Tesla намагається виграти боротьбу за споживача: на тлі конкуренції, що загострилася, компанія знизила ціни на свої авто для американських покупців. Як це позначиться на вартості компанії Ілона Маска та її акціях, розповів фінансовий аналітик Паркєв Татевосян. «Мінфін» публікує переклад.
Tesla знову знижує ціни на авто: що чекатиме на її акціонерів
На скільки подешевшали машини
Tesla знизила ціни на свої автомобілі Model S і Model X на $5 тис. за кожною моделлю до $84,99 тис. і $94,99 тис. за базову модель відповідно. Компанія також знизила ціни на седан Model 3 та деякі кросовери Model Y.
У першому кварталі Tesla поставила рекордні 422,9 тис. автомобілів клієнтам у всьому світі, що на 36% більше, ніж роком раніше. На електрокари Model S і Model X припало 10,7 тис. з цих поставок, хоча компанія заявила, що за зазначений період вона виробила понад 19 тис. цих двох моделей разом узятих.
Конкуренти компанії Tesla також знизили ціни. Наприклад, компанія Ford Motor у січні знизила вартість свого Mustang Mach-E EV. За словами керівництва, цього року автовиробник втратить близько $3 млрд на бізнесі зі створення електрокарів.
Тим часом акції Tesla (TSLA) продовжують низхідний тренд. За останню торгову сесію минулого тижня папери компанії втратили 0,25%, загалом за тиждень знизившись більш ніж на 6%.
Нагадаємо, що минулого місяця Tesla знизила ціни на седан класу люкс Model S і позашляховик Model X. У січні компанія також скоротила ціни на весь модельний ряд, у тому числі на два свої автомобілі, що найбільше продаються. За словами генерального директора Ілона Маска, коригування цін підігріло інтерес покупців. Tesla виявила, що «навіть невеликі зміни в ціні значно впливають на попит», — заявив Маск на початку поточного року.
Як це вплине на компанію
«Ще минулого року, відповідаючи на питання про потенційні проблеми з попитом, керівництво Tesla говорило, що жодних проблем немає і не буде. Але реальність показує нам, що насправді Tesla стикається з труднощами щодо попиту — інакше компанія не пішла б на чергове зниження цін», — прокоментував ситуацію Паркєв Татевосян.
За словами експерта, маржа валового прибутку Tesla, ймовірно, знизиться суттєвіше, ніж очікувалося раніше.
Читайте також: Tesla хоче виробляти 20 млн електрокарів на рік. Маск поділився планами на майбутнє
Він вважає, що якщо 2023 року ми очікували, що маржа валового прибутку буде десь, скажімо, в діапазоні від 18%-22%, то тепер ми можемо знизити цю оцінку, скажімо, до 18%-20%. Те, що відбувається, також означає, що інвесторам варто приготуватися побачити хвилю зниження цін серед інших автовиробників. Хоча конкуренти Tesla можуть втрачати гроші, це не означає, що вони не підуть на зниження цін. Якщо Telsa хоче розв'язати цінову війну, інші компанії не залишаться осторонь. Маржа валового прибутку швидше за все знизиться по всій галузі виробників електрокарів. При цьому поки що незрозуміло, чи спричинить масове зниження цін збільшення попиту з боку споживачів.
Коментарі - 34
це якою мовою?
Не дивно що вони вже пів року не можуть полагодити примусове перемикання на російську.
як там, між іншим, електрокар від миска за 35000 баксів поживає? скільки років вже пройшло від його обіцянки почати продавати електрокар за 35000? 5 років? 6? більше?
Якщо відкриту карту зарядок, то вони скрізь, ну тупо скрізь. Хоч у Європу їдь, хоч куди завгодно. Ціна так, кусюча. Ціна і страх)
Для оцінки тенденцій важливий лише процент продажів від нових. Ті, ДВС, що вже куплені нікуди не дінуться.
З 2019 по 2023 виробництво батарей збільшилось втричі. З 286 до 922 ГВт/г.
І паралельно — їхня вартість активно падає, що говорить про відсутність дефіциту.
https://fra.org.ua/uk/an/publikatsii/novosti/virobnitstvo-litii-ionnikh-batariei-budie-rosti-na-50-v-rik
2023 — 15%
2024 — 22,5%
2025 — 34%
2026 — 50%
2027 — 75 %
2028 — 100%
В десятки раз збільшувати не треба — продажі електромобілів не перевищать загальні продажі нових авто. Тож, збільшити треба в 10 разів від поточних значень. І далі заміна буде проходити природнім шляхом, по мірі зносу ДВС.
цитую зі статті
«постачальники акумуляторів збільшать виробництво акумуляторів з 922 до 965 гігават-годин в 2023 році, підвищивши тільки в цьому році виробництво батарей на 50%»
згідно з якою математикою збільшення з 922 до 965 — це +50%?
А 965 — це дані за лютий 2023. Там на графіку підписано. Червона лінія — то лютий, синя — січень. Саме тому вони майже паралельні, демонструють приріст на місяць по роках. І нижче примітка — збільшення виробництва на 4% в місяць.
також, що таке «Червона лінія — лютий, синя — січень.»? де я можу побачити одну лінію за останні 10 років?
також ПОВТОРЮЮ питання: звідки взялось +50% в рік, якщо в статті ЧІТКО написано «постачальники акумуляторів збільшувати виробництво акумуляторів з 922 до 965 гігават-годин у 2023 році». в якій математиці збільшення з 922 до 965 — це +50%??? Звідки взялось +50%??? в статті ні в тексті, ні на графіку немає збільшення +50% в рік, якщо рахувати самому, а не сліпо читати статтю!
А взагалі, ви не бачили тенденції збільшення виробництва акумуляторів — я вам навів дані про тенденції. Хочете сперечатись про прогнози? Не подобається графік — знайдіть інший. Моя мета була вам продемонструвати тенденції останніх років, які ви не побачили. А сперечатись про прогнози — діло неблагодарне, бо фактів з майбутнього немає.