Мінфін - Курси валют України

Встановити
21 жовтня 2024, 14:33

Податкова хоче розширити доступ до банківської таємниці: що відповів НБУ

Податкова служба планує перевіряти інформацію, що належить до банківської таємниці й стосується українських громадян і бізнесу. Про це повідомила член Податкового комітету ВР Ніна Южаніна.

Податкова служба планує перевіряти інформацію, що належить до банківської таємниці й стосується українських громадян і бізнесу.
Фото: depositphotos

► Читайте телеграм-канал «Мінфіну»: головні фінансові новини

Деталі

До такої інформації ДПС пропонує віднести, зокрема, відомості щодо операцій за рахунками конкретної юридичної особи, ФОПа або звичайного громадянина за певний проміжок часу із зазначенням контрагентів та призначень платежів.

При цьому таку інформацію банки мають надавати з метою проведення податковою документальних перевірок банків та їх відокремлених підрозділів.

За словами Южаніної, ДПС має намір отримувати інформацію, що становить банківську таємницю, про клієнтів банків, які не є суб'єктами відповідних податкових перевірок.

Національний банк ці пропозиції опрацював і дійшов висновку, що норми Податкового кодексу дають податківцям достатньо підстав для отримання необхідних даних.

А за рішенням суду податкові органи можуть отримати доступ до інформації, яка містить банківську таємницю, у значно більшому обсязі, ніж пропонує ДПС, але для цього їй потрібно навести обґрунтування щодо доцільності та наявності підстав для отримання такої інформації.

Южаніна вважає, що розширення чинних законодавчих вимог щодо розкриття банківської таємниці Нацбанком без обґрунтованої потреби (як це пропонується ДПС) може стати кроком назад у питанні імплементації законодавства ЄС.

Читайте: Уряд розширив повноваження Податкової щодо валютного нагляду

Вона нагадала, що 2016 році було отримано негативний висновок European Banking Authority (EBA) в частині еквівалентності режиму конфіденційності / професійної таємниці в українському банківському законодавстві вимогам європейського законодавства, і це досі має наслідком отримання відмов щодо обміну інформацією з центральними банками та регуляторами держав — членів ЄС.

Читайте: Збереження банківської таємниці залишається одним із важливих завдань НБУ — Пишний

З огляду на це Національний банк вважає, що законодавчі пропозиції ДПС перед їх внесенням на розгляд парламенту потребують суттєвого доопрацювання з метою визначення оптимально потрібного обсягу інформації, що становить банківську таємницю, яку банки розкриватимуть на запит ДПС.

Нагадаємо

«Мінфін» писав, що податкова почала автоматично отримувати дані про рахунки українців за кордоном.

Автор:
Роман Мирончук
Редактор стрічки новин Роман Мирончук
Пише на теми: Економіка, фінанси, банки, криптовалюти, інвестиції, технології

Коментарі - 44

+
+374
milon
milon
21 жовтня 2024, 14:46
#
Да какая это таемниця тогда? В который раз убеждаюсь что в этой стране нет ничего невозможного, но не во благо, а во вред как всегда
+
+15
nitrolog
nitrolog
21 жовтня 2024, 15:10
#
А вам є що приховувати?
В нас багато хто отримує надходження (там де немає чеків), а декларує менше. А податкова бере податок виключно з декларації, а тепер можливо почнуть показувати реальні надходження. Самі ризикові та жадібні звісно будуть продовжувати грати в рулетку, це природа людей
+
+105
milon
milon
21 жовтня 2024, 15:19
#
По поводу реальных поступлений как они собираются вычислять, прокрутить например 20 тысяч в 10 кругов это они посчитают как 200 тысяч дохода?
+
+340
juular
juular
21 жовтня 2024, 15:29
#
Ооо, вот оно «а вам есть что приховувати» — чистая манипуляция. Нет не нечего, просто «не хочу» — приватность частной жизни называется. Любое закручивание гаек начинаетя это «для вашей же безопасности»)))
+
+70
Matrasszvir
Matrasszvir
21 жовтня 2024, 17:13
#
Прикинь, є! Це таке ж питання приватності, якщо б я спитав «в яких трусах сьогодні твоя жінка?»
+
0
nitrolog
nitrolog
22 жовтня 2024, 12:09
#
То живіть далі в мильній бульбашці думаючи що є щось приватне, може так спокійніше.
Не хочу розчаровувати, але коли треба про вас все дізнаються. Ваші дані наприклад гуляють інетом, ви ж не проти? Чому? Приватність це створена ілюзія, щоб хом’ячки особливо не панікували))
+
0
Matrasszvir
Matrasszvir
22 жовтня 2024, 13:05
#
Тоді що ви забули в цих ваших інтернетах?
+
0
nitrolog
nitrolog
22 жовтня 2024, 17:07
#
У вас що роздвоєння особистості?
це ж не я хвилююсь за приватність, а ви
+
0
Matrasszvir
Matrasszvir
23 жовтня 2024, 9:54
#
Та якраз навпаки, бо Ви, шановний, спочатку пишете про те, шо приватності не існує взагалі, і всі все знають, якщо треба і що приватність це ілюзія, яка взагалі не є необхідною, тому і поняття банківської таємниці можна до одного місця притулити. В наступному коменті «будь-кому не мають давати твої дані про рахунки, але ж хтось же ж має контролювати чи на свої гроші живе людина, чи заплатила податок з усього що заробила чи таки щось приховала». Толку від таких коментів, якщо за Вашою ж логікою і так всі все знають? Мені здається, що Ви, шановний — типовий офісний планктон, який десь на кофе-брейку строчить коменти так, чисто, аби писалось, аби день нескучно проходив і накласти взагалі шо Ваші ж думки в сусідніх коментарях протиречать одна одній
+
0
Matrasszvir
Matrasszvir
23 жовтня 2024, 9:55
#
Я не хвилююся за приватність, бо про себе надаю рівно скільки даних в інтернеті, скільки вважаю за потрібне і їх розсекречення явно не принесе мені жодної шкоди
+
0
nitrolog
nitrolog
23 жовтня 2024, 12:02
#
Шановний, ще раз перечитайте свої коменти і мої відповіді на них. Ви запитали: «Так, а навіщо тоді поняття банківської таємниці, якщо ніхто нічого не приховує від податкової?»
Я відповів що це означає з їх точки зору, але це не означає що ви можете там крутити як завгодно грошима. Якщо треба про вас все дізнаються і звідки гроші і як прийшли і від чого «зароблені» і що ви їли на сніданок. ДЕ ТУТ ПРОТИРІЧЧЯ?
+
0
nitrolog
nitrolog
23 жовтня 2024, 12:09
#
Стосовно ваших даних, які ви начебто даєте, ну видно що якийсь наївний дилетант. Ще раз, є купа відкритих реєстрів, з яких вже можна про вас зібрати достатньо даних. А ті дані яких там не видно спокійно продаються або кимось використовуються, якщо це буде комусь потрібно. Якщо у вас хтось вимагає надати дані, хай буде фінустанова якась або держорган, він вимагає більше аніж ви хочете дати, ви що робите? Тому свої байки залишайте для свої онуків як ви дані свої захищали і банківські таємниці. Якось довелося раз в житті в ощаді відкрити рахунок, через місяць мені зателефонували аферисти під виглядом СБ банку, сказали про мене усі дані які міг знати тільки банк
+
0
Matrasszvir
Matrasszvir
23 жовтня 2024, 14:50
#
В мене фінанси в криптовалюті, тому аля-улю
+
+334
Mini Mi
Mini Mi
21 жовтня 2024, 16:04
#
Банковская тайна в Украине это когда никто не знает получит ли он назад свои деньги у банка.
+
+75
Валерка Котовский
Валерка Котовский
21 жовтня 2024, 14:57
#
Очередной вброс:) чтоб налоговая чёто проверяла надо поднять людям зп до уровня судей :D, а не на минималке держать)
+
0
Matrasszvir
Matrasszvir
21 жовтня 2024, 15:15
#
Чуваки, які крутять p2p — мої вам співчуття
+
+263
Strain
Strain
21 жовтня 2024, 15:32
#
Уверен схематозники найдут обход.
А брызгами «качественного» закона как обычно зацепит Бабу Любу которая торгует на рынке огурцами без кассы в попытке выжить на нищенскую пенсию.
Вот её то налоговики обдерут знатно.
+
0
Loginnnnn
Loginnnnn
22 жовтня 2024, 11:41
#
Баба Люба уже давно открыла фоп 1 группы, в начале прошлого года на один из наших рынков в Днепре пришла налоговая и сказала чтоб все пооткрывали фопы, уверен в других городах аналогично
+
+15
sultepronit
sultepronit
21 жовтня 2024, 15:43
#
1) Ха. А всі національного кешбеку боялись. 2) Хочу нагадати, що адекватні громадяни в адекватних країнах нічого не приховують від податкової. 3) І все ж, якщо ви щось ховаєте від податкової — то лише питання часу, коли вона вас знайде. Хіба ні?
+
+52
milon
milon
21 жовтня 2024, 15:58
#
Хочу нагадати, що адекватні громадяни в адекватних країнах нічого не приховують від податкової

вот это ты четко подметил кстати
+
+15
Strain
Strain
21 жовтня 2024, 16:20
#
Может там у людей адекватные зарплаты и налоги. И им не приходится ставть ФОПом…
+
+15
Три літри
Три літри
21 жовтня 2024, 16:26
#
Там повно ФОПів, контракторів та інших.
+
+55
SkrudjMacduck
SkrudjMacduck
21 жовтня 2024, 19:17
#
У адекватних людей, адекватні зарплати. Вони не ухиляються, за гречку не голосують. Відстоюють свої права законними методами.
+
+15
Matrasszvir
Matrasszvir
21 жовтня 2024, 16:39
#
Так, а навіщо тоді поняття банківської таємниці, якщо ніхто нічого не приховує від податкової?
+
0
nitrolog
nitrolog
22 жовтня 2024, 12:14
#
Можливо що будь-кому не мають давати твої дані про рахунки, але ж хтось же ж має контролювати чи на свої гроші живе людина, чи заплатила податок з усього що заробила чи таки щось приховала? Хтось же це має робити?
+
0
Matrasszvir
Matrasszvir
22 жовтня 2024, 14:42
#
А вам є що приховувати?
В нас багато хто отримує надходження (там де немає чеків), а декларує менше. А податкова бере податок виключно з декларації, а тепер можливо почнуть показувати реальні надходження.
+
0
Matrasszvir
Matrasszvir
22 жовтня 2024, 14:42
#
Шановний суперечить сам собі омг
+
0
nitrolog
nitrolog
22 жовтня 2024, 17:09
#
Скільки вам рочків?
ви взагалі не розумієте тексту, омг
+
0
Matrasszvir
Matrasszvir
23 жовтня 2024, 11:47
#
Нема до чого при**@тись — при***cь до віку, геніально. Скільки мені рочків — це вже стосується приватності, того не скажу))))
+
+155
Sarevok
Sarevok
21 жовтня 2024, 16:51
#
в адекватних країнах

Спасибо за информацию, конечно, но какое отношение это имеет к Украине?
+
0
Три літри
Три літри
21 жовтня 2024, 15:48
#
Це Южаніна лише зараз прочитала закон про банки та банківську діяльність?

Не розумію в чому новина. Податкова не єдина хто має право отримати доступ до банківської таємниці.
+
+23
paulball
paulball
21 жовтня 2024, 16:22
#
Можна звертати усіляку діяльність. Кількість ходаків зросте. Будут стріч гусей до кісток
+
0
NicolaZnow
NicolaZnow
21 жовтня 2024, 16:27
#
Національний кешбек не дав очікуванного результату))
+
+70
Александр Пивоварский
Александр Пивоварский
21 жовтня 2024, 17:19
#
Правильно! Зачем какие-то определения судов? Даешь онлайн доступ со стороны чиновников ко всему, включая трусы граждан! А как они потом эту информацию будут использовать, Вас не касается!
+
+30
SkrudjMacduck
SkrudjMacduck
21 жовтня 2024, 19:16
#
Альо… коментатори… Читаєте лиш заголовок? Там написано ЗА РІШЕННЯМ СУДУ. А ще не плутайте ухилення від податків і банківську таємницю. Державі байдуже, куди ти витрачаєш гроші. Якщо є судовий запит, значить є докази махінацій, докажи, що ти чистий і живи спокійно.
+
0
Три літри
Три літри
21 жовтня 2024, 20:41
#
«Не хайпанеш — не проживеш» сказав Роман Мирончук відправляючи новину «в друк».
+
0
nitrolog
nitrolog
22 жовтня 2024, 12:17
#
От я теж диву даюсь людям, сидять кудахчуть «шеф фсьо пропало гіпс знімають»
+
+27
Sarevok
Sarevok
22 жовтня 2024, 20:11
#
Нет, там написано, что по решению суда им дадут больше информации, а вот операции по счетам они получат просто по запросу. Читать дальше заголовка недостаточно. Нужно еще понимать прочитанное.
+
+60
zevs1
zevs1
22 жовтня 2024, 0:33
#
Само понятие банковской тайны было нарушенно, когда США в приказном порядке потребовали сведения от банков Швейцарии о владельцах счётов из разных стран в том числе и обезличенные счета попали под особый контроль, США получили информацию в полном объеме, то о какой банковской тайне идёт речь???

В Украине узнать что происходит по счету простого Украинца для госсорганов вообще не проблема.
+
+14
godvinik
godvinik
22 жовтня 2024, 8:53
#
Введут цифровые деньги, банков не останется и тайн тоже
+
0
Criptor82
Criptor82
22 жовтня 2024, 10:59
#
В точку. Але 95% «експертів» сайту Мінфіну живе у Вселенній Марвел, де можна сховати доходи у кріпті та в торбі, і ніхто нічого не дізнається, бо він — невловимий Бетмен. А в реалі вже настав час, коли треба думати як спочатку не втрати свої заощадження перед крахом фінансових ринків та банків у найближчі два роки, а після встигнути їх легалізувати перед конвертацією фіату в цифрові гроші (CBDS). Але марно давати поради тим, у кого «дах протікає».
+
0
juular
juular
22 жовтня 2024, 11:10
#
Информация про это просачивается (для меня например, как для несведущего простого обывателя) и выглядит пока как конспирология. Но то что вы говорите — скорее вероятно, чем нет.
+
0
Три літри
Три літри
22 жовтня 2024, 11:17
#
Ти подивись скільки прихильникив криптовалют тут бігає і радісно розповідає про свою відмову від тайни.
+
0
gsm
gsm
5 листопада 2024, 15:58
#
Національний банк ці пропозиції опрацював і дійшов висновку, що норми Податкового кодексу дають податківцям достатньо підстав для отримання необхідних даних.

З огляду на це Національний банк вважає, що законодавчі пропозиції ДПС перед їх внесенням на розгляд парламенту потребують суттєвого доопрацювання з метою визначення оптимально потрібного обсягу інформації, що становить банківську таємницю, яку банки розкриватимуть на запит ДПС.

Перша цитата не суперечить другій?
Щоб залишити коментар, потрібно увійти або зареєструватися