Мінфін - Курси валют України

Встановити
15 травня 2024, 15:25

Водії бояться ТЦК і кидають фури за кордоном: чи чекати на дефіцит бензину

Головна тема обговорення на ринку пального — що робити з водіями бензовозів після 18 травня, коли набуде чинності закон про мобілізацію. Вже зараз багато з них відмовляються повертатися до України. Як вирішити проблему та які ризики можуть виникнути для ринку пального, розповів директор Консалтингової групи А-95 Сергій Куюн.

Без оновлених даних випускати за кордон нікого не будуть, хоча раніше через систему «Шлях» це було можливо. Насправді, деякі компанії таких водіїв вже не відправляють за кордон, бо почастішали випадки залишення машин та втечі водіїв. Розповіли, що у одного з перевізників у Польщі стоять залишеними 25 рефрижераторів. Бензовозів там теж вистачає…

Цікава картина вилізла й у нафтотрейдерів, де абсолютна більшість водіїв-дальнобійників не заброньовані. Іронія долі в тому, що деякі навіть дуже респектабельні, на перший погляд, мережі АЗС (насправді, жуліки) не змогли бронювати водіїв, бо платили зарплати кешем й не пройшли у Мінекономіки критерії «критичності». А я про це писав! І вважаю, що треба цей критерій посилювати, бо водій бензовоза/газовоза/бітумовоза отримує «на руки» 30−80 тис. грн на місяць. Це 12−32 тис. грн ПДФО та ЄСВ!

Але головна проблема у самих водіях. Хтось боїться оновлювати дані в ТЦК, а хтось просто не хоче світитися жодним способом у державних базах даних. Тому тут питання: як вони збираються працювати навіть без виїзду за кордон, якщо їх рано чи пізно зупинять на блокпості? Не кажучи вже про місця розвантаження/завантаження, які теж усім відомі.

Що стосується «колапсу з пальним», то нічого не буде. Імпорт бензину та дизпального автотранспортом складає до 15%, легко перекривається залізницею.

Більша частка у зрідженому газі — третя частина від балансу ринку — але й це не є проблемою. Це здебільшого поставки з Польщі. Нагадаю, ми без них жили останні майже півроку через блокування кордону, й хтось бачив дефіцит газу або його здорожчання?

Крім того, окремі перевізники, які не «жували шмарклі», а працювали й бронювали водіїв, продовжать працювати.

Тому колапс та зростання цін скасовується. А з водіями треба щось робити. Якщо йти логікою тих, хто «жував шмарклі», то фактично треба створювати касту недоторканних. Але на це навряд чи хтось піде, бо в армії водії дуже потрібні.

Читайте також: 10 наслідків заборони консульського обслуговування українців за кордоном

В одній великій мережі АЗС розповіли, що всерйоз розглядають залучення жінок-водіїв. Крім того, кажуть, такі ж курси хочуть відкрити дилери європейських виробників вантажівок.

Коментарі - 23

+
+15
bonv
bonv
15 травня 2024, 15:45
#
Підвищення акцизу на дизель та бензин, яке ініціює Кабмін, призведе до закриття бізнесу та підвищення рівня безробіття. Крім того, таке підвищення позначиться на цінах, тож як наслідок, платити більше доведеться всім українцям. Про це заявив голова Асоціації власників малого та середнього бізнесу Руслан Соболь.
«Наслідки підвищення акцизу дуже прості. Бізнес не може дотувати виробництво продукції чи послуг. Тому в кінці кінців, як і завжди, за ці підвищення заплатимо ми з вами — як кінцеві споживачі, як громадяни. Ми маємо усвідомити, що все, що відбувається — це не десь там для бізнесу чи для військових. Це для нас, громадян. Ми з вами просто заплатимо трошки більше. Трошки гірше будемо жити. Трошки тугіше підтягнемо пояски», — пояснив Соболь.
Він підкреслив: це підвищення неодмінно вдарить і по бізнесу, адже зараз працювати і без збільшення податків доволі важко.
«Хтось витримає, а хтось піде з ринку і буде вимушений розпустити колективи. Це збільшить навантаження на ринок праці і підвищить безробіття. Це наслідки, які можуть бути», — резюмував Соболь.
+
0
GrugoriyHoland
GrugoriyHoland
15 травня 2024, 17:01
#
Чоловік при перетині кордону пред’явив довідку ВЛК про непридатність з виключенням з військового обліку, але його не пропустили через реакцію системи Гарт-1 — що вирішив Верховний Суд

https://sud.ua/uk/news/publication/300743-muzhchina-pri-peresechenii-granitsy-predyavil-spravku-vlk-o-neprigodnosti-s-isklyucheniem-iz-voennogo-ucheta-no-ego-ne-propustili-iz-za-reaktsii-sistemy-gart-1-reshivshego-verkhovnyy-sud
+
0
Антон Подлипский
Антон Подлипский
15 травня 2024, 19:32
#
Припустимо 15% легко перекривається залізницею (в чому є сумніви).
Але, хіба залізниця працює безперебійно і на її роботу не може вплинути активність ворога по обстрілам енергетики?
Тож нажаль, висновки не втішні
+
+15
Zorika
Zorika
17 травня 2024, 13:51
#
Так и машинист поезда может сбежать. Представьте — сбежал, поезд стоит и ждёт нового машиниста
+
0
Три літри
Три літри
25 травня 2024, 10:16
#
Машиніст потягу офіційно працевлаштований та має бронь від Укрзалізниці.

А як працюють водії що працюють на українські фірми — достеменно невідомо. Цілком можливо що вони всі оформлені як незалежні ФОП і тоді звісно ні про яке бронювання мови йти не може бо формально підприємство не має до них жодного відношення.
+
+70
stas12345
stas12345
15 травня 2024, 20:50
#
Кто-то видел дефицит газа или его подорожание?

Не, никто не видел когда газ подорожал с 23 грн до 37)
+
+40
gorobezus
gorobezus
15 травня 2024, 21:49
#
Если проблема была бы только в горючке, то железка бы вывезла (а вообще возить бенз в больших объемах бензовозом за 1000 км — дурь несусветная). Но проблема не только в горючке, а вообще в перевозках автотранспортом через западную границу. Частично проблему могут решить контейнерные перевозки с помощью той же железки, но вопрос в площадках где будут грузится контейнера, да и согласовывать перевозку ОДНОГО контейнера в дирекции перевозок железки то еще удовольствие. Одно дело когда делаешь типовую схему на тыщу контейнеров и другое когда контейнер каждый раз забит по новому. Да и подвижного состава может банально не хватить. Хотя я видел как железка контейнера в полувагонах возит, но в Европу нас с таким не пустят.
+
+15
Bookseller
Bookseller
16 травня 2024, 9:37
#
На самом деле, некоторые компании таких водителей уже не отправляют за границу,. Тогда зачем раньше отправляли? Значит эти компании могут существовать и без этих водителей? Тогда чем эти компании занимаются вообще?
+
+30
kadaad1988
kadaad1988
16 травня 2024, 10:36
#
Миллины мужиков, которым за 60, они могут спокойно заменить этих уклонистов.
+
+61
GrugoriyHoland
GrugoriyHoland
16 травня 2024, 10:48
#
Вы просто не знаете что такое «ШТОРА» или что такое «БОЧКА» и что такое на фуре ездить по ЕС и какие нужны документы и сколько стоит их оформить!
Ну и самое главное — не у всех есть здоровье ездить на фуре. тем более в «режиме»…
+
+97
sx1
sx1
16 травня 2024, 10:54
#
Когда тебе, кабанчик, стукнет за 60 я посмотрю как ты сможешь «спокойно заменять»
+
+92
gorobezus
gorobezus
16 травня 2024, 12:13
#
Начнем с того что многим в 60 просто влом будет открывать категорию Е. Это раз. Во-вторых из оставшихся далеко не все смогут пройти медкомиссию. А уж в 60 соблазниться жизнью бомжа в будке на колесах может только совсем отмороженный. На пятом десятке начинаешь ценить комфорт, деньги уже уходят на второе место.
+
+15
viajador
viajador
16 травня 2024, 16:16
#
Мій двоюрідний брат 62 роки, вже давно вдівець, діти самостійні, з 50+ років і дотепер практично не живе вдома, а живе в фурах закордоном.
+
+15
begood
begood
16 травня 2024, 15:55
#
Зачем мужику за 60 устраиваться водителем фур, если он может спокойно таксовать в своём городе, и вечером есть горячий суп и спать у себя дома?
+
0
neverice
neverice
16 травня 2024, 12:32
#
Рішення надзвичайно просте — наймати водія-фрілансера з-за кордону на нашу машину. От і все. Законодавчо у нас не заборонено приймати на роботу іноземців. Зарплату доведеться трохи вище платити, але навряд то критично у порівнянні з простоєм машин.
+
+42
GrugoriyHoland
GrugoriyHoland
16 травня 2024, 12:39
#
А вы не могли бы озвучить зарплату водителя «бочки» в ЕС.
И может вы знаете как оплачивается вЕС «командировки» в Ураину.
+
0
neverice
neverice
16 травня 2024, 12:54
#
Така робота нічим не відрізняєть від іноземних фур, що до нас їздять. Просто компанія інша і форма найму.
Зарплату могли б і погуглити. Отримують вони близько всього лише 1500 євро. Але з урахуванням того, що в Польщі вони стануть ФОПами, а зарплату будуть отримувати з закордону (як айтішники), то треба додати ще на zus та інши витрати. Вийде близько 2000−2500 євро по контракту. Дешевше, ніж оформлювати в білу на роботу місцевого водія на повну зарплату.
+
0
GrugoriyHoland
GrugoriyHoland
16 травня 2024, 13:04
#
Спасибо буду знать!
Пойду гуглить! Ой «нагуглил»!
Написано. что за «полторушку» даже украинский заробитчанин под годовой контракт с польской конторой и к «Шторе» не подойдет, не говоря о «Бочке».
Но наверно врут! Пойду еще «погуглю», как «нагуглю» напишу…

для справки -водитель медународного автобуса (один — два сменьшика, гостинница на отдых «плюшки» на платных дорогах и стоянках) получает реально от 1600 евро и при этом еще премии от «пробега».
p/s
очень приятно читать мнение специалиста в экспедиторском бизнесе…
+
0
neverice
neverice
16 травня 2024, 16:45
#
І чим 1600 євро відрізняється від 1500 євро, що я зазначив?
А витрати на «плюшки» потрібні як для нашого водія, так і для іноземного. І премії також. Але це все однакові витрати в обох випадках.

І ключовий момент, який ви упустили. А що таке для фірми-перевізника різниця хай навіть в $500 в зарплаті на місяць на машину у порівнянні з простоєм через відсутність водія? За деревами і ліс не бачите.
+
+15
Zorika
Zorika
17 травня 2024, 13:59
#
Ага, дать работу иностранцам, а своих на убой отправить. И так можно не только в транспортной сфере. А теперь вопросы — разница в ЗП? И где иностранцы налоги будут платить? Что-то сомневаюсь, что иностранцы захотят стать налоговыми резидентами Украины с перспективой заработать украинскую пенсию. Вопрос аморальности такого шага не обсуждаем, не на часі. Так бывает, когда во власти гопники. Экономика не любит простых решений.
+
0
Три літри
Три літри
25 травня 2024, 8:19
#
Свої самі себе відправили на вулицю
+
0
Три літри
Три літри
25 травня 2024, 8:19
#
Немає такої опції найму.
+
+15
Сергей Панасенко
Сергей Панасенко
16 травня 2024, 15:35
#
ТЦК сознательно работают на врага.
Щоб залишити коментар, потрібно увійти або зареєструватися
 
сторінку переглядає 1 незареєстрований відвідувач.