На сьогоднішній день очевидні значні перебої в графіках виробництва і відвантаження автомобілів. Тому у вересні споживачі зіткнуться з жорсткою нестачею нових автомобілів в дилерських центрах, — розповіли «Мінфіну» в корпорації Укравто.
У вересні споживачі зіткнуться з жорстким дефіцитом нових автомобілів у дилерських центрах
За словами прес-секретаря корпорації Дмитра Скляренка, український ринок нових автомобілів, як частина світового автомобільного ринку, також схильний до впливу тенденцій і загроз, які проявляються в глобальному масштабі.
Збої в ланцюжках поставок вже привели до дефіциту компонентів і глобальної нестачі різних електронних блоків, що застосовуються в конструкціях автомобілів. Що стосується планування поставок наступного року, то процес зміщується на 4й квартал. У свою чергу, це може спричинити відсутність поставок автомобілів і на початку 2022 року.
«Іншими словами, немає чіткого розуміння, як довго збережеться брак, а прогнози, на жаль, неоптимістичні. Реакція продавців буде закономірною. Дефіцит товарів компенсується прибутковістю, відповідно найближчим часом велика ймовірність підвищення роздрібних цін», — прогнозують в Укравто.
Чому дорожчають авто
Як писав «Мінфін», в світі наростає дефіцит автомобілів. За прогнозами компанії Boston Consulting Group, в цьому році світовий автопром може скоротити виробництво на 7−9 млн машин.
За підсумками першого півріччя виробники вже випустили на 1,4 млн авто менше, ніж планувалося. Найсильніше падає європейський автопром — мінус майже 429 тисяч авто. У Китаї збудували на 365 тисяч машин менше.
Причина збою у всіх виробників одна — дефіцит напівпровідників і мікрочіпів.
Детальніше читайте: Чому автомобілі подорожчали і зникли з салонів
Коментарі - 14
При этом, дефицита, например, телевизоров, не наблюдается. А чипов там не меньше.
Заводи з виробництва чіпів не працюють сферично і у вакуумі, а залежать від десятків інших підприємств по цілому світі. І достатньо одному водієві грузовика, який возить пісок, зловити вірус чи комусь з екіпажу вантажного корабля, який перевозить готові чіпи, чи ще якась причина, щоб весь ланцюжок виробництва загальмував або взагалі завалився…
Плюс, дуже довго дефіцит. Чіпи то не молоко — їх на складах зазвичай дуже багато, як і всього необхідного для їх виробництва.