Блокування рахунків стало найбільшою проблемою клієнтів банків. На це минулого місяця найчастіше скаржилися наші читачі. Чому люди втрачали доступ до своїх грошей, а подібні випадки стали масовими, що радять фінансисти, аби зменшити подібні ризики, — розповімо у свіжому Народному рейтингу банків.
Банки масово блокують рахунки клієнтам: що радять фінансисти, аби зменшити такий ризик
Минулого місяця читачі залишили на нашому сайті 300 скарг на роботу фінустанов. Банкіри допомогли вирішити проблему лише у 84 випадках.
Найбільша кількість відгуків (93) незадоволених клієнтів традиційно стосувалася роботи Приватбанку, який має найбільшу клієнтську базу. Приват зумів успішно закрити 32 заявки.
Наступним, кому у червні також чимало дісталося, став monobank. На його адресу прилетіло 42 негативних повідомлення. За місяць банк зумів «розрулити» 18 проблемних ситуацій.
Замикає трійку банків із найбільшою кількістю претензій клієнтів Ощадбанк. За останній місяць до фінустанови через наш сайт звернулося 26 користувачів зі скаргами. Банк не закрив жодної.
Те, наскільки уважними є банки до своїх клієнтів, впливає на їхню позицію у Народному рейтингу. Ось як він змінився за останній місяць.
У рейтингу — мінімальні зміни.
Суттєвих перестанов у Народному рейтингу за останній місяць не відбулося. Зміни торкнулися лише декількох банків:
- Південний піднявся з 11 на 10 сходинку, потіснивши Таскомбанк;
- Укрексімбанк залишив 16 сходинку і перекочував на 15, посунувши Сенс Банк;
- ОТП банк перестрибнув із останньої 24 на 23 сходинку, залишивши позаду Укрсиббанк.
Лідером Народного рейтингу уже сьомий місяць поспіль залишається А-Банк. У червні його клієнти розмістили на нашому сайті 25 заявок на вирішення своїх проблем. Із 8-ма з них банк успішно впорався.
Друге місце утримує monobank. Від лідера його відділяють всього 1,7 балів. Своїм досвідом користування послугами банку вже поділилося понад 3 тис. приватних клієнтів. Банк відреагував на 1 570 із них.
На третьому місці закріпився sportbank. У червні читачі «Мінфіну» залишили 18 негативних відгуків про його роботу. 5 із них банк повністю закрив.
Нагадаємо, з липня 2021 року діє нова методика оцінювання. Щоб скарги не накопичувалися, а рейтинг відображав реальний рівень лояльності фінустанов до своїх клієнтів, ми змінили правила: якщо скаржник протягом 30 днів не прокоментує ситуацію, його проблема вважатиметься вирішеною.
Якщо банк не реагує на скаргу, її автор може натиснути кнопку «проблема не вирішена» — і 30-денний термін відраховуватиметься знову.
Також кожен читач «Мінфіну» може оцінити роботу банку, розповісти про свою проблему і залишити на сайті заявку на її вирішення. Щомісяця редакція обирає найкращий відгук та нагороджує автора.
Читайте також: У НБУ визнали, що банки прикрашають ситуацію про свій реальний стан
Тож, на що скаржилися читачі «Мінфіну» у червні.
Втрата доступу до рахунків: що точно не варто робити, аби не наражатися на таку небезпеку
Головною проблемою у червні для споживачів фінансових послуг стало блокування банківських рахунків. Іноді користувачі дізнавалися про це безпосередньо під час невдалої спроби розпорядитися своїми грошима.
Наприклад, клієнт monobank під ніком Sergiykharchk відчув, що щось недобре, коли не зміг зайти в додаток. На «гарячій» лінії банку, куди він відразу звернувся, повідомили, що рахунок заблоковано назавжди. Причин, за словами автора відгуку, йому не назвали.
«Ні криптою не займаюсь, ні якимись платежами незрозумілими, ні торгівлею в інтернеті, великі суми коштів ніколи не отримував чи з якихось незрозумілих джерел, активність мінімальна за рахунком, хоча кошти є», —не може зрозуміти Sergiykharchk, чому так трапилося.
Автор відгуку каже, що банк завдав йому купу незручностей, та ще й вкрав гроші.
У відповідь на скаргу в monobank відповіли, що рішення відмовити в обслуговуванні цьому клієнту було ухвалене після аналізу інформації з різних перевірених джерел. Більше детальних пояснень, з чим воно пов’язане, у mono на надали ані клієнтові, ані на запит «Мінфіну», посилаючись на банківську таємницю.
«Але свої гроші клієнт може забрати в будь-яку мить, ми йому це вже пропонували, чекаємо на його рішення», — уточнили у monobank.
Із аналогічною проблемою зіткнувся й клієнт А-Банку Сергій Сварчевський.
«Вся краса цієї ситуації в тому, що я знахожуся в дорозі посеред траси, додому мені ще їхати 600 км, бак в авто майже пустий, всі кошти на заблокованій картці», —пише він.
Ані звернення на «гарячу» лінію банку, ані у чат не допомогли. З чим пов’язане рішення банку і як розблокувати картку, — йому теж не пояснили. У фінустанові обмежилися обіцянкою зв’язатися з клієнтом наступного дня.
«Я пояснив ситуацію і запитав у співробітника, що мені робити — ночувати на трасі? На що отримав відповідь: «чекайте дзвінка», — розповідає далі Сергій Сварчевський.
Зазвичай, банки неохоче розкривають деталі власного фінмоніторингу. Але в деяких випадках причини блокування рахунку стають відомі. Про одну з них розповімо нижче, аби вберегти наших читачів від подібної ситуації.
Користувач під ніком prokopse розповів, як позичив мамі свій телефон, аби вона могла звернутися зі своїм запитанням до вайбер-чату підтримки А-Банку. Після цього банк без попереджень заблокував всі картки prokopse.
«Мама навіть не заходила в мій кабінет у додатку а-банка, просто написала в вайбер-чат своє питання, звісно, представившись… це звичайна ситуація, тому що інша людина (зокрема, батьки-пенсіонери) може навіть не мати смартфона, а в свій кабінет заходити через додаток на моєму смартфоні, якщо треба. Це дозволяється», —розповідає користувач.
У фінустанови інше бачення цієї ситуації. У пресслужбі А-Банку повідомили, що при спілкуванні у чаті було встановлено, що звернення надійшло від третьої особи з фінансового підв'язаного месенджера та з типового пристрою нашого клієнта. Тому з метою безпеки рахунок клієнта було тимчасово обмежено. Щоб продовжити ним користуватися, клієнту довелося перевипустити картку.
«Банк не рекомендує використовувати сторонні пристрої для проведення фінансових операцій, оскільки дані девайси розцінюються банком, як не типові для клієнта. Саме у таких випадках є підозра, що рахунками користується шахрай, і є великий ризик втрати коштів клієнта», — пояснили логіку дій банка у пресслужбі.
Отримати консультацію у підтримці з месенджера іншого клієнта можна лише щодо загальних питань — графіку роботи відділень, тарифів та умов за рахунками тощо.
«Для отримання інформації за рахунками рекомендуємо звернутися зі свого фінансового месенджера», — наголошують у фінустанові.
Читайте також: До 50% комісій за старі купюри та відмови їх приймати: як здати не нову банкноту
Чому банки арештовують рахунки за 5 хвилин, а розблоковують тижнями
Відновлення арештів банківських рахунків, накладених виконавчою службою через борги, незалежно від їх розміру, викликало шквал негативу в бік фінансових установ.
6 травня 2023 року набрав чинності новий закон (№ 3048-IX), яким запроваджується нове правило — людям дозволили витрачати із арештованих рахунків не більше 13,4 тис. грн (два розміри мінімальних зарплат). Про новації ми докладно розповідали тут.
За словами самих користувачів, фінустанови занадто старанно беруться за виконання приписів виконавців. Так, клієнт Приватбанку під ніком niklausxx розповів, що його рахунки арештовано через невчасно сплачений штраф. При цьому, за словами користувача, у постанові було чітко вказано, що арешт накладається в межах певної суми. Тобто все, що перевищує її, — арешту не підлягає, і може вільно використовуватись. Але у Приваті заблокували всі кошти.
«Ні особистий візит у відділення банку, ні дзвінок на „гарячу“ лінію, ні лист в службу підтримки цього банку результату не дали. Їхні аргументи: в постанові написано, що „арешт накладено на всі рахунки“, а той факт, що в продовженні цієї фрази далі йде: „в межах такої-то суми“ — для них пусте місце!», —пише автор відгуку.
У порушенні правил блокування рахунків також звинувачує ОТП банк його клієнт VolodimirXaos: банк повністю списав кошти, які прийшли на його пенсійну картку, таким чином залишивши його без засобів до існування. На переконання VolodimirXaos, це абсолютно протиправно.
«Згідно Закону України № 3048-IX від
Але найчастіше клієнти звинувачують банки у затягуванні розблокування рахунків або дозволеної для користування суми у 13,4 тис. грн. Такі скарги прилетіли на адресу декількох банків, але особливо дісталося Привату.
«11.05.23 року мені заблокували рахунки. Я звернулась до виконавця із заявою, де він виніс постанову на розблокування рахунку
«Постанова про видаткові операції з рахунку на сумму 13400 була відправлена виконавцем 30 травня. Банк отримав її 06.06 і на цьому все. Зараз 27.06, ніяких дій банк не робить», —повідомляє ще одна клієнтка Приватбанку Анастасія Сіліч.
Такі випадки справді мають масовий характер. У відповіді на скарги служби підтримки, зазвичай, пишуть, що питання взяли на контроль і намагатимуться вирішити його у найкоротший термін.
«Таке враження, що гроші у людей блокуються спеціально, щоб вільно користуватися ними, поки нещасні власники рахунків оббиватимуть пороги виконавців», —припускає Sklyarska.
У Приватбанку на запит «Мінфіну» пояснили, що арешт банк знімає протягом 1−3 днів після отримання відповідної постанови від виконавчої служби чи приватного виконавця.
«Якщо арешт не знято, отже, банк не отримав такої постанови від виконавчої служби у встановленому законом порядку», — підкреслив керівник пресслужби Приватбанку Олег Серга.
Він також зауважив, що загальна процедура накладення арешту на кошти боржника є єдиною для всіх банків, і виглядає так:
- державний чи приватний виконавці надсилають до банків постанову про арешт коштів боржника. Приватбанк працює через онлайн-систему обміну інформацією з виконавчою службою.
- арешт накладається на рахунки, які вказані у постанові, — частково (на суму заборгованості) чи рахунок загалом (це рішення приймає виконавча служба). Якщо в постанові не вказані рахунки, на які має бути накладено арешт, то арешт накладається на всі рахунки.
- арешт може бути накладений на рахунок будь-якого типу — картковий, депозитний, поточний тощо. Банківська установа повинна виконати постанову про накладення арешту відразу після її отримання.
«Щоб відновити доступ до коштів на рахунках, потрібно звернутися до виконавчої служби (виконавця провадження) та врегулювати з ними це питання. Зазвичай, потрібно сплатити суму стягнення, що вказана у виконавчому провадженні», — говорить Олега Серга.
Читайте також: Банки переводять клієнтів на роботів: до яких банків додзвонитися складніше
Як Сенс Банк заблокував рахунок через «незручну» валюту
Міжнародні перекази — ще одна біль клієнтів банків. Дуже часто вони обходяться відправникам неочікувано дорого.
Автор відгуку під ніком WladimirSM поділилася своїм прикладом, як у жовтні 2022 року направила міжнародний переказ у швейцарських франках зі свого рахунку на свій же рахунок у Сенс Банку. Рахунок у Сенсі був в євро, але відправниця сподівалася, що банк автоматично конвертує за своїм курсом франки в євро.
«Проте, вийшло цікавіше. Після звернень на підтримку мені порекомендували відкрити віртуальний рахунок у франках, що й було зроблено», — пише WladimirSM.
За словами клієнтки, 50 франків було зараховано. Але користуватись ними вона не змогла: ні зняти, ні перевести в гривню — нічого. Не допоміг і візит до банку, де вона написала заяву про обмін «незручної» валюти на міжбанку. А віднедавна, за словами WladimirSM, банк почав знімати комісію за обслуговування рахунку.
Позиція банку
У відповідь на офіційний запит «Мінфіну» у банку підтвердили, що такий випадок дійсно мав місце. У жовтні 2022 року клієнтка здійснила SWIFT-переказ 50 швейцарських франків на свій гривневий рахунок. Оскільки зарахування переказу можливе лише у відповідній валюті рахунку (долар, євро та гривня), їй рекомендували відкрити поточний рахунок у франках через застосунок Sense SuperApp, щоб мати змогу продати ці кошти на Міжбанківському валютному ринку України (МВРУ).
«Для цього необхідно написати відповідну заяву у відділенні банку. Клієнтка звернулася до відділення, де був оформлений запит на продаж валюти, але валюта не була продана через технічну помилку. Співробітники відділення намагались зв'язатися з клієнткою, однак, контактний номер неактивний», — відповіли у пресслужбі Сенс Банку.
Щодо комісії, то у Сенс Банку повідомили, що вона застосована згідно з тарифами поточного рахунку і становить 5 у.о. на місяць. За рахунком понад пів року не було здійснено жодної операцій, тому банк списав кошти.
«Банк не обмежує клієнта у користуванні рахунком. Умови застосування комісії публічні та універсальні для всіх клієнтів банку. Списання комісії є коректним, але, враховуючи ситуацію, банк погодив компенсацію цієї комісії», — повідомила пресслужба банку.
Уже перед публікацією рейтингу у пресслужбі Сенс Банку повідомили, що питання клієнтки вирішено.
«Банк компенсував комісію, а також зарахував на гривневий рахунок клієнтки суму, еквівалентну 50 франкам», — проінформували у фінустанові.
Для уникнення таких ситуацій, у Сенсі попередили, що банк зараз працює лише з готівкою гривні, долара та євро. Тож, найоптимальніший варіант на сьогодні — це перераховувати долар США або євро на рахунок, відкритий у відповідній валюті (обмінявши попередньо у країні відправника їх валюту (наприклад, франки) на долар чи євро).
Банк також додав, що для оперативного вирішення проблемних питань клієнти завжди можуть звертатися напряму до банку за зручнішим для них каналом комунікації: через контактний-центр, відеочат, чат, відділення, соціальні мережі банку тощо.
Коментарі - 33
Вже неодноразово були ситуації, коли спеціально створені акаунти залишали фейкові або не обʼєктівні відгуки.
Додайте перевірку автора через банк айді і одразу світ чистіше стане.
И по поводу «Привата» (который есть зеркало всей банковской системы Украины) — в какой стране мира!!! Решение Суда выполняется государственным банком 9 месяцев? В какой стране мира, не выполняя решение Суда, юристы государственного банка ссылаются на то что Суд не правильно!!! написал решение (при этом на апелляцию юристы банка не подавали). В какой стране мира, в подобной ситуации (выполнение решения Суда) было необходимо отдельное вмешательство НБУ.
Ну и может кто то расскажет какие зарплаты у топ менеджеров банков в ЕС, только по отношению к минимальной оплате труда в стране.
А когда пошел в магазин мороженку купить (лето же) делать свифт-перевод на имя мороженщицы?
«Забирать с банков все деньги»
А без шуток, это как надо относится к окружающим, что бы сначала нахамить, а потом еще что-то спрашивать и вступать в дискусию. Действительно — …поганому виду немає стиду…
Удачи в общении себе равными.
если норм вариант- свифт платёж, с ФОП или ТОВ на LLC, к примеру. Но если НДС плательщик- в *** заглядывать будут.
В банках ЄС так само присутній фінмониторинг і вони так само заблокують рахунки які використовуються для прокрутки бабла. Ну і да: в абсолютній більшості країн ЄС відкрити рахунок не вийде : треба бути резидентом цієї країни тобто мати якусь постійну адресу проживання і відповідний дозвіл на це . Нечіслені виключення у вигляді декількох польських банків або рахунки для забезпечених інвесторів з мінімальним порогом в 25 000 фунтів наврядчи підійдуть середньостатистичному читачу Мінфіну.
Це вже не кажучи про те що перевод грошей в ті банки буде супроводжуватись втратами на комісіях і все одно вимагає щоб в в Украіні у людини був рахунок з якого вона відправить гроші закордон.
А тут оказывается не все так просто, но как обычно, дочитал бы до конца или внимательно — про открытие счета и другие проблемы рассказывайте другим людям и в других местах — и не пришлось писать такой длинный «спич»!
… треба бути резидентом цієї країни… ВИТАЛИК не пиши бред!!!
… треба бути резидентом цієї країни… ВИТАЛИК не пиши бред!!!
це не маячня, це вимоги банка до клієнтів
і це не тількі у Європі (тобто не тільки в ЄС), у США і Канаді так само
за африканські банки нічого не знаю — може ти про них? 🤭
А по поводу — что есть маячня, расскажи как граждане имея рабочие визы открывают счет в банке -у них же нет… постоянного места жительства на территории ЕС… а есть только реальный адрес работодателя. или все кто работают в ЕС имеют свое жилью на правах собственности?
Перечитай їх як коментарі що не містять жартів.
Мова була про банки, ти знов перевів її на особисті образи. І якщо я раптом не втримаюсь та відповім — оце і буде «опуститись до твого рівня».
«HSBC Holdings' CEO is Noel Quinn, appointed in Aug 2019, he has a tenure of 3.92 years. His total yearly compensation is $6.72M , comprised of 23.9% salary and 76.1% bonuses,»
минимальная зарплата в Великобритании 1314 фунтов в месяц. т. е. примерно 15800 в год.
т. е. топ менеджер банка получает в 425 раз больше минимальной зарплаты по стране
регочу вголос
автор відкрив рахунок на родича для своїх справ, а банк бац — і звернув на це увагу 🤣
Пхах, виявляється не тільки ПУМБ вміє красти гроші у клієнтів.
Історія просто крінж
на рашке — не просто посчитаны , там и бирочки носить обязаны. А в китае — запрещено без мобилки с доступом для гос органов из дома выходить. Так и живем.
Начнем с того что в каждой стране есть свое национальное законодательство.
В нашем случае, существуют три основных закона определяющих отношения между гражданином (в не зависимости от гражданства и налогового резиденства.
Уголовный кодекс, Закон о подоходном налоге, и Закон о натурализации и миграции (гражданстве).
Уголовный кодекс дает четкое понятие преступления — «отмывание денег» (способы получения незаконного дохода) , налоговое мошенничество и неуплата подоходного налога, коррупционная деятельность Закон о подоходном налоге — определяет алгоритм и ставку подоходного налога, а также сумму годового дохода не облагаемую налогом, как и другие виды деятельности и суммы получаемого дохода которые освобождаются от уплаты налогов.
Закон о «гражданстве» определяет общие правила пребывания в стране, порядок разрешительной системы для занятия деятельностью приносящей доход.
Все эти «законы» регулируются и периодически изменяются, согласно решениям национальных парламентов и принятых в ЕС директив. В рамках принятых ЕС директив и национального законодательства нац банки принимают решения об условиях первичного мониторинга начиная от открытия счета и поступления средств, акцентируя внимание на пополнении (внесения) на счет наличности, устанавливая требования к «пороговым» суммам. И ни чего другого для гражданина не существует.
И вопрос, а что это за …нармативна база ФАТФ… это что законодательный орган? Или что?
как-то мне не очень понятна суть деятельности этого «органа» — кажется, он имеет более рекомендательный характер, а не законодательный? Или нет!
А по факту, чем больше граждан Украины будет ориентироваться на дальнейшее проживание и деятельность за пределами Украины, тем больше всякого рода «эксперты» будут рассказывать страшилки. Рекомендую придумать новую страшилку…-
…сейчас, по требованию «венецианской комиссии» и лично Урсулы Фон дер ляйен, в ВР внесли постанову о возвращение уголовной ответственности по старой ст 208 Уголовного Кодекса Украины…
Я думаю, мало кто знает чем по факту занимается «венецианская комиссия «и гр Урсула, главное что бы страшилка получилась достойная, а люмпены и хамы «схавают» все!
И для справки — только в Германии, за 2022 год в апелляции было выиграно 517 дел по 261 статье (Geldwäsche) Strafgesetzbuch.
Всем удачи и хорошего дня!
А я по совету «экспертов» …почищу сапоги … и пойду …мыть туалеты… что бы заработать на …сметану!!!