Заради наповнення бюджету, представники влади обговорюють повернення ПДВ на пальне на довоєнний рівень. Водночас, на думку директора Консалтингової групи А-95 Сергія Куюна, це не дозволить збільшити відрахування до бюджету, а лише поверне схеми на ринок.
Підвищення податку на пальне: чи виграє від цього бюджет
Підвищення ПДВ — не вихід
Тема повернення довоєнних податків на пальне продовжує активно обговорюватись. Поговорити є про що, тим паче, що просте моделювання показує, що при поверненні довоєнних податків бензин подорожчає на 11 грн/л, дизпальне — на 8 грн, зріджений газ — на 3. Звичайно, це дуже відчутно.
Але, на мій погляд, головне навіть не в цьому. Я та всі без винятку трейдери бачать проблему у поверненні схем із несплати ПДВ, який планують підвищити з 7% до 20%. Неймовірно, але факт: 7% ПДВ вбили увесь схематоз, який до війни був головною проблемою ринку та податкової. «Ми стільки ПДВ не платили ще ніколи», — за останній рік таке я чув від трейдерів неодноразово. Якщо знов 20% — це шлях назад — у темряву й тінь.
Тобто отримаємо сумне бінго: ціни зростуть, а бюджет не отримає запланованих коштів.
Що робити? Оптимальним виходом із цієї ситуації є наступний: залишати ПДВ низьким, а потреби бюджету закривати за рахунок збільшення акцизів. Їх збирати набагато легше і держава це робить непогано.
Якими мають бути акцизи
Як ми розрахували нові акцизи? Ми взяли розрахункові бюджетні надходження при довоєнних ставках акцизів та ПДВ і шляхом підбору вирахували нові ставки акцизів на моторні палива.
Отже, отримали наступні показники: бензин й дизпальне — 190 євро/1000 л (довоєнні ставки 213 та 139,5 євро), автогаз — 150 євро (52).
Як це позначиться на цінах, дивіться на діаграмі.
Перше: підвищення буде рівномірним для всіх марок пального.
Друге: це дозволить пом’якшити зростання цін та втримати їх на рівні менше 50 грн/л.
Третє: зріджений газ залишається вдвічі дешевше бензину, тобто зберігає всі свої конкурентні переваги.
Четверте (бонус): виконуємо вимоги МВФ та інших партнерів щодо поступового збільшення акцизів на пальне. Хоча до європейського мінімуму залишається далеченько — біля 360 євро в Угорщині.
Читайте також: Перехід на газ власного видобутку і 20 нових АЕС: як змінює енергетику Україна
Ну, й головне, шанси держави отримати свої гроші майже 100%. Єдина проблема — міні-НПЗ, які варять безакцизне пальне. Але це в середньому десять точок, які за бажанням можна швидко «легалізувати».
Коментарі - 4
Дістала вже ця заказуха!!!