Ілон Маск перетворив Tesla з проблемного стартапу на найдорожчого автовиробника у світі. Але багато його задумів пішли не за планом. Що саме не вийшло у Маска розповів Forbes. «Мінфін» обрав ключові тези публікації.
8 провальних ідей Маска: що обіцяв і не виконав голова Tesla
Сонячна енергетика і робочі місця
Штат Нью-Йорк витратив $950 млн на будівництво і оснащення фабрики з виробництва сонячних панелей в Буффало, великі надії на яку покладала фірма SolarCity. В обмін на цю щедрість компанія повинна була створити на об'єкті щонайменше 1 460 робочих місць.
Наприкінці 2016- го після поглинання SolarCity компанією Tesla майбутнє здавалося вельми перспективним. У грудні того року компанія Маска повідомила про те, що уклала з Panasonic довгострокову угоду про виготовлення фотогальванічних елементів на фабриці в Буффало. Угода, як запевняла Tesla, дозволить щорічно виготовляти на фабриці сонячні панелі на 1 гігават потужності.
Але наступними роками обсяги випуску панелей залишалися незрозумілими. У 2020-му Tesla відзвітувала про постачання сонячних панелей лише на 205 мегават — в чотири рази менше того, що SolarCity встановила у 2016 році, до поглинання.
Крім цього, Tesla насилу підтримує на фабриці необхідну чисельність персоналу. Минулого року з об'єкта пішов Panasonic, і кількість працівників скоротилася ще сильніше. До кінця травня на фабриці працювало 1 058 осіб, а до кінця поточного року компанія зобов'язана досягти цільового показника в 1 460 співробітників або заплатити неустойку в розмірі $41 млн.
Читайте також: Чи варто інвестувати в компанії «зеленої» енергетики
Tesla Model 3 всього за $35 тис.
Цінник всього в $35 тис. Tesla кілька років називала ключовою перевагою цієї моделі. У компанії Model 3 була задумкою першого справді масового електромобіля, а не продукта тільки для багатіїв.
Проте, після виходу Model 3 така ціна пропонувалася лише час від часу, а потім і зовсім зникла. Зараз Tesla Model 3 у найдоступнішій комплектації пропонується за $40 тис. (після сплати податків), а з урахуванням реєстраційних внесків і доповнень вартість електромобіля наближається до $50 тис. Тим часом, базові ціни на дорожчі Model S та X підвищилися до $85 тис. і $95 тис. відповідно.
Вантажівки Tesla Semi
Амбіції Маска не обмежуються пасажирським транспортом. У листопаді 2017 року він представив футуристичну електровантажівку, пообіцявши, що вона зможе долати 800 км на одному заряді.
Маск стверджував, що Tesla Semi надійде в продаж наприкінці 2019-го, однак станом на липень 2021-го Tesla так і не оголосила ні конкретну дату старту продажів, ні розташування виробничого майданчика вантажівок.
Спортивна Tesla Roadster
Цю модель Tesla представила в листопаді 2017-го разом із вантажівкою Semi. Маск тоді запевняв, що Roadster надійде в продаж у 2020 році, буде найшвидшим у виготовленні автомобілем і зможе проїжджати на одному заряді до 1000 км. Очікується, що приблизний цінник на заповітне диво інженерної думки складе близько $200 тис., але конкретних дат старту продажів ніхто не називає.
Гігафабрика Tesla під Берліном
Маск хотів, щоб перший завод акумуляторів Tesla в Європі відкрився в липні 2021-го. Левова частка будівельних робіт вже завершена, однак регулятори поки що не дозволили ввести його в експлуатацію. До того ж об'єкт зіткнувся з опором місцевих екоактивістів і загрозою штрафів за проблеми з водопостачанням і каналізацією. Зараз в компанії сподіваються на відкриття заводу до початку 2022 року.
Читайте також: Що буде, коли запрацює супутниковий інтернет Маска
Tesla на повному автопілоті
У жовтні 2016 року Маск оголосив про те, що всі автомобілі Tesla оснащуються необхідними обчислювальними потужностями, датчиками і камерами, які з часом дозволять перейти на автономне керування. Тоді підприємець вважав, що на перехід до повністю самостійного водіння піде 2−3 роки.
Додатковий функціонал за $10 тис.- по суті вдосконалена система автопілот — став доступний споживачам у пробному режимі в липні. Однак після нещасних випадків, які спричинили собою загибель людей, Tesla почала попереджати водіїв про те, що система «може вчинити неправильно у найневідповідніший час» і що користуватися нею необхідно з «особливою обережністю». Таким чином, її зоряний час ще не настав.
Мережа роботаксі
У жовтні 2019 року на заході Tesla Маск заявив, що до кінця 2020-го «на наших дорогах точно буде понад мільйон автоматизованих таксі». За його задумом, власники Tesla змогли б заробляти гроші на своїх автомобілях, передаючи їх у користування автономному сервісу замовлення поїздок, який контролювала б компанія. Але нічого подібного не сталося, і немає жодних передумов до того, щоб у короткостроковій перспективі це стало можливим — або хоча б законно.
Читайте також: Коли українці масово пересядуть на дешеві китайські електрокари
Акумуляторні батареї нового покоління
У вересні 2020-го Маск з гордістю розповідав про більш ємну літієву батарею 4680 розміром з пивну банку. Мільярдер говорив, що нова модифікація буде на 56% дешевше і вміщатиме в себе уп'ятеро більше енергії, порівнюючи із доступними сьогодні акумуляторами.
Бізнесмен заявляв, що в лабораторії у Кремнієвій долині на стадії виготовлення знаходиться невелика партія батарей і що протягом року або двох компанія, ймовірно, запустить широкомасштабне виробництво. До теперішнього часу терміни виробництва батарей нового типу, як і раніше, не зрозумілі, але затримками в їх виготовленні, мабуть, можна пояснити проблеми із запуском Semi та Roadster.
Коментарі - 28
«Маск заявив в Twitter, що майбутній пікап Cybertruck цілком може «провалитися». Проте Маск планує зберегти дизайн фінальної версії Cybertruck майже таким же, як у показаного прототипу. Він додав, що йому наплювати на можливий провал, тому як особисто йому дизайн подобається«
https://youtu.be/aIQcGpxDG6Q
Для покупки новой Тесла Модел С надо 100 тыс. дол
Для покупки новой Тойота Кэмри надо 30 тыс. дол
Вот есть у двух людей по 100 тыс. дол, первый покупает Теслу, второй покупает Кэмри, у второго получается экономия 70 тыс. дол = 1 890 000 грн, которые он ложит на депозит и после вычета налагов получает 7% ежегодно = 132000 грн
Ездят оба одинаково, как среднестатистические водители по 15000 км/год
Владельцу Кэмри при расходе 7л/100 км надо 1050 л на год * 30 = 31500
Плюс на замену масла и фильтров пусть 3500, всего 35000, первые годы машина на гарантии, ломаться не будет, а если вдруг в новой Тойоте что-то пойдет не так, то ремот будет бесплатным
Итого 132000 процентов — 35000 расходы за первый го = 97000 в плюсе, докладываем их до депозита и получаем 1 987 000 грн в банке
За это самое время у Теслы при расходе 22 кВ на 100 км, за год надо 3300 кВ, по минимуму по 2 грн = 6600 грн минус
Проходит 10 лет, пробег обоих автомобилей по 150000,
Кэмри потеряла в цене, теперь она стоит только 12000 дол (минус 18000), но зато на депозите у хозяина сумма уже приближается к 3 млн., начались редкие мелкие поломки, но в целом автомобиль по прежнему надежен
Тесла за это время подешевела в 4 раза, до 25000 (минус 75000), хозяин потратил на електричество 66000 грн
Проходит 20 лет, батарея у Теслы давно сдохла и хозяин продал её на метал несоклько лет назад
А владелец Кэмри с пробегом в 300 т. имеет на депозите почти 4 млн. грн и машина ещё на ходу, иногда уже подводит, но ездит и стоит все ещё 6 тыс дол.
Итого за 20 лет,
Владелец Теслы минус примерно 105000 дол.
Владелец Кэмри 6000 машина + 150000 депозит = плюс 156000, итого он в плюсе на 56000 дол. за эти 20 лет
А изначально у обоих было по 100 тыс. дол, только первый остался у разбитого корыта, зато на модном електромобиле поездил
Короллу с лифом сравни с разницой в 10к баксов и добавь к этому отсутствие замены масла и простоту ТО.
«The base Toyota Corolla sedan has a starting MSRP of $20,025»
Писал бы уже что лиф 50к, а короллу бесплатно на любой заправке вместе с канистрой бензина дают.
Спасибо крчь поржал сегодня над тобой просто от души.
Ой да подскажи какой там процент на депозиты в баксах в банках :-D.
Общий парк транспортных средств в Украине на 1 января 2021 составил 10,2 млн единиц
В Україні станом на 1 червня 2021 року нарахували 28005 електромобілів
Итого «полно» это аж 0,27% от общего количества, Лифы же составляют около 0,4 от этих 0,27% или около 11000 машин. Для сравнения только новых авто, и только за 2020 год, Тойота в Украине продала 13315 шт.
Так что можешь собрать компанию из знакомого окулиста и учителя математики и можете бухнуть вместе за електромобили
И вопрос, как дешево украинцам заряжать електромобили, если они живут на 5 или 10 этаже, по ночному тарифу, от СЭС и т. д.