Рекордну кількість електрокарів — понад 37 тисяч — було імпортовано в Україну у 2023 році. Це у 4 рази більше, ніж у довоєнному 2021 році. Про це повідомляє Опендатабот.
24 січня 2024, 13:37
В Україну у 2023 році ввезли рекордну кількість електрокарів
► Підписуйтесь на телеграм-канал «Мінфіну»: головні фінансові новини
Найпопулярнішими марками електроавтомобілів є Volkswagen, Tesla та Nissan. А Львівщина є лідером за кількістю реєстрацій таких автомобілів.
Рекордні 37 953 електрокарів було ввезено в Україну за весь 2023 рік. Це у 4 рази більше, ніж у 2021 році, коли було імпортовано 8 996 електроавто.
Загалом на електромобілі припадає 10% від загальної кількості імпортованих авто в Україну у 2023 році. Для порівняння, у 2021 році частка електрокарів складала лише 1,2%.
Nissan Leaf зайняла перше місце серед моделей, за нею йдуть Volkswagen ID.4 й Tesla Model 3.
Читайте також: Електромобіль вперше очолив рейтинг найпопулярніших нових авто у Європі
Джерело:
Мінфін
Коментарі - 9
Відносний ріст ще більший, ніж абсолютний, бо загальна кількість ввезених машин зменшилась. Фактично, доля електрокарів збільшилась аж у 8 разів, з 1,2% до 10%. А людина, що їздить на електро, на ДВС вже не повернеться (за рідким винятком).
1. Дороже. На много дороже если сравнивать аналогичные комплектации по комфорту.
2. Экологичность под большим вопросом.
2. Дуже сумніваюсь, що вас зупиняє від покупки екологічніть. Бо якби хоч трохи цікавились питанням — електрокари значно екологічніші (саме тому ЄС, США та Китай їх субсидують та стимулюють на них перехід, що чітко прописано в екологічних стратегіях). Та і банальна логіка підказує, що 20 кВт/сотню — це куди менше викидів, ніж 8 літрів бензину (96 кВт тепла) на сотню.
Для мене основна проблема електричок це швидке падіння в ціні, особливо ті яким за 5 років вже.
Hertz, наприклад відмовляється від своїх електричок, так як вони менш рентабельні для оренди. Більше витрат, а ремонтувати їх ще те задоволення. Ось недавно в Канаді був скандал з Хьонде, коли за заміну батареї запросили близько 60 тис долларів. Що само по собі як вартість автомобіля.
А взагалі, статистика вельми красномовна, що у нас, що в світі. І те, що комусь електромобілі не підходять — їх вибір :) Ідеальної машини для всіх не існує.
Особисто я після електрички на ДВС навіть не дивлюсь. Тиша, динаміка (практично недосяжна на ДВС), комфорт і на заправку тільки за хотдогом. А як згадати ще й відчутну економію на паливі, то я взагалі не розумію, чому люди досі купують ДВС.
Тому що на ДВЗ можна їхати зі швидкістю 149 км/год по трасі набагато далі аніж на електричці. І так, це швидкість яка не порушує правила на окремих автошляхах, і в Європі також. Всі електрички «повзуть» 100−120 щоб дотянути до станції зарядки. Ліфи на трасі взагалі цирк якийсь.
Тому що не у всіх є можливість заряджати в паркінку чи є власний будинок. А вартість публічної зарядки від 10 до 15 грн за 1 квт/г це 200−300 грн на 100 км. Або близько 6л дизельного пального. Ви як фанат електричок не повірите, але є ДВЗ які споживають менше аніж 6л на 100 км.
Електричка це не про економію коштів. Це преміальний продукт якщо враховувати вартість офіційного автомобіля, вартість інфраструктури (будинок, паркінг зі своєю розеткою), амортизацію, вартість ремонту.
Тому, терпіти мінуси ДВС заради двох поїздок на рік — то дивно. Зате інші 99% поїздок на електро — то суцільна насолода.
Я маю другу ДВС машину. І вона стоїть. Я їзжу на ній виключно, щоб акумулятор зарядити і масло прогнати раз на 2 місяці.
Проблема электромобилей не в выбросах автомобиля, а в выбросах ТЕЦ которые генерируют энергию для зарядки.
А еще в литиевых батареях которые нужно утилизировать через 7 лет.
Конечно, когда вы в Украине выбрасываете батареи на ближайшую свалку (наивно полагать что их кто-то у нас утилизирует) то цена автомобиля хотя и большая, но гипотетически адекватная. А когда вы заплатите утилизационный сбор в нормальной стране — вы поймете чего это стоит.
Что касается машины. Простите, но всякий китайский ширпотреб я машиной не считаю. Она сгниет через 5 лет, а запчасти потом не найти. У меня сейчас даже европейский Ситроен. Я жду запчасть с Франции уже месяц. И такая ситуация была и до войны. Машина не популярная в относительных цифрах. На складах есть только ключевые запчасти. А про всяких ноунейм китайце вообще молчу.
Електроенергію генерують не тільки ТЕЦ, а і атомні, сонячні, гідро електростанції. Тому доля ТЕЦ в зарядці електромобіля — 30%. Плюс до того, КПД ТЕЦ значно вище за КПД згоряння та переробки бензину, тож еквівалент викидів приблизно 10%.
Далі, що це за утилізація через 7 років батареї? На ринку купа ліфів і тесл, яким вже по 12 років. І щось жодного питання про утилізацію взагалі не стоїть. Так, ємність втратили, але цілком собі працюють. Та і ніхто їх не викидає навіть у такому випадку — вони чудово йдуть як акумулятор на СЕС (у мене так банка від ліфу якогось стоїть).
А про згниє за 5 років — це взагалі нонсенс. На ринку України, де купа машин — це битки зі США та євробляхи про таке казати :) Люди на свої дизельні битки, що гниють на очах, запчастини чекають по 3 місяці зі штатів і типу норм (як і ви на свій сітроен). А тут нові електро, з оцинкованим кузовом, з деталями ідентичним європейським і раптом згниють чи запчастин не знайти. Наявність запчастин залежить від популярності машини. По ID.4, наприклад, майже все є в наявності в Україні.