Міністр фінансів України Сергій Марченко заявив в інтервʼю «РБК-Україна», що ситуація в країні критична. За його словами, не можна затягувати питання підвищення податків, бо часу, щоб перекрити дефіцит і не створити бюджетну кризу, залишилось мало.
«Ситуація критична»: міністр фінансів про підвищення податків
►Підписуйтесь на сторінку «Мінфіну» у фейсбуці: головні фінансові новини
Що сказав міністр
«Чесно скажу — ситуація критична. Для нас залишається актуальним забезпечення сектору безпеки і оборони. Способи ми запропонували, можна дискутувати. Але ми би хотіли, щоб ця дискусія була дуже короткою і ефективною — домовилися про перегляд та імплементували. Часу для затягування дискусії у нас немає», — сказав Марченко.
Марченко зазначив, що головною задачею уряду було забезпечити справедливість в оплаті військового збору. І це був основний принцип, чому обрали саме військовий збір, а не інші податки.
Він додав, що з приводу ПДВ була довга дискусія і збільшення ставки автоматично вплинуло би на вартість товарів, які реалізуються.
За словами Марченка, уряд «досить коректно» підходить до підвищення податків, і це вперше Мінфін йде на такий крок під час війни.
Варіанти підвищення податків
Нагадаємо, що спікер парламенту Руслан Стефанчук заявив, що Верховна Рада може не схвалити ініціативу уряду про військовий збір. Замість нього можуть підвищити ПДВ.
Читайте також: В уряді пояснили, чому не будуть підвищувати ПДВ
У липні Кабмін схвалив два законопроєкти: перший — про зміни до Податкового кодексу для фінансування додаткових військових видатків, другий — зміни до держбюджету для підвищення військових видатків. Додаткові критично важливі потреби уряд оцінює у 500,3 млрд грн, зокрема 495,3 млрд грн — на оборону.
Уряд очікує, що підвищення військового збору та деякі інші заходи дасть змогу мобілізувати на сектор безпеки та оборони ресурсів на 121,8 млрд грн.
Що планує підвищити Кабмін
-
підвищення ставки військового збору до доходів, визначених статтею 163 Кодексу до 5 %;
-
встановлення обовʼязку сплати військового збору юридичними особами у розмірі 1 % доходу від будь-якої діяльності для платників податку на прибуток підприємств та платників єдиного податку 3 та 4 групи;
-
встановлення обовʼязку сплати військового збору у розмірі 5 % в розрахунку двох мінімальних заробітних плат на місяць фізичними особами — підприємцями платниками єдиного податку першої, другої та четвертої групи;
-
встановлення обовʼязку сплати військового збору у розмірі 1 % від доходу ФОП платниками єдиного податку третьої групи;
-
встановлення обовʼязку сплати військового збору у розмірі 5 % від вартості банківських металів юридичними та фізичними особи, які здійснюють операції з придбання у банків банківських металів;
-
встановлення обовʼязку сплати військового збору у розмірі 30 % від вартості реалізованих ювелірних виробів підприємствами, установами та організаціями та ФОП, які здійснюють роздрібну торгівлю ювелірними виробами із золота, платини і дорогоцінного каміння (в тому числі виробленими із давальницької сировини);
-
встановлення обовʼязку сплати військового збору у розмірі 15 % від вартості набутого рухомого майна підприємствами, установами та організаціями, фізичними особами, які набувають право власності на легкові автомобілі, що підлягають першій державній реєстрації в Україні територіальними органами МВС, крім випадків забезпечення легковими автомобілями осіб з інвалідністю згідно із законодавством;
-
встановлення обовʼязку сплати військового збору у розмірі 5 % від доходу з продажу нерухомого майна фізичними особами, якими протягом звітного податкового року здійснено продаж одного обʼєкта нерухомості;
-
встановлення обовʼязку сплати військового збору у розмірі 5 % постачальниками електронних комунікаційних послуг, які надають послуги мобільного звʼязку, сплаченої кінцевими користувачами таких послуг ;
-
встановлення обовʼязку щомісячної сплати авансових внесків з податку на прибуток підприємств платниками податку, які здійснюють діяльність з роздрібної торгівлі пальним у розмірі 0,5 мінімальної заробітної плати, встановленою законом на 1 січня звітного (податкового) року, з розрахунку на 1 кубічний метр резервуарів для зберігання бензину та дизельного палива та скрапленого газу, розміщених на місці роздрібної торгівлі пальним, внесеним до Єдиного реєстру ліцензіатів та місць обігу пального;
-
встановлення специфічної ставки акцизного податку у розмірі 0,1 євро за 1 літр солодких напоїв газованих.
Коментарі - 33
Тютюн мінімум 30% в тіні, це десятки мільярдів
Повний безлад у прикордонників, там просто шалені гроші.
Оборутки з ПДВ, десятки мільярдів (якщо не сотні)
Гральний бізнес, оте що зараз сплачується це тільки показуха, відсотків 10 максимум, все інше в тіні
Тільки з цього можна отримати додатково кілька сотен мільярдів, а ще є купа того де можна зекономити, оптимізувати тощо
Але ж ні, просто підвищити податок, ну і хто його платити буде?
Я думаю ви розумієте, що це просто популізм від тої «розумної і фахової людини» та гарні казочки для таких же «розумних», свідомо пишу це в лапках. Виконати таке не реально не тільки в Україні, а ніде у світі.
Бо ж якщо чиновник бере хабара — то погано. А коли звичайна людина трішки десь підмазує, щоб їй було краще (прикордоннику, лікарю, ТЦК, податковій і тд) — то це можна. І в цьому і є корінь проблеми
Звісно що виконати це нереально, але не тому що немає можливості, а тому що всі помазані і у всіх руки «брудні»
дякую вам 73%
Имхо, выбрали бы парашку, то с экономикой действительно всё было бы проще- можно было бы вести переговоры, чтобы Венгрия приняла всю территорию Украины к себе, ведь г. Ужгород не такой и большой.
Вообще экономический блок у текущей власти полнейшее дно
Кстати, вы почему-то напрочь забыли упомянуть теневую экономику, которая составляет более 30% ВВП и её частичный вывод из тени, что может дать намного больше налогов чем тот же прогрессивный НДФЛ при средней зарплате по стране менее 16тыс грн.
Касаемо уменьшения НДС. Если цель добить бизнес и полностью убрать инвест привлекательность Украины, то конечно не нужно его уменьшать
Кредитование бизнеса под низкий процент (который на западе считается нормой), не для войны? Конечно, если есть цель уничтожить весь бизнес
Это все так очевидно и становиться еще более явно сейчас
1. Какая сумма налога на введённый капитал вместо налога на прибыль будет, например, у Приватбанка?
2. Толку с прогрессивного НДФЛ,
если большинство олигархов не получают зарплату в Украине,
а являются гражданами других стран, в том числе и налоговыми резидентами.
Как вариант, прогрессивная шкала НДФЛ повлияет только на Порошенко и ещё пару десятков депутатов ВРУ.
3. При уменьшении налогов необходимо принимать решения об адекватном наполнении бюджета из других источников.
Тупое уменьшение любого налога так же тупо приведёт к уменьшению поступлений в бюджет.
Те, кто останутся работать в белую — больше заработают.
якби так погано жилося тіньовікам, то вони вже усі стали білими
ви мені нагадали як кожен хто має якийсь бізнес постійно скиглить як йому важко живеться, а потім через місяць купляє норм авто, через 3 місяці будинок, потім в нього вже не кіоск, а магазин і не один, але все одно продовжує скиглити
Тень это не означает прекращение деятельности, это значит что у тех кто в белую работников мобилизируют и кадровый голод, а у тех кто в тени очереди из мужиков щас, у тех кто в белую куча проверок, а у тех кто в тени их нет совсем.
У тех кто в белую налогов на пол выручки, а у тех кто в тени их нет.
Поэтому если ты работаешь в белую, то ни о каком «больше заработают» и речи не идёт. Тут тебе нужно будет стараться не попасть под каток демпинга с двух сторон, потому как твой серый конкурент может на услуги и продукцию ставить гораааздо ниже цену чем твоя, а платить сотрудникам зп гораздо больше чем выйдет то, что они получат у тебя на руки после вычета налогов.
Он такой сейчас злой, в Польшу собирается переезжать с бизнесом. Он еще не знает что в Польше- коррупции не меньше, чем у нас :D
притом не на уровне КМУ или депутатов ВРУ, а на низовом
районном уровне в негосударственном секторе…
Ви ж навпаки зацікавленні тільки в створенні корупційної ренти, тому зацікавлені лише в тому, щоб перенаправляти потоки кешу від самих бідних.