Мінфін - Курси валют України

Встановити
20 травня 2022, 13:21 Читать на русском

Пальне подорожчало. Як АЗС відреагували на скасування держрегулювання цін

У четвер, 19 травня, після скасування державного регулювання цін, більшість великих роздрібних мереж АЗС встановили нові цінники на пальне. Про це свідчать дані щоденного моніторингу роздрібного ринку Консалтингової групи «А-95», пише Enkorr.

Пальне, бензин, ціни на АЗС, автозаправки
фото: twitter.com

Зокрема, на WOG і ОККО бензини марок «А-95» і «А-95+» подорожчали на 11,14 і 10,15 грн/л — до 51 і 52 грн/л відповідно. Дизельне пальне у цих мережах подорожчало на 14,69 грн/л — до 57 грн/л.

До 52 грн/л виріс у ціні преміум-бензин марки «А-95» (+12,43 грн/л до 18 травня) і до 58 грн/л (+13,24 грн/л) дизельне пальне в мережі KLO.

«БРСМ-Нафта» встановила ціну на дизпальне на рівні 54,99 грн/л (+10,60 грн/л).

Також відкоригували ціни «Укр-Петроль», AMIC, «Укргазвидобування» і Mango.

Компанія

А-95

А-95+

ДТ

Ціна

Зміна

Ціна

Зміна

Ціна

Зміна

ОККО

51

11,14

52

10,15

57

14,69

WOG

51

11,14

52

10,15

57

14,69

AMIC

-

-

52

10,15

57

14,69

БРСМ-Нафта

-

-

-

-

54,99

10,6

KLO

-

-

52

12,43

58

13,24

Укргазвидобування

52

13,7

-

-

58

15,7

Укр-Петроль

51,5

13,5

-

-

57,5

7

Mango

51,99

12,13

-

-

57,99

15,68

Читайте також: Ціни на АЗС: газ подорожчав ще на 90 копійок за літр

Нагадаємо, Кабінет міністрів вирішив відмовитися від державного регулювання цін на пальне. Але водночас зберіг граничну межу ціни на бензин у 52 грн за літр, дизпальне — 58 грн за літр.

Директор Консалтингової групи «А-95» Сергій Куюн вважає, що в умовах високих націнок на пальне необхідно повернути акцизи на нафтопродукти, які було скасовано Верховною Радою разом із зниженням ПДВ з 20% до 7% у березні цього року.

Це, на його погляд, дасть змогу збільшити податкові надходження до бюджету й спрямувати додаткові кошти на фінансування ЗСУ.

Відомо, що протягом останніх кількох тижнів у всіх регіонах України на АЗС спостерігається дефіцит бензинів. За прогнозами експертів, перебої з постачаннями триватимуть упродовж усього травня.

Читайте також: Україна отримає 25 тисяч тонн бензину із польських запасів

Коментарі - 16

+
+43
bonv
bonv
20 травня 2022, 13:22
#
Ціни на бензин в Польщі
Останнім часом на ринку палива в Польщі помічено невелике зниження цін, хоча в цілому пальне подорожчало з 2012 року.
За літр бензину А-95 водії платять в середньому 6,68 злотих (46,59 грн), а за А-98 — по 7,44 злотих (51,89 грн).
Дизельне паливо у Польщі коштує 7,50 злотих (52 грн) за літр. За літр преміального дизеля доведеться віддати 8,04 злотих (56,08 грн).
Літр зрідженого природного газу можна купити за 3,6 злотих (25,11 грн), а літр зрідженого нафтового газу — за 1,66 злотого (11,58 грн).
+
+15
BEZE
BEZE
20 травня 2022, 13:35
#
Від сусідів багато не привезеш;))
+
+15
bonv
bonv
20 травня 2022, 15:39
#
Повний бак і 10 л:)))
+
0
Робин Гуд
Робин Гуд
20 травня 2022, 15:54
#
На сегодня курс продажи наличного злотого (если покупать в Польше, а перед этим купить наличные злотые в Украине) — 8.20 примерно, т. е. 6,68 за А-95 = 54.77 грн.

Правда пока ещё можно снимать наличку с польских банкоматов по курсу меньше 7.5 (7.3−7.4 вроде как) — но есть лимиты + вопрос как долго это ещё продлится.

Но в целом понятно что дешевле ЕС скорее у нас не будет топливо, если его оттуда ещё привозят.
+
0
astr
astr
20 травня 2022, 16:21
#
Про ціни газу не дуже зрозуміло…

Який з них LPG (пропан-бутан) ?

«Зріджений природний газ» — це, мабуть, CNG (умовно, метан), так він продається на кубометри, а не на літри.

Скоріше LPG — це «Зріджений нафтовий газ». Приємна ціна. Не 40 грн., як в нас
+
+15
bonv
bonv
20 травня 2022, 13:23
#
Уряд скасував держрегулювання цін на пальне, проте дефіцит може тривати, оскільки не вирішені проблеми з логістикою.
Про це пише Forbes. Так, позиція щодо скасування лімітів у найбільших гравців не збігається.
Додаткові 10−15 грн до діючої ціни не вирішать питання наявності пального на АЗС, каже аналітик «Нафторинку» Олександр Сіренко.
Головна проблема, за словами віце-президента ОККО Юрія Кучабського, не в ціні, а в логістичних складнощах доставки пального в Україну. «Дефіцит буде, поки не будуть напрацьовані додаткові маршрути постачання, не будуть побудовані нафтобази вздовж кордону з ЄС», — погоджується маркетинг-директор мережі автозаправок «БРСМ-Нафта» Олександр Мельничук.
У березні - квітні 2022 року добовий обсяг ввезення палива з ЄС зріс утричі, до 12 000 т на добу, за даними Мінекономіки. Імпорт продовжує зростати і далі. «Ми маємо домовленості, що на 30% буде збільшено обсяг постачання з Румунії і в 3−4 рази — з Польщі», — каже Кучабський.
Додаткові обсяги, за його даними, йдуть через Словаччину та Угорщину. «Якщо поставки за цими напрямками спрацюють добре, то ми розрулимо ситуацію до кінця травня», — каже він.
Якщо ж ні, то відміна держрегулювання може призвести до зростання цін, а дефіцит залишиться.
+
+27
bonv
bonv
20 травня 2022, 13:24
#
Уряд прогнозує суттєве зростання попиту в ЄС через можливе ембарго на російські енергоресурси з боку Євросоюзу, що може зменшити об'єм доступного ресурсу для України на цьому ринку. Співрозмовник з великої компанії каже, що європейські гравці вже готуються до ембарго і роблять запаси пального.
Скасування держрегулювання може вирішити ще одне важливе питання — збити ажіотажний попит за рахунок високих цін, каже Кучабський. Компанії сподіваються, що зростання ціни пального зможе зменшити попит і це дасть час налагодити поставки.
Сіренко сумнівається, що попит впаде. За його прогнозом, дефіцит може тривати до кінця року, коли закінчиться збиральна кампанія. Аграрії її починають з другої половини літа. «Задовольнити на 100% попит поки неможливо, хіба що розблокують постачання морем», — каже він.
+
+15
Я Саня
Я Саня
20 травня 2022, 14:25
#
Цікаво інше, чому не були побудовані підземні паливні сховища. Зробити це не складно але чомусь нашим стратегам не до цього, мабуть краще бензовозами возити.
+
0
penetrator1963
penetrator1963
20 травня 2022, 15:07
#
Так для этого же турки нам 2 года дороги и строили. это всё дальновидная политика. знали, что железку будут бомбить, а море блокировать. вот дороги для бензовозов и делали.
+
0
Я Саня
Я Саня
20 травня 2022, 15:40
#
Підземні сховища можна легко за місяць побудувати. Вирити котлован, ставиш бочки, зверху залити півметровим чи метровим бетоном і діло в шляпі.
+
0
Виктор Григоренко
Виктор Григоренко
20 травня 2022, 15:41
#
А топлива не было и нет!
+
+15
Я Саня
Я Саня
20 травня 2022, 15:42
#
Якщо чесно не дуже розумію чому логістика раптом виросла. Раніше що прямо по трубі закачували? Так само возили. Ну навіть якщо в порт одеси, а далі бензовозом по місцях. Той же Тернопіль логістика не змінилася.
+
0
Gazzbut
Gazzbut
20 травня 2022, 16:11
#
Шо тебе не понятно раньше или по трубе медведчука или вагонами с рашки и белорашки, эпизодически кораблями, все это сейчас невозможно, неважно вообще какая логистика тупо нет такого количества топлива в европе, не производится
+
0
Я Саня
Я Саня
20 травня 2022, 17:24
#
Ну какая труба, бензовозами возили. Нету никаких труб с которых тек бензин))
+
0
Gazzbut
Gazzbut
20 травня 2022, 20:19
#
Продуктопровод самара-западное направление, часть его в Украине медведчуку принадлежала, треть всей солярки, а бензовозами с заграницы ниче не возоли
+
0
niko 555
niko 555
20 травня 2022, 18:15
#
Потрібно ще й акциз повертати, щоб податки в бюджет йшли. І так по факту купую талони на бензин по 75 грн/літр, але всю вигоду із такої ціни мають тільки бариги.
Щоб залишити коментар, потрібно увійти або зареєструватися