальну ідентифікацію, а лише для MNP-процедури. В цій частині я підтримую позицію операторів.
Сам MNP сервіс має бути. Він точно нікому не заважає, але він посилює умови для конкуренції, що однозначно добре для споживачів.
ШТА?
Нельзя украсть идентифицированный номер, а неидентифицированный легко и это даже воровством не будет считаться.
Устроится на завод для того чтобы нагло вмешиваться в производственный процесс и делать копию чужой SIM карты не зная IMSI — это сюжет для очередного фильма о Джеймсе Бонде.
Но речь и в статье и у меня о другом. Если номер идентифицирован его сложнее украсть у владельца, так как при этом надо брать в сообщники персонал оператора который нарушив кучу инструкций перепривяжет номер к новой SIM-карте. Сделать же это для неидентмфицированного номера очень просто, мошеникам это удается регулярно просто заставив владельца перезвонить.
Вроде нового главы НБУ.
Остальное - в уютных офшорах.
В первую очередь для лиц, обязанных должностью.
Например, главу НБУ, который разрушает остатки доверия к национальной валюте.