Ринкова капіталізація найбільшого виробника військового обладнання Німеччини Rheinmetall сягає 54 млрд євро, в той час як один із найбільших автовиробників світу Volkswagen оцінюється ринком у 44 млрд євро. Хоча ще декілька років тому автоконцерн був дорожчим у 70 разів. Як компанії помінялися місцями, розповідає колишній президент «Київстар» Петро Чернишов.
Rheinmetall вже коштує дорожче за Volkswagen і планує купити його заводи

«Germany is back» — сказав би хто-небудь на фоні гусеничного гуркоту. Rheinmetall — виробник танків, гармат і всього, що гримить, — тепер коштує більше, ніж гордість німецького автопрому — Volkswagen.
На графіку видно, як Volkswagen падає зі 140 млрд євро у 2021 році (а тоді ще ніхто й не думав про китайський електромобільний апокаліпсис) і повільно повзе донизу, а Rheinmetall тихенько сидів собі на 2 млрд євро, потім щось клацнуло (підозрюю, не лише в танковій башті), і до 2025 року він вже поруч із Volkswagen. Не на парковці, а за капіталізацією.
Танки тепер — «нові електрокари», завдяки геополітиці і держзамовленням.
Rheinmetall настільки відчув свою силу, що навіть розглядає ідею — увага! — купити завод Volkswagen в Оснабрюці. Щоб робити там не Passat, а Panzer. Це не іронія. Це німецький постіндустріальний реалізм.
Політики цю трансформацію називають не «переозброєнням», а «реіндустріалізацією». Бо звучить цивільніше, ніж «ми переобладнаємо завод із електрокарів на артилерію».
Ну, принаймні поки що не чіпляють номерні знаки на гаубиці.
Читайте також: Втеча зі США: хто замінить Microsoft, NVIDIA та Amazon у портфелях інвесторів
Якщо коротко, то Європа вирішила, що майбутнє — це не електромобілі, а добре змащені гусениці. І доки одні рятують клімат, інші рятують бюджети контрактами на оборонку. Тепер стежимо за новинами й очікуємо, що або Маск, або Китай винайдуть і почнуть виробляти електротанки!
Коментарі - 7
А от про чудо пушки Рейна я знаєв ще десь з часів ковіда коли вони як раз викладали ролики як ними зручно знищувати дрони.
https://youtu.be/bdwjcayPuag?si=5FfkN8a9Jxhp7Xpi
Я пам’ятаю ще з початку 00-х як якісь журналісти зробили ролик про новинку авторинку — Daewoo Lanos, і окремо відмітили як там легко можна пальцем продавити здаєтся крило.
І дарма проїхались по електро. Залежність від енергоносіїв (нафти та газу) для Європи це проблема не менша за військові ризики. І саме альтернативна енергетика та електрокари дозволять ЄС економити сотні мільярдів на імпорті та позбутися стратегічної залежності від нафти та газу. США вже намагаються підсадити ЄС на нафтогазову залежність, замість росії.
Китай це зрозумів ще 10 років тому і агресивно почав не просто розробку електрокарів — а просування їх всередині Китаю. І тепер 70% всіх електрокарів світу продаються саме в Китаї. Зовнішій ринок для них другорядна мета. Багато які виробники взагалі не продають за межами Китаю.