Мінфін - Курси валют України

Встановити
7 вересня 2023, 10:00

Найкращий відгук серпня: як А-Банк покарав свого клієнта, який повідомив про помилкове зарахування грошей на свою карту

Редакція «Мінфіну» визначила переможця конкурсу на найкращий відгук про роботу банків у серпні. Ним став користувач під ніком financict, який розповів, скільки можна втратити, якщо на твою банківську картку випадково надійде переказ від невідомої особи. Досвід нашого читача може бути корисним й іншим, і ось чому.

Плата в чотирикратному розмірі

Автор повідомив, що декілька місяців його рахунок в А-Банку разом із 100 тис. грн залишається заблокованим. Приводом для блокування послужило надходження на карту 9500 грн від невідомої особи. За словами financict, він відразу повідомив А-Банк про помилковий платіж і виявив бажання повернути його відправнику. Але це аж ніяк йому не допомогло: банк заблокував рахунок і тепер, щоб його розблокувати, вимагає від власника рахунку сплатити 30% від залишку на балансі, а це, як підкреслює автор відгука, понад 30 тис. грн.

«Шантажують — не розблокують мені рахунок, поки я їм не переведу цю суму, причому офіційний запит ніякий не дають, а тільки передзвонюють з незнайомого номера і усно повідомляють про якийсь пункт договору, якого немає на офіційному сайті, але за яким я маю перерахувати 30% від залишку для розблокування», — пише financict.

У таких діях банку або окремих його співробітників користувач підозрює шахрайство, мовляв, таким чином у нього хочуть видурити гроші. А тому, якщо банк і далі наполягатиме на такому варіанті вирішення питання, має намір звертатися в НБУ та поліцію.

Як коментує ситуацію банк

У службі підтримки зауважили, що банк може блокувати картку у випадку надходження скарги.

«За підсумком розгляду скарги, Банк може запропонувати Клієнту повернути кошти заявнику і також має право прийняти рішення про припинення ділових відносин з Клієнтом, згідно з Умовами та Правилами Банку, де у пункті 3.3.20. (сказано, — ред.) У разі припинення ділових відносин з ініціативи Банку, передбачена комісія за перерахування коштів у розмірі 30% від доступного залишку на балансі», — прокоментували у фінустанові.

Більш детально в А-Банку прокоментували ситуацію за запитом «Мінфіну». Так, за поясненням пресслужби фінустанови, клієнта було заблоковано не за помилковий платіж, а саме за отримання шахрайського переказу від клієнта Монобанку.

«Потерпілий клієнт звернувся до Моно і до Кіберполіції (є заява). На підставі розбору кейсу банк ухвалив рішення розірвати стосунки + отримав від клієнта згоду на дебетування картки. Залишки в повному обсязі повернуто клієнту», — повідомили у фінустанові.

При цьому в банку зауважили, що блокування рахунку з подальшим дебетуванням проводиться виключно за наявності скарг від клієнтів, що постраждали, в т. ч. інших банків, та проведеної перевірки. Це наслідок того, що клієнт або сам брав участь або передав карти третім особам

«Банк при розгляді скарги та її відпрацюванні комунікує з клієнтом засобами телефонії, як самостійно, так і при зверненні клієнта. При цьому, попри наявність мотивованої скарги, дебетування не проводиться без погодження з клієнтом», — підкреслили в пресслужбі.

На зауваження, що ніхто не застрахований від того, що йому на карту можуть помилково скинути гроші, а тому, як уникнути подібних неприємностей, в А-Банку прямо не відповіли. Тільки запевнили, що помилково зараховані платежі повертаються також за погодженням із клієнтом. Однак це не є шахрайством, і банк із таким клієнтом ділові відносини не розриває.

Правила конкурсу «Кращий відгук місяця»

Приз за найкращий відгук місяця — 500 грн. Щоб потрапити до числа претендентів на звання «найкращий», відгук має відповідати ряду критеріїв:

  • Відгук повинен бути написаний на основі особистого досвіду спілкування з банком або використання банківських продуктів.
  • Описаний досвід має бути корисним для інших клієнтів банку.
  • У відгуку може бути описаний як негативний, так і позитивний досвід користувача.
  • Оптимальний обсяг коментаря — до 2−2,5 тис. знаків.

Більше про правила «Найкращого відгуку місяця» читайте тут.

Автор:
Ірина Рибніцька
Журналіст Ірина Рибніцька
Пише на теми: Податки, інвестиції, бізнес, фінанси, банки

Коментарі - 9

+
+18
grioleg
grioleg
7 вересня 2023, 11:00
#
Що це за ліва контора А-Банк?
+
+78
AleksandrBank
AleksandrBank
7 вересня 2023, 11:22
#
Суркіс-Коломойський
+
+22
laa1999
laa1999
7 вересня 2023, 11:22
#
Все туманно — в банке говорят про шахрайство, ясно, что не могут уточнить какое, но есть заявление потерпевшего и задействована полиция, и что банк предложил вернуть платеж, а не клиент.
+
+50
APREL1982
APREL1982
7 вересня 2023, 12:36
#
Это скорее всего р2р переводы между пользователями какой-то биржы я догадываюсь какой. Случайно отправили, а потом передумали.
+
+15
54022684
54022684
7 вересня 2023, 13:06
#
Мені пощастило, що на Kuna (якщо ви про неї) такого не траплялося, але намальовані чеки як доказ переказу втюхати намагались декілька разів. І там же код блокується, якщо в підтримку заявити, що «гроші передав, а код не отримав», ніби можна розрулити ситуацію. Якщо контрагент адекват і просто тупанув десь, то можна і в DM написати. Я так навіть повернув декілька-сот грн, коли купляв багато кодів і перевів по одному більше, ніж потрібно було. Зв’язався з продавцем, він повернув надлишок без питань.
+
+301
54022684
54022684
7 вересня 2023, 13:00
#
Не беручи до уваги чи було шахрайство з боку клієнта чи ні, але 30% комісії за вивід коштів при розриві ділових відносин за ініціативи банку — це зашквар.
+
+74
laa1999
laa1999
7 вересня 2023, 15:22
#
Тут, или 100% должно забирать государство — при мошенничестве или банк -просто закрывать отношения, не ясно — банк надумал и с Вами окончил отношения и списывается 30% — это действительно странно, если сказать уже не мошенничество со стороны банка…Я бы задумался клиентам Банка об этом пункте — У разі припинення ділових відносин з ініціативи Банку, передбачена комісія за перерахування коштів у розмірі 30% від доступного залишку на балансі — и это на любую жалобу на Вас — банк принимает сам решение. Интересная картина получается.
+
+18
Rouen
Rouen
7 вересня 2023, 13:19
#
30 % на рівному місці. А потім дивуються звідки у банків надприбутки. Невже видалити профіль клієнту та перерахувати кошти на інший рахуной коштує 30%? А не забагато? А якщо в когось там було 100000$ на покупку квартири, то що тепер кредит брати щоб банку комісію повернути? А чому не 100%? Якщо ця людина дійсно шахрай- то хай ним займається поліція, А далі суд.Можливо він і не винен. Скажу зі свого досвіду. Колись трохи «крутив бінанс» , доки один дурень не зробив дурницю, переказав мені гроші але не підтвердив на р2р, і як результат- бінанас операція закрилась. Замість того щоб написати підтримку в бінанс — людина написала на мене скаргу в монобанк. Через 30 хвилин ми все владнати через бінанс, але через скаргу в банку — я став ризиковим клієнтом. Як результат банк закрив мій профіль назавжди.
+
0
ippolit kavarzin
ippolit kavarzin
7 вересня 2023, 23:01
#
А як це третя особа пересилає кошти на картку помилвово, а може й умисно, з подачі тих же службовців банку, з метью іменно заблокувати і не віддавати гроші з дипозиту, а самі наробляють %% собі до карману, а потім щей штраф виписують 30 % ! Отакої !
Але наскіл ки я знсю покласти кошти на дапозитний рахунок третім лицям договір в А-банку просто забороняє, бо віповідальность за помилкові переводи клієнт не повинен нести! А банк може самостійно помилкову транзакцію припинити і гроші списати з рахунку та відправити адресату в зад ! І це робиться так, щоб клієнт банку і не знав, що йому падали гроші випадково! Але я не заперечую в тому, що є банки, чи були раніше, котрі в договорі прописували таке: при надходженні грошей на депозитний чи текучий рахунок, клієнт забовьязаний повідомити про транзакцію любим зссобом зв’язку на протязі години! Клієнт, котрий не повідомив банк про надходження незрозумілих грошей несе персональну відповідальність своїм вкладом та своєю власністю! Оплачує услуги банку по помилковій транзакції, оплачує зберігання грошей та платить штраф у встановленому розмірі ! Отакої!!!
Висновок: треба уважно вичитувати договір, не поспішаючи! Треба задавати питання службовцям банку при не зрозумілих питаннях! І якщо не почуєте логічну та відверту відповідь, то просто мовчки ідіть з цього банку в інший банк ! Бо в чожий монастир зі своїми правилами не приходять і банк ви ні ому не навчите, а тільки роздратуєте на хамство !


Щоб залишити коментар, потрібно увійти або зареєструватися