Multi від Мінфін
(8,9K+)
Оформи кредит — виграй iPhone 16 Pro Max!
Встановити
9 вересня 2019, 12:16

Економісти оцінили збитки для бюджету від податкових схем

Економісти оцінили обсяги і вплив на бюджет найпопулярніших схем ухилення від сплати податків. Про це пише Ліга.Фінанси.

Економісти оцінили обсяги і вплив на бюджет найпопулярніших схем ухилення від сплати податків.
Фото: glavcom.ua

Де і скільки втрачає держбюджет

  • Повідомляється, що держбюджет України найбільше недоотримує коштів через схеми на митниці, виплати зарплат у «конвертах» та виведення прибутків на офшори.

Про це свідчать результати дослідження Інституту соціально-економічної трансформації та Центру соціально-економічних досліджень CASE-Ukraine.

  • «Сірий імпорт», контрабанда: об'єм — 209-311 млрд грн, втрати бюджету на рік — 63-93 млрд грн.
  • Офшорні схеми: об'єм — 120-200 млрд грн, втрати бюджету на рік — 22-36 млрд грн.
  • Зарплати в «конвертах»: об'єм — 50-200 млрд грн, втрати бюджету на рік — 25-74 млрд грн.

Читайте також: Гетманцев розповів, як будуть боротися з ухиленням бізнесу від податків

  • Тіньова оренда сільськогосподарських земель: об'єм — 19-69 млрд грн, втрати бюджету на рік — 6-22 млрд грн.
  • Конвертаційні центри: об'єм — 40-60 млрд грн, втрати бюджету на рік — 12-18 млрд грн.
  • Контрафакт: Об'єм — 35-55 млрд грн, втрати бюджету на рік — 10-12 млрд грн.
  • «Скручування» (маніпуляції з ПДВ): обсяг — 42-54 млрд грн, втрати бюджету на рік — 7-9 млрд грн.
  • Оформлення штатного працівника підприємцем: об'єм — 10-16 млрд грн, втрати бюджету на рік — 4-7 млрд грн.
  • Заниження оборотів: об'єм — 30-90 млрд грн, втрати бюджету на рік — 2-2,5 млрд грн.

«За останні роки рівень тіньової економіки значно скоротився, і це збіглося зі скороченням перерозподілу через державні фінанси, — зазначає Володимир Дубровський, старший економіст CASE-Ukraine, співавтор дослідження.

Читайте також: Що заважає бізнесу вийти з тіні

Вперше дослідження схем ухилення від податків було проведено в 2017 році. Тоді найбільші втрати бюджету були зафіксовані в офшорах, на митниці і в тіньовому ринку оренди землі.

Як відзначає співавтор дослідження, економіст Олег Гетьман, порівняно з попередньою роботою новий порівняльний аналіз найпоширеніших схем був істотно доповнений.

Автори дослідження дають рекомендації по кожному інструменту ухилення від податків. Загальна рекомендація — інституційна реформа податкової та митної служби, повторний набір співробітників на відкритих конкурсах та забезпечення їм гідних заробітних плат, а також створення єдиної служби по боротьбі з економічними злочинами в системі органів Кабміну, на заміну кількох, які існують зараз.

Чому тіньова економіка в Україні «нетипова»

У дослідженні наголошується, що тіньова економіка, яку уряд оцінює в 30% від ВВП, сконцентрована переважно у великому бізнесі, який домінує в економіці і зловживає у великих обсягах завдяки своїм неформальним зв'язкам з владою.

Читайте також: Пробач-прощай: чому податкова амністія навряд чи буде успішною

І в цьому полягає схожість України з країнами СНД і «нетиповість» тіньової економіки в Україні порівняно з багатьма іншими країнами світу, в яких зазвичай тіньова економіка — це найдрібніший бізнес.

«Тінізація є закономірною відповіддю на надмірний податковий тиск. Водночас наявність великого «тіньового сектора» не дозволяє зменшити податкове навантаження і спотворює умови конкуренції», — вважає економіст.

Що відомо

  • Новий уряд почне проводити податкову реформу навесні 2020 року. А оновлена податкова система набуде чинності вже з 1 січня 2021 року.
  • Голова ДПС Сергій Верланов запропонував IT-галузі перейти на нову опцію оподаткування.
  • У січні-липні поточного року великі платники податків збільшили сплату податків та зборів до держбюджету на 14% до 201,8 млрд гривень порівняно з аналогічним періодом минулого року.

Коментарі - 33

+
+60
bonv
bonv
9 вересня 2019, 12:20
#
Тіньова економіка, яку уряд оцінює в 30% від ВВП, сконцентрована переважно у великому бізнесі, який домінує в економіці і зловживає у великих обсягах завдяки своїм неформальним зв'язкам з владою.
І зе-влада продовжує догоджати Коломойському, Ахметову, Пінчуку та іншим «великим» бізнесменам які  наносять шкоду економіці України...
Замкнуте коло..
+
+90
bonv
bonv
9 вересня 2019, 12:29
#
Найбільше крадуть олігархи але общипати як завжди хочуть простий народ..
+
+30
Тони Райт
Тони Райт
9 вересня 2019, 13:41
#
Все логічно, простий зубожілий інфантильний нарід їх обрав, ось нехай він і платить. шкода, що податками обкладуть і адекватну частину громадян, які це зе не обирали.
+
+30
bonv
bonv
9 вересня 2019, 13:55
#
Так завжди - через малограмотних страждають і інші..
+
+45
bonv
bonv
9 вересня 2019, 12:30
#
Проблема Украины  не в том, что она не может накормить бедных, а в том, что богатые никак не могут нажраться...
+
+33
AleksandrBank
AleksandrBank
9 вересня 2019, 12:38
#
У нас смена власти происходит каждые 5 лет, и каждый хочет нажраться. 
Радует одно, новый Президент начал делать шаги, чтобы убрать сразу коррупцию, а не разводить ее. Добычу янтаря в правовое русло...
+
+56
bolex
bolex
9 вересня 2019, 12:44
#
Валяцца под столом… Вся власть — Бене, дружбанам детства, кварталовцам, кумовьям и рыгам — это безусловно шаги «чтобы убрать сразу коррупцию»

А, да, добыча янтарая — это самый крутяк, подмять по себя теневой бизнес, это круче для Зелечки, чем оффшоры на Кипре. Но, боюсь, там ему обломится…
+
+15
Carnegie
Carnegie
9 вересня 2019, 17:20
#
Вывод добычи янтаря в правовое русло, с которой будут уплачены налоги и подмять под себя..Где логика?
А остальной текст - типичная «Зрада!» :) 
Никак не успокоятся золотые 25% ))
+
0
Тони Райт
Тони Райт
10 вересня 2019, 10:02
#
Уволили лесника и районных ментов и сразу легализовали бизнес и перевели в правовое поле? не несите ересь
+
0
Carnegie
Carnegie
11 вересня 2019, 17:37
#
Тони, а как вы видите вывод в правовое поле? У вас есть какой-то другой рецепт? Разве кто-то пишет о том что эта легализация уже состоялась? 
Внимательно читайте прежде чем писать про «ересь», а то получается как-то наоборот)
+
0
MaxTirpiz
MaxTirpiz
11 вересня 2019, 17:53
#
В любом нормальном обществе  элита  - меньшинство. Если за президента проголосовало 70 % то это выбор  маргиналов.
+
0
Andrey M
Andrey M
12 вересня 2019, 13:08
#
На попередніх виборах Порошенко виграв в першому турі? За нього теж голосували маргинали?:)
+
0
MaxTirpiz
MaxTirpiz
12 вересня 2019, 13:44
#
Ну не 70 же процентов было за Пороха..50 процентов маргиналов было против
+
+14
Andrey M
Andrey M
12 вересня 2019, 13:52
#
Себе мабуть до маргінала не відносите? :)
До якої категорії себе зараховуєте?:)

тихенько та шепітом: я теж голосував за Порошенко (бо в Зеленському вбачав і ще бачу величезні ризики здачі державних інтересів на користь ворога — росії), хоче вважаю його корупціонером та баригою.
+
0
MaxTirpiz
MaxTirpiz
12 вересня 2019, 14:00
#
Поставлю  лайк))
+
0
Carnegie
Carnegie
12 вересня 2019, 15:08
#
Тогда по этой логике, любой демократический выбор на голосованиях в любой стране - выбор маргиналов)) так и живет весь мир, маргиналы и элита - MaxTirpiz ))
+
+41
MaxTirpiz
MaxTirpiz
9 вересня 2019, 12:45
#
Президент нужно обязательно с большой буквы? Новый зепрезидент вернул вернул в публичную политику всех бывших регионалов, на которых клеймо негде ставить. Какая уж тут борьба с коррупцией…
+
+14
Andrey M
Andrey M
10 вересня 2019, 11:51
#
Нагадати при кому кум Путлера повернувся в публічну політику і хто з Президентів з ним таємно зустрічався ночами?
+
0
MaxTirpiz
MaxTirpiz
10 вересня 2019, 12:01
#
ЗеЛЕНСКИЙ ?
+
+14
Andrey M
Andrey M
10 вересня 2019, 12:29
#
Ні, саме ваш кумир — Порошенко:)
При ньому також ця КГБістська криса стала медіамагнатом.
+
+59
bonv
bonv
9 вересня 2019, 12:51
#
Обсяги повноважень чинного українського президента Володимира Зеленського значно перевершують можливість його попередників, навіть ті, які мав авторитарний Віктор Янукович
Про це 7 вересня 2019 року заявив відомий журналіст, публіцист і громадський діяч Віталій Портников в ефірі програми «Суботній політклуб» на телеканалі Еспресо.TV.
«Зараз розподілу влади немає. Тому що законодавчої влади немає. Тому що президент приходить в парламент як до власного офісу і говорить депутатам, як їм правильно працювати. Немає уряду, як би залежав від партій. Немає уряду політиків, який передбачено нашою Конституцією. Уряд є продовженням президентського офісу. Значить, фактично, за всі справи в нашій країні відповідає рівно одна й та й ж людина. За президента — президент Володимир Зеленський, за уряд — президент Володимир Зеленський, за парламент — президент Володимир Зеленський. Залишилося тільки встановити жорсткий контроль над судовою владою. Щоб наша країна стала точною (хоча, можливо, карикатурною) копією сусідньої Російської Федерації і Республіки Білорусь», — пояснив він.
+
+59
bonv
bonv
9 вересня 2019, 12:51
#
При цьому, як зазначив Портников, у Зеленського, на відміну від Януковича, немає сильної, дієздатної опозиції.
«Сьогоднішня Україна нагадує мені Росію і Білорусь набагато більше, ніж у нещодавньому минулому. І я би сказав, що вона нагадує мені  Росію і Білорусь набагато більше, ніж в часи правління Віктора Януковича. Тому що тоді в країні була авторитетна опозиція, яка мола практично майже половину голосів в українському парламенті і могла б, якщо треба, силою блокувати антидержавні дії тодішньої влади, як це було із Харківськими угодами. Тепер цієї опозиції волевиявленням українського народу немає», - сказав журналіст.
«Український народ сам вибрав собі Білорусь», - наголосив Портников.
За його словами, в тому немає нічого дивного, адже 75% українців протягом останніх 25 років «завжди вважали найкращим політиком світу Олександра Григоровича Лукашенка»
«Така деградація думок обов'язково має призвести до деградації суспільства і держави. І все це має звалитися нам на голову. Воно і звалилося. Тепер подивимося, як в цьому жити», - підсумував Портников.
+
+40
Тони Райт
Тони Райт
9 вересня 2019, 14:14
#
«начал делать шаги, чтобы убрать сразу коррупцию» - это про что?
про то, что крупные тендера по какой-то случайности выигрывают фирмы бени, например как поставки топлива на Укрзализныцю.
Или это вы про то, что топовые госпредприятия после смены менеджмента на бенин начали аккумулировать убытки?
или выдавать свидетеля по сбитому Боингу и принимать наших моряков не безусловно (как это должно было быть согласно решения международного трибунала по морскому праву), а как людей, по которым будут продолжаться следственные действия, т.е. Украина фактически признала Крым российским, ведь моряков задержали именно за нарушение границ рф. вот это все не коррупция на высшем государственном уровне? или это уже гос. измена?
+
0
Andrey M
Andrey M
12 вересня 2019, 13:11
#
Так, тендера це чи найбільша кормушка для будь-якої влади.
Ще донедавно в оборонпромі тендера вигравали Свинарчуки та Ленінська Кузня продаючі тазики в рази дорожче ніж якісніші аналоги з заходу. Тепер на цьому збагачуються друзі іншого керманича...
+
+35
AleksandrBank
AleksandrBank
9 вересня 2019, 12:36
#
Если сложить все суммы, то низкий курс не помеха наполнению бюджета, проблема в теневой экономике.
Суммы впечатляют, получается зачем брать дорогие ОВГЗ, внешние займы под 6,75-10,25% в валюте, когда все под «носом», вопрос лишь в том, что это кому-то выгодно и наполняются карманы многих людей «серой» валютой.
+
+30
bonv
bonv
9 вересня 2019, 12:49
#
Когда нет денег - мы делаем вид, что они у нас есть. Когда есть деньги - мы делаем вид, что их у нас нет:)....
+
0
Apollo17
Apollo17
9 вересня 2019, 13:35
#
Все адекватно кроме потерь на ФОП - сейчас этим все законно пользуются, это не запрещено. Нужно отменить ФОП тогда будет все ок и с РРО и с отсутствием потерь.
+
0
citizenfox
citizenfox
9 вересня 2019, 15:17
#
Почнуть з останніх трьох пунктів і на тому все закінчиться. Бо підприємців і малий бізнес завжди легше обдерти, вони не мають зв’язків і до офшорів, і конверт центрів їм далеко.
+
0
MaxTirpiz
MaxTirpiz
9 вересня 2019, 15:28
#
И блатных  связей во власти у ФОПов  тоже меньше,чем у банков(ау, AleksandrBank)
+
0
Apollo17
Apollo17
9 вересня 2019, 23:05
#
Да я бы не сказал, как раз наоборот - те кто работают через ФОПов как раз и есть «крупняки» со связями.
Но пока это законно.
+
0
MaxTirpiz
MaxTirpiz
10 вересня 2019, 12:11
#
Да, ФОПі обслуживающие крупняк отмажутся.
+
0
valera051952
valera051952
10 вересня 2019, 9:45
#
Сколько лет об одном и том   же. Неужели не кто не знает ,как навести там порядок и зкрыть  ликвидировать это змеинное гнездо раз и навсегда, чтоб деньги шли в бюджет . а не к ним в карманы??????
+
0
Тони Райт
Тони Райт
10 вересня 2019, 10:07
#
Какое змеиное гнездо?
напомните-ка мне, как бизнес преЗЕдента оформлен и сколько налогов он заплатил за 2018 год? а, и про роялти с рашки не забудьте.
беня один самых главных схемщиков, как и его марионетка, он не любит платить лишние налоги.
так что пусть для начала начнут с себя.
Щоб залишити коментар, потрібно увійти або зареєструватися
 
сторінку переглядає 1 незареєстрований відвідувач.