Під шостий перегляд програми EFF Україна оновила Меморандум про економічну і фінансову політику. З’явилось три нові структурні маяки, а також один маяк (вступ у дію податкового законопроекту 11416-д) був виконаний як попередній захід (prior action) перед шостим переглядом. Про це повідомив голова парламентського комітету з питань фінансів, податкової та митної політики Данило Гетманцев.
Україна обновила зобов’язання за програмою EFF з МВФ

► Читайте «Мінфін» в Instagram: головні новини про інвестиції та фінанси
Він нагадав, що структурні маяки — це жорсткі зобов’язання щодо реформ із дедлайнами, що бере на себе позичальник у ході виконання програми МВФ.
Нові маяки
Три нові маяки, які добавились:
Перший маяк (строк — до кінця січня 2025 року). Підготувати операційну стратегію для НЦКПФР (регулятора ринку цінних паперів та фондового ринку), в тому числі ініціювати проведення його незалежної оцінки.
«Додам від себе, що можу тільки привітати цей крок, оскільки результати роботи комісії, діяльність або бездіяльність якої неодноразово становилась предметом заслуховування на комітеті (включно, із питанням Фрідом фінанс, регулюванням ринку криптоактивів та ін.), м'яко кажучи, не можна вважати задовільною», — зазначив Гетманцев.
Другий маяк (строк — до кінця травня 2025 року). Підготувати та подати до парламенту законопроект про критичні ризики третіх сторін, з якими стикаються банки, небанківські установи та платіжні системи.
Законопроект має допомогти фінансовим установам завчасно розпізнавати та мінімізувати таки операційні ризики.
Мова йде про різноманітні ризики, у т.ч. у контексті кібер-загроз, з якими стикаються фінансові установи, взаємодіючи із третіми сторонами, використовуючи послуги третіх сторін для забезпечення свої операційних потреб тощо.
Третій маяк (строк — до кінця жовтня 2025 року). Підготувати та опублікувати зовнішню оцінку НКРЕКП (регулятора у сфері енергетики та комунальних послуг) Секретаріатом енергетичного співтовариства (за запитом).
Гетманцев зазначив, що після оновлення Меморандуму структурних маяків стало 51 (якщо рахувати із вступом в дію податкового законопроекту 11416-д), з яких 34 вже виконано (5 із запізненням).
Читайте також: МВФ затвердив 6-перегляд програми EFF для України і виділив транш у розмірі $1,1 мільярда
Сьомий перегляд програми
Він також заявив, що до наступного, сьомого перегляду програми, Україна матиме дуже щільний графік виконання зобов’язань за програмою EFF.
На перегляд будуть виноситись 8 маяків із строком виконання до кінця січня наступного року (загалом їх 11, з яких 2 — зараховано, 1 — постійно діючий по банкам, що відносить великі державні банки до сфери управління Мінфіну та забороняє рекапіталізацію за рахунок бюджету проблемних недержавних банків).
З цих 8 маяків:
- 3 маяки по фінансовій політиці (рамкова програма фінансового оздоровлення банків, методологія оцінки банківських наглядових ризиків, стратегія для НЦКПФР),
- 1 по енергетиці (затвердження наглядового складу Укренерго),
- 1 по фіскальному блоку (внесення змін до бюджетного кодексу у продовження реформи державними інвестиціями),
- 3 по анти-корупційній сфері (реформа Рахункової палати, створення нового вищого адмінсуду, правки до КПК).
«Частина з цих маяків вже виконана, по деяким пунктам, таким як створення нового вищого адмінсуду (замість ліквідованого ОАСК) та внесення змін до КПК (в т. ч. у контексті скасування правок Лозового) дискусії продовжуються. Очікую, що вони будуть виконання, хоча і не виключно зараховані із запізненням», — додав Гетманцев.
Коментарі - 12
И так для справки, в 2013 году дефицит счета текущих операций, это то как успешно мы торгуем был — 16,5 млрд. долл. или почти 10% ВВП, этот рекорд мы побили только через 9 лет в 2022 году, когда война началась, в промежутке 2014−2021, даже близких цифр никогда не было.
И это не секретная информация:
https://index.minfin.com.ua/ua/economy/balance/2013/
Ну и война-то де-факто тогда и началась. Аннексия Крыма, гражданская война на Донбассе. Только многомиллиардных дотаций валютных не было.
Если у вас несколько лет подряд растет дефицит торговли до гигантских величин — это явно что-то значит.
В Донбассе не было гражданской войны. И масштаб процессов 2014 и 2022 несопоставим.
Ну и беспрецедентные внешние валютные дотации курс очень сильно поддерживают.
Если оба эти фактора убрать, как было в 14−15, то будет примерно как в Зимбабве.
И да вы правы — вливания, вот только мы в программе МВФ и все понимают почему они нам нужны. А Янык, не зря оформолял у рашки в 2013 — 15 млрд. кредит. Знал что со своим популизмом без этих вливаний не проживет (-16,5 млрд. чем-то крыть надо). И кроме рашки ему никто не дал бы, потому что условия — прекратить популизм, это была бы ему похоронная. Ну он по другому ее получил, но думал что не получит…
Так оно и не останавливает. Бизнес эволюционирует и придумывает тысячу и одну схему, как валюту в Украину не заводить, зато максимально возможно выводить. Но масштабы «международной помощи» относительно украинского бизнеса настолько велики, что вывод не особенно аффектит на курс — и тот всё равно постепенно валится.
Ну, а НБУ бдит, не смыкая очей, кому можно выводить, а кому нет. Справедливо и объективно, конечно же. На коротком периоде в 10 лет