Редакція «Мінфіну» визначила переможця конкурсу на найкращий відгук про роботу банків. У березні ним стала клієнтка Райффайзен Банку під ніком allabondaruk. Вона розповіла, як із її рахунку вивели велику суму грошей та як на цю ситуацію відреагував банк. Її досвід користувача може бути корисним іншим читачам «Мінфіну».
Найкращий відгук березня: як у клієнтки Райффайзена вивели з рахунку 175 тис. грн і загнали її в кредит
Як списувались гроші
Авторка відгуку розповіла, що 28 березня намагалася зайти в додаток Raiffeisen Online, але всі її спроби були безрезультатні: постійно видавало помилку «неправильний логін та пароль».
Від банку прийшло повідомлення із цифромим кодом, щоб додати картку до Apple Pay. Користувачка ввела код у спливаюче вікно, сподіваючись, що це допоможе їй зайти у Raiffeisen Online, та застосунок знов видав помилку «код невірний».
Зайти у додаток allabondaruk змогла тільки на другий день, і тут її чекала неприємна несподіванка.
«Хтось перевів з гривневого депозиту 145 000 грн на кредитну картку і списали через Комфі, а кредитний ліміт у 30 000 грн перевели на іншу карту. В договорі є умова, що за переказ на іншу карту треба сплатити 3%+15 грн. На сьогодні кошти на моїй кредитній картці знаходяться в статусі „в обробці“», — пише клієнтка Райффайзен.
На «гарячій» лінії, куди відразу звернулася постраждала, повідомили, що всі транзакції були підтверджені через смс, які відправлялися на її номер. Проте вона запевняє, що нічого не отримувала.
Тепер авторці відгуку, як пояснили їй у фінустанові, треба чекати на рішення від банку, чи повернуть їй кошти, протягом 24 днів.
На думку allabondaruk, ситуація, яка з нею трапилася, — шахрайство вищого рівня. Вона зауважує, що дані, якими скористалися шахраї, були відомі тільки банку.
Що кажуть у банку
На офіційний запит «Мінфіну» пояснити, як могла трапитися така ситуація, чому служба безпеки вчасно не відреагувала і як тепер бути клієнтці, у Райффайзені не відповіли.
Служба підтримки банку у коментарі до відгуку allabondaruk повідомила, що її заявку на спірну транзакцію зареєстровано. Банк пообіцяв провести перевірку, проаналізувати ситуацію та проінформувати про результати.
«Запевняємо, що банк не проводить сумнівних списань, та не передає дані карт третім особам. Ваші дані надійно захищені, і будь-які списання можливі з рахунку при умові, якщо ви самостійно шляхом обману надали дані картки чи дані входу в додаток — це несе втрату коштів», — пишуть представники банку постраждалій.
Для більш безпечного користування карткою у Райффайзені порадили одразу налаштовувати по картці функцію 3D Secure. Ця функція не дозволяє провести операції в інтернеті без попереднього підтвердження за допомогою одноразового коду, що надсилається на номер телефону клієнта.
Насамкінець у службі підтримки порекомендували звернутись до правоохоронних органів, а зі свого боку висловили готовність посприяти розслідуванню.
Корисні коментарі
На ситуацію allabondaruk відгукнулося багато користувачів. Дехто повідомив про практично ідентичні випадки.
Одним із найбільш частих припущень, як таке могло статися, називають дублювання сім-карти з фінансовим номером.
«Це не нова схема. Страшна тим, що шахраї отримують доступ до вашого банківського онлайн додатку і можуть зняти все до копійки», — пише Lolik1837.
Користувач наголошує, що дублювання картки — не вина банку, претензії скоріше треба адресувати мобільному оператору.
«А на майбутнє — треба відвідати з паспортом салон зв'язку оператора та написати заяву, що БУДЬ-ЯКІ спроби замовити дублікат сімки проводити тільки при ОСОБИСТОМУ відвідуванні оператора і тільки з паспортом. Звичайно і це не 100% гарантії, але все-таки», — радить Lolik1837.
Правила конкурсу «Кращий відгук місяця»
Приз за найкращий відгук місяця — 500 грн. Щоб потрапити до числа претендентів на звання «найкращий», відгук має відповідати ряду критеріїв:
- Відгук повинен бути написаний на основі особистого досвіду спілкування з банком або використання банківських продуктів.
- Описаний досвід має бути корисним для інших клієнтів банку.
- У відгуку може бути описаний як негативний, так і позитивний досвід користувача.
- Оптимальний обсяг коментаря — до 2−2,5 тис. знаків.
Більше про правила «Найкращого відгуку місяця» читайте тут.
Коментарі - 73
Порівняно з лютим ставки зросли на 0,4 п.п.
Про це свідчать дані Національного банку України.
От вам і «доступні» кредити 5−7−9% Лапша на вуха елехторату.
Не розумієш різниці, не пиши дурниці.
От тобі і 5−7-9%
Є ще валютне фінансування як в Євро, так і дол.США.
Це бізнес!
Населення як іпотека, авто чи кеш-кредити/карткові кредити — це інше, там інші умови і ставки. І валюти немає!
Дурниці в твоїй голові!!!
половина петиций — их рук дело.
https://minfin.com.ua/blogs/bonv/126467/
Вот например приложение СенсБанк требует дату рождения, дату выдачи паспорта и возможно другую рандомную инфу.
Почему у них система безопасности не видит что логин с нового устройства?
Всем клиентам дырявого Райф-а на заметку.
через стыреный акк Райфа — через банк стыбреный Банк ИД Райфа можно другие номера тыбрить, и точно так-же ломать другие аккаунты Райфа.
Этому очень хорошо может способстввать слив номеров клиентов Райфа — а банк имеет право их сливать всяким Калам!
Увы, дыр очень много. От себя могу лишь посоветовать:
1. Не устанавливать приложения с неизвестных подозрительных источников.
2. Не производить покупок с мобильного телефона, тем более, если браузер гугл хром. По возможности используйте компьютер работающий под Линуксом и с браузером Firefox.
3. Лучше несколько простеньких телефонов, чем один флагман. Это минимальная конфигурация.
3.1. выделите для себя простенький телефон под банковские приложения, музыку и электронные книги. Не вставляйте в него сим-карту — вставьте её в отдельный кнопочный бомжофон, а пароли из смс переносите отдельно. Персонифицируйте финансовый номер и по возможности не используйте его для повседневных звонков.
3.2. для мессенджеров, звонков и раздачи интернет используйте отдельный телефон и отдельный для соцсетей и поиска информации в интернете.
так что заморачиваться нужно, но без маразма.
Работает простое правило — *** ставить непроверяемый левак на смарт, меньше сидеть в скот сетях, и есть ***.
Основной браузер на смарте опера с блокировкой рекламы — хотя скоро буду сносить — перестало блокировать рекламу в последнее время, поставлю что-то другое.
В моём случае панацея: микрофон от схемы отрезан, фронтальная камера заклеена изолентой и её глазок замалёван изнутри аппарата, сим-карты в нём нет (только WiFi), нет телефонной книги, отдельный аккаунт в телеграм для связи с банками, VLC медиаплеер и библиотечное приложение. И никакой социальной жизни в нём. Единственная неприятность случилась — на 8 марта мне банкиры (всех банков!; скорее всего это связано с интересом частного пристава ко мне — я же всё выплатил/а/и этим сатанинским мак*кам из Примата что причитается по суду, но они не уймутся — хотят и проценты отменённые судом) «в подарок» снова отключили токенизацию банковских карт, и я не могу использовать GPay, который теперь может хранить только скидочную карту в METRO в Киеве да польский проездной на автобус. Теперь как и прежде, пользуюсь только пластиком (и банковской картой и проездным) — мне оплата через NFC в данный момент не актуальна — карты в Ощаде заблокировал/а/и, пароль от Прим*т24 тоже потерян, Спортбанк от меня сам отказался…
Я вот наоборот смарт специально с гугл-пеем покупал, чтобы карточки с собой не тягать, 1 раз потерял карту, с нее сумели вот немного скупиться, пока не сработал обязательный ввод пинкода.
Я тоже покупал с гугл-пеем самый дешёвый, какой только возможно, но не для того, чтобы не тягать с собой карточек. Проблема была в том, что Ощад и Конкорд мне выдали цифровые карты, а без оплатофона я не могу ими расплатиться в магазине. Потому и приобрёл. Я писал, что дл поиска информации в интернете мне телефон не удобен — нужен комп или на худой конец, планшет с большой диагональю (не знаю, что с энергетикой моих пальцев и их электрическими ёмкостными характеристиками, но смартфоны туго реагируют на мои пальцы, часто не там срабатывая без стилуса; я не могу постоянно в людных местах ковыряться в носу для улучшения взаимодействия пальцев с недорогими сенсорными экранами). За всю жизнь я не потерял ни одной банковской карты (!), но два раза забывал их в банкомате и один раз постирал вместе с рубашкой, отчего она деформировалась (один раз вернули, два раза перевыпускали). Это не шиза, это просто бытовая невнимательность. По моим картам ещё никто не скуплялся. А теперь, поясню, надобность в Ощаде и Конкорде отпала — не актуально (сменил работу), да и банки мне отключили токенизацию карт в подарок на 8 марта, так что к гугл-пей я могу подвязать только мамину пенсионную карту, которая в Польше не работает.
Я вот своим переодически промываю мозги — *** участвовать во всяких акциях, без предварительного поиска в сети про ее существование на официальных ресурсах.
1. Сильным;
2. Умным;
3. Сильным и умным?