Продажі електрокарів в Україні б'ють усі рекорди. За даними Державної фіскальної служби, на початок квітня в країну було ввезено близько 1700 автомобілів з електричними двигунами. Це втричі більше, ніж за аналогічний період минулого року (550 шт).
Електрокари в Україні: везуть биті і заробляють на довірливих водіях
Всього, за підсумками минулого року, продажі електрокарів склали 2700 шт. У цьому сезоні, якщо все піде так, як розраховують експерти, цифра виросте, як мінімум, до 5-,5 тис. шт.
«Мінфін» розбирався, чому українці масово пересідають на електромобілі і наскільки вигідна їх покупка і експлуатація в нашій країні.
Мода плюс ціна
За словами голови Всеукраїнської асоціації автоімпортерів і дилерів (ВААІД) Олега Назаренка, нинішні рекордні продажі електрокарів — прямий результат податкових пільг. Минулого року до Податкового кодексу було внесено зміни, які скасували акцизний збір, ПДВ і мито на імпорт електрокарів. І продажі відразу ж злетіли, — говорить експерт. Зниження мит зробило електрокари дешевше, в середньому, на 17%. З огляду на те, що ці автомобілі недешеві й коштують дорожче традиційних легковиків з двигунами внутрішнього згоряння (до $ 20-30 тис.за авто 2014-2016 рр випуску), економія в $3,5 — 5 тис. виявилася вагомим аргументом для багатьох автолюбителів.
Але популярність електрокарів росла і до запровадження податкових преференцій, правда, повільніше. Так, в 2017 році, в порівнянні з 2016, продажі електрокарів збільшилися в два рази, — стверджують в асоціації «Укравтопром».
Рекордну динаміку експерти пояснюють декількома факторами. По-перше, електрокари дешевші в обслуговуванні ніж традиційні легковика. Скажімо, повна зарядка акумулятора за діючими тарифами на електроенергію обійдеться в середньому в 20-30 грн. Його в середньостатистичному авто вистачає на 140-220 км. Це означає, що один кілометр шляху обійдеться від 14 коп. Для порівняння: авто з бензиновим двигуном споживає в середньому 10 л/100 км. У грошах це близько 3 грн на 1 км шляху, що майже в 20 разів дорожче, ніж у випадку з електрокаром. Але це усереднені цифри. Експерти розповідають, що деякі моделі електрокарів демонструють справжні дива економії і дозволяють кататися по 7-9 коп. / км.
Крім того, поступово в Україну приходить європейська мода на екологічні авто. Особливо активно цю тенденцію переймає молодь, яка все частіше називає екологічність чи не головним критерієм при виборі моделі, а економічність і ціну ставить на друге і третє місце відповідно. Електрокари вважаються дорогою і престижною іграшкою, яку можуть дозволити собі лише «просунуті» автолюбителі. І якщо продавцям вдасться закріпити за цими авто подібний статус, безбідне майбутнє їм забезпечено, — впевнені автоексперти.
Звідки машини?
За даними асоціації «Укравтопром», найпопулярнішими в Україні, за підсумками 2017 року, стали електромобілі Nissan Leaf (було продано майже 1,9 тис. шт), BMW i3 (79 шт.), Tesla Model S (56 шт), Focus Electric (54 шт) та Fiat 500e (30 шт.). Як видно, в цьому топ-5 участь чотирьох останніх моделей вельми умовна: різниця в продажах, в порівнянні з лідером списку — більш ніж в 20 разів. Між тим, як пояснив «Мінфіну» представник компанії «Ніссан Україна» Володимир Іванов, незважаючи на те, що вони є офіційним імпортером Nissan в нашу країну, електрокарів Leaf поки не завозять.
«Справа в тому, що ми завжди адаптуємо всі моделі Nissan до українському ринку і наших умов експлуатації. Наприклад, посилюється ходова частина, наноситься додатковий антикорозійний захист, змінюється акумулятор. Це мільйони доларів додаткових витрат. Але якщо на великих партіях авто з двигуном внутрішнього згоряння такі гроші незначно позначаються на роздрібній ціні, то у випадку з електрокарами ситуація буде іншою, адже в штуках їх поки продається не так багато. А з урахуванням того, що електричні моделі і так коштують недешево, додаткова націнка зробить їх неконкурентними », — вважає Іванов.
Renault тільки недавно оголосила про офіційний старт продажів своїх електричних моделей ZOE і Kangoo ZE. Їх реалізацією займеться 9 дилерів компанії.
Поки офіційні імпортери тільки тестують ринок, зростанням попиту на електрокари активно користуються сірі постачальники. За даними асоціації «Укравтопром», за минулий рік частка б/у моделей на ринку авто з електродвигунами рекордно зросла — з 42% до 86%.
За словами автомобільного експерта Сергія Креймера, більшість тих же Nissan Leaf потрапляють в Україну з США, менше — з Німеччини та Голландії.
«У США електрокар після аварії можна купити і за $3-4 тис. Його абияк відновлюють і відправляють на продаж до України», — розповів «Мінфіну» Креймер. Тут воно може коштувати вже $12-15 тис., хоча податків, якими посередники могли б виправдати високі ціни, в Україні на електромобілі вже немає. Бувають випадки, коли відновлені авто і зовсім продаються як нові і можуть коштувати до $30 000. «Це при тому, що в США і Європі биті електрокари намагаються взагалі не ремонтувати, а відразу продають на запчастини. Адже у випадку з електронікою незрозуміло, як в подальшому поведе себе таке авто, скажімо, чи не заклинить його в самий невідповідний момент», — зазначає Креймер. За його словами, в Німеччині та Голландії є маса пропозицій битих електрокарів, причому, ціни на деякі знижені в рази. І бажаючі їх купити не стоять у черзі. «Наприклад, Tesla 2016 року випуску, яка в салоні коштує близько 150 000 євро, після ДТП продається за 30 000 євро, і ніхто не купує», — зазначив експерт.
Електро-сюрпризи
Вітчизняні експерти б'ють на сполох, стверджуючи, що наш ринок перенасичений електрокарами сумнівної якості. Їх техоглядів ніхто не проводить, власне, в Україні навіть не розроблені чіткі вимоги до стану основних вузлів і систем авто з електричними двигунами.
У підсумку найменше, що загрожує потенційному покупцеві, — втратити гроші. Офіційно в нашу країну не поставляють запчастин до електрокарів, та й авторизованих станцій по їх ремонту та обслуговуванню практично немає. Зате масово з'являються гаражні СТО. Вони беруться полагодити будь-яку поломку, але екскурс нашого дяді Васі в електричне нутро продукції японського або німецького автопрому може виявитися фатальним для машини.
Інший потенційний ризик — сумнівна безпека старих електрокарів. «У випадку з американцями занадто багато питань до зарядки (її доводиться адаптувати під наші мережі), не завжди є навіть подушки безпеки, а якщо авто відновлюють після аварії в гаражах, в нього взагалі страшно сідати — невідомо, як воно поведеться на дорозі», — зазначає Креймер.
Володимир Іванов відзначає і низький рівень розвитку інфраструктури, перш за все, дефіцит зарядних станцій. Його колеги розповіли «Мінфіну», що в Україні зарядки для електромобілів встановлюються, як правило, на звичайних АЗС. Причому використовуються переважно китайські або вітчизняні пристрої, які можуть виявитися небезпечними для електричних акумуляторів.
Бажаючі розвивати мережі зарядок для електрокарів є, а регулятор обіцяє включити зелене світло потенційним інвесторам. Так, в НКРЕ недавно заявили, що мережам електромобільних зарядних станцій не потрібно отримувати ліцензії на продаж електроенергії. Щоб скласти договір на поставку електроенергії, бізнесменові достатньо надати копію документа на власність (приміщення) та договір оренди на землю. Як розраховують експерти, в найближчому майбутньому це буде стимулювати появу нових зарядних станцій по всій Україні.
Головним же сюрпризом для власників електрокарів може виявитися необхідність заміни акумуляторів. Вони коштують досить дорого — до 60% від вартості всього авто. Виробники дають 5-8 років гарантії на нові акумулятори. Але, як правило, ні в США, ні в Європі їх не продають в комплекті з машинами — авто йде за окремою ціною, а на акумулятор укрладаэться договір оренди з помісячною орендною платою. Це дозволяє власнику, по-перше, поміняти акумулятор на новий в будь-який момент, а по-друге, не морочитися з утилізацією (літієві акумулятори забруднюють навколишнє середовище, тому їх переробка коштує досить дорого).
Але у нас все інакше. Автомобілі продаються в комплекті з акумуляторами, причому останні можуть бути вельми сумнівної якості і вийти і ладу в будь-який момент. За новий же доведеться платити, як мінімум, $5-8 тис. (в залежності від виробника і технічних параметрів). Експерти прогнозують, що масову заміну акумуляторів українці будуть робити через 3-5 років, і дорожнеча цієї «кампаниії» може істотно прорідити армію шанувальників електрокарів в нашій країні.
Марія Коливанова
Коментарі - 61
2. Только в вашем блоге можно прочесть про загнивающий запад, загнивающую отрасль электрокаров («ритм роста парка электрокаров уменьшается несколько лет подряд»). А вот все остальные ресурсы говорят о обратном:
3. Если меня спросят кому вы поверите: Фитчу, авторитетным новостным изданиям, бомжу или блогу «semenvekselberg». То я однозначно отвечу — что даже бомж на фоне блога будет выглядеть более правдоподобно.
Рост числа электрокаров бьет все рекорды
https://ecotechnica.com.ua/transport/2483-novaya-statistika-po-elektromobilyam-chislo-zelenykh-mashin-v-mire-prevysilo-2-mln.html
Аккумуляторы дешевеют:
https://cdn.vdmsti.ru/image/2017/9a/3bfad/default-4ar.png
Популярность электромобилей может ударить по спросу на нефть – Fitch
«https://www.segodnya.ua/economics/avto/populyarnost-elektromobiley-mozhet-udarit-po-sprosu-na-neft-fitch-1116046.html»
https://corrienteelectrica.renault.es/8-datos-nos-muestran-la-evolucion-del-mercado-del-coche-electrico-dia-hoy/
Из основных тезисов:
1. «От 20 до 70 миллионов электромобилей к 2025 году»
2. «Снижается разрыв в стоимости между электромобилем и автомобилем сгорания»
3. «Количество пунктов подзарядки в 2016 году вырастет на 72%»
Если выделить ключевой второй и третий пункт, то падение роста можно объяснить просто недостаточной инфраструктурой и временной дороговизной которая отваживает покупателей. Вскоре эти факторы отойдут на 2 план и начнётся бурный рост. Этому свидетельствует мой график по цене аккумуляторных батарей.
Тем более не удивлюсь, что нефтяные корпорации всеми возможными средствами тормозят рост.
Опираясь на данные отчёта, в блоге я привёл уже свершившиеся данные по факту. Всё остальное сказанное в блоге опирается на конкретные и достоверные ссылки из серьёзных источников. Поэтому все претензии к статистике и западным СМИ.
Статья от 30 октября 2017 года. Перестаньте пользоваться жёлтой украинской прессой — будете обмануты как и вся страна…
Так в вашей же статье говорится о развитии всех направлений электромобилей. А вы выдернули 1 абзац и строите на нём всю вашу мысль. В чем смысл?
Статья все прогнозы и все данные предоставляет исключительно на 2016 год. И даже если она написана в середине 2017 там нет никакой информации про 2017 год. И если верить вашей цифре за 2017 год (про которую в статье ни слова) падение замедляется как минимум. 57% (2017) против 60% (2016)
Мне иногда кажется, что вы считаете всех жителей форума идиотами и лентяями которые не удосужатся проверить ту информацию которую вы предоставляете. Что всем будет лень перевести и тем более прочитать статью на другом языке.
Как я и говорил ранее, эти прогнозы несут рекламную нагрузку, и по факту никогда не сбываются. Данные по мировым продажам можно легко найти в интернете на любом языке. Даже не вижу смысла их предоставлять. Все остальные цифры взяты из отчёта, и у меня нет сомнений в их справедливости.
Так что все претензии к блогу и посты считаю необоснованными, и, с моей точки зрения, опубликованы для получения мнимой выгоды в виде плюсов от проевропейско настроенной, непросвещённой публики…
https://interfax.com.ua/news/economic/480184.html
Всё таки 57%. А в Китае на 90%. И рынок будет дико расти из-за Китая и его агрессивной политики по улучшению экологии.
Я вам напомню, что с 2019 Китай вводит квоты на обязательную продажу электромобилей. Что ещё сильнее подстегнет рынок.
https://auto.ria.com/news/events/234657/kitaj-vvodit-kvoty-na-prodazhu-elektromobilej-i-gibridov.html
Вот что написано в блоге: «Количество электромобилей от общего их количества в мире составляет всего лишь 0,2%, а ритм роста парка электрокаров уменьшается несколько лет подряд: 2017 — 57%; 2016 — 60%; 2015 — 77%; 2014 — 85%».
Вот что написано в вашем комментарии:
«1. Хватит рекламировать свой евроненависный блог
2. Только в вашем блоге можно прочесть про загнивающий запад, загнивающую отрасль электрокаров («ритм роста парка электрокаров уменьшается несколько лет подряд»). А вот все остальные ресурсы говорят о обратном:
3. Если меня спросят кому вы поверите: Фитчу, авторитетным новостным изданиям, бомжу или блогу «semenvekselberg». То я однозначно отвечу — что даже бомж на фоне блога будет выглядеть более правдоподобно.»
Однозначно ответите за болтовню или украинская евроинтеграция всё стерпит???
На сегодняшний день технология электромобилей — откровенно недоработана (сам электродвигатель, аккумуляторы). Это направление старательно стимулируют и делают все, чтобы доработка технологии и развитие инфраструктуры стали рентабельны и чтобы как можно больше компаний вкладывались именно в эту перспективу. Просто потому что это — очевидный путь развития.
Вот тогда их технология была «недоработана» на столько, что электромобили практически ушли в небытие после появления авто с ДВС.
Сейчас же электромобили по большинству потребительских качеств обгоняют обычные авто.
И да, их технологию все еще можно назвать «недоработаной», но это лишь показатель того, что совершенствовать там можно еще кучу всего.
А вот ДВС как технология достигла своих пиков.
З.Ы.: Вы, скорее всего, не знаете, что Семен — пустослов редкостный. Он не один спор проиграл здесь на форуме и отказывается платить по ним.
# Украинцы пересаживаются на электромобили
Ну, лично мне не нравятся маленькие машинки — не чувствую себя в них защищённым. Как бы она красиво не смотрелась, но с моей точки зрения остаётся красивой игрушкой. И причём здесь жигули??? Я не спорю — немецкие машины самые лучшие в мире. Только нужны денежные знаки для их покупки. А попробуйте в сегодняшней европе раздобыть этих денежных знаков. Либо украсть, либо в тюрьму — с тыщёнкой евро на семечки не разгонишься… Ну, разве что на биткоинах зарабатывать — но это несерьёзно.
А так да, для города может и сойдёт, особенно если учитывать вопрос экологии.
Три негативных момента электорокаров:
1) Утилизация батарей не продумана и дорогостояща;
2) Количество подзарядок в городе минимальна и не покроет спрос в случае массового использования;
3) Стоимость электричества будет расти, и намного быстрее чем многие думают (европа, налоги и т.д.)
# Электромобили могут освободить от НДС и акциза до конца года
Сразу видно, что электромобиль — это политический, а не экономический проект. В европе быть владельцем электрокара, это всё равно что стать матерью-героиней — освобождают от уплаты налогов, организовывают бесплатный проезд по платным дорогам, анонсируют запрет нормальных автомобилей уже в 15-20 летней перспективе и дают почётную грамоту. Скоро будут доплачивать, а они заразы всё равно не приживаются с той скоростью с какой хотели бы еврочиновники…
Та да, однажды решил я на свой дизель поставить модный сепаратор по размеру как 2л бутылка пэт. приехал на СТО, мастер час искал место в моторном отсеке и… не нашёл. Вариант в багажнике меня не устроил…
Leaf с батареей 30кВтч, стоимость зарядки около 50 грн, запас хода заявленный 250км (реалный около 170км)
50/170 = ~ 30 коп
Да и даже при вашем примере имеем около 1.2грн за км, ну никак не 2.
Брать б/у электрокар — глупость, как по мне. Вы телефоны б/у берёте? Когда батарея начинает терять свою ёмкость, электроника начинает чаще ловить глюки. От этого никуда не денешься, поэтому их и продают, чтобы не иметь проблем, так что тут лучше не экономить. А вообще это удобный транспорт для режима «работа-дом». Для путешествий, внезапных разъездов они пока не годятся.
Механизм очень отлажен у многих компаний, авто как правильно сказано в статье идут с США. Разные есть варианты, есть нормальные и там еще в США их делают, есть и битые. Лучше обращатся к дилерам с репутацией, те кто годами работает, и ручается за Авто.
В этом могуть быть уверены только очень неграмотные эксперты.
Пока электрокары не станут дешевыми и удобными в зарядке, им никогда не добиться массовости и не побить по спросу и продажам традиционные авто.
Для живущих в частном доме — тоже не проблема.
Как второе авто в семью — вообще не проблема.
А критерий дешевизны у каждого свой. У тех же Лифов сейчас очень конкурентные цены.
С текущими темпами развития технологий — очень скоро они будут и заряжаться значительно быстрее, и ездить не хуже традиционных авто.
Посмотрите статистику в развитых странах — там они уже наступают на пятки автомобилям с ДВС.
Вот здесь об исследовании, которое проводили в США, Японии и Великобритании относительно того, что в конечном итоге дешевле в течение длительного срока эксплуатации — авто с ДВС или электромобиль: https://www.sciencedirect.com/science/article/pii/S030626191731526X
Там многобуков, вот вам перевод одного из выводов исследования:
«Альтернативные исследования в целом пришли к тому же выводу, что и наше — что полная стоимость владения (Total Cost of Ownership, TCO) разных подвидов электромобилей (чистые электро, гибридные и т.д.) без учета субсидий все еще выше, чем TCO классических авто с ДВС.»
https://www.technologyreview.com/s/602245/why-we-still-dont-have-better-batteries/
Вот когда будут, тогда и будет разговор :) Пока что прогнозируют, что цены на электромобили сравняются с ценами на обычные очень не скоро — в течение 5-10 лет… А пока что это просто дорогая городская игрушка для тех, у кого есть вторая машина в семье для поездок на большие расстояния. Ни о какой массовости, наступании на пятки и т.д. при нынешних технологиях и на данный момент говорить не приходится.
https://www.nytimes.com/2017/12/18/business/electric-car-adoption.html
Ну а то что битые под видом новых продают это конечно суровые реалии, почему автовладельцы лифов не купят битый в ЕСи не ввезут в Украину, все-таки они по финансам недалеко ушли от владельцев евроблях + что мешает купить в случае проблем с батареей биты электокар и взять его батарею зачем новую то покупать.
Нужно как раз для начала вот такие старые машины убирать, потому что дорогой бензин и Дизель пока никак не помогает
Что за бред, автор статься хоть немного знаком с технологией батареи?
И как они выходят из строя, просто пух и все, машина не едет?
Может не стоит давать писать статьи о электромобилях тому, кто кроме троллейбуса не ездил ни на чем?
Зарядил по ночному тарифу и хватит на путь дом работа и назад.
Жителям многоэтажек ставящим машины под домом — вопрос
«Далекі» поїздки (більше 150 км) трапляються нечасто, тому:
— можна потерпіти, роблячи дозарядку в дорозі
— користуватись послугою вагона-автомобілевоза
— їздити далеко поїздом чи автобусом
Якщо в когось є потреба щодня проїжджати ~50 км і дуже рідко виникає потреба їхати далі 150 км.
Маючи бюджет $14К можна взяти:
— п'ятирічний Ліф в непоганих комплектації та стані
— або п'ятирічний економічний (дизель) Гольф 7 в аналогічному стані
Різниця в щорічних витратах на пальне та обслуговування буде ~$1000. При цьому динаміка у Ліфа значно краща.
Для наведених умов електромобіль однозначно кращий за авто з ДВЗ.
К тому же, ВСЕ существующие на данный момент исследования доказывают, что в целом, учитывая как цену покупки, так и последующее содержание, электромобили на данный момент дороже авто с ДВС (если государство не дает субсидий на покупку электрокаров). Ссылки на источники есть чуть выше в комментариях. О чем здесь дальше можно спорить? Факты — вещь упрямая.
И что делать в тех случаях, когда нужно выехать за город? На укрправде была статья про электрокары, где радостный обладатель рассказывал, что добираться из Одессы в Киев на Лифе в первый раз надо часов 15, а когда знаешь все нюансы, то можно сократить время пути до 10 часов. Если кто не знает, расстояние всего 500 км. И это еще по достаточно оживленной трассе, где есть хоть какая-то инфраструктура. Как ездить за город на природу, допустим? Нафига грызть этот кактус, когда он еще настолько сырой и не готов к комфортному употреблению?
— згоден, що фольц дещо іншого класу, ніж ніссан.
Якщо хочете повної ідентичності класу, то давайте порівняємо з Тіідою, на базі якою зроблений Ліф. Тііда дешевша на $4 тис., але різниця в щорічних витратах на пальне та обслуговування буде ~$1800.
«ВСЕ существующие на данный момент исследования доказывают...»
— посилання, що Ви навели стосуються НОВИХ автівок, що експлуатуються ЗАКОРДОНОМ.
Я ж Вам навів приклад для України у випадку з б/у авто.
"что делать в тех случаях, когда нужно выехать за город? допустим?"
— у Вас є своє авто? Як часто їздите далі 150 км від домівки?
Я аналізую свій РЕАЛЬНИЙ досвід експлуатації і розумію, що якби на місці мого бензинового коня була електричка, то я б дуже рідко відчував дискомфорт, пов'язаний з обмеженням пробігу на одній зарядці. І увесь дискомфорт зводився б до того, що пару раз на рік потрібно буде почекати годину в дорозі, щоб підзарядитися. Єдине, що мене поки стримує від переходу — я хочу кросовер, але цікавих і доступних моделей поки нема. Чекаю.
— цей «кактус» для певних умов УЖЕ більш ніж конкурентний.
В Україні пільги на імпорт електроавтівок та низькі тарифи на електрику добавляють конкурентності.
Усі великі автовиробники зараз активно включилися в «електрогонку», тому дуже цікаво спостерігати боротьбу і появу нових моделей, які з кожним разом стають все кращими.
Є різні прогнози, але однозначно за електроавтівками майбутнє і воно може стати масовим вже дуже скоро. Я серед оптимістів, тому слідкую за змінами, щоб при нагоді самому долучитися до тренду.
Для доставки пиццы или работы в такси (на себя) да, есть заряд — ищешь клиента, нет заряда — ищешь свободную зарядку. Для жизни спорно, нужно весь свой график перестроить под зарядку авто! Если только дом-работа-дом ещё терпимо, но если есть непредсказуемые поездки (внезапный выезд к клиенту или что то в этом духе). От ограничения пробега устаёшь быстро, когда вечером хочется домой (надо ехать 30-50 км) а машина уже села, уже не хочется той экономии…
Зарядок мало, в основном платные, цена 1 грн/м сводит на нет всю экономию… Имхо время электромобилей пока не пришло. И дело не в пробеге, а в возможности быстро (и недорого) зарядить машину в любом месте. Имхо гибриды с пробегом на электротяге 80-100 км. выглядят куда привлекательнее.
— у Вас є своє авто? Скільки раз за рік Вам потрібно проїхати більше 150 км в день?
Якщо така потреба буває дуже рідко, то пару раз «потерпіти незручності» дозволить зекономити $1000 на рік.
«гибриды с пробегом на электротяге 80-100 км»
— таких нема.
Зазвичай заряду гібрида вистачає на 25-30 км.
на вторичном рынке их цена сопоставима с лифами
https://goo.gl/13mvKh пишут что пробег на электротяге 65 км…
Але офіційно запас ходу у Вольта 13...15 року випуску 61 км по методиці EPA.
купите автору калькулятор, 300 грн на 100км это 3 грн/км
А — арифметика!