Мінфін - Курси валют України

Встановити
4 серпня 2022, 15:19 Читать на русском

Як клієнт Привату потрапив на подвійну конвертацію за оплату послуг таксі в Україні

Редакція «Мінфіну» обрала переможця конкурсу на найкращий відгук про роботу банків. У липні ним став клієнт Приватбанку під ніком e1b, який потрапив на подвійну конвертацію валют при оплаті поїздки на таксі в Україні. Вважаємо, що досвід користувача може бути корисним і для інших читачів «Мінфіну».

Відгуки клієнтів, робота банків, якість сервісу, Приватбанк, подвійна конвертація
фото: itc.ua

Подвійна конвертація

Автор відгуку пише, що помітив некоректні списання з гривневої картки, коли оплачував послуги таксі Bolt та Uber.

«Дві поїздки в таксі, як завжди у своєму місті (у застосунку прив'язана звичайна картка у гривні): Bolt — cума у валюті операції 57 грн, списано 70,65 грн, Uber — cума у валюті операції 38,99 грн, списано 48,19 грн», — ділиться клієнт Привату, дивуючись, звідки взялася подвійна конвертація за оплату гривневою карткою в Україні.

За його словами, у службі підтримки банку не змогли пояснити, чому так трапилося. Припустили, що справа у службах таксі, оскільки це іноземні компанії.

Читайте також: Оплата карткою та зняття готівки за кордоном: умови 15 банків з найбільшою клієнтською базою

Проте співробітники таксі також не допомогли вирішити проблему та відправили клієнта назад до банку.

«Служба підтримки таксі повідомила, що списання коштів відбувається, як завжди, у гривні. Мовляв, ви сплачуєте ту суму, що вказана в застосунку таксі, нічого іншого. Якщо у виписці за карткою додаткові збори або сума списання відрізняється — зверніться до вашого банку», — розповідає користувач під ніком e1b.

Клієнт знову звернувся до банку і попросив перевірити, у якій валюті таксі насправді зняли кошти з картки та якою була сума, тобто за яким курсом конвертувалася валюта. Але оператор пояснив, що доступу до таких даних немає.

«Є всі умови вважати таке списання незаконним, оскільки банк не розкриває деталі транзакції та не може пояснити звідки взялась фінальна ціна — при яких курсах і валютах проходила конвертація», — резюмував автор відгуку.

Читайте також: Комісії, ліміти та нові правила фінмоніторингу: як банки змінюють сервіс

Що пояснюють у банку

«Подвійна конвертація відбувається тоді, коли сайт або сервіс, на якому ви робите оплату, на своїх сторінках відображає суму до оплати у гривнях, однак запит на оплату відправляє в банк у доларах. Щоб банк міг провести оплату з вашої гривневої картки, ми вимушені конвертувати суму з доларів у гривню», — прокоментували у Приватбанку.

Там порадили обирати на сайті компанії валюту оплати долар США або платити з доларової картки, щоб уникнути подвійної конвертації.

«Ви можете звернутись в підтримку сервісу, на якому здійснювали оплату, та отримати інформацію, чому запит на списання був створений у валюті USD. Також ви можете дозволяти чи блокувати платежі з подвійною конвертацією у своєму Приват24. У налаштуваннях картки — розділ зміни інтернет-ліміту», — додали у службі підтримки клієнтів.

Водночас читач «Мінфіну» стверджує, що провів експеримент з карткою іншого банку і зайвих списань не помітив:

«У цих же додатках таксі, у яких Приват проводить платежі під виглядом подвійної конвертації, я додав картки іншого банку (у гривні, з увімкненою опцією „подвійна конвертація“, щоб створити аналогічні умови, як з карткою Привату). Проте сума, яку знімає таксі, повністю збігається з сумою у виписці за карткою. Жодних конвертацій не відбувається та жодних прихованих платежів не списується».

Щоб розібратися з ситуацією, «Мінфін» надіслав запит до служб таксі.

Читайте також: Олег Гороховський розповів, як monobank списує гроші під час оплати товару на іноземних сайтах

Правила конкурсу «Найкращий відгук місяця»

Приз за найкращий відгук місяця — 500 грн. Щоб потрапити до числа претендентів на звання «найкращий», відгук має відповідати ряду критеріїв:

  • Відгук повинен бути написаний на основі особистого досвіду спілкування з банком або використання банківських продуктів.
  • Описаний досвід має бути корисним для інших клієнтів банку.
  • У відгуку може бути описаний як негативний, так і позитивний досвід користувача.
  • Оптимальний обсяг коментаря — до 2−2,5 тис. знаків.

Більше про правила «Найкращого відгуку місяця» читайте тут.

Автор:
Світлана Тартасюк
Журналіст Світлана Тартасюк
Пише на теми: Банки та банківські продукти, нерухомість, ринок праці, бізнес, фінанси, інвестиції

Коментарі - 43

+
+47
63049904
63049904
4 серпня 2022, 15:51
#
Так же було в Моно при замовленні Глово. В стімі взагалі накинуло за подвійну конвертацію 25% я купував у них по 37 а вони в мене по 29
+
+41
Богдан Білан
Богдан Білан
4 серпня 2022, 15:51
#
Три раза попадал под двойную конвертацию в связке Болт — ПриватБанк. Так руки и не дошли разобраться
+
+2
mlp711141
mlp711141
5 серпня 2022, 9:11
#
Искренне вам сочувствую, не стоило вам доверять приматам ваших денежек…
+
+72
antey718
antey718
4 серпня 2022, 15:55
#
Давным-давно известно что uber и bolt иностранные сервисы и списание идет через двойную конвертацию. Это не новость уже лет 5 как только появились эти сервисы.
+
+20
Tboy
Tboy
4 серпня 2022, 16:11
#
То чому в інших банках немає конвертації?!
+
+15
antey718
antey718
4 серпня 2022, 17:09
#
Тому що деякі банки, такі як Моно наприклад, подвійну конвертацію проводять один в один для невеликих сум, суми по таксі зазвичай невеликі тому там і виглядає так що немає ніякої конвертації.
+
0
Qwerty1999
Qwerty1999
4 серпня 2022, 17:10
#
У Монобанка лимит таких сумм до $10 включительно…

Свыше $10 и у Монобанка будут расхождения
между выставленной и списанной суммой…
+
+15
63049904
63049904
5 серпня 2022, 12:26
#
Моно відповів, що він відмовився покривати різницю у подвійній конвертації. вже спробував це на власній шкурі
+
0
Volodymyr Dozirtsiv
Volodymyr Dozirtsiv
5 серпня 2022, 1:35
#
Можете уточнити хто ще має цю фішку крім монобанк?
+
0
comtemper
comtemper
4 серпня 2022, 16:05
#
Скорее всего программисты «пролюбили» хитрый баг, который выдает двойную конвертацию при редком совпадении каких-то факторов.
+
0
MrDean
MrDean
4 серпня 2022, 19:32
#
Нет просто сделали провод сразу на главный terminal, а не через вторичку. Из-за этого двойнуха
+
+27
Qwerty1999
Qwerty1999
4 серпня 2022, 16:43
#
Клиент даже не удосужился написать — с картами какой МПС
у него была двойная конвертация по БПК Приватбанка,
и с картами какой МПС другого укрбанка у него не было двойной конвертации…

Может дело не в Привате, а в МПС, у которой есть свой
курс конвертации и есть свой кросс-курс USD =>EUR.

При выставлении долларовой оплаты
к карте с базовой валютой евро возможна
дополнительная конвертация по кросс-курсу USD=>EUR
+
0
squeez
squeez
4 серпня 2022, 23:49
#
Ну все бы так, почему банк не объяснет этого ? — что у резидента карта такая вот, или не делает даже такого предположения
+
+15
Qwerty1999
Qwerty1999
5 серпня 2022, 12:44
#
Squeez

Банки подразумевают наличие у клиента
хотя бы минимальных знаний в финансовой
сфере при пользовании БПК.

Ведь владельцы авто зачем-то самостоятельно
учат правила дорожного движения,
а вот владельцы БПК считают, что
им ничего знать не обязательно…
+
0
Volodymyr Dozirtsiv
Volodymyr Dozirtsiv
6 серпня 2022, 17:58
#
І ще власники БПК завжди впевнені що у всьому винен банк.
хоча їх могла надурити і торгова точка, і вони самі могли лажанути. але винен виключно завжди банк (не відбілюю банки — десь з 20% реально вина банків)
+
0
Qwerty1999
Qwerty1999
4 серпня 2022, 17:16
#
Монобанк до $10 включительно не проводит
двойную конвертацию и формально работает себе в убыток.

При суммах свыше эквивалента $10 и у Монобанка
будут расхождения между выставленной и списанной суммой.
+
+8
Volodymyr Dozirtsiv
Volodymyr Dozirtsiv
4 серпня 2022, 17:19
#
Приват без проблем надає деталі транзакції по ДСС і вказує суму в оригінальній валюті і саму валюту.
швидше за все друга запасна картка, використана для тесту, була від монобанку. там банк за платежі з дсс до 10 дол США (або євро) в еквіваленті покриває різницю між сумою з сайту в гривнях і сумою реальною.
приклад — убер каже заплатіть 100 грн, це еквівалент, грубо кажучи, 3 дол США. в банк приходить запит на 3 дол США але в самому запиті є дані шо це ДСС і сума 100 грн в локальній валюті. так як 3 дол менше ліміту 10 дол то Універсалбанк/монобанк спише лише 100 дол, а не еквівалент 3 дол (3*37,5 зараз це 102,5 грн)

стаття не покрила всіх деталей.

*до 24,02,2022 ліміт в монобанк на таке був не 10 євро, а 80 або 100. було зручно при оплаті квитків дешевих від віззейр
+
+15
Qwerty1999
Qwerty1999
4 серпня 2022, 17:40
#
«Універсалбанк/монобанк спише лише 100 дол, а не еквівалент 3 дол«

Скорее 100 грн

Сейчас у Монобанка лимит равен 10,
а какой лимит был до войны — это
дела давно минувших дней…
+
0
Volodymyr Dozirtsiv
Volodymyr Dozirtsiv
4 серпня 2022, 17:57
#
Вибачте, описка. ви праві. спише 100 гривень
+
0
Qwerty1999
Qwerty1999
4 серпня 2022, 18:03
#
Ничего страшного…
Без претензий…
+
0
Nickoss1
Nickoss1
4 серпня 2022, 19:07
#
Для таких випадків треба мати карту банку, який не застосовує подвійну конвертацію. Таксі - 10 грн, нема про що говорити, а от оплата авіквитків і готелей може накрутити значну суму. Причому на деяких сайтах неможливо вибрати оплату не в гривнях (Віззайр, Люфтганза), щоб цього уникнути. Але Приват чесно про це попереджує на своєму сайті і навіть за замовчуванням відключає подвійну конвертацію, що, наприклад, відхиляє оплату при замовленні Болта/Убера. Якщо клієнт включає подвійну конветацію в налаштуваннях карти, передбачається, що він усвідомлює всі наслідки.
+
0
Qwerty1999
Qwerty1999
4 серпня 2022, 19:22
#
Nickoss1
«Таксі — 10 грн»

Читайте тексты внимательнее:
$10 или €10 — в зависимости от
валюты запроса на списание…

«оплата авіквитків і готелей може накрутити значну суму»

В Украине уже 5 месяцев закрыто воздушное пространство
для полётов гражданской авиации, а вы пишите
какую-то муть о покупке авиабилетов за гривну…
+
0
AlexZerg
AlexZerg
4 серпня 2022, 21:45
#
Так разве «беженец» не может воспользоваться Wizzair в Европе гривневой картой?)
+
0
antey718
antey718
4 серпня 2022, 21:53
#
Цена за рейсы в Европе выставляется в валюте страны вылета, можно конечно выбрать гривну вручную, но зачем.
+
0
Qwerty1999
Qwerty1999
5 серпня 2022, 11:04
#
Цена в гривне и оплата гривневой картой — разные вещи…

+
0
Volodymyr Dozirtsiv
Volodymyr Dozirtsiv
5 серпня 2022, 1:32
#
В віззейр можна обрати без проблем іншу валюту. Але при вильоті з України всеодно було дешевше платити в грн з дсс замість євро
+
0
Gazzbut
Gazzbut
4 серпня 2022, 19:33
#
Скоро дойдут до того шо будут за маршрутку платить 2ю цену зато карточкой заплатил
+
0
Qwerty1999
Qwerty1999
4 серпня 2022, 21:08
#
Как дойдут — так сразу и напишите
об этом, но не раньше…
+
+15
matroskin
matroskin
4 серпня 2022, 22:46
#
Тут для маршрутчиків проблема суто технічна, могли б-давно так зробили.
Як Ви помітили по результатам статті-все закінчилось як завжди у нас-хі хі ха ха.
Винних нема, грошей тоже, в країні анархія-хто як може той так і заробляє.
+
0
TOR
TOR
5 серпня 2022, 9:46
#
Це не технічна проблема, а проблема несплати податків. Бо при сплаті проїзду не відбувається видачі квитанції/квитків (лише за вимогою), а облік наданих послуг ведеться так як перевізникам заманеться, тобто чорна бухгалтерія. Але саме головне що податкова їх не чіпає. Хоча люди їздять на маршрутках кожен день. А от що стосується юбер болт, то вони надають квитанції за надані послуги у гривнях. Тобто ніякої конвертації взагалі не має бути, бо послуга надається на території України українською компанією. Яка сума за послуги така сума зняття з картки. І сума може стати більше якщо чайові водієві залишили. Щодо глово та сама історія і там навіть чек паперовий надають при доставці від української компанії. Вартість їжі плюс вартість доставки та окремо чайові.
+
0
Qwerty1999
Qwerty1999
5 серпня 2022, 11:18
#
TOR
«Бо при сплаті проїзду не відбувається видачі квитанції/квитків (лише за вимогою), а облік наданих послуг ведеться так як перевізникам заманеться, тобто чорна бухгалтерія»

При оплате по безналичному расчёту проезда в коммунальном транспорте
через валидаторы как раз и проходит фискализация всех платежей при их прохождении через финансового посредника. А вот при оплате наличными
или выдаче талончиков, которые выдаёт или не выдаёт кондуктор (водитель)
эти клочки бумаги часто-густо становятся многоразовыми…

Юбер и Болт не выдают фискальных чеков и в машинах такси
нет ни РРО ни устройств для приёма оплаты — оплата происходит
в мобильном приложении…

Кстати, когда вы платите на ОЛХ — там тоже нет никаких гарантий
учёта предоставленных товаров, работ или услуг и соответственно
уплаты налогов в украинский бюджет…
+
+15
GrugoriyHoland
GrugoriyHoland
5 серпня 2022, 11:32
#
Уточнение — «Болт» в приложении «Пассажир» предлагает фискальный чек. Далее, все водители и «партнеры» этой компании получают в конце месяца точную выписку по всем финансовым движениям, ну и уже с марта «Болт» не выплачивает вознаграждение водителям -партнерам без указанного ИНН.
+
+15
TOR
TOR
4 серпня 2022, 20:56
#
Взагалі то на території України розрахунки лише в гривні можуть бути. Про яку конвертацію взагалі може бути річь, якщо людина оплачує послугу або товар на території України своєю гривневою карткою.Чи то валютна карта у клієнта якою він у гривні розрахунки робить? Байдуже що це іноземна компанія. Якщо її діяльність відбувається на території України то податки та розрахунок компанією та клієнтом лише у валюті гривня. Бо якщо розрахунок відбувається не гривнях, то тоді вони податки не платять нашій державі. І що це за історія, про те що неможливо дізнатись інформацію про транзакцію? Кожен клієнт банку може у виписці по свому картковому рахунку побачити, чи це конвертація чи це списання за оплатою в таксі. Там же написано де саме та на яку суму розрахунок.
+
0
Qwerty1999
Qwerty1999
4 серпня 2022, 21:42
#
«Взагалі то на території України розрахунки лише в гривні можуть бути.»

А как доходит до покупки недвижимости или автомобиля
на вторичном рынке, так рассчёты почему-то только в валюте…

«Про яку конвертацію взагалі може бути річь, якщо людина оплачує послугу або товар на території України своєю гривневою карткою.»

Если счёт фирмы-получателя денег открыт в иностранном банке, то в какой
денежной единице продавец выставляет цены банк-получатель мало волнует,
он инициирует запрос в валюте открытого счёта (доллар США или Евро)…
+
+45
kool79
kool79
5 серпня 2022, 0:00
#
Про що домовляються між собою покупець та продавець на вторинному ринкові- то їхня справа за їх взаємною згодою.
Якщо команія діє та зареєстрована в Україні, то і рахунок має бути в українському банкові.
Якщо компанія має рахунок в іноземному банкові, то вона по суті виставляє рахунок в іноземній валюті, хоч і в ціннику малює еквівалент в гривнях. А це заборонено законодавством України. А якщо з таким підходом як в болта та глово завтра кожен магазин відкриє рахунки в закордонному банкові?

По факту маємо схему обману українців. Бо, виявляється, Bolt — це просто окремий додаток, а не служба таксі. Додаток «надає послуги для інформаційного суспільства і не надає транспортних послуг.» (пункт 1.1 угоди користувача додатком). «Пропонуючи платежі кредитними картками та мобільні платежі, Bolt виступає фінансовим агентом постачальників послуг з перевезення шляхом посередництва платежів, здійснених у додатку Bolt."(пункт 3.1)
Так що для уникнення конвертації платіть готівкою перевізникові (водієві) напряму.

P. S. > Чекаємо на час, коли кожен касир в магазині буде представником «фіннансового агента» з рахунком в інозменому банкові.

+
0
Volodymyr Dozirtsiv
Volodymyr Dozirtsiv
5 серпня 2022, 1:34
#
Болт і убер діють в нас через свої іноземні компанії
+
0
Qwerty1999
Qwerty1999
5 серпня 2022, 11:23
#
«Про що домовляються між собою покупець та продавець
на вторинному ринкові- то їхня справа за їх взаємною згодою.»

Ну да, в нотариально удостоверенном договоре купли-продажи пишут
одну сумму и национальную валюту, а по факту и сумма другая и валюта
отличается от национальной — это прямое нарушение действующего
законодательства, но наши люди привыкли сами нарушать законы
страны проживания ежедневно и поэтому нарушать самим — для них
это в норме вещей, а вот когда нарушают в их адрес — тут сразу истерика…
+
+51
Andrew Hidden
Andrew Hidden
4 серпня 2022, 22:24
#
Ми в компанії досить часто робили замовлення їжі через Glovo на багато осіб і кожного разу коли всі скидали гроші за свої замовлення була недостача. Ми не приділяли тому уваги, поки не зробили замовлення на суму 2300 грн, а з Приват картки зняло 2600 грн. Як виявилось, через подвійну конвертацію. Поспілкувавшись з банком ми виявили, що оплата відбувалась на рахунок Glovo в Барселоні, і через те відбулась подвійна конвертація. Ми спробували отримати відповідь від Glovo чому так сталось і як це так оплата відбувається на закордонний рахунок. На що нам відповіли в стилі «ми нічого не знаєм, розбирайтесь з вашим банком, в нас все правильно». З того часу ми Glovo не користуємось + про всяк випадок зберегли всю переписку з компанією.
+
+15
Simon1985
Simon1985
5 серпня 2022, 9:26
#
Теж попадава на подвійну конвертацію в booking, самий кращий варіант вибирати валюту тої країни куди їдеш
+
0
GrugoriyHoland
GrugoriyHoland
5 серпня 2022, 11:11
#
Читаешь и прямо радуешься! Виноваты все!!! Клиент, «Болт» наверно и собачка «Жучка» -только не «рехформированый» гос банк «Приватбанк». Просто супер!!! Пора в церквах всех конфессий продавать зелено — черную «иконку».
+
+30
antey718
antey718
5 серпня 2022, 13:00
#
Если уже разбираться глобально кто виноват, то проблема со списаниями по двойной конвертации возникла в 2014—2015, когда НБУ как и сейчас пытался фиксировать курс, а прыткие карточные туристы ганяли снимать доллар/евро за бугор, а валютой списания выбирали гривну в банкомате, а банкам приходилось брать курсовую разницу на себя. Вот где-то с тех пор банки и перестали списывать один в один, ну, а виноваты во всем карточные туристы и русня))
+
+15
Андрюха Луганський
Андрюха Луганський
5 серпня 2022, 12:54
#
Мне приват рассказывал аналогично за болт
В начале что они не в курсе, у вас двойная конвертация, и т. п.
Потом (как показал историю поездок болта и выписки монобанк по болту с совпадающими суммами) дали более детальный ответ что к ним запрос на списание приходил из Таллина, вот сумма в баксах, вот курс того момента у привата.
+
+15
Olena1234567
Olena1234567
5 серпня 2022, 19:19
#
Ощадбанк те саме, і нічого не пояснюють.
Щоб залишити коментар, потрібно увійти або зареєструватися