Україна готова прийняти обмеження на свою торгівлю з Європейським Союзом, щоб розрядити запеклу політичну суперечку з Польщею, але також закликає ЄС заборонити імпорт російського зерна. Про це заявив заступник міністра економіки, торговий представник України Тарас Качка, повідомляє Financial Times.
Україна готова прийняти обмеження на торгівлю з ЄС
►Читайте сторінку«Мінфіну» у фейсбуці: головні фінансові новини
Качка сказав, що Київ виступає за нові обмеження на імпорт української сільськогосподарської продукції, хоча ЄС також має заборонити експорт російської сільськогосподарської продукції, яка все ще надходить до блоку через Білорусь і країни Балтії.
«Можливо, для перехідного періоду такого роду керований підхід до торговельних потоків між Україною та ЄС — це те, що нам усім потрібне», — сказав Качка. Але він додав: «Щодо пшениці, то не Україна створює проблеми для польських фермерів, а росія».
Качка зазначив, що Київ підтримує нові заходи, запропоновані Брюсселем, щодо встановлення обмежень на імпорт яєць, птиці та цукру з червня, а також дозволу окремим країнам закривати свої ринки для українського зерна, за винятком подальшого транзиту в інші країни.
Також нещодавно Київ погодився перенаправити експорт кукурудзи до Італії та Іспанії через Чорне море, а не автомобільним транспортом через сусідні країни, щоб зменшити напруженість.
«Ми добровільно припинили дозвіл на експорт кукурудзи в усі п’ять сусідніх держав-членів. Незважаючи на це, ми досягли в експорті ще одного нового рекорду — 15 млн тонн кукурудзи в календарному 2023 році. Тож у нас великий попит в інших країнах. Україна заповнила прогалини у виробництві ЄС», — сказав Качка.
Нагадаємо
Польські фермери повідомили, що продовжують протести на кордоні з Україною до 30 квітня.
З 9 лютого 2024 року на території Польщі біля кордону з Україною тривають акції протесту фермерів на дорогах, які ведуть до пунктів пропуску.
Головними вимогами протестувальників є заборона імпорту української агропродукції й відмова Польщі від європейського зеленого курсу.
Коментарі - 29
Думаю ні для кого не секрет, що в нас зараз курс гривні м’яко кажучи не відповідає дійсності. І це вимушена міра. Девальвується гривня — вирівняється платіжний баланс. Ми вже це проходили в 2015 році.
одно дешёвое, второе за дотационные средства на электроэнергию
А що, треба щоб наше збіжжя пахло ваніллю? Ціна це офігенна перевага! Так само як і вартість ел.енергії і також оплата праці. Ми навіть не здогадуємось наскільки ми конкурентні, але звичайно ж у простому виробництві, не складному. Все чого не вистачає цій країні - єдиних правил гри для всіх, в рамках закону і без виключень.
Далее: делать скидки в 80% на стоимость электричества для того же КМК- так себе дорога к энергоэффективности, так что хорошо что там всё сейчас тихо. Какое совпадение: ряд предприятий закрылись и Украине, внезапно, хватило своего газа для нужд населения. Согласись, тупейший подход, когда такие предприятия платят 17 коп за квт, а ФОП- 13 грн, 27 коп, ТОВ- 8грн 28 коп. Т. е. за счёт мелкого и среднего бизнеса- содержат крупный. Серьезно?)
Вперше чую. Я знаю що діє транспортний безвіз — це так, але до митниці це відношення не має, лише дає можливість вільно (без дозволів) здійснювати перевезення між Україною та Туреччиною, а також транзитні.
По електроенергії. Оптом завжди було і буде дешевше. Всі важковаговики будуть мати окремі прямі контракти, і ціна в них апріорі не буде дорівнювати ціні для ФОП. Про ті цифри що вище я нічого не знаю, тому й сперечатися не буду.
Чому не сказав? Сказав, що нічого про це не знаю. Я плачу 6грн/квт , це все що мені відомо.
Продавать зерно на условиях поставки до границы, поставить хорошую цену, уверен немецкие или итальянские фуры они обосрутся трогать.
Коротше це все складно, Поляки нам ще дуже багато палок в колеса будуть ставити, бо ми прямі конкуренти з ними — при чому в багатьох галузях саме вони не можуть конкурувати з нами, а не навпаки. І це ще курс тримають на соціально доступному рівні.В мирний час, якщо девальвувати гривню вдвічі, наша конкурентноспроможнісь виросте в рази.
Відносно перевізників і ЗСУ, незрозумів, а чим перевізник «надукраїнець », чим від краще електрика чи тракториста?
Поляки відстоюють своє с/г, свої перевезення, а ми не зможемо, бо воюємо. Тепер, нажаль, можна констатувати що відкрито другий фронт — економічний.
Поляки нічого не відстоюють, вони користуючись ситуацією доять ЄС і заробляють від рф. Аби вони хотіли відстояти фермерів, то уряд мав би заборонити польським виробникам купувати не польське зерно і крапка.