Мінфін - Курси валют України

Встановити
10 жовтня 2019, 7:11

«Підводні камені» MNP

У травні 2019 року відбулася довгоочікувана подія — українцям дозволили змінювати мобільних операторів, зберігаючи при цьому свій старий номер. «Мінфін» протестував сервіс MNP (Mobile Number Portability). Ділимося досвідом з тими, хто тільки збирається змінити оператора.

Всупереч побоюванням, українці не кинулися масово змінювати операторів. «Всього з моменту запуску послуги перенесення номера нею скористалося більше 14 тис. осіб. Для порівняння: сьогодні в Україні кількість зареєстрованих сім-карт перевищує 53 мільйони», — розповіли «Мінфіну» в прес-службі компанії Vodafone.

Операторів змінюють з різних причин. «Хто шукає вигідну тарифну пропозицію, хтось- краще покриття в конкретному населеному пункті, а комусь- потрібен більш якісний мобільний інтернет», — пояснюють в компанії lifecell.

За словами аналітика ринку телекому Анатолія Фроленкова, іноді клієнти переходять до іншого оператора через незадоволеність сервісом. Наприклад, додатковими неоператорскими послугами, такими як платні підписки на доступ до сайтів.

Ще одна поширена причина — зміна роботодавця, який надавав корпоративний зв'язок.

Скільки потрібно часу

Оператори запевняють, що процедура перенесення мобільного номера не вимагає багато часу. «Процес може тривати до 3 робочих днів з моменту подачі заяви. Весь цей період, до моменту переходу, номер буде обслуговуватися у поточного оператора», — кажуть у lifecell.

Наш досвід показав, що перенесення контрактного номера може зайняти до 2 тижнів.

Спроба №1: Розірвати контракт

Журналіст «Мінфіну» — вже близько 10 років контрактний абонент Vodafone. Для початку ми вирішили спробувати перейти на контракт до Київстару.

Для цього на сайті компанії Київстар довелося зареєструвати зміну контрактного номери Vodafone на номер «Київстар».

Щоб це зробити, потрібно провести наступні дії:

  • увійти до відповідного розділу — «Перенесення номеру».
  • Вказати, чи переходите ви як бізнес-абонент або як приватна особа.
  • Обрати тарифний план, на який ви переходите
  • Заповнити заявку.

Для довідки: на сайтах різних операторів цей розділ називається по різному. В меню на сайті Vodafone — «Перейти до Vodafone», на сайті lifecell — «Переносите номер».

Після того, як тарифний план обрано, заповнення анкети займає не більше 5 хвилин.

Читайте такожАзербайджанська компанія готується купити «Vodafone Україна» — ЗМІ

Оператор відреагував швидко. Через кілька годин після реєстрації пролунав дзвінок з Vodafone. Представник компанії поцікавився, з чим пов'язане рішення про зміну оператора і запропонував знижку 10 грн на місяць (від базового тарифу близько 150 грн на місяць).

Як з'ясувалося пізніше, в таких випадках торгуватися з оператором можна досить серйозно.

Щоб зберегти абонента, компанії готові знижувати тарифи до мінімуму – аж до 50 грн на місяць.

Але потрібно уточнювати, скільки будуть діяти вторговані пільги, адже іноді щедрість компанії може обмежуватися декількома місяцями.

Після бесіди з Vodafone ми вирішили не розривати контракт. І справа навіть не в знижці.

Як з'ясувалося, при процедурі MNP номер може не працювати близько трьох робочих днів.

Враховуючи, що телефон використовується для роботи, така перерва могла бути досить критичною.

Правда, оператори стверджують, що така ситуація не є стандартною. За регламентом, процедура переходу повинна займати до 3 годин, а на практиці перехід може відбутися протягом однієї години.

Спроба №2: Перехід до Інтертелеком

Ми купили стартовий пакет Київстар і почали процедуру спочатку. Тепер вирішили перейти від Київстару до оператора «Інтертелеком».

Для проведення MNP довелося діяти в такому порядку:

  • Зареєструвати припейд-номер

Це можна зробити у фірмовому магазині свого оператора, надавши паспорт або інше посвідчення особи — водійські права, тимчасове посвідчення громадянина України, дипломатичний паспорт тощо.

Реєстрація номера відбувається протягом декількох днів після звернення до магазину.

«Всі контрактні абоненти вже зареєстровані, і цей додатковий крок їм робити не потрібно», — пояснюють в Київстар.

  • Заповнити заявку на сайті оператора, до якого вирішили перейти – тобто Інтертелекому.

В цій процедурі є один важливий нюанс. Всі дані потрібно написати точно як у паспорті, інакше Український державний центр радіочастот, який відповідає за MNP, не дозволить перехід.

Про цю проблему говорять і самі оператори. «Ми бачимо, що форму заявки необхідно спростити, скоротити кількість необхідних полів для заповнення. Щоб уникнути відмов через неправильне написання назв компаній або ПІБ, для перенесення номерів та ідентифікації можна використовувати код ЄДРПОУ або номер документа, що посвідчує особу фізичної особи», — кажуть у lifecell.

  • Оберіть дату переходу
  • Після отримання смс від оператора Інтертелеком про те, що заявка на MNP прийнята, приїхати до їх фірмового магазину.

Для оформлення всіх нюансів ми обрали магазин на Петрівці. І тут виявилося, що для MNP потрібно… купити новий мобільний телефон.

Справа в тому, що Інтертелеком позиціонує себе як оператор з дуже гарною якістю зв'язку, що працює в стандарті CDMA. Але для його використання потрібний спеціальний мобільний телефон, який підтримує дану технологію.

Вартість такого телефону стартує з декількох сотень гривень і ми вирішили його не купувати. Однак журналістові довелося чекати ще близько місяця, щоб номер Київстар знову став доступний для MNP, так як заявка на перенесення «живе» 30 днів.

Спроба №3: З Київстару до Vodafone

Наш наступний експеримент — перехід від припейд Київстар на припейд Vodafone. Порядок дій тут такий самий, як було описано вище.

Заповнивши заявку повторно, «Мінфін» через кілька днів отримав дозвіл на MNP з номера Київстар на Vodafone. Після цього журналіст вирушив у фірмовий магазин Vodafone в торговому центрі Smart Plaza на метро КПІ. Але там нам сказали, що не знають, чи пройде у них MNP.

Виявилося, не всі магазини під брендом Vodafone – це фірмова мережа оператора. Частина з них — просто брендовані партнерські точки продажів. У результаті з'ясувалося, що MNP можна провести у всіх без винятку магазинах — шукати іншу точку нам не довелося.

Журналісту видали спеціальну сім-карту і пообіцяли активувати її протягом трьох днів.

Коли номер запрацював, ми протестували його. При дзвінку на колишній номер Київстар, в трубці лунало попередження: «Ви телефонуєте на номер іншого оператора, уточніть тарифи». Тільки після цього відбувалося з'єднання.

Що потрібно врахувати при MNP

  • MNP проводиться безкоштовно. Але в залежності від рівня пакету і оператора, при переході з припейду на припейд вас можуть попросити купити стартовий пакет. Його ціна може коливатися в досить широкому діапазоні: від 30 грн (Київстар), до 150 грн (lifecell)
  • Якщо ви йдете з контракту або припейду, якими користувалися активно чи довго, старий оператор дзвонить і пропонує варіанти, щоб вас утримати. Це може бути знижка або пільговий тариф.
  • Для MNP потрібно попередньо зареєструвати номер. Для цього необхідно прийти з паспортом, водійським посвідченням або іншим посвідченням особи (попередньо уточнивши у оператора, що воно підходить) у фірмовий магазин старого оператора. Провести MNP потрібно протягом 30 днів з моменту реєстрації. Якщо запізнитеся — доведеться проходити цю процедуру повторно.
  • При переході з контракту, чергу на перенесення номера може скласти близько тижня.
  • Коли залишаєте заявку на сайті оператора на MNP, пишіть свої анкетні дані, в т. ч. ПІБ точно, як в посвідченні особи. Будь-яка помилка або зміна написання призведуть до того, що заявку не візьмуть.
  • При написанні заяви на MNP на сайті оператора, зверніть увагу на дату, на яку призначена процедура, і збережіть номер заявки. Це потрібно для того, щоб перевірити статус заяви, так як оператор не завжди повідомляє про нього в смс.
  • Приходити до магазину оператора для отримання нової сім-карти варто тільки після отримання повідомлення про те, що MNP дозволено. Про це повідомляють оператори в смс.
  • Якщо на вашому мобільному рахунку є гроші, попередньо треба їх витратити або зняти — так як гроші на нового оператора не переносяться.
  • Якщо ви обрали перехід до оператора Інтертелеком, пам'ятайте, що для цієї компанії потрібен лише телефон CDMA. Якщо ваш телефон не підтримує цей формат зв'язку, доведеться докупити нову «трубу».

Маргарита Яковлєва

Коментарі - 16

+
+26
jkaminski
jkaminski
10 жовтня 2019, 10:52
#
Звісно, я був не контрактним абонентом, а тільки абонентом передплати...Тому отримав сімку нового оператора за 0 грн. Після портації найбільші проблеми виникли тільки із Приватбанком (отриманням смс і дзвінків) та 2-х факторною ідентифікацією в Гугл і Фейсбук (смс доходили через раз) і ще деякмими штуками, які описав у циклі відео про MNP: https://www.youtube.com/playlist?list=PLOPzE_kVeZ9GOfDZPIwynTPdDuHWYjz-I Також полілився тими кроками, які слід виконати, щоб перенести свій номер від однієї до іншої мережі. Єдине прошу вибачення за звук... На той час не мав мікрофона і чути ехо...

Зі свого борку можу сказати, що MNP не такий страшний чорт як його малюють. Так, є певні складності, але вони вирішуються. А ось платити 40 грн/4 тижні (такий у мене зараз пакет у лайфселл) чи 120 грн/місяць (у Водафон), це вже вирішувати кожному абоненту. :) П.С. Водафон мені пропонував знижку на 2 місяці, нових тарифів тоді ще не було.
+
+10
Італій .
Італій .
11 жовтня 2019, 6:34
#
С ПУМБ тоже проблемы будут. У меня после переноса номера полностью перестал работать привязанный к нему ПУМБ-онлайн. При этом хочу похвалить Монобанк который успешно пополнял перенесенный номер и даже высвечивал иконку нового оператора.
+
+30
alexzandr
alexzandr
10 жовтня 2019, 11:37
#
Из личного  опыта с водафона на лайфсел - выбирал дату через 2 недели от заявки  (к концу  проплаченого периода).  Никаких «до 3х дней недоступен телефон» - это видимо водафон вас пугал. Телефон был недоступен от  силы пару часов. Переход прошел гладко, процедура реально работает и реально без проблем для пользователя
+
0
KValera
KValera
10 жовтня 2019, 13:51
#
Реально проблемы создает только lifecell. Тупо не отпускает абонентов (регистрация симкарты проведена через сайт с помощью ЕЦП).
+
0
irakez
irakez
10 жовтня 2019, 18:14
#
Ходить с бумажками для регистрации номера нужно только у отсталых средневековых операторов. У lifecell зарегистрировала номер на свое имя в течение получаса через их сайт. Уже есть все возможные технологии идентификации, зачем эти хождения по мукам?

И странное требование — регистрироваться опять, если не подал заявку на перенос в течение 30 дней. Противоречит самому принципу и значению слова «регистрация». Типа за 30 дней номер перестает быть зарегистрированным на твое имя? :)
+
0
Італій .
Італій .
11 жовтня 2019, 9:38
#
> У lifecell зарегистрировала номер на свое имя в течение получаса через их сайт

Сейчас это можно сделать у любого из трёх операторов.
+
0
GrugoriyHoland
GrugoriyHoland
10 жовтня 2019, 18:31
#
Интересная статья, но меня удивляет наличие всяких новых, не всегда нужных наворотов. Может это кому и нужно, но меня больше интересуют такие услуги  ( которых у нас нет и которых много во всем мире, особенно в США ) это «семейный пакет» .
+
+18
Влад Котенко
Влад Котенко
10 жовтня 2019, 19:25
#
журналисту пришлось ждать еще около месяца, чтобы номер Киевстар снова стал доступен для MNP, так как заявка на перенос «живет» 30 дней.
а купить в ларьке еще один новый пакет за 50грн, чтоб не ждать месяц посчитали слишком дорогим удовольствием?

При звонке на прежний номер Киевстар, в трубке раздавалось предупреждение: «Вы звоните на номер другого оператора, уточните тарифы». Только после этого происходило соединение.
Вот это самая неудобная часть, это всегда будет раздаваться когда вам будут звонить? крайне неудобно, имхо
+
0
petrivanov
petrivanov
10 жовтня 2019, 20:43
#
Да это вообще жесть
+
0
Lamo
Lamo
11 жовтня 2019, 9:26
#
Без этого предупреждения Вы как бы подставляете на деньги того, кто звонит, так что это правильно.
+
0
Влад Котенко
Влад Котенко
23 жовтня 2019, 12:43
#
Омг. то есть слушать всякий раз при звонке бред это нормально?
в 2019 году уже никто не париться о том на какой оператор звонит, это все стоит копейки
+
+30
Strelok777
Strelok777
11 жовтня 2019, 11:13
#
После слов о том, что для Интертелекома неожиданно оказалось надо покупать телефон другого стандарта - сразу становится понятен уровень компетенции тех, кто проводил эти «испытания». Дальше статью можно не читать.
+
+1
lara86
lara86
11 жовтня 2019, 14:52
#
Странно будет, если постоянно при звонке твоим абонентам будут рассказывать что оператор у меня какой-то другой. Ну просто даже потому что это долго
+
0
Shvoreps
Shvoreps
9 лютого 2021, 11:50
#
Знакомые жалуются, что это предупреждение вводит некоторых людей в замешательство. Одни просто думают, что номер уже недействителен и кладут трубку не дождавшись гудка, а другие, сознательно бросают телефон, видимо, боясь, что с их счёта снимут слишком много денег.
+
0
Shvoreps
Shvoreps
9 лютого 2021, 11:50
#
С этим переходом с сохранением номера есть одна неприятная особенность: теперь каждому входящему электронный голос будет сообщать, что: «Номер перенесён к другому оператору».
Знакомые жалуются, что это вводит некоторых людей в замешательство. Одни просто думают, что номер уже недействителен и кладут трубку не дождавшись гудка, а другие, сознательно бросают телефон, видимо, боясь, что с их счёта снимут слишком много денег.
+
0
KValera
KValera
11 лютого 2021, 16:33
#
Если люди не могут дослушать, что им говорят то это их проблема, а не проблема MNP
Щоб залишити коментар, потрібно увійти або зареєструватися