Комітет ВР з питань фінансів, податкової та митної політики 16 вересня розгляне до повторного першого читання чергову версію урядового законопроєкту про підвищення податків № 11416-д. Про це написав заступник голови комітету Ярослав Железняк.
До податкового законопроєкту повернули 50%-вий податок на прибуток банків
►Читайте сторінку «Мінфіну» у фейсбуці: головні фінансові новини
Що відомо
«В документі все те ж, що і було в попередньому законопроєкті, який провалили, плюс підвищення податку на банки», — написав Железняк.
Основні податкові ініціативи:
- підвищення військового збору з 1,5% до 5%
- збільшення податків на 1−2 групу ФОП
- авансові внески на АЗС
- 1% для ФОП 3 групи
- 25% прибутку на фінустанови
- помісячна звітність ПДФО (для економічного бронювання)
- 50% податок на прибуток банків в 2024 році.
Читайте: Банки знову платитимуть 50% податку на прибуток — Железняк
Це дозволить отримати від податків додатково 58 млрд грн, зокрема 27 млрд грн від банків, у 2024 році та 137 млрд грн в 2025-му.
«Якщо подивитися на цифри бюджету, очевидно що таке підвищення не покриває всіх потреб на наступний рік. Тому якщо не буде $50 млрд гранту від G7, то очевидно що повернуться до подальшого підвищення податків», — попередив Железняк.
Читайте: Рада провалила голосування зі збільшення податків
Нагадаємо
Як писав «Мінфін», 3 вересня Верховна Рада провалила голосування у першому читанні за законопроєкт зі збільшення податків, які мали залучити 30 млрд гривень до бюджету.
Кабінет міністрів схвалив та вніс до Верховної Ради законопроєкт про внесення змін до Податкового кодексу, яким пропонувалося підвищити податки на загальну суму 140 мільярдів гривень до кінця року.
Він передбачав, що додаткові податкові надходження від підвищення акцизів на тютюн та пальне становитимуть 16,9 млрд грн, ще 3,3 млрд грн має надійти від впровадження акцизу на солодкі напої.
Крім того, планувалося підвищення військового збору та інших надходжень на загальну суму 121,8 млрд грн.
Водночас пропонувалося внести зміни до держбюджету на 2024 рік, збільшивши видатки на сили оборони та безпеки на 495,3 млрд грн.
Окрім підвищення податків, профінансувати цю потребу Мінфін пропонує коштом додаткових надходжень від ОВДП на 220,1 млрд грн, ще 65,7 млрд грн планують отримати завдяки економії видатків на обслуговування та погашення держборгу, а 75,8 млрд грн — внаслідок перевиконання плану доходів держбюджету у першому півріччі 2024 року.
Коментарі - 10
А по факту я знаю як люди з мілліонними статками використовують ферму із ФОП 1 групи. А чого саме першої… а щоб 5% не платити на 3й, бо то багато податків.
ФОП — це величезна схема мінімізації податків, йдемо в Європу, цю прогалину треба прикрити.
Стаття 8. Конституція України має найвищу юридичну силу. Закони та інші нормативно-правові акти приймаються на основі Конституції України і повинні відповідати їй.
Стаття 58. Закони та інші нормативно-правові акти не мають зворотної дії в часі, крім випадків, коли вони пом’якшують або скасовують відповідальність особи.
Стаття 94. Закон набирає чинності через десять днів з дня його офіційного оприлюднення, якщо інше не передбачено самим законом, але не раніше дня його опублікування.
І пан железняк цього не знає і спокійно каже з смайликами, що «заднім числом буде прийнято», і ті хто голосують за таке теж якісь з вавкою в голові наче, а потім ви задаєтеся питаннями, чому так живемо, бо в нас законотворці не знаю що і на основі чого можна і не можна приймати, для них закон то ото шось поклацати поприймати, зп отримати і з коханкою на Мальдіви поїхати.
А ініціатори законопроекту, то пан гетьманцев, лукашев та мотовиловець, ось цих невігасів котрих набрали по оголошеннях треба гнати в шию, не за сам факт підвищення військового збору, а за факт того, що ось ці три персоналії не знають законів на підставі котрих взагалі все законодавство будується :)