Мінфін - Курси валют України

Встановити
10 травня 2021, 7:30

Темна історія зі старими купюрами і рахунки-примари: резонансні «проколи» банків

Банкомат видав не всю потрібну суму, як банки підсовують клієнтам старі купюри, а швидкий кредит на практиці часто виявляється взагалі недоступним. Про це і не тільки читачі розповіли «Мінфіну» в квітні.

Банкомат видав не всю потрібну суму, платіжний термінал прийняв гроші, але банк вимагає їх замінити, які банки підсовують клієнтам старі купюри, як на практиці швидкий кредит часто виявляється взагалі недоступним.
rau.ua

Скарг на банки знову стало менше

Тенденція скорочення кількості скарг збереглася і в квітні.

У цьому місяці клієнти залишили на нашому сайті 218 негативних відгуків, що трохи менше, ніж у березні. Банки врегулювали близько 32% всіх квітневих конфліктних ситуацій, що, правда. теж менше, ніж у березні.

Традиційно найбільше скарг стосувалося роботи Приватбанку — 74 звернення, тобто третина всіх претензій. Приват відреагував приблизно на кожну третю скаргу.

На другому місці за кількістю звернень Ощадбанк, який з 34 претензій залагодив 14, тобто понад 41%. Схожі показники у віртуального monobank.

А ось, скажімо, Альфа-Банк «розрулив» тільки 3 звернення з 19-ти, тобто менше 16%. Райффайзен Банк Аваль вирішив стільки ж питань, але з 13 звернень, тобто показник теж нижче середнього (23%).

Читайте також: Плата за закриття рахунку та ігри з кредитним лімітом: на чому не соромляться заробляти банки

У рейтингу — майже без змін

Квітневі зміни у Народному рейтингу «Мінфіну» — традиційно мінімальні. Альфа-Банк в черговий раз помінявся місцями з Банком Восток (4 і 5 позиції).

Приватбанк другий місяць поспіль піднімається на дві сходинки, цього разу — з 11 на 9 місце.

Всі інші зміни — +/- на одну позицію.

Як завжди, замикає Народний Рейтинг на 24 місці Укрсиббанк.

Показово, що відгук клієнта про діяльність саме Укрсибу став переможцем в нашій традиційній номінації — відгук місяця.

Що найбільше хвилювало клієнтів банків у квітні:

  • Банкомат видав не всі гроші
  • Термінал «проковтнув» фальшивку, а банк вимагає заміну
  • Видача банками купюр неналежної якості
  • Проблеми з відео-верифікацією при відкритті рахунків
  • На закритий рахунок зайшли гроші і з кінцями…
  • Труднощі з видачею кредитів/урізання кредитного ліміту
  • Традиційні нарікання на сервіс і недолік кліентоорієнтованості

Банкомат Укрсибу видав не всі гроші

Випадки, коли банкомат через збій зовсім не видає гроші, списуючи їх з рахунку, досить поширені. Але, щоб видавалася не вся сума — це досить рідкісне явище.

Така історія трапилася з читачем «Мінфіну» з Кривого Рогу під ніком dvskrr і принесла йому 3 тис грн призових від нашого сайту, які з лишком перекрили недоїмку.

«23.03.21 г. при снятии в банкомате Укрсиба 13,5 тыс грн я получил только 12,5 тыс грн со списанием всей заявленной суммы», — повідомив клієнт. Він одразу зателефонував на «гарячу» лінію, де йому поспівчували, сказавши, що звернення зафіксовано і через 10 днів все вирішиться. При цьому, в отриманому від банку смс був вказаний термін розгляду в 30 днів.

Трохи пізніше в телефонній розмові оператор зазначив, мовляв, перевірка показала, що отримана була вся необхідна сума.

«После этого я 13.04.21 г. написал заявление о не согласии с трансакцией. У банка даже шаблон соответствующего заявления есть, в котором опять же срок рассмотрения — 30 дней», — пише dvskrr.

Після закінчення 30 днів ніяких письмових або смс-відповідей від банку клієнт не отримав і пообіцяв написати, як розвиватиметься ситуація далі.

Читайте також: Якщо банкомат «з'їв» картку і не видав гроші. Що робити

Термінал Привату прийняв фальшивку, але банк вимагає її замінити

Наша читачка під ніком Katrine09 розповіла таку історію.

Валютний переказ від батька вона зняла в касі банку і віднесла в інший банк, щоб покласти на депозит. У цьому банку деякі купюри не прийняли через «старість», запропонувавши взяти їх з комісією в 10%.

«Поскольку купюр не приняли довольно много, я их отнесла в терминал Приватбанка (в кассе мне кассир сказала, что комиссия будет больше, чем в терминале). Терминал все купюры „съел“, не плевался ими», — пише Katrine09. Все це було 12 квітня, а 21 квітня їй зателефонували зі служби безпеки Привату з претензією, що одна купюра номіналом в $100 — фальшива. Представник банку пригрозив заморожуванням рахунків, якщо підозріла купюри не буде замінена.

«Естественно я отказалась оплачивать $100, так как есть сведения с другого банка, что она — ветхая, но не фальшивая. Но мои счета, а это долларовая карта, на которой $190 и карта для выплат, куда накануне пришла стипендия — заморожены», — розповіла читачка.

Через деякий час їй знову надійшов дзвінок з банку з уточненням, що купюра не повністю фальшива, а частково, у неї «відксерений куточок», але банк, як і раніше, очікує заміни цих $100.

До кінця робочого дня зателефонувала дівчина з колл-центру Привату і повідомила, що тепер підозріла купюра — не фальшива, а просто «зношена», але вони все одно її не приймають. «Платите $100 или сидите без своих денег», — така незмінна позиція банку.

Читайте також: В обороті з'явилися підроблені купюри номіналом 1000 гривень

Касир Ощаду підсовує старі купюри

Цікаво, що читачі «Мінфіну» в квітні не одноразово скаржилися на те, що саме банки видають купюри неналежної якості.

Так, користувач під ніком YVG запідозрив в цьому касира одного з відділень Ощадбанку в Одесі.

«Кассир выдает деньги в нарушение постановления НБУ № 103, вкидывая в оборот „непригодные к обороту и сомнительные банкноты“, которые невозможно потом обменять ни в одном обменнике, — написав наш читач, — Когда приходишь к ним разбираться, кассир нагло врет: мол, эти купюры вы получали не у нас, а заведующая отделением покрывает все эти нарушения».

Клієнт Ощад звертався за консультацією до НБУ, де його позицію підтвердили.

«Если все купюры у них проверяются перед выдачей, тогда возникает вопрос, как „левые“ купюры поступают через кассу к клиенту?», — задається питанням YVG. На його думку, відповідей може бути дві:

завідуюча відділенням бреше, і свідомо пускає в обіг всю кількість непридатних купюр, що надходять до банку, чим порушує інструкцію,

або касир займається шахрайством, пропускаючи через касу і «втюхіваючи» клієнтам «ліві» долари, було отримано не через інкасаторів, а через інші джерела.

В Ощадбанку всі звинувачення заперечують і радять перевіряти гроші, не відходячи від каси: «Кассир не может выдавать купюры, выведенные из оборота. Мы просим всегда проверять виданные банкноты сразу непосредственно возле кассы».

На закритий рахунок ФОПа у Приваті зайшли гроші

В'ячеслав Чуприн розповів «Мінфіну», що ще восени 2020 р. написав заяву про закриття всіх рахунків у Приватбанку.

«Доступа к Приват-24 нет, никакой информации о состоянии счетов нет.

19 марта клиент по ОКПО заливает на р/сч ФОПа 2700грн. Счёт-то оказался открытым!!!", — з подивом констатує наш читач. Він написав заяву про повернення коштів клієнту (платнику), або про їх переведення на поточний рахунок в іншому банку.

«Прошёл почти месяц, а воз и ныне там! Банк — на полном морозе. Служба поддержки не обслуживает, ведь я типа и не клиент банка…», — скаржиться В'ячеслав Чуприн, відзначаючи, що не бачить сенсу нескінченно стояти в чергах у відділенні, щоб написати чергову заяву в нікуди.

«Мы с вами разорвали все договорные отношения. То, что счёт оказался незакрыт — не мой „бак“. Верните деньги отправителю», — емоційно звертається до Приватбанку наш читач. У банку пообіцяли розібратися в ситуації.

Банк відповів, що вже перевіряє, чим може допомогти в цій ситуації і пообіцяв додатково зв'язатися зі скривдженим клієнтом.

Читайте також: Що буде, якщо не закрити непотрібний рахунок в банку

monobank не зміг провести відеоверифікацію

Читач під ніком FLINT900, який проживає за межами України, звернувся за отриманням віртуальної картки до віртуального monobank.

«Объяснил ситуацию и спросил можно ли получить доступ к работе с виртуальной картой без получения физической, на что мне ответили что можно, для этого необходимо пройти регистрацию, отправить фото документов», — розповідає автор відгуку. Він все зробив, після чого для підтвердження особи необхідно було пройти відеоверифікацію зі співробітником банку.

«Выслал свой номер телефона, после чего получил смс: «Видеоверификация с нашим сотрудником не пройдена. Обратитесь, пожалуйста, в один из наших пунктов выдачи для получения карточки, ближайший к Вам можете найти по ссылке: https://…», — дивується потенційний клієнт, який пояснив, що не проживає на території України.

Банк пообіцяв розібратися в ситуації.

Укрсиб не зміг швидко видати експрес-кредит

«Хотел оформить кредит на розетке. Первыми отозвались наши друзья. Ну, думаю, ок — пускай. Перезвонили, красиво рассказали, прислали смс», — написав користувач blackwan. Наступного дня підскочив до найближчого відділення. І тут почалося. Час очікування вільного оператора. Потім виявилося, що перший внесок треба платити готівкою, а банкомати Укрсибу, як виявилося, не видають гроші за чужими картками.

«У меня их 3. Нужная сумма была на каждой из трех. Но ни одна не сработала», — обурюється потенційний позичальник. На його прохання змінити суму першого внеску на ту, яка була під рукою, запропонували з'явитися в понеділок.

«И тут я что-то резко расхотел иметь с ними дело. Извинившись и откланявшись, — розповідає blackwan, висловлюючи позитивні емоції з приводу того, що встиг передумати, — Меня пронесло, чего и Вам желаю!».

Читайте також: Безкоштовна розстрочка. Як це працює і скільки коштує

Приват без попередження урізав кредитний ліміт в 10 разів

Проблема з кредитом трапилася і з користувачкою Manna2202, яка співпрацює з Приватом вже 7 років.

«Стою на кассе супермаркета с полностью расфасованными покупками и пытаюсь расплатиться картой универсальной (Голд!) с лимитом, многократно превышающем сумму покупки, — пише читачка, — Но оказывается „не достатньо коштів“. Не понимаю, в чем дело? Захожу в „Приват24“ и вижу: лимит уменьшили в 10 раз! Ни смс, ни сообщения в Приват24, просто взяли и нож в спину. Кассир — в возмущении очередь на кассе бесится, а я просто в дурацком положении».

Читачка зазначає, що її кредитна історія — хоч на виставку: ніяких прострочень платежів за 7 років, кілька погашених кредитів по оплаті частинами, щомісячний обіг за карткою стабільно немаленький, комунальні платежі з картки… «Чем не угодила? Поставить в известность можно?», — дивується клієнтка. Персональний банкір нічим допомогти не зміг, мовляв, рішення центрального офісу.

«Звоню, а там робот гоняет по кругу без вариантов пообщаться с живым человеком и выяснить причину такого „обслуживания“. Спасибо, Приват, за сотрудничество и прощай. Завтра закрою карты и обращусь в другой банк», — резюмувала Manna2202.

У банку лише поспівчували клієнтці, запропонувавши подати документи про доходи для можливого підвищення кредитного ліміту в майбутньому.

Читайте також: Як користуватися кредитом безкоштовно. Поради позичальника

Коментарі - 8

+
+39
14360026
14360026
10 травня 2021, 8:34
#
Доречі, в Ощаді, зі мною теж стався схожий випадок. Видали валюту: долар, і одна з купюр, як заявили в обміннику,
«прана», її не взяли б, але так як обмінювалися значна сума, то пройшло. Тобто, підтверджую, в Ощадбанку такі історії трапляються, сам свідок.
Звісно ж купюри проходять перевірку. Але факт, що в цьому банку порушуються зумисно чи з необережності протоколи банківського контролю щодо справжності валюти.
І як говорили в тому ж обмінник, він в Житомирі досить популярний, такі історії для них не дивина, от тобі і банк…
+
+30
bonv
bonv
10 травня 2021, 9:50
#
ТОП-10 найприбутковіших банків України у січні-березні:
ПриватБанк (2,38 млрд грн);
Райффайзен Банк Аваль (1,09 млрд грн);
ПУМБ (1 млрд грн);
Альфа-Банк (977,9 млн грн);
Універсал Банк (867,4 млн грн);
ОТП Банк (639,3 млн грн);
Сбербанк (454,7 млн грн);
Сітібанк (376,8 млн грн);
Креді Агріколь Банк (339,6 млн грн).
Укрексімбанк (324,9 млн грн).
+
+30
bonv
bonv
10 травня 2021, 9:53
#
Збитки отримали лише 7 банків на загальну суму 0,1 млрд грн:
Правекс Банк (-56 млн грн);
БТА Банк (-11,6 млн грн);
Український банк реконструкції та розвитку (-9,6 млн грн);
Агропросперіс Банк (-6,9 млн грн);
Альпарі Банк (-5,8 млн грн);
Юнекс Банк (-3,1 млн грн);
Розрахунковий центр (-0,8 млн грн).
+
+15
xter
xter
10 травня 2021, 11:34
#
Katrine09 поведала такую историю — ссылка битая (двоеточие пропущено)
+
0
DarkWhite
DarkWhite
11 травня 2021, 4:55
#
В україномовній версії статті, до речі, з лінком все ок. Спочатку, прочитавши матеріал російською, також виявила «бите» посилання.
+
+35
malyh
malyh
10 травня 2021, 13:14
#
Приват банк- банк мошенник!
+
+74
dsn
dsn
10 травня 2021, 14:34
#
Бабушка поспорила с внуком, что если он не съест 25 пельменей, то он должен убрать во всей квартире. Внук согласился, но доедая последний пельмень, он понял, что в тарелке было всего 24.
Вывод: перед согласием нужно тчательно ознакомится со всеми условиями договора.
+
0
Nobleman
Nobleman
11 травня 2021, 10:31
#
Для ОщадБанка это нормальная история, я часто там с таким сталкиваюсь, иногда даже приходится с управляющим отделения беседовать
Щоб залишити коментар, потрібно увійти або зареєструватися