Multi від Мінфін
(8,9K+)
Оформи кредит — виграй iPhone 16 Pro Max!
Встановити
5 листопада 2025, 7:30

В Україні створять Реєстр «поганих» клієнтів фінустанов: хто потрапить до «чорного» списку

Минулого тижня у Верховній Раді було зареєстровано законопроєкт про запровадження «чорного» списку користувачів фінансових послуг, які передавали свої банківські картки та управління рахунком третім особам (так званим дропам). Так само до нього заноситимуть підприємців, що приймають оплату за товари на приватну картку без сплати податків. «Мінфін» разом із юристами розбирав новий документ і з’ясовував, які ризики його норми несуть сумлінним громадянам, та як їх можна зменшити.

Авторство законопроєкту, який регламентує створення та ведення реєстру осіб, платіжні операції яких потребують посиленого контролю, належить групі депутатів. Серед них, зокрема, голова парламентського Комітету з питань фінансів, податкової та митної політики Данило Гетманцев та його заступник Ярослав Железняк.

«Це дуже важлива ініціатива, яку ми понад рік напрацьовували разом із Нацбанком, Комітетом та експертами ТСК (Тимчасова спеціальна комісія Верховної Ради — ред.). На жаль, але через систему дропів зараз проходить до 200 млрд грн, і втрати для бюджету становлять десятки мільярдів.

Це стало головною «фінансовою артерією», через яку оплачують нелегальний алкоголь, ігорку, тютюн. Щобільше, «дропи» дедалі частіше використовуються відвертими злочинцями: від колл-центрів до торгівлі наркотичними засобами", — прокоментував цю подію Железняк.

Але очевидно, що одним із головних мотивів розпочатої проти дропів війни є бажання прикрити схеми ухилення від сплати податків. «Фінансові мули» стали центральною ланкою у багатьох таких схемах — від відмивання готівки, обходів лімітів і податкових обмежень до штучного поділу бізнесу задля економії на фонді оплати праці і тіньового підприємництва, коли гроші за товари і послуги клієнти просто «кидають» на приватну картку.

За підрахунками Центру соціально-економічних досліджень CASE Україна, зарплати у «конвертах» — рекордсмен серед найбільших схем тіньової економіки України: втрати бюджету від таких схем становлять 115−230 млрд гривень.

Аби зменшити їх використання, останній рік НБУ і банки почали поступово обмежувати можливості переказів між приватними рахунками. 1 жовтня 2024 року Нацбанк запровадив ліміт для карткових переказів між фізособами в сумі до 150 тис. грн на місяць для вихідних платежів за всіма рахунками, які відкриті в одному банку.

А вже у грудні 2024 року банки з власної ініціативи домовилися встановлювати ліміти на P2P-перекази і поступово знижували верхню планку. З 1 червня 2025 року для клієнтів із «середнім» та «низьким ризиком» місячний ліміт на вихідні перекази знижено до 100 тис. грн, що, зрозуміло, створює масу незручностей і ризиків для доброчесних користувачів фінансовими послугами.

У такій ситуації створення Реєстру дропів подавалося як вигідний для них крок, який має захистити від необґрунтованих блокувань і проблем із переказами, оскільки дані будуть цільовими й персоналізованими.

Навіть більше, за словами заступника виконавчого директора Незалежної асоціації банків України Дмитра Глінського, Реєстр дропів і автоматизована верифікація доходів клієнтів дозволять українським банкам послабити обмеження на P2P-перекази.

«Тобто буде жорсткішим початкове встановлення відносин та частіші перевірки, з’явиться стандартизований механізм реакції, у разі підозри на дропів чи міскодингу, — ліміти/обмеження замість повного відключення від послуг, а також уніфікована процедура оскарження.

Практично це зумовить меншу кількість припинень відносин із клієнтами надавачів платіжних послуг і більше керованих обмежень з прозорим механізмом внесення змін у разі помилок", — вважає Юлія Літвінчук, юристка практики супроводу бізнесу в Juscutum.

Та чи дійсно сумлінні клієнти виграють від поділу на «поганих» і «хороших»?

Як пропонують ділити, та що чекає на «поганих» клієнтів

Загалом усім користувачам фінансових послуг потрібно готуватися до посилення моніторингу, що може вплинути на час обробки клієнтських заявок, — так характеризували запропоновані зміни більшість юристів, які вивчали новий законопроєкт із «Мінфіном».

При цьому мова йде не тільки про банки.

«Ці правила стосуються і всіх інших надавачів платіжних послуг — платіжні системи, сервіси переказів, е-гаманці, фінустанови, які проводять платежі. Тобто, якщо ви користуєтесь не банком, а зручним застосунком для переказів, він теж матиме свої обов’язки: перевіряти, повідомляти, обмежувати. Загалом цифровий контроль тепер, як Wi-Fi, всюди», — говорить Віктор Мороз, керуючий партнер адвокатського об'єднання «Suprema Lex».

За словами Володимира Ситника, адвоката KAC GROUP, законопроєкт передбачає створення Реєстру посиленого контролю «руками» банків та надавачів платіжних послуг: вони будуть зобов’язані вносити до нього інформацію про своїх клієнтів, що підпадають під певні ознаки.

«Ця інформація включає і ту, що становить банківську таємницю, або ж таємницю надавача платіжних послуг, залежно від контексту», — уточнює він.

Перевірка клієнта здійснюватиметься на таких етапах:

  • встановлення ділових відносин (відкриття рахунку, укладення договору);
  • зміна анкетних чи ідентифікаційних даних клієнта;
  • проходження автентифікації з нового пристрою;
  • виявлення під час фінмоніторингу ознак ризикової діяльності;
  • зміна видів діяльності торговця;
  • в інших випадках — за ініціативою надавача платіжних послуг.

Цей перелік неповний — він також може бути розширений НБУ.

«Головна проблема полягає в тому, що в законопроєкті відсутні чіткі критерії, що саме вважається «ознаками ризикових операцій». Так, в подальшому це окремо визначатиме НБУ, і тут головне, щоб такі умови були прописані максимально просто і логічно, без розпливчатих понять.

Бо, інакше, можуть бути зловживання даними нормами і клієнт не зможе добитися швидкого розблокування власних рахунків. Це, зі свого боку, створюватиме умови для корупції", — переконаний Михайло Можаєв, керуючий партнер юридичної фірми «Можаєв і Партнери».

До Реєстру потраплятиме інформація про клієнтів:

  • які передали свій рахунок, картку чи електронний гаманець третій особі;
  • торговець приймає платежі, що не відповідають заявленій діяльності.

Але юристи говорять, що фігурантами «чорного» списку легко можуть стати й сумлінні користувачі фінансових послуг. А от результатом будуть тотальні обмеження і контроль.

«Можна потрапити до реєстру „по приколу“. Наприклад, ви переказали кошти родичу, він — комусь ще, а банк подумав, що це схема. І от ви вже не „дядя Василь“, а „потенційний дроп“. Вам можуть „прикрутити“ перекази, попросити „пояснити кожну копійку“. Банки тепер матимуть більше законних підстав для цього. Якщо алгоритм вирішить, що ви ризиковий, — готуйтесь доводити, що не слон», — говорить Віктор Мороз із «Suprema Lex».

Про можливість помилкового внесення клієнтів до Реєстру говорять й інші юристи.

«Не виключено, що особа може бути включена до Реєстру через технічну помилку, некоректну ідентифікацію або через дії третіх осіб, що не залежать від добросовісних користувачів. Внесення до Реєстру автоматично обмежуватиме клієнта у відкритті нових рахунків, карток або електронних гаманців, навіть якщо попередні операції були правомірними.

Крім цього, потрапляння до Реєстру може негативно вплинути на банківську репутацію та ускладнити взаємодію з іншими фінансовими установами", — пояснює Ірина Мацапура, юрист KAC GROUP.

Серед неприємних наслідків такої помилки вона називає розкриття банківської таємниці (або ж таємниці надавача платіжних послуг),

«Адже до Реєстру матимуть доступ усі надавачі платіжних послуг. В Реєстрі відображатимуться такі дані: ПІБ, дата народження, податковий номер, паспортні дані, унікальний номер запису в Єдиному демографічному реєстрі, дані платіжних інструментів та рахунків, щодо яких виявлено порушення», — додає юристка.

Як фігуранти «чорного» списку зможуть захистити свої права

Передусім зазначимо: внесення до Реєстру і драконівські умови користування фінансовими послугами не триватимуть вічно: законопроєкт обмежує строк застосування лімітів 24 місяцями. Хоча сама інформація щодо конкретного користувача зберігатиметься у Реєстрі протягом 3 років.

Тож, якщо враховувати, що до неї в такому разі матимуть доступ всі надавачі фінансових послуг, саме стільки фігурант «чорного» списку в них буде «на олівці».

Єдина приємна новина: законопроєкт чітко вказує, що саме по собі внесення до Реєстру не може бути підставою для відмови в обслуговуванні фінустановою, і, тим паче, — для закриття рахунку, якщо операції здійснюватимуться в межах нових встановлених лімітів та обмежень.

«Але якщо людина перевищила встановлену НБУ максимальну кількістю рахунків/гаманців, у відкритті нового рахунку відмовлятимуть», — уточнює Юлія Літвінчук із Juscutum.

Важливо, що законопроєкт надає приватним і корпоративним клієнтам можливість оскаржити внесення до «чорного» списку.

Дар’я Броннікова, адвокатка, юристка практики обслуговування та захисту бізнесу та банківського права Reliance, говорить, що документ передбачає двоетапний механізм оскарження — адміністративний (через НБУ та фінансову установу) та судовий.

«Загалом це відповідає принципам захисту прав споживачів фінансових послуг. Водночас ефективність цього механізму на практиці залежатиме від оперативності реагування НБУ, чіткості процедур та доступності форми подання заяв для користувачів», — уточнює вона.

По-перше, клієнт має право отримати інформацію про те, чи занесені відомості про нього до Реєстру, а також про те, яка саме установа це зробила. Таку інформацію НБУ має безоплатно надати протягом 10 днів із моменту отримання відповідного запиту.

Тут важливо уточнити: законодавці не зобов’язують фінустанови повідомляти своїх клієнтів про те, що вони збираються внести їх до «чорного» списку. Клієнт має здогадатися про це сам, коли йому вже почнуть різати ліміти та ускладнювати проведення платежів. Тож, якщо це відбувається, потрібно робити запит про наявність інформації про себе у Реєстрі.

По-друге, законопроєкт надає право оскаржити внесення до Реєстру безпосередньо у фінустанові та в НБУ. Регулятор має протягом 5 робочих днів надіслати цю скаргу знову ж таки до фінустанови, яка внесла свого клієнта до «чорного» списку. Про результати розгляду заяви користувач інформується протягом 5 робочих днів із моменту внесення змін.

Якщо таким чином не вдається залагодити справу, є варіант звернутися до суду. Але на практиці можливості клієнтів захиститися є доволі слабкими.

«Взагалі 15 робочих днів, відведені на розгляд скарги, — це дуже, дуже довго. Тим паче, в законопроєкті не прописано, хто і як нестиме відповідальність за незаконне (безпідставне) блокування рахунків. Це вкрай важливо.

Щодо можливостей захисту. Розгляд скарги покладається переважно на ті самі установи, що внесли інформацію, тому ефективність є сумнівною і залежатиме від практики НБУ.

Судовий захист взагалі застосовуватиметься у виключних випадках (як крайній варіант). Бо це зазвичай довго і дорого, а втрати від заблокованих грошей, як-от втрачена вигода, збитки від інфляції, коливання курсів тощо, фактично ніким не компенсуються. Знову ж таки, при великих обсягах грошей на рахунках — корупційний привід", — коментує Михайло Можаєв із юридичної фірми «Можаєв і Партнери».

Він розповів «Мінфіну», що, наприклад, у США такої жорсткої регуляції немає.

«Існує ще з 1970 року закон, який зобов’язує фінансові установи вести облік, зберігати записи, звітувати про готівкові операції понад $10 тис. на день та подавати звіти про підозрілі операції.

Також це стосується ситуації, коли особи намагаються обманути систему і, наприклад, подрібнити платежі. Але в такому випадку система однаково це автоматично відслідковує.

Навіть в даному випадку банки не блокують рахунки, а можуть запитати додаткові документи, які підтверджують походження коштів. Всі дуже цінують право на приватність і фінансову свободу, тим паче, в США інакше працюють державні органи та суди. Тут державні органи бояться порушити права громадян та юридичних осіб, бо знають, що нестимуть за це відповідальність. Здебільшого фінансову", — говорить Михайло Можаєв.

Як не потрапити до поля зору фінансистів за нових правил

Попри очевидні ризики, які створює законодавча ініціатива для тисяч добропорядних користувачів фінансових послуг, багато хто називає її лайтовим варіантом.

«Ми спеціально обрали до першого читання дуже консервативну версію. Жодні рахунки відразу ніхто не закриватиме. Навпаки, допоможуть людині отримати інформацію, що її картку використовують злочинці», — пише Ярослав Железняк.

Українська міжбанківська асоціація членів платіжних систем ЄМА вже розкритикувала законопроєкт за нерішучість.

«Читаємо законопроект про реєстр «дропів» — і бачимо не рішучість, а інструкцію з цивілізованого співіснування зі злочинністю. Систему, що не бореться, а лише адмініструє.

Що потрібно зробити не для галочки, а для ефекту: впровадити продаж SIM-карток лише ідентифікованим абонентам. Один номер — одна відома особа. Більшість дроп-схем ламається саме на цьому. Чітко прописати в ККУ (Кримінальний кодекс України — ред.) відповідальність за організацію дроперських мереж та участь у них. А відмивання коштів через дропів — це в 99% випадків свідома дія, коли людина сама віддала рахунок, або свідомо «ганяє» через нього кошти злочинців. Історії про «зламані рахунки» в 1% випадків — це легенда для тих, хто не хоче бачити очевидного. Дати банкам право та обов’язок не ставити ліміти, а блокувати та повідомляти правоохоронців", — йдеться в заяві ЄМА на її сторінці у Фейсбук.

З огляду на напрям руху в регулюванні відносин фінустанов і їх клієнтів, стає особливо важливим не давати фінансистам зайвого приводу для сумнівів. «Мінфін» попросив юристів дати поради, як не потрапити під пильний контроль банкірів.

«Щоб уникнути можливих негативних наслідків і мінімізувати ризики потрапляння до Реєстру, варто утриматися від передачі своїх платіжних інструментів або доступу до своїх гаманців третім особам, уникати одночасного входу до платіжних систем із декількох пристроїв, використовувати обмежену кількість авторизованих пристроїв і регулярно перевіряти їх безпечність», — рекомендує Володимир Ситник із KAC GROUP.

Віктор Мороз із адвокатського об'єднання «Suprema Lex» радить наступне:

  • Вести чіткий «білий» фінансовий слід: підтверджувати свої доходи, мати оформлену легальну діяльність, уникати схем передачі картки/рахунку іншим особам, участі в схемах, які можуть виглядати як «дропінг». Це зменшує ризик, що клієнт вважатиметься ризиковим.
  • Передача картки чи реквізитів третім особам може бути ознакою «дроп-схеми». Уникання таких практик — один із превентивних заходів.
  • Контролювати свої операції та призначення платежів: якщо клієнт здійснює нестандартні перекази чи отримує перекази на свій рахунок, варто мати документацію чи пояснення походження/призначення, щоб, у разі запиту банку/НБУ, мати аргументи.
  • Уточнювати у банку свою категорію ризику та умови обслуговування: клієнту доцільно дізнатись, які внутрішні процедури має банк для виявлення ризикових клієнтів, яка політика щодо «дропів».
  • Вимога прозорості від банку щодо критеріїв і процедури: клієнт може просити банк пояснити, за якими ознаками він вважається ризиковим, як оцінюється ризик, яка можливість зміни категорії.
  • Активне ведення документації та архівування: зберігати підтвердження операцій (договори, платежі, призначення), щоб, у разі спору, мати доказ, що операції були легальними.

Дар’я Броннікова з Reliance рекомендує клієнтам банків дотримуватися таких правил:

  • не передавати свої картки, рахунки, логіни чи коди доступу третім особам;
  • активувати повідомлення про операції та двофакторну автентифікацію;
  • регулярно перевіряти історію транзакцій і кількість активних рахунків;
  • оперативно повідомляти банк про зміну контактних даних чи пристроїв для входу;
  • уважно ознайомлюватися з договорами обслуговування та політиками ризик-менеджменту банку.

З огляду на значимість законопроєкту, депутати не відкладатимуть його розгляд «у довгий ящик». Але між читаннями документ може сильно змінитися, про що ми обов’язково розповімо нашим читачам.

Автор:
Ірина Рибніцька
Журналіст Ірина Рибніцька
Пише на теми: Податки, інвестиції, бізнес, фінанси, банки

Коментарі - 92

+
+30
Qwerty1999
Qwerty1999
5 листопада 2025, 8:01
#
«внедрить продажу SIM-карт только идентифицированным абонентам.»

Российские дроны уже не один год летают над Украиной и очень точно наводятся на цели при помощи сетей украинских мобильных операторов благодаря использованию анонимных сим-карт - ведь у депутатов нет ни времени ни желания ужесточить контроль за каналами утечки анонимных сим-карт и хотя-бы запретить их продажу НЕ идентифицированным абонентам…
+
+90
Три літри
Три літри
5 листопада 2025, 8:43
#
Так, всіх на карандаш. В Росії ж це допомогло. Україна це Росія. А ще заборонити телеграм та ютуб.
+
+30
Qwerty1999
Qwerty1999
5 листопада 2025, 9:54
#
Три літри

российские дроны не один год летают на украинских анонимных сим-картах,
но большинству украинцев на это наплевать — главное, чтобы у них была возможность использовать анонимные сим-карты для своих темных делишек и однозначно не для регистрации финансового номера телефона в банке.

Кстати, почему не сравниваете с Европой, а только с россией…
+
+30
Я. ..
Я. ..
5 листопада 2025, 11:25
#
Три літри

Плюс)) А ще можна продуктові талони замість зп, або видавати зп в овдп)) І заборонити інтернет взагалі, нашо він холопам, нехай йдуть працюють всі, або в окоп, бо шо? Правильно, бо воювати будуть «всі», ну, окрім депутатів і там ще довгий перелік, але «всі», так))

А ще можна відповідальність кримінальну за наявність не кнопкового телефона, щоб сильно солодко всім не жилося))
+
0
MaxTirpiz
MaxTirpiz
5 листопада 2025, 9:07
#
После таких вот анонсов скожу-ко я до ближайшего АТБ и прикуплю на кассе парочку стартовых пакетов Киевстар и Водафон. Пусть лежат себе в тумбочке…
+
+30
Qwerty1999
Qwerty1999
5 листопада 2025, 9:56
#
Для полного счастья и лайф не забудь прикупить …
+
+15
Pumbovik
Pumbovik
5 листопада 2025, 10:22
#
Потом тебя обяжут сделать обязательную привязку симку к ИНН до какой-то даты, далее деактивация, и мешок карт не поможет
+
+45
Qwerty1999
Qwerty1999
5 листопада 2025, 10:28
#
Все сим-карты в торговой сети имеют конечную дату,
после которой активация будет уже не возможна даже если
не введут обязательную привязку к паспорту и инн-коду…
+
0
MaxTirpiz
MaxTirpiz
5 листопада 2025, 13:32
#
Не смеши меня Кверти , на каждом стартовом пакете набито шрифтом «Активувати до «. Я выберу симки с наибольшим сроком активации
+
0
Qwerty1999
Qwerty1999
5 листопада 2025, 16:17
#
«Я выберу симки с наибольшим сроком активации»

Сколько не выбирай, а конечный срок на всех конвертах одного провайдера в одной торговой сети будет одинаков — ведь они все из одной поставки.
+
0
MaxTirpiz
MaxTirpiz
5 листопада 2025, 17:14
#
Вот не надо, я когда в Фокстроте выбирал симки на резерв, там целая полка была с разными датами активации и я поморочился, выбрал самый длинный период активации
+
+60
Три літри
Три літри
5 листопада 2025, 9:21
#
Не навівши порядок з фінмониторингом, ігноруючи числені скарги клієнтів на неадекватну оцінку операцій, на абсолютно неприйнятні строки розгляду справ, на відсутність будь яких прав у клієнтів банків де біли збираются додати ще більш страшний закон який не лише дає банку закрити рахунок клієнта, але дозволяє зробити так що клієнту відмовлять у всіх інших банках.

Найбільше дивує що під це підписався Железняк.
+
+30
Qwerty1999
Qwerty1999
5 листопада 2025, 10:16
#
Три літри
«страшний закон який не лише дає банку закрити рахунок клієнта…»

Откровенная брехня…

Клиенту, попавшему в этот реестр:

— никто счёт закрывать не будет, ведь именно счет клиента в IBAN-формате
попадает в реестр вместе с другими реквизитами;
— ограничения коснуться только р2р-переводов;
— оплата товаров в сети супермаркетов как и в аптечной сети через
банковские терминалы не подлежит ограничениям;
— снятие наличных в банкоматной сети или через кассу банка на общих основаниях;

Единственная непонятка — если законопроект примут в таком виде, как он опубликован на сайте ВРУ, то у меня вызывает большие сомнения законность р2р-переводов через терминалы NovaPay.

Как вариант, ознакомьтесь самостоятельно с текстом законопроекта
https://itd.rada.gov.ua/billinfo/Bills/Card/57843
+
0
Три літри
Три літри
5 листопада 2025, 15:28
#
Откровенная брехня…

Закон ще не прийнятий тому ми не знаємо як він буде діяти.

Нагадаю що коли приймався закон про фінмониторинг ніхто, і я в тому числі, не міг уявити в чому його головна загроза. Більшість людей переймалась висмоктаною з пальця проблемою поповнення рахунку на більше ніж 4999 гривень хоча по тексту вже прийнятого закону було зрозуміло що це н так.

Яким вийде цей закон, а також як банки будуть його застосовувати на практиці - зараз ніхто не знає.

Я виходжу з найгірного сценарція, пан оптиміст. А час покаже чиї очікування виявились більш наближеними до реальності.
+
0
Qwerty1999
Qwerty1999
5 листопада 2025, 16:42
#
«Я виходжу з найгірного сценарція, пан оптиміст»

Я скоріше реаліст, тому вихожу не з припущень та вигадок, а виключно з тексту
законопроекту, що опублікований на сайті ВРУ і для себе не бачу ніяких
проблем, бо отримую білі доходи, та не веду торгівлю на ОЛХ.

А якщо й роблю р2р-перекази, то на ключ-картки ФОПів на prom.ua
або іншим ФОПам на ключ-картки за продукцію тваринництва.

Якщо цей законопроект зламає комусь тіньовий бізнес — засмучуватись не планую.
+
+15
MaxTirpiz
MaxTirpiz
6 листопада 2025, 13:41
#
Кверті ти натуральний Шаріков з відомого фільму.
+
0
Три літри
Три літри
5 листопада 2025, 15:31
#
Просто нагадаю що в нас росчерком пера можна позбавити людину громодянства. На щастя це не вийде застосовувати масово. А от закон про дропів — цілком можливо.
+
0
Qwerty1999
Qwerty1999
5 листопада 2025, 16:27
#
«в нас росчерком пера можна позбавити людину громодянства»

Тільки при умові, що громадянин України має або російське громадянство,
або громадянство іншої іноземної держави.
Коломойський, Боголюбов, Саакашвілі та може ще з десяток
бувших громадян України — оце і всі жахи
+
0
Vadimra
Vadimra
5 листопада 2025, 22:25
#
«Просто нагадаю що в нас росчерком пера можна позбавити людину громодянства»

Фіг із ним, із твоїм Трухановим.
Може Зе розгальмується і ще вашого Добкіна з братом торчком познайомить з особливостями демократії в умовах воєнного часу.
І тобі щось потрібно робити зі своїм яндекс перекладачем. ГромАдянство
+
0
Qwerty1999
Qwerty1999
6 листопада 2025, 7:53
#
Торчков в нашей стране выше крыши,
да и брат за брата юридически не отвечает.

Кстати, Добкину всего 55 лет — мог бы
и послужить своему государству,
но у него наверное бронь от церкви.
+
0
Vadimra
Vadimra
6 листопада 2025, 9:46
#
«…Торчков в нашей стране выше крыши…» Много торчков, конечно.Но торчал прямо на заседании Рады только младший Добкин. Брат за брата отвечает, потому что сам младший Добкин депутатом бы никогда бы не стал. А вообще, с политиками в «первой столице» не очень.После того как донецкие убили Кушнарева, там остались одни чмошники типа Добкиных, которые лизали донецким зад
+
0
Qwerty1999
Qwerty1999
6 листопада 2025, 19:26
#
Насколько помню, то Арсен Аваков донецких не очень то и приветствовал, хотя он был главой обладминистрации, а не мэром города…
+
0
Qwerty1999
Qwerty1999
6 листопада 2025, 19:39
#
Добкин Михаил (55 лет) с 2022 года - диакон Украинской православной церкви Московского патриархата (УПЦ МП). Участвует в богослужениях в церквях Харькова.

Добкин Дмитрий (50 лет) с 2022 года — диакон Украинской православной церкви Московского патриархата (УПЦ МП).
+
+15
Три літри
Три літри
6 листопада 2025, 19:49
#
После того как донецкие убили Кушнарева

боже, воно ще й прихильник теорії змов…

чуваче, складно знайти гірше лайно серед харківських політиків ніж відвертий сепарюга Кушнарьов
а ти за нього мазу тягнеш, при тому на дурника та торчка Добкіна чомусь злий

але Добкін в 2014 не ліг так відвертно під кацапів як в 2004 це робив Кушнарьов
+
0
Vadimra
Vadimra
6 листопада 2025, 21:50
#
«…дурника та торчка Добкіна чомусь злий.»

Я злий тому, що абсолютна бiльшicть українських полiтикiв дурники, торчки i повнi аморали.
Нема особистостей з великой букви

Але ти не вiдволiкайся i cпокiйно бухай, нiж писати цю маючню про кацапiв i сепарiв у далекому 2004 роцi, коли були зовсiм iншi проблеми
+
0
Три літри
Три літри
6 листопада 2025, 10:07
#
Пролетарі завжди думають що сильна рука це коли пресують іншого. Але досвід розстріляних в 37-му році комуняк та свіжий приклад терористки Монтян раз за разом доводить що тебе так само пошлють на йух
+
0
Vadimra
Vadimra
6 листопада 2025, 10:29
#
Так, а з Добкіними що зроблять?
+
0
Три літри
Три літри
6 листопада 2025, 11:01
#
Чому ти мене питаєш? Ти сам розкажи, це ж для тебе вже сценарій.
+
0
Три літри
Три літри
6 листопада 2025, 11:13
#
До слова, а як тобі перше застосування? Я звісно про популіста в якого Зеленський мабуть уроки брав — про Саакашвілі. Його Порошенко лишив громодянства, при чому саме лишив. Довелось популісту повертатись до Грузії де він сів тюрму.

Чи «єто другое»?
+
0
Vadimra
Vadimra
6 листопада 2025, 12:58
#
Ти опускаєш рівень дискусії нижче за плінтус. Ти намагаєшся обговорювати тему громадянства, але не можеш запам’ятати навіть, як правильно пишеться це слово. Розповідаєш, який Порошенко молодець, що позбавив Саакашвілі українського громадянства… Невже ти думаєш, що я не знаю, хто дав це громадянство веселому грузину?
Я гадаю, що не можна ігнорувати факти. А факти, наприклад, справи Свинарчука, Іловайська та Дебальцева кажуть, що Порох вступив у змову з кацапами.
Але з чортом і з Богом «порешать» не можна.

З Саакашвілі, звісно, ​​показово. Експати за нас Україну не розбудують. «Где родился, там и пригодился»
Україна у нас одна,iншої не буде
+
+15
MaxTirpiz
MaxTirpiz
6 листопада 2025, 13:09
#
А Зеленський, запустивши кацапів через Чонгарський міст і подарувавши їм ЗАЕС звичайно у змові не був…
+
0
Vadimra
Vadimra
6 листопада 2025, 13:31
#
Це було тупо. Але не спеціально, не навмисне.
Зе не геній, однозначно. Але не злився, факт
+
0
MaxTirpiz
MaxTirpiz
6 листопада 2025, 13:41
#
А Порох у 2014 році злився ?
+
0
Vadimra
Vadimra
6 листопада 2025, 16:14
#
Якщо коротко, то Порох «порешал» з кацапами… Точніше, він думав, що «порешал». А вони його просто використали
+
+15
Qwerty1999
Qwerty1999
6 листопада 2025, 19:12
#
«наприклад, справи Свинарчука, Іловайська та Дебальцева кажуть, що Порох вступив у змову з кацапами.»

Три ген.прокурора, десятки слідчих та СБУ баканова с 2019 і до сьогодення так нічого і не змогли вигадати про «державну зраду» Порошенка, хіба що клеють дурня с закупівлею вугілля Ахметовим в ОРДО, а от купівля ТВЄЛів у рф — це ж не зрада, а вимушений захід, або продовження транзиту російської нафти — це ж тільки бізнес і нічого особистого…

Невже таки вступив у змову:
— коли патріоти крали на складах рф магнетрони та контрабандно ввозили їх в Україну для ремонту радарів ППО ВСУ, продаючи «по завищеним цінам»;

— а може коли рашисти неочікувано ввели війська
в зону АТО та оточили ВСУ в районі Іловайська
та Дебальцева, потім домовились про «коридор»
і розстріляли неозброених військових

Звісно, що Порошенко домовлявся про припинення
вогню та різні Мінські угоди, так і Зеленський вже
аж скавчить про припинення вогню та фіксацію лінії
фронту, але результат поки нульовий.
+
0
Три літри
Три літри
6 листопада 2025, 19:35
#
Ти опускаєш рівень дискусії нижче за плінтус.

каже мені людина яка виправдовує підхід «друзям все, врагам — закон».
до того ж мовай йде навіть не про закон, а про використання закону до фальшування
+
0
Vadimra
Vadimra
6 листопада 2025, 19:58
#
З тим, що більшість слуг не вміють і не хочуть працювати, я не сперечаюся. І до самого Зе є великі питання з цього приводу, адже розібратися, зокрема, зі справою Свинарчуків, було його передвиборчою обіцянкою.

Решта в принципі, цинічна, місцями ржачна брехня.
Брехня, тому що масштаби, період, асортимент продукції було набагато більшим. Вони продавали російську продукцію військового призначення кільком бронетанковим заводам протягом двох років. Очевидно, що такі масштабні операції не можливі без згоди ФСБ та військової контррозвідки. З усіма висновками, що звідси випливають.
Патріоти, які в Росії крадуть на військових складах магнітрони, це ржачна байка. Ви ж доросла людина, навіщо ж пишите такi нісенітницi.
Цинізм молодшого Свинарчука просто зашкалював. І убогість. Мля, чувак народився зі срібною ложкою у роті, Україна дала йому все, західна освіта, життя серед «еліти». І все що цей клоп зміг народити це продати неньку за жалюгідні гроші
+
0
Vadimra
Vadimra
6 листопада 2025, 20:29
#
каже мені людина яка виправдовує підхід «друзям все, врагам — закон».
до того ж мовай йде навіть не про закон, а про використання закону до фальшування


Я виправдовую?! Чого ти брешеш?
Бiльш не маєшь, що сказати?
Ти злився
+
0
Три літри
Три літри
6 листопада 2025, 20:31
#
Я виправдовую?! Чого ти брешеш?

А про що ти тоді зі мною другий день сперечаєшся?
Нагадаю, це ти писав
https://minfin.com.ua/ua/2025/11/05/161764838/#com4802829
Фіг із ним, із твоїм Трухановим.
Може Зе розгальмується і ще вашого Добкіна з братом торчком познайомить з особливостями демократії в умовах воєнного часу.


Ти не тільки виправдав позбавлення Труханова громодянства, ти ще й мрієш про такі самі дії проти Добкіних.
І одночасно з цим в тебе Кушнарьов це людина яку безневинно вбили донецькі…
https://minfin.com.ua/ua/2025/11/05/161764838/#com4802859
+
0
Vadimra
Vadimra
6 листопада 2025, 21:01
#
«людина яка виправдовує підхід «друзям все, врагам — закон»

Звicно, брешешь, бо я цього не казав.Нiколи. До речi, саме ти вихвалявся, що ноу хау з позбавленням громадянства придумав саме Порошенко.

«…Кушнарьов це людина яку безневинно вбили донецькі…».
Тут знову ти якусь маячню верзешь. Напевно, забухав.
Бо я цього не казав. I як розумiти «безневинно вбили донецькi». Ти хочешь сказати, що Кушнарьов завинивперед донецькими та вони його за це cправедливо вбили? Так це марення.
Короче, ти злився. Йди, бухай собi cпокiйно

Взагалi, я казав, що для такого великого мicта ненормально не мати самостiйних полiтикiв всеукраїнського масштаба. Квертi каже про Авакова. Але важко сказати
А якщо ти вважаєшь **** чорта, який бiгав у футболцi з Беркутум, а зараз є попом московитськой церкви, нормальним полiтиком, то ти такий же проросийський фанат як i зевс
+
0
Vadimra
Vadimra
6 листопада 2025, 21:15
#
«Труханова громодянства»

Знову ця помилка. Ну ти i тупий
+
0
Три літри
Три літри
6 листопада 2025, 22:24
#
Знову ця помилка. Ну ти i тупий

ті сам зі мною почав суперечку через це, але тупий я. ОК. :D
+
0
Vadimra
Vadimra
6 листопада 2025, 22:36
#
Короче, ти злився
+
0
Три літри
Три літри
7 листопада 2025, 7:15
#
Я злився? 🤣

Чувак, це ти злився бо спочатку почав виправдовувати беспредел, а потім зробив вигляд що ніц не виправдовував.
+
0
Qwerty1999
Qwerty1999
7 листопада 2025, 9:36
#
Vadimra
«Патріоти, які в Росії крадуть на військових складах магнітрони, це ржачна байка. Ви ж доросла людина, навіщо ж пишите такi нісенітницi.»

Звісно, що «нісенітниця», бо крали не тільки магнетрони, а й клістрони та іншу комплектацію до радянських РЛС, що стоять на озброєнні ВСУ…

Державне бюро розслідувань
3 липня 2020 г.
Офіційна заява Державного бюро розслідувань

2 липня 2020 року о 22:50 вилучені військові прилади (клістрони) були повернуті у військові частини.
За фактом вилучення військових приладів із військових частин Повітряних сил Збройних сил України у Державному бюро розслідувань розпочате службове розслідування.
На час якого посадові особи, причетні до вилучення техніки, відсторонені від займаних посад. За результатами службового розслідування буде вирішено питання щодо їх подальшого звільнення.
Наразі матеріали кримінального провадження витребувані із територіального управління ДБР, розташованого у місті Хмельницькому, та передані для подальшого розслідування до Головного слідчого управління ДБР.
Також, за матеріалами Управління Внутрішнього контролю, Головним слідчим управлінням ДБР відкрито кримінальне провадження за фактом перевищення влади або службових повноважень працівниками ДБР та СБУ під час вилучення військового майна (ч. 3 ст. 365 ККУ).

https://www.facebook.com/dbr.gov.ua/posts/1622942444528056
+
0
Vadimra
Vadimra
7 листопада 2025, 12:47
#
Чувак, це ти злився бо спочатку почав виправдовувати беспредел, а потім зробив вигляд що ніц не виправдовував.



Маячня. Якраз ти хвалився, що саме Порох вперше застосував це свавiлля із Саакашвілі. І ти писав, що донецькі вбили Кушнарьова справедливо. І саме, ти закликав поблажливо ставитися до того беспредела, коли риги зробили нардепом дурня і торчка Діму Добкіна, який почав закидуватися прямо на засіданні Ради.
Коротше, не відволікайся від свого улюбленого заняття-збирання пляшок.
Ти злився
+
0
Vadimra
Vadimra
7 листопада 2025, 12:58
#
Согласно представленным в расследовании документам, сделки организовывались через три основные подставные фирмы, одна из которых принадлежала президенту Украины Петру Порошенко. В схеме участвовали Олег Гладковский, его сын Игорь, знакомые Игоря — Виталий Жуков и Андрей Рогоза, Павел Букин (в то время глава ГК «Укрспецэкспорт», в настоящий момент Генеральный директор ГК «Укроборонпром»), Вадим Шкавро (директор Киевского бронетанкового завода), Яков Мормыло (директор Харьковского бронетанкового завода), Роман Тымкив (директор Львовского бронетанкового завода)[36]. Компания-посредник ООО «Оптимумспецдеталь» через цепочку посредников поставляла на три украинских бронетанковых завода детали для техники. Как правило, это были либо списанные детали из России, либо низкокачественные комплектующие, снятые со списанной или подлежащей ремонту украинской же техники. Для поставок использовались и другие компании-посредники, в частности, ООО «Фирма Ренал»

Это цитата из Википедии.
Просто скажите мне, как вы считаете возможна ли была такая масштабная и длительная деятельность без ведома ФСБ или нет?
+
0
Qwerty1999
Qwerty1999
7 листопада 2025, 13:10
#
«масштабная и длительная деятельность без ведома ФСБ»

Без проблем, особенно «низкокачественные комплектующие, снятые со списанной или подлежащей ремонту украинской же техники», к которой ни рф ни фсб не имела никакого отношения…


Почитайте архивные публикации за 2020 год — количество вывезенных контрабандно из рф клистронов для комплектации украинских РЛС ПВО не более нескольких десятков, а разные металлические запчасти можно фиктивно оформлять как ЗИП к автомобилям или тракторам и всё это везти не обязательно через украинско-российскую границу, если есть вариант Беларуси и Польши…

А что на счёт моей цитаты из сообщения ДБР от лета 2020 — может и его оспорите текстом из википедии…
+
0
Vadimra
Vadimra
7 листопада 2025, 14:56
#
«масштабная и длительная деятельность без ведома ФСБ»

Без проблем,

Значит, верите. А я нет. Эта байка, при которой, 3 молоденьких пацанчика, один из которых совершенно случайно оказывается сыном секретаря РНБО и крестником президента, начинают тягать военные детали контрабандой из России, которая уже фактически воевала с Украиной, для меня звучит исключительно по идиотски.

особенно «низкокачественные комплектующие, снятые со списанной или подлежащей ремонту украинской же техники», к которой ни рф ни фсб не имела никакого отношения…

Что вы хотите этим сказать? Что младший Свинарчук просто жадная ***, но не предатель? И кстати, даже в этом раскладе ему вменяли подрыв обороноспособности, потому что техника после ремонта с такими «деталями» все равно не работала.

«…контрабандно из рф клистронов для комплектации украинских РЛС ПВО не… ЗИП к автомобилям или тракторам и всё это везти не обязательно через украинско-российскую границу…»
К чему эти жалкие попытки выдать детали к военной технике за обычную контрабанду? Понятно, что в воюющей России все имущество такого рода находилось и находится под особым вниманием нескольких спецслужб.
И что касается границы… В расследовании Бигуса прямо говорится за трафик именно через российско-украинскую границу. Тут опять возникает вопрос о согласованности действий ( госизмене). Ведь украинские пограничники должны был
+
0
Vadimra
Vadimra
7 листопада 2025, 15:02
#
«А что на счёт моей цитаты из сообщения ДБР от лета 2020 — может и его оспорите текстом из википедии…»

Там нечего оспаривать. Данное сообщение ДБР не содержит информацию, о том как эти клистроны попали в Украину. А значит, не относится к теме нашей дискуссии
+
+15
Pumbovik
Pumbovik
5 листопада 2025, 10:16
#
Это прям их мечта продавать симки по паспорту, еще с видеозаписью фейса, только вот сотрудники мобильных операторов продают потом данные клиентов, хватит уже через день звонит «служба безопасности НБУ» и что-то предлагают сделать с приват24. Недаром куча рабочих предпочитатают расчет за наличку и товар так удобнее покупать, защищенности клиента перед банком вообще нет, только судиться годами с банком
+
+30
Qwerty1999
Qwerty1999
5 листопада 2025, 10:43
#
Pumbovik

Удивительно, что многие участники обсуждения на словах бояться звонка
из «служба безопасности НБУ» намного больше, чем ежедневных российских
ракетно-дроновых обстрелов Украины.
Хотя от рашистских обстрелов почему-то многие сбегают в западные области
Украины или даже заграницу.

Открою секрет полишинеля — телефонные номера «службы безопасности НБУ»
можно внести в «чёрный» список на большинстве смартфонов и не строить
из этого трагедию вселенского масштаба…
+
0
MaxTirpiz
MaxTirpiz
5 листопада 2025, 13:41
#
Кверти, ты предлагаешь от рашистских обстрелов бежать из Харькова в Чугуев ? Или в Купянск ?
+
0
Qwerty1999
Qwerty1999
5 листопада 2025, 16:49
#
MaxTirpiz

я предлагаю привязывать все продаваемые сим-карты к паспортам клиентов — в такой способ либо закроют схемы использования украинских сим-карт в российских дронах,
что мало вероятно, либо периодически будут находить и судить пророссийских фанатов, снабжающих рашистов украинскими сим-картами…
+
0
MaxTirpiz
MaxTirpiz
6 листопада 2025, 8:35
#
Пророссийские фанаты вроде тебя привели к власти Зелю в 2019 г. Какой там процент по Харькову был за «парня из народа» ?
+
0
Vadimra
Vadimra
6 листопада 2025, 13:39
#
Далеко мы так не уедем. Зе набрал во втором туре 72 % голосов. Если они все пророссийские фанаты, то дело швах
+
0
Qwerty1999
Qwerty1999
6 листопада 2025, 16:03
#
MaxTirpiz

Самое смешное, что сейчас днём с огнём не найти тех,
кто готов признаваться, что голосовал за Зеленского.


Неужели MaxTirpiz голосовал за Порошенко — в
такое вериться с большим трудом.

К сведению, считаю двойным оскорблением обзывать
меня пророссийским фанатом Зеленского
.
+
0
Vadimra
Vadimra
6 листопада 2025, 16:16
#
А почему именно «двойное»?
+
0
Qwerty1999
Qwerty1999
6 листопада 2025, 19:21
#
«А почему именно „двойное“?»

1. пророссийский
2. фанат Зеленского

ни 1 ни 2 не соответствует
реальной действительности
+
0
Vadimra
Vadimra
6 листопада 2025, 20:11
#
«Реальная действительность» это масло масляное
«Пророссийский фанат Зеленского» это оксюморон.
Где вообще такого можно найти?
+
0
Qwerty1999
Qwerty1999
7 листопада 2025, 9:51
#
Vadimra
«„Пророссийский фанат Зеленского“ это оксюморон.
Где вообще такого можно найти?»


Согласно результатам опроса, в сентябре 2025 года 91% украинцев заявили, что плохо относятся к России, тогда как положительно высказались лишь 4%.

Угадайте с одного раза — за какого кандидата в президенты Украины в 2019 году голосовали эти 4%.

https://bit.ly/4oEaBQ8
+
0
Vadimra
Vadimra
7 листопада 2025, 12:30
#
" ---Угадайте с одного раза — за какого кандидата в президенты Украины в 2019 году голосовали эти 4%.---«

Угадать?! Аналитика под вашим руководством шагает к невиданным ранее высотам.

Но я попробую… Эти 4 % голосовали за любимчика харьковчан- Евгения Мураева
+
+15
yago
yago
5 листопада 2025, 17:10
#
Esim можно купити лише через спосіб в якій легко вас ідентифікувати. Пару років і буде тільки esim. Як то кажуть ті самі яйця, але більш делікатно
+
0
Qwerty1999
Qwerty1999
5 листопада 2025, 18:36
#
yago
«Пару років і буде тільки esim»

Мріяти не шкідливо.

Кнопкові мобільні телефони ще продовжують випускати.

Одне питання — що будуть вставляти в gsm-сигналізації авто, квартир, приватних будинків та офісів, або в gsm-модулі банківських терміналів та gsm-модемів, що працюють у тандемі з лічильниками є/є та газу…
+
+15
Я. ..
Я. ..
5 листопада 2025, 11:27
#
Pumbovik

«Это прям их мечта продавать симки по паспорту, еще с видеозаписью фейса»

Можно аналогічно для продуктів в магазині зробити, ну, а що, за допомогою нацкешбеку вже можна спостерігати що холопи собі купують))
+
+30
Qwerty1999
Qwerty1999
5 листопада 2025, 12:19
#
Ну наспостерігаеш що купують громадяни за безготівковий розрахунок і що далі будеш робити з тим знанням — по факту нічого, крім публікацій на Мінфіні різної дурні…
+
+45
red162
red162
5 листопада 2025, 10:27
#
Ще одне покаращення від Зе-***
+
+15
Qwerty1999
Qwerty1999
5 листопада 2025, 10:46
#
Воно ще не наступило, тому рано радіти…
+
+30
zevs1
zevs1
5 листопада 2025, 10:44
#
Когда будет введен рестр недобросовестных политиков-чиновников которые не выполнили того что обещали народу.
У нас интересная ситуация, когда власть постоянно обвиняет народ во всех грехах
+
+15
Я. ..
Я. ..
5 листопада 2025, 11:27
#
Депутати собі піднімають зп під час війни, а народу піднімають тарифи на електроенергію і податки)))
+
0
yago
yago
5 листопада 2025, 17:13
#
А нічого що під час війни податки мають підійматись? Нічого що підприємства збиткові? Народ має перейти на ринкову ціну з індивідуальними субсидіями, хоча звісно можна ще в МВФ попросити та гривню девальвувати
+
+15
Qwerty1999
Qwerty1999
5 листопада 2025, 12:12
#
zevs1
«Когда будет введен рестр недобросовестных политиков-чиновников
которые не выполнили того что обещали народу.»

існує достатньо давно
https://www.slovoidilo.ua/obicjanky/nevykonani


До того ж ще існує єдиний державний реєстр осіб, які вчинили
корупційні або пов’язані з корупцією правопорушення
.

+
0
zevs1
zevs1
5 листопада 2025, 12:18
#
Так там система внеси залог которую назначили более матерые коррупционеры и потеряйся.
+
+30
Qwerty1999
Qwerty1999
5 листопада 2025, 12:26
#
zevs1

Система интересная…
Если попался, то вносишь залог и «теряешься» заграницей,
освобождая место для других борцов с коррупцией…

Кстати, а zevs1 тоже по этой схеме сейчас сидит заграницей
и строчит комменты в качестве «потерявшегося»…
+
0
zevs1
zevs1
5 листопада 2025, 14:53
#
Ты странный,я в Украине живу.
+
0
Qwerty1999
Qwerty1999
5 листопада 2025, 16:55
#
Перепутал тебя с зефиром (zephyr) — что поделаешь,
с каждым прожитым днем не становлюсь моложе…
+
0
yago
yago
5 листопада 2025, 17:11
#
Давайте чесно — народ ухиляється від податків, а депутати з народу і собі крадуть. Всі погані
+
+15
zevs1
zevs1
5 листопада 2025, 17:49
#
Давайте честно, налоги это узаконенное воровство,это когда государство в лице чиновников-политиков требует в ультимативной форме отдать часть своего заработка им и использует для для этого все методы в числе насильственные .
+
0
zevs1
zevs1
6 листопада 2025, 8:22
#
Ты кто
+
0
Vadimra
Vadimra
6 листопада 2025, 16:17
#
Зевс, ты иуда
+
0
zevs1
zevs1
6 листопада 2025, 20:58
#
А Ты видимо излучаешь свет в конце туннеля.
+
0
Vadimra
Vadimra
6 листопада 2025, 21:13
#
Дули точно в кармане не кручу, как ты

+
0
zevs1
zevs1
7 листопада 2025, 11:08
#
Это твое дело, можешь крутить что угодно в кармане.
+
0
Vadimra
Vadimra
6 листопада 2025, 21:58
#
«Заходит в бар маленький мужичек.Худой,в огромных очках…Подходит к стойке
и говорит бармену тихим,еле слышно,писклявым голосом:.Пиво!
Бармен,здоровый мужик ему говорит:Ты че?Ты же мужик, не  *** ? Скажи по мужски!!!
Мужичек выглядывая из стойки,бьет по ней кулаком и таким же писклявым голосом,
только по громче:ПИВО, *** …»


Так и ты, зевс, скажи по мужски суть. А то гнусавишь подленьким голоском исподтишка какие то полунамеки
+
0
Qwerty1999
Qwerty1999
6 листопада 2025, 8:03
#
Скоріше б вже проголосували той законопроект,
бо на Мінфіні обговорюють тільки
не проголосовані законопроекти.

Коли проголосують та введуть у дію — одразу
всі обговорення закінчаться.


+
0
Qwerty1999
Qwerty1999
7 листопада 2025, 10:58
#
Проект Закону про внесення змін до деяких законів України щодо створення
та ведення реєстру осіб, платіжні операції яких потребують посиленого контролю


27.10.2025 Одержано Верховною Радою України
27.10.2025 Передано на розгляд керівництву
28.10.2025 Направлено на розгляд Комітету
29.10.2025 Надано для ознайомлення

і все завмерло…

https://itd.rada.gov.ua/billinfo/Bills/Card/57843
+
0
Qwerty1999
Qwerty1999
7 листопада 2025, 12:47
#
Невже чекають, поки на Мінфіні по десятому разу не обговорять одне й те ж саме…

Це вже третя публікація про «реестр дропів» — зосталось ще видати на гора сім штук…
+
0
MaxTirpiz
MaxTirpiz
7 листопада 2025, 14:43
#
Кверті, у тебе в житті щось зміниться накраще, якщо приймуть цей закон ? Може обстріли припиняться чи ти розбагатієшь ?
+
0
Qwerty1999
Qwerty1999
7 листопада 2025, 15:54
#
Звісно, моє життя зміниться накраще, бо відмінять
ліміти на р2р-перекази, хоч я ними зараз і не користуюсь.

До речі, невже MaxTirpiz автоматично потрапить у реєстр
дропів, що так переймається цим законопроектом.
+
0
MaxTirpiz
MaxTirpiz
10 листопада 2025, 14:03
#
Qwerty1999
6 листопада 2025, 19:50
#
Индивидуальный зарплатный проект в руки и в бухгалтерию
с заявлением о выплате з/п через другой укрбанк.

Рекомендую Приватбанк…
__________________________________________
Кверті, ти досі пасешься на відгуках Сенс- банку? Ти ж там не клєнт нібито?
+
0
Три літри
Три літри
10 листопада 2025, 18:55
#
Кверті, ти досі пасешься на відгуках Сенс- банку? Ти ж там не клєнт нібито?

А ти тут за гроші пишеш? Мабуть для тебе буде відкриттям що інші мають кращій заробіток.

+
0
MaxTirpiz
MaxTirpiz
11 листопада 2025, 9:13
#
А ти тут за гроші пишеш? Мабуть для тебе буде відкриттям що інші мають кращій заробіток.
______________________________________

Кверті, не блазнюй. Я багато років клієнт Сенсу і захожу почитати відгуки як клієнт банку. А от що ти там робишь — питання))) Напевно не можешь досі пережити, як Альфа/Сенс тебе нагрів))
Щоб залишити коментар, потрібно увійти або зареєструватися