Multi від Мінфін
(8,9K+)
Оформи кредит — виграй iPhone 16 Pro Max!
Встановити
2 березня 2026, 13:02

55% жителів українських міст розглядають переїзд до села — опитування «Мінфіну»

Понад половина опитаних — 55% — готові розглянути переїзд із міста до сільської місцевості. Про це свідчать результати анонімного онлайн-опитування в телеграм-каналі «Мінфіну», в якому взяли участь 1 762 респонденти.

► Читайте сторінку «Мінфіну» у фейсбуці: головні фінансові новини

Найпопулярніший формат — купівля землі та будівництво власного будинку: цей варіант обрали 28% учасників.

Ще 15% схиляються до встановлення модульного будинку на придбаній ділянці, а 12% готові купити стару хату й відновити її.

Водночас 45% респондентів зазначили, що не хотіли б переїжджати з міста в село.

Таким чином, результати демонструють: попри урбанізаційні тенденції, запит на життя поза великими містами залишається суттєвим.

Більшість тих, хто допускає переїзд, пов’язують його з можливістю мати власний дім, землю та більше простору — за умови розвитку інфраструктури та робочих можливостей у громадах.

Автор:
Роман Мирончук
Редактор стрічки новин Роман Мирончук
Пише на теми: Економіка, фінанси, банки, криптовалюти, інвестиції, технології

Коментарі - 37

+
+267
Андрій М***к
Андрій М***к
2 березня 2026, 13:07
#
Да да…переїзд в руїну, без інфраструктури, медицини, каналізації…без роботи.
+
+27
Moonlighter
Moonlighter
2 березня 2026, 15:18
#
Люди просто надивились гарних інстаграмних та пінтерестних світлин.
+
+31
neverice
neverice
2 березня 2026, 16:30
#
Питання в цілому більше не про село, а про володіння приватним будинком замість квартири. Може, хтось, звісно і думає про село в дикому лісі, але більшість розглядають передмістя — радіус 20−30 км.
Ну і висновок — це не де-урбанізація, це зсув інтересу до передмістя і приватного житла.
+
0
Alekc123
Alekc123
3 березня 2026, 11:48
#
Не мели ерунду! Тебе пишут за сёла пригодные к переезду, а не разрушеные
+
+30
Exba
Exba
2 березня 2026, 14:24
#
Родители 10 лет назад переехали из Киева в село. Папа доволен — рядом лес с грибами и Десна с рыбалкой. Мама скучает за Киевом. Я уехал из Киева 5 лет назад, сейчас живу в городе с населением 300 тыс. (не в Украине) и мне тут явно комфортнее, чем в городе-миллионнике (даже без учёта фактора войны)
+
+62
Aldruino
Aldruino
2 березня 2026, 14:50
#
Дивлячись яке село мається на увазі.

Якщо біля річки, лісу, в горах, є інфраструктура та відносно близько блага цивілізації, то напевно.

Якщо село в степу, з мінімальною інфраструктурою та благами, то навряд чи.
+
0
vt313
vt313
2 березня 2026, 16:21
#
Щось тиу *** Заспи.
+
+15
Mindent
Mindent
2 березня 2026, 15:53
#
На работу- в город…
+
+30
R S
R S
2 березня 2026, 17:33
#
Не так: на работу — в огород!
Что вырастил — то и съел.
+
+25
kadaad1988
kadaad1988
2 березня 2026, 17:39
#
Я хочу построить частный дом, только для того, чтобы избавиться от барыжного государства с его тарифами на электроэнергию, газ, отопление, типа обслуживание здания и территории, управлением. Все это и дальше будет только подниматся поганью которая типа ведет нас в ЕС!
+
+15
vt313
vt313
3 березня 2026, 11:13
#
Ви можете збудувати автономний будинок. Але його обслуговування буде значно дорожче ніж у барижної держави.
+
0
kadaad1988
kadaad1988
4 березня 2026, 10:21
#
Ничего подобного! Кто Вы по профессии и что знаете о строительстве? Все зависит от разумного проекта и его осуществления.
+
0
vt313
vt313
4 березня 2026, 11:19
#
Не питання.
Розкажіть як буде організоване все те що є в багатоквартирному будинку.
І які будуть ціни.
+
+15
kadaad1988
kadaad1988
5 березня 2026, 11:14
#
Без проблем. Электроснабжение за счет солнечных пенелей и как резерв дизель генератор. Водоснабжение - скважина, канализация септик. Отопление, водоснабжение за счет электроэнергии. Естественно фасад здания с качественным утеплением, это позволяет весьма эффективно отапливать дом с помощью обычных настенных электропанелей (проверено на личном опыте проектирования и реализации проекта). При использовании качественного оборудования и материалов все это не будет стоить и копейки при обслуживании десятилетиями, а с вас в многоквартирном доме, будут драть ничем не оправданные тарифы ежемесячно которые будут постоянно расти от желания власть имущих. Вот такая фуйня малята!
+
0
vt313
vt313
5 березня 2026, 11:57
#
1. Електропостачання. Згоден. Яку потужність Ви плануєте? Яка ціна встановлення і експлуатації?
2. Водопостачання і водовідведення.
Це, як кажуть, не знання законів не звільняє від відповідальності.
Треба якесь інше рішення.
Ще є вивіз сміття, прибирання території.
+
0
kadaad1988
kadaad1988
5 березня 2026, 17:14
#
От уборки собственной территории руки не отпадут, вывоз мусора под вопросом, возможна частичная утилизация пищевых отходов на месте, твердые отходы можно вывозить всего пару раз в месяц. Для небольшого дома 100−150 м2 достаточно 10−15 КВт. Стоимость оборудования меня не волнует.
+
0
vt313
vt313
5 березня 2026, 19:39
#
Під великим сумнівом, але згоден.
Так як там з водою, яке рішення?
+
0
kadaad1988
kadaad1988
6 березня 2026, 10:55
#
Я конкретно написал п поводу водоснабжения и канализации в прошлом комментарии.
+
0
vt313
vt313
6 березня 2026, 11:02
#
Те що Ви написали робиться виключно з дозволу місцевої влади. І ціни на експлуатацію також визначаються місцевою владою.
Від бариг нікуди не ділись.
Іх стало навіть більше.
+
0
kadaad1988
kadaad1988
7 березня 2026, 13:07
#
Никакого разрешение на бурение скважиы на прусадебном участке ни у кого не нужно спрашивать. Ничего за это местная власть не получит.
+
0
vt313
vt313
9 березня 2026, 9:20
#
Https://zakon.rada.gov.ua/laws/show/213/95-%D0%B2%D1%80?find=1&text=%D1%81%D0%BA%D0%B2%D0%B0%D0%B6%D0%B8%D0%BD%D0%B0#n469

Стаття 49. Право на здійснення спеціального водокористування

Спеціальне водокористування є платним та здійснюється на підставі дозволу на спеціальне водокористування.
+
0
kadaad1988
kadaad1988
10 березня 2026, 10:55
#
Вы когда-нибудь построили хоть один дом и бурили для него скважину? А я строил и не один и никаких разрешений никогда и никто для частного домовладения не требовал. Для коммерческого использования оно необходимо.
+
0
vt313
vt313
10 березня 2026, 11:06
#
Не знання законів не звільняє від відповідальності.

Ви порушили закон. Вас не покарали.
Це не значить, що покарання не буде ніколи.

Зараз це робиться без дозволу (взагалі під великим питанням).
Але в будь який момент прийде чиновник і оштрафує.
+
0
kadaad1988
kadaad1988
11 березня 2026, 17:33
#
Не несите чушь! Этот закон касается только комерческой деятельности!
+
0
vt313
vt313
12 березня 2026, 8:03
#
Стаття 1. Визначення основних термінів
-------
водокористувач — фізична або юридична особа, яка здійснює водокористування;
----------

Покажіть де написано, що Вас це не стосується.
+
0
kadaad1988
kadaad1988
12 березня 2026, 9:46
#
В комерческих целях!
+
0
vt313
vt313
12 березня 2026, 12:54
#
Да навчіться читати.

Будь-який запит з цього приводу покаже, що потрібен дозвіл.
І плату встановлює місцева влада.

Найдіть хоч якись документ який говорить інше.
+
0
kadaad1988
kadaad1988
12 березня 2026, 13:57
#
Платите, флаг Вам в руки! Я десяток домов сдал со скважинами, в разных местах, не единого вопроса от местных властей!
+
0
Alekc123
Alekc123
3 березня 2026, 11:51
#
Открою тебе секрет, избавишь ты себя только от уплаты за уборку преддомовой территории, ну и скважину если выкопаешт то за воду платить небудешь. А так от клешней крахоборов врядли спрячешся
+
0
kadaad1988
kadaad1988
4 березня 2026, 10:23
#
Не нужно мне открывать секрет о котором вы ничего не знаете и не понимаете!
+
+15
Moonlighter
Moonlighter
3 березня 2026, 12:25
#
Взагалі-то приватний будинок буде в обслуговуванні в 1.5−2 рази дорожче ніж квартира.
+
+15
kadaad1988
kadaad1988
4 березня 2026, 10:17
#
Бред сивой кобылы! Будет, если его спроектирован и построен криворукими, то да.
+
+38
TAN72
TAN72
2 березня 2026, 18:23
#
Без работы и финансов там нечего делать,села мертвые.
+
0
efess
efess
2 березня 2026, 18:36
#
И заработки соответствующие))
+
0
kadaad1988
kadaad1988
3 березня 2026, 10:57
#
Меня не интересует работа в селе, у меня есть другие доходы.
+
+45
Smerch747
Smerch747
3 березня 2026, 12:02
#
Я сподівюсь під селом люди мають наувазі місто як моє з 30к населення. Тут справді краще ніж у великих містах. Але якщо народ серйозно хоче жити в селах на 500чол то це жесть
+
0
manson
manson
4 березня 2026, 15:36
#
Та тут контекст важен и эмоции. Сейчас и меня спроси так я не против, но это скорее потуга убежать от действительности чем реальный план. И далеко не все люди понимают какие там проблемы ждут да и вообще что это такое.
Щоб залишити коментар, потрібно увійти або зареєструватися