Постачання палива в Україну для досягнення нормального рівня забезпечення споживачів має зрости з нинішніх 15 тис. тонн на добу мінімум до 22 тис. тонн, а з урахуванням потреб армії та аграріїв і можливості формувати запаси їх необхідно збільшити майже вдвічі — до 25−27 тис. тонн. Так вважає директор WOG Holding BV Андрій Пивоварський, пише Interfax-Україна.
В Україну має заїжджати 25-27 тис. тонн палива на добу — експерт
Скільки часу потрібно, щоб усунути дефіцит топлива
«Щоб вийти на нормальний рівень споживання, необхідно ввозити близько 22 тис. на день. Якщо говорити про всі канали збуту, а це і потреби армії, аграріїв тощо, то регулярно має заїжджати 25−27 тис. тонн продукту на добу», — заявив Пивоварський.
Він звернув увагу, що за три місяці вдалося підвищити майже вдесятеро постачання палива з Європи — з 1,5−2 тис. тонн у лютому до 15 тис. тонн у травні. І зараз ці обсяги збільшуються щодня.
Читайте також: Україна отримає 25 тисяч тонн бензину із польських запасів
Тому Пивоварський прогнозує, що за відсутності форс-мажорів Україні вдасться вийти на нормальний рівень забезпечення дизельним паливом протягом місяця. Проте для забезпечення необхідних ринку обсягів бензину може знадобитися дещо більше часу, враховуючи, зокрема, складнішу автомобільну логістику його доставки та дефіцит «А-95» у Європі.
«Щодо „А-95“, то тут ситуація складніша. Тут уже питання не лише завезти, а ще знайти та купити. У Європі — дефіцит „А-95“. З того, що зараз бачу, потрібно буде більше місяця. Але щодня маємо позитивну динаміку, ввозимо більше», — наголосив топ-менеджер WOG.
Він також зазначив, що ціни на нафтопродукти залежатимуть від вартості продукту в Європі та його доставки.
«Я не можу прив'язуватися до цифр. Ціна буде ринковою. Тут питання навіть не в курсі долара. Це питання про те, скільки це коштуватиме Європі, скільки коштуватиме доставка. Сьогодні це 52, завтра може бути 48, потім 53 грн», — зазначив Андрій Пивоварський.
Читайте також: Пальне подорожчало. Як АЗС відреагували на скасування держрегулювання цін
Як повідомлялося, Кабінет міністрів у середині травня вирішив відмовитися від держрегулювання цін на пальне, очікуючи, що ціни на бензин не перевищать 52 грн/л, дизпаливо — 58 грн/л.
Коментарі - 9
Я тоже считаю, что вбухивать миллиарды в восстановление совковых дорог — это шаг назад. Дороги надо расширять, строить новые, развивать пассажирскую инфраструктуру…
Про це в національному телемарафоні розповів експерт паливного ринку Сергій Куюн.
«Україна втратила 100% джерел постачання пального, які були до війни. Це 80% імпорту та 20%, які вироблялися в країні. З такою задачею не стикалася жодна з країн не тільки Європи, але і світу. Відповідно, нам треба перебудувати повністю всю логістику, і справа навіть не тільки в Україні, скільки в Європі. Оскільки до цього часу Україна не імпортувала пальне звідти. Потрібна дуже велика робота як портів, так і залізниці», — зазначив Куюн.
Також, за словами експерта, якщо ринкова вартість долара досягне 37 гривень, то пальне подорожчає ще приблизно на 10 гривень — до 65−70 грн за літр.