Мінфін - Курси валют України

Встановити
6 лютого 2024, 12:10

На українські АЗС чекає хвиля банкрутств: чому цей бізнес стає неприбутковим

На українських вулицях з'являється дедалі більше електромобілів. Вже зараз вони стають ключовим фактором, який впливає на ринок палива. Чи зможе за цих умов працювати ринок АЗС, розповів директор групи компаній PRIME Дмитро Льоушкін.

За час повномасштабної війни споживання палива дуже впало. По газу вдвічі, по бензину — наполовину. Ми всі вважали, і частково це вірно, що зниження пов'язане зі скороченням економічної активності, виїздом населення, мобілізацією. Але падіння прогресує, і тут виходить на сцену головний чинник — електроавтомобіль.

25% нових авто — вже чисті електрички, не менше й гібридів. Якщо врахувати, що у 2034 році Європа погрожує припинити випускати авто з ДВЗ, то мимоволі напрошується питання: для кого будувати комплекси АЗС по 2−3 мільйони вічнозелених?

На трасах вже продавати бензин все складніше, там ще дизель норм поки що йде, завдяки фурам. А блокпости, які ловлять ухилістів, якось не сприяють пересуванню легковиків. А у містах електричок все більше.

Які вже зараз можна зробити висновки:

Падіння продажів бензину та газу неминуче, дизель поки що тримається.

Щільність АЗС на 1 особу у нас найвища у світі. Зрозуміло, що стільки не потрібно, а виживати їм стає все складніше, від слова «чесно, майже неможливо».

Нові дорогі комплекси закінчать будувати у 2028 році, щоб вони хоч встигли окупитись.

Нікому АЗС не будуть потрібні у 2040 році. Не винайдено жодної технології, що змусить їхати заряджати машину на АЗС, а не біля під'їзду ставити на ніч на зарядку.

Ближче до 2030 року на нас чекає крах ринку АЗС, немає ідеї, що робити з цими «будівлями на трасі», яку альтернативу вони можуть отримати. Кафе та магазини в такій кількості не потрібні, та й немає і зараз у них потреби.

На операторів більшості мереж АЗС чекає неминуче банкрутство вже найближчими роками. Узурпація ринку йде семимильними кроками, боротьба за останнє місце під сонцем уже розпочалася. Причому боротьба не за правилами.

Читайте також: Електромобілі знищать нафтовидобувачів швидше, ніж очікувалося

Бізнесу АЗС залишилося менше 20 років, принаймні, бізнесу АЗС у такому вигляді, в якому він наразі існує. 20 років — це тільки здається, що багато.

Коментарі - 21

+
+87
bonv
bonv
6 лютого 2024, 13:10
#
Не нагнітайте:) Ще немає проблеми з електрокарами:) Хто знає що буде через 20 років:)
+
0
xapyga
xapyga
11 лютого 2024, 21:30
#
Тесла даже в Украине на авторио есть 2012 года и не одна, еще ждем 20−50 лет и посмотрим на проблемы электрокаров, которые давно уже известны. А если будет прорыв в батареях как обещает Тойота то все заправкам хана.
+
+15
bonv
bonv
11 лютого 2024, 22:06
#
Обвалилися ціни на Теслу після тупорилих заяв Маска. Питання не в кількості. Мені не розказуй. А розказувати про «прориви» то не мішки носити… «прориви» лише у тебе № 1
+
+132
dogestrong
dogestrong
6 лютого 2024, 14:06
#
За час повномасштабної війни споживання палива дуже впало. По газу вдвічі, по бензину — наполовину.

Після цього експертного аналізу статтю можна далі не читати, принаймні, не сприймати серйозно.
+
+57
gorobezus
gorobezus
6 лютого 2024, 14:56
#
Осталась сущая мелочь — где-то взять генерацию чтобы зарядить потенциальную орду электрокаров на которые по мнению автора пересядут сограждане.
И да автор забыл про самое главное.
Для начала следует победить в войне за выживание Украины как государства — это раз.
Два это то то что каким-то чудом удержать население после войны, поскольку история показывает в большинстве случаев *** жопошную по окончанию войны в обеих странах участницах действа. Но в большинстве случаев у населения не было вариантов куда-либо массово свалить, в нашем случае варианты будут.
+
0
messenger
messenger
6 лютого 2024, 16:10
#
Мирный атом нам поможет
+
0
gorobezus
gorobezus
6 лютого 2024, 16:41
#
Кто нам новые станции и на какие шиши построит? Тут бы чем заместить выпадающие мощности, поскольку основная масса блоков на существующих АЭС привет из СССР и блоков с непродленным сроком буквально пару штук, вроде на Хмельницкой АЭС. Да и строить массово АЭС за разумные деньги в срок на текущий момент могут не только лишь все. На весь мир конторы три наберется, с реально существующими реакторами. И одна из них нам недоступна в принципе, на текущий момент.
+
+15
987
987
6 лютого 2024, 15:19
#
Ну так может надо цирк с блокпостами убрать, я ребенка к бабушке
+
+30
viicore
viicore
6 лютого 2024, 15:21
#
Электрички это игрушки — вторая, третья машина в семье. И точно не для межгорода, это особый вид мазохизма. И уж точно не за электромобилями будущее, стоит только посмотреть как и из чего делают батареи и на какие мощности приходится генерация электричества. Будущее за водородными, из выбросов только водяной пар. А инфраструктура точно нужна будет не под подъездом, а хотябы как у газовых заправок, т. е. комплексам максимум что потребуется это реконструкция с учетом добавления еще балона с водородом. Автор сказочник ездит на маршутке. 90% всех кто едет межгород первую завправку делают в городе на дешевой проверенной любимой заправке, потом планируют маршрут разделяя его на где вкусно пожрать и не мерзко сходить в туалет и потом уже также выгодно заправиться, это не всегда одни и те же места.
+
0
orsha5
orsha5
6 лютого 2024, 23:01
#
Не вірю у водень, дорого, складно, небезпечно, ще й кпд двз ті самі 25%,хто такі авто буде ремонтувати? Водень це не бензин, короче світ вже давно все вирішив, майбутнє за електро
+
0
viicore
viicore
7 лютого 2024, 12:19
#
Електро це мода тренд швидкоплинний не більше.І точно не про екологію чи економію. Є дуже обмежені сценарії використання елктрокарів зараз, щоб це було в плюс.
+
0
SkrudjMacduck
SkrudjMacduck
7 лютого 2024, 8:43
#
А водень з чого добувати? Точніше, чим? На якій енергії? Вільного водню немає. Можна з газу, так менш енергозатратно, але газ все ж потрібен. Можна електролізом… але якщо на вході електрика і на виході електрика, але менше, то нахіба той водень? Звісно, всі ДВЗ скоро не заглушать, але вночі величезний профіцит енергії, якщо уміло її використати, то машинкам вистачить.
+
0
AllexL
AllexL
7 лютого 2024, 16:46
#
Ще є пробелма зберігання водню, поки що надійного метода немає :(
+
0
987
987
6 лютого 2024, 15:22
#
Отправить не могу, некому встретить на машине с маршрутки в райцентре и отвезти в село, все соседи ехать отказьіваются.
+
+39
Abramon
Abramon
6 лютого 2024, 16:43
#
6 грн. за кВт лише початок. Інфраструктури толком немає для електрокарів між областями. Ще розкажіть про зимову експлуатацію електромобілів. Рано хороните. P. S. В столиці з інфраструктурою для електричок, ще більш-менш, але Київ — це не вся Україна.
+
+68
irakez
irakez
6 лютого 2024, 16:51
#
Перепрофілюються на електрозарядки, бо інакше де заряджати електроавто на трасі і що робити в ці 30−60 хвилин у порожньому полі?
+
+72
agfromua
agfromua
6 лютого 2024, 17:14
#
«Щільність АЗС на 1 особу у нас найвища у світі. Зрозуміло, що стільки не потрібно, а виживати їм стає все складніше, від слова „чесно, майже неможливо“.» По данным «а95» до войны количество станций в Украине составляло 7.5 тыс., сейчас — 2,5. Если принять во внимание что население страны до войны грубо составляло 38 млн., а сейчас 32, то на 1 млн населения количество АЗК составляет (-ло) 200 и 80 соответственно. Болгария 3.500 бензиностанции на 6,5 млн населения — 540 на 1 миллион. (Данные Национального института статистики за 23 год)
+
+15
Три літри
Три літри
8 лютого 2024, 5:46
#
Оце так фахівець автор 😁
+
+45
Moonlighter
Moonlighter
7 лютого 2024, 15:52
#
«За час повномасштабної війни споживання палива дуже впало. По газу вдвічі, по бензину — наполовину.» — Автор, логику объяснишь? У тебя есть 100 литров, вдвое меньше и наполовину от этого числа это сколько?
+
0
Три літри
Три літри
8 лютого 2024, 5:43
#
На трассах уже продавать бензин все сложнее, там еще дизель норм пока идет, благодаря фурам. А блокпосты, которые ловят уклонистов, как-то не способствуют передвижению легковушек. А в городах электричек все больше.

Відразу видно «фахового» спеціаліста який пише про те що лише чув з чужих чуток. Чуваче, наберись хоробрості і вийди на вулицю.

Якщо він таку маячню пише про цілком побутові речі — чи варто довіряти його оцінці в тій сфері де вимагаються спеціальні знання? До слова в Польщі та Німеччини кількість електричок більше, але я не чув щоб місцеві АЗС масово почали подавати на банкротство.
+
0
krona
krona
14 лютого 2024, 10:40
#
ВОДОРОД‼️
Щоб залишити коментар, потрібно увійти або зареєструватися