Редакція «Мінфіну» обрала переможця конкурсу на найкращий відгук про роботу банків. У липні ним став клієнт Приватбанку під ніком e1b, який потрапив на подвійну конвертацію валют при оплаті поїздки на таксі в Україні. Вважаємо, що досвід користувача може бути корисним і для інших читачів «Мінфіну».
Як клієнт Привату потрапив на подвійну конвертацію за оплату послуг таксі в Україні
Подвійна конвертація
Автор відгуку пише, що помітив некоректні списання з гривневої картки, коли оплачував послуги таксі Bolt та Uber.
«Дві поїздки в таксі, як завжди у своєму місті (у застосунку прив'язана звичайна картка у гривні): Bolt — cума у валюті операції 57 грн, списано 70,65 грн, Uber — cума у валюті операції 38,99 грн, списано 48,19 грн», — ділиться клієнт Привату, дивуючись, звідки взялася подвійна конвертація за оплату гривневою карткою в Україні.
За його словами, у службі підтримки банку не змогли пояснити, чому так трапилося. Припустили, що справа у службах таксі, оскільки це іноземні компанії.
Читайте також: Оплата карткою та зняття готівки за кордоном: умови 15 банків з найбільшою клієнтською базою
Проте співробітники таксі також не допомогли вирішити проблему та відправили клієнта назад до банку.
«Служба підтримки таксі повідомила, що списання коштів відбувається, як завжди, у гривні. Мовляв, ви сплачуєте ту суму, що вказана в застосунку таксі, нічого іншого. Якщо у виписці за карткою додаткові збори або сума списання відрізняється — зверніться до вашого банку», — розповідає користувач під ніком e1b.
Клієнт знову звернувся до банку і попросив перевірити, у якій валюті таксі насправді зняли кошти з картки та якою була сума, тобто за яким курсом конвертувалася валюта. Але оператор пояснив, що доступу до таких даних немає.
«Є всі умови вважати таке списання незаконним, оскільки банк не розкриває деталі транзакції та не може пояснити звідки взялась фінальна ціна — при яких курсах і валютах проходила конвертація», — резюмував автор відгуку.
Читайте також: Комісії, ліміти та нові правила фінмоніторингу: як банки змінюють сервіс
Що пояснюють у банку
«Подвійна конвертація відбувається тоді, коли сайт або сервіс, на якому ви робите оплату, на своїх сторінках відображає суму до оплати у гривнях, однак запит на оплату відправляє в банк у доларах. Щоб банк міг провести оплату з вашої гривневої картки, ми вимушені конвертувати суму з доларів у гривню», — прокоментували у Приватбанку.
Там порадили обирати на сайті компанії валюту оплати долар США або платити з доларової картки, щоб уникнути подвійної конвертації.
«Ви можете звернутись в підтримку сервісу, на якому здійснювали оплату, та отримати інформацію, чому запит на списання був створений у валюті USD. Також ви можете дозволяти чи блокувати платежі з подвійною конвертацією у своєму Приват24. У налаштуваннях картки — розділ зміни інтернет-ліміту», — додали у службі підтримки клієнтів.
Водночас читач «Мінфіну» стверджує, що провів експеримент з карткою іншого банку і зайвих списань не помітив:
«У цих же додатках таксі, у яких Приват проводить платежі під виглядом подвійної конвертації, я додав картки іншого банку (у гривні, з увімкненою опцією „подвійна конвертація“, щоб створити аналогічні умови, як з карткою Привату). Проте сума, яку знімає таксі, повністю збігається з сумою у виписці за карткою. Жодних конвертацій не відбувається та жодних прихованих платежів не списується».
Щоб розібратися з ситуацією, «Мінфін» надіслав запит до служб таксі.
Читайте також: Олег Гороховський розповів, як monobank списує гроші під час оплати товару на іноземних сайтах
Правила конкурсу «Найкращий відгук місяця»
Приз за найкращий відгук місяця — 500 грн. Щоб потрапити до числа претендентів на звання «найкращий», відгук має відповідати ряду критеріїв:
- Відгук повинен бути написаний на основі особистого досвіду спілкування з банком або використання банківських продуктів.
- Описаний досвід має бути корисним для інших клієнтів банку.
- У відгуку може бути описаний як негативний, так і позитивний досвід користувача.
- Оптимальний обсяг коментаря — до 2−2,5 тис. знаків.
Більше про правила «Найкращого відгуку місяця» читайте тут.
Коментарі - 43
Свыше $10 и у Монобанка будут расхождения
между выставленной и списанной суммой…
у него была двойная конвертация по БПК Приватбанка,
и с картами какой МПС другого укрбанка у него не было двойной конвертации…
Может дело не в Привате, а в МПС, у которой есть свой
курс конвертации и есть свой кросс-курс USD =>EUR.
При выставлении долларовой оплаты
к карте с базовой валютой евро возможна
дополнительная конвертация по кросс-курсу USD=>EUR
Банки подразумевают наличие у клиента
хотя бы минимальных знаний в финансовой
сфере при пользовании БПК.
Ведь владельцы авто зачем-то самостоятельно
учат правила дорожного движения,
а вот владельцы БПК считают, что
им ничего знать не обязательно…
хоча їх могла надурити і торгова точка, і вони самі могли лажанути. але винен виключно завжди банк (не відбілюю банки — десь з 20% реально вина банків)
двойную конвертацию и формально работает себе в убыток.
При суммах свыше эквивалента $10 и у Монобанка
будут расхождения между выставленной и списанной суммой.
швидше за все друга запасна картка, використана для тесту, була від монобанку. там банк за платежі з дсс до 10 дол США (або євро) в еквіваленті покриває різницю між сумою з сайту в гривнях і сумою реальною.
приклад — убер каже заплатіть 100 грн, це еквівалент, грубо кажучи, 3 дол США. в банк приходить запит на 3 дол США але в самому запиті є дані шо це ДСС і сума 100 грн в локальній валюті. так як 3 дол менше ліміту 10 дол то Універсалбанк/монобанк спише лише 100 дол, а не еквівалент 3 дол (3*37,5 зараз це 102,5 грн)
стаття не покрила всіх деталей.
*до 24,02,2022 ліміт в монобанк на таке був не 10 євро, а 80 або 100. було зручно при оплаті квитків дешевих від віззейр
Скорее 100 грн…
Сейчас у Монобанка лимит равен 10,
а какой лимит был до войны — это
дела давно минувших дней…
Без претензий…
«Таксі — 10 грн»
Читайте тексты внимательнее:
$10 или €10 — в зависимости от
валюты запроса на списание…
«оплата авіквитків і готелей може накрутити значну суму»
В Украине уже 5 месяцев закрыто воздушное пространство
для полётов гражданской авиации, а вы пишите
какую-то муть о покупке авиабилетов за гривну…
об этом, но не раньше…
Як Ви помітили по результатам статті-все закінчилось як завжди у нас-хі хі ха ха.
Винних нема, грошей тоже, в країні анархія-хто як може той так і заробляє.
«Бо при сплаті проїзду не відбувається видачі квитанції/квитків (лише за вимогою), а облік наданих послуг ведеться так як перевізникам заманеться, тобто чорна бухгалтерія»
При оплате по безналичному расчёту проезда в коммунальном транспорте
через валидаторы как раз и проходит фискализация всех платежей при их прохождении через финансового посредника. А вот при оплате наличными
или выдаче талончиков, которые выдаёт или не выдаёт кондуктор (водитель)
эти клочки бумаги часто-густо становятся многоразовыми…
Юбер и Болт не выдают фискальных чеков и в машинах такси
нет ни РРО ни устройств для приёма оплаты — оплата происходит
в мобильном приложении…
Кстати, когда вы платите на ОЛХ — там тоже нет никаких гарантий
учёта предоставленных товаров, работ или услуг и соответственно
уплаты налогов в украинский бюджет…
А как доходит до покупки недвижимости или автомобиля
на вторичном рынке, так рассчёты почему-то только в валюте…
«Про яку конвертацію взагалі може бути річь, якщо людина оплачує послугу або товар на території України своєю гривневою карткою.»
Если счёт фирмы-получателя денег открыт в иностранном банке, то в какой
денежной единице продавец выставляет цены банк-получатель мало волнует,
он инициирует запрос в валюте открытого счёта (доллар США или Евро)…
Якщо команія діє та зареєстрована в Україні, то і рахунок має бути в українському банкові.
Якщо компанія має рахунок в іноземному банкові, то вона по суті виставляє рахунок в іноземній валюті, хоч і в ціннику малює еквівалент в гривнях. А це заборонено законодавством України. А якщо з таким підходом як в болта та глово завтра кожен магазин відкриє рахунки в закордонному банкові?
По факту маємо схему обману українців. Бо, виявляється, Bolt — це просто окремий додаток, а не служба таксі. Додаток «надає послуги для інформаційного суспільства і не надає транспортних послуг.» (пункт 1.1 угоди користувача додатком). «Пропонуючи платежі кредитними картками та мобільні платежі, Bolt виступає фінансовим агентом постачальників послуг з перевезення шляхом посередництва платежів, здійснених у додатку Bolt."(пункт 3.1)
Так що для уникнення конвертації платіть готівкою перевізникові (водієві) напряму.
P. S. > Чекаємо на час, коли кожен касир в магазині буде представником «фіннансового агента» з рахунком в інозменому банкові.
на вторинному ринкові- то їхня справа за їх взаємною згодою.»
Ну да, в нотариально удостоверенном договоре купли-продажи пишут
одну сумму и национальную валюту, а по факту и сумма другая и валюта
отличается от национальной — это прямое нарушение действующего
законодательства, но наши люди привыкли сами нарушать законы
страны проживания ежедневно и поэтому нарушать самим — для них
это в норме вещей, а вот когда нарушают в их адрес — тут сразу истерика…
В начале что они не в курсе, у вас двойная конвертация, и т. п.
Потом (как показал историю поездок болта и выписки монобанк по болту с совпадающими суммами) дали более детальный ответ что к ним запрос на списание приходил из Таллина, вот сумма в баксах, вот курс того момента у привата.